Synnyttäneet --40+++

Sen verran kylmä ilma tänään,että aloin miettimään talvivaatteita. Tyttö on vielä niin pieni kooltaan, että ainakin alkutalven mahtuu äitiyspakkauksen puku päälle. Sitä ei voitu viime talvena käyttää vaan piti ostaa pienempi toppis. Mutta nythän sitten jo möyritään lumessa jne ja mä epäilen ettei äitiyspakkauksen puku ole järin kosteuden kestävä. Kellään kokemusta asiasta? Jätänkö suosiolla kaupassakäynti puvuksi ja ostan paremman?

Ei pidä yhtään vettä ja tosi vähän tuultakin se äitiyspakkauksen puku, eli kauppaan vaan se. Suosittelen tec-pukuja, joissa molempien veden- ja tuulenpitävyys. Ite löysin kivat Reima tecin vk-haalarit, niitä kahdet, jos toiset kastuu. Sama hanskoissa, teciä nekin, yhdet puuvillavuoriset ja yhdet fleecevuorella. Kurahanskat ja sadeasu on sit vielä erikseen. Talveksi on tec-toppapuku ja toisena sellainen toppapuku, jossa alaosa on kurahousutyylinen, koska talvet on vetisiä. Kengiksi on talvikumisaappaat villasisuksella, kuomat kuiviin keleihin, kun eivät pidä yhtään vettä, sekä gore-texit tähän syksyyn. Puuvillakypäräpipoja, tritoopipoja, windfleecepipo ja talveksi vielä hommattava paksu toppahattu. Joku tecci seki kai sit on xD Niin joo ja kauluri, koska tuo tarrautuis johonkin huivista. Edit: ja fleecehaalari ja villahaalari.

Eli saa syksy ja talvi tulla! Tyttö varustettu :P
 
Muokattu viimeksi:
Eli saa syksy ja talvi tulla! Tyttö varustettu :p

:smiley-ashamed004 talvea ei tasan ooteta. Hienoa, että teillä varusteet kunnossa :)

Ollaan puhuttu toisesta lapsesta matkan aikana, miehellä jopa kiire:joyful: Kysyi, että koska toisen teen, no enhän sitä tiedä, mutta ensikuussa vois olla tuloillaan:p
Vauvakuume on siis korkealla.

Me ollaan täällä vielä iltaan saakka, paluulento Suomeen on ensiyönä. Poika pääsee vielä hotelliin hoitoon, ( varattu ja maksettu kaikki päivät etukäteen), hyvin on harjoittelu hoidossa mennyt 2t/ pv, ettei ole edes itkenyt kertaakaan ja on innoissaan leluista:Heartred Itkenyt vasta, kun näkee Äidin, kun ollaan menty hänet hoidosta hakemaan.

Reissu on mennyt taas tosi hyvin:p
Sen verran, että lastenruokia hotellin marketissa ei ole ollenkaan, ei edes yhtä purkkia.
 
Joo eihän niissä hotellin marketeissa mitää suurta valikoimaa olekaan. Pitää lähteä oikeisiin kauppoihin hotellin ulkopuolelle. Sehän on vähän ku ärrällä kävis ruokaostoksilla. Toki yleisesti etelä-Euroopassa syödään vähemmän valmiita vauvanruokia. Joku taisikin tästä joskus jo mainita aiemminkin. Vai muistanko väärin?
 
Mites nyt kun syksy saapuu ja kaikki harrastus mahdollisuudet aktivoituu taas. Käyttekö paljonkin lasten kanssa jossain? Mä mietin eka kaikkia sirkuskoulusta urheilujuttuihin, mut loppujen lopuks totesin et mua ei ne kiinnosta. Tyttö on nyt 1v3kk niin olen sitä mieltä et perhepuistossa käynti ens vuoden ajan riittää jotta vähän näkee muitakin lapsia.
Mä en itse kaipaa mitään perhepuistojakaan mut kaipa se on vähän pakkokin viedä lasta niihin jotta tottuu rauhattomaan menoon ja keräilee itseensä pöpöjä. Muuten on vuoden päästä tarhan aloitus vaikeaa. Mä jo nyt stressaan sitä ajatusta millaiseksi tyttö muuttuu kun joutuu tarhaan säilöttäväksi suurimmaksi osaksi päivää. Tyttö on nyt aina iloinen ja nauravainen. Kiukuttelee todella vähän vaikka toki omaa tahtoa riittää. Kaikki kyläilijät aina ihmetteleekin sitä miten iloinen ja touhukas lapsi on. Vieläkään ei vierasta ketään, tykkää istua kaikkien sylissä ja leikkii myös paljon itsekseen vaikka jaksaakin loputtomasti selailla yhdessä kirjoja. Mulla ei oikeastaan ole mitään mihin verrata tytön käytöstä kun en ole pahemmin ollu lasten kanssa tekemisissä. Kavereiden lapset kyllä tuntuu kiukuttelevan paljon helpommin mut en oo niiden kanssa ollu tekemisissä kun ovat olleet ihan pieniä. Mut vielä saa nauttia vuoden kotona ennen kuin taas paiskataan kaikki kiire ja ongelmat päin näköä.
 
Joo eihän niissä hotellin marketeissa mitää suurta valikoimaa olekaan. Pitää lähteä oikeisiin kauppoihin hotellin ulkopuolelle. Sehän on vähän ku ärrällä kävis ruokaostoksilla. Toki yleisesti etelä-Euroopassa syödään vähemmän valmiita vauvanruokia. Joku taisikin tästä joskus jo mainita aiemminkin. Vai muistanko väärin?

Kuukassius :)

Ei ollut tarvetta ostaa matkalta vauvanruokaa. Pelkästä mielenkiinnosta kurkkasin hotellin marketiin.
 
Hello!:smiley-angelic003

Miten estätte taaperon kiipeilyn? Esim. liesi ja uuni? Täällä osataan jo avata uunin lapsilukko:smiley-ashamed004

Teipillä vedetty esim. vetolaatikostot kiinni ja kahvat ruuvattu irti. Seuraava on kirjahylly....sitä ei voi teipata....:smiley-ashamed004

Monta vaaraa ompi eessä...:stop
 
Mites nyt kun syksy saapuu ja kaikki harrastus mahdollisuudet aktivoituu taas. Käyttekö paljonkin lasten kanssa jossain? Mä mietin eka kaikkia sirkuskoulusta urheilujuttuihin, mut loppujen lopuks totesin et mua ei ne kiinnosta. Tyttö on nyt 1v3kk niin olen sitä mieltä et perhepuistossa käynti ens vuoden ajan riittää jotta vähän näkee muitakin lapsia.
Mä en itse kaipaa mitään perhepuistojakaan mut kaipa se on vähän pakkokin viedä lasta niihin jotta tottuu rauhattomaan menoon ja keräilee itseensä pöpöjä. Muuten on vuoden päästä tarhan aloitus vaikeaa. Mä jo nyt stressaan sitä ajatusta millaiseksi tyttö muuttuu kun joutuu tarhaan säilöttäväksi suurimmaksi osaksi päivää. Tyttö on nyt aina iloinen ja nauravainen. Kiukuttelee todella vähän vaikka toki omaa tahtoa riittää. Kaikki kyläilijät aina ihmetteleekin sitä miten iloinen ja touhukas lapsi on. Vieläkään ei vierasta ketään, tykkää istua kaikkien sylissä ja leikkii myös paljon itsekseen vaikka jaksaakin loputtomasti selailla yhdessä kirjoja. Mulla ei oikeastaan ole mitään mihin verrata tytön käytöstä kun en ole pahemmin ollu lasten kanssa tekemisissä. Kavereiden lapset kyllä tuntuu kiukuttelevan paljon helpommin mut en oo niiden kanssa ollu tekemisissä kun ovat olleet ihan pieniä. Mut vielä saa nauttia vuoden kotona ennen kuin taas paiskataan kaikki kiire ja ongelmat päin näköä.

Eclipse :) Täällä lähdetään harjoittelemaan päivähoitoa ajoissa ennen aloitusta. Kieltämättä tressaa, hoidetaanko yhtä hyvin, kuin kotona. Mutta henkilö on toiminut hommassa lähes 30v. vuotta, niin uskoisi homman luistavan :)

Me ei ehditä harrastamaan sitten enää oikein mitään, se on työntekoa vaan. Uutta ulkomaan matkaa ei suunnitella hetkeen, mikäli toinen on piankin tulossa. Jotenkin tunnen pettäväni työnantajan, uutta äitiyslomaa tuskin toivovat:meh:
 
Ai tällä palstalla on jo kuumeiltu seuraavia vauvoja :D
...mulla on viime aikoina vain vahvistunut helpotus / vahva päätös, että lapsiluku on nyt täynnä ja ihanaa niin.

Kyllä mä varmaan vielä joten kuten raskauden jaksaisin ja synnytyksenkin, mutta tämä vauva-aika on hetkittäin yhtä hampaidenkiristelyä ja ahdistusta. Tietty meidän perheessä tapahtuu nyt elämässä muutenkin paljon ja kaikkea (muutto, uuden työn haku, vanhan asunnon myynti jne.), joten ehkä siksikin kaikki "pienetkin" hankaluudet tai epämukavuudet vauvaelämään liittyen ottaa ajoittain kunnolla pattiin. Tyttö on esim. ruvennut puremaan mun tissejä silloin tällöin (erityisesti aamuöisin) niin, että saa vertavuotavia nirhaumiakin aikaiseksi. Lisäksi kun hän on nyt keksinyt miten jännää on kaikenlainen kiipeily (portaita pitkin, esineiden päälle, seisoskelu tukea vasten jne.), sitä jatketaan myös sekä omassa pinnasängyssä että perhepedissä öisin ja kiljutaan puoliunessa pää punaisena vähän väliä ennen kuin palataan rauhalliseen uneen.

Käytiin eilen ylimääräisessä kasvukontrollissa avoneuvolassa. Vähän yli viikon päästä tulee neidille 10 kk täyteen ja tytön mitat ovat nyt 72 cm ja 8745 g. Kasvu on jatkunut ihan OK:na käyrillään, vaikka erityisen isoja kiinteitä ruoka-annoksia ei mene edelleenkään alas - puuroannoksetkin edelleen parin ruokalusikallisen luokkaa.

Kimaira :) Hyvät mitat :)

Täälläkin ruoka-annokset pieniä, mutta anti olla, jos saa puurovelliä pullosta, sitä uppoo koko iso pullo 300ml....
 
Voi saivare sentään!!

Vein eilen esikoisen kampaajalle ja se käynti tyssäsikin sitten heti alkuunsa, kun kampaaja löysi tytöltä täin :sad001
En olisi ikinä uskonut, että ne perkeleet löytää meillekin, kun tyttö ei ole ollut moneen kuukauteen päivähoidossakaan. Varmaan ne paskiaiset on löytäneet meille viime viikolla avoimessa päiväkodissa, jossa oli myös poniratsastusta ja sama ratsastuskypärä kiersi joka muksun päässä... Tai sitten yksiltä kaverisynttäreiltä (tosin en usko että siellä on lainailtu päähineitä tai käytetty samoja hiusharjoja???) tai viikonloppuna serkuilta, jotka kävivät kylässä ja varmasti laittoivat toistensa hiuksia.

No, nyt sitten on pesu- ja puhdistusrumba menossa petivaatteille ja eilen pestiin oma ja tytön tukka täishamppoolla. Vauvalta ei onneksi mitään näyttäisi löytyvän. Viheliäistä!!

Ei meillä ollut edes täikampaa kun en ollut yhtään ajatellut, että tarvitsisi tällaisia tarkistella... Perkele. Ja oli muuten vihoviimeinen ratsastusreissu jollain kimppakypärällä. Vaikka oon lukenut kaiken mahdollisen asiaan liittyvän (poislukien suomi24- ja vauva-keskustelupalstat), ja tiedän miten yleisiä nää on eikä loppujen lopuksi mikään paha rasti päästä eroon, niin silti meinaa iskeä saivarehysteria. Hyi helevetti!

...
Meillä on muuten tänään vauvan 10 kk synttäripäivä :)
Sitä juhlittaneen maistamalla luonnonjugurttia.
 
Hello!:smiley-angelic003

Miten estätte taaperon kiipeilyn? Esim. liesi ja uuni? Täällä osataan jo avata uunin lapsilukko:smiley-ashamed004

Teipillä vedetty esim. vetolaatikostot kiinni ja kahvat ruuvattu irti. Seuraava on kirjahylly....sitä ei voi teipata....:smiley-ashamed004

Monta vaaraa ompi eessä...:stop

Meillä ei ole estetty muuten erityisesti, paitsi laittamalla yläkerran portaisiin portit, ettei pääse putoamaan portaisiin tai kiipeämään kuin pari porrasta alakerrasta ylöspäin. Muuten luotetaan vaan kieltämiseen ja varoittelemiseen yhä uudelleen, kunnes ipana alkaa uskoa, että ei - uuni on poppa, johtoihin ei saa koskea, tiettyjä laatikoita/kaappeja ei saa avata jne. Tietenkin myrkyt yms. on niin korkealla (tai lukkojen takana), ettei niitä pääse vahingossakaan maistamaan.

Tää meidän tyyli toki vaatii jatkuvaa tarkkailua, mutta toimi ihan hyvin esikoisellakin joten sillä mennään tämän kakkosenkin kanssa.
 
Meillä ei ole estetty muuten erityisesti, paitsi laittamalla yläkerran portaisiin portit, ettei pääse putoamaan portaisiin tai kiipeämään kuin pari porrasta alakerrasta ylöspäin. Muuten luotetaan vaan kieltämiseen ja varoittelemiseen yhä uudelleen, kunnes ipana alkaa uskoa, että ei - uuni on poppa, johtoihin ei saa koskea, tiettyjä laatikoita/kaappeja ei saa avata jne. Tietenkin myrkyt yms. on niin korkealla (tai lukkojen takana), ettei niitä pääse vahingossakaan maistamaan.

Tää meidän tyyli toki vaatii jatkuvaa tarkkailua, mutta toimi ihan hyvin esikoisellakin joten sillä mennään tämän kakkosenkin kanssa.

Kimaira :)

Portit täälläkin, mutta kun ikää 1v4kk, niin meno on jo mahdotonta... Juostaan ympäri taloa ja kiivetään ylöspäin jokapaikkaan:woot:

Hella on yksi suosikki, pääsee kiipeämään levyille asti..:depressed:

Samoin kirjahyllyyn ylös.

Poika kiipeää myös portaat alakerrasta yläkertaan ihan itse, toki vieressä vahdin, mutta menee ilman apuja, eikä ole kaatunutkaan kertaakaan.

Seuraava taitaa olla pihassa oleva korkea kuusi:yuck:
 
Voi saivare sentään!!

Vein eilen esikoisen kampaajalle ja se käynti tyssäsikin sitten heti alkuunsa, kun kampaaja löysi tytöltä täin :sad001
En olisi ikinä uskonut, että ne perkeleet löytää meillekin, kun tyttö ei ole ollut moneen kuukauteen päivähoidossakaan. Varmaan ne paskiaiset on löytäneet meille viime viikolla avoimessa päiväkodissa, jossa oli myös poniratsastusta ja sama ratsastuskypärä kiersi joka muksun päässä... Tai sitten yksiltä kaverisynttäreiltä (tosin en usko että siellä on lainailtu päähineitä tai käytetty samoja hiusharjoja???) tai viikonloppuna serkuilta, jotka kävivät kylässä ja varmasti laittoivat toistensa hiuksia.

No, nyt sitten on pesu- ja puhdistusrumba menossa petivaatteille ja eilen pestiin oma ja tytön tukka täishamppoolla. Vauvalta ei onneksi mitään näyttäisi löytyvän. Viheliäistä!!

Ei meillä ollut edes täikampaa kun en ollut yhtään ajatellut, että tarvitsisi tällaisia tarkistella... Perkele. Ja oli muuten vihoviimeinen ratsastusreissu jollain kimppakypärällä. Vaikka oon lukenut kaiken mahdollisen asiaan liittyvän (poislukien suomi24- ja vauva-keskustelupalstat), ja tiedän miten yleisiä nää on eikä loppujen lopuksi mikään paha rasti päästä eroon, niin silti meinaa iskeä saivarehysteria. Hyi helevetti!

...
Meillä on muuten tänään vauvan 10 kk synttäripäivä :)
Sitä juhlittaneen maistamalla luonnonjugurttia.

Mukavaa 10kk synttäriä :)

Eilen tuli telkusta täipesuaine mainos. Sanoin miehelle, etteipä muuten usein näe.... Kova homma päästä niistä eroon:dead:
 
Voi saivare sentään!!

Vein eilen esikoisen kampaajalle ja se käynti tyssäsikin sitten heti alkuunsa, kun kampaaja löysi tytöltä täin :sad001
En olisi ikinä uskonut, että ne perkeleet löytää meillekin, kun tyttö ei ole ollut moneen kuukauteen päivähoidossakaan. Varmaan ne paskiaiset on löytäneet meille viime viikolla avoimessa päiväkodissa, jossa oli myös poniratsastusta ja sama ratsastuskypärä kiersi joka muksun päässä... Tai sitten yksiltä kaverisynttäreiltä (tosin en usko että siellä on lainailtu päähineitä tai käytetty samoja hiusharjoja???) tai viikonloppuna serkuilta, jotka kävivät kylässä ja varmasti laittoivat toistensa hiuksia.

No, nyt sitten on pesu- ja puhdistusrumba menossa petivaatteille ja eilen pestiin oma ja tytön tukka täishamppoolla. Vauvalta ei onneksi mitään näyttäisi löytyvän. Viheliäistä!!

Ei meillä ollut edes täikampaa kun en ollut yhtään ajatellut, että tarvitsisi tällaisia tarkistella... Perkele. Ja oli muuten vihoviimeinen ratsastusreissu jollain kimppakypärällä. Vaikka oon lukenut kaiken mahdollisen asiaan liittyvän (poislukien suomi24- ja vauva-keskustelupalstat), ja tiedän miten yleisiä nää on eikä loppujen lopuksi mikään paha rasti päästä eroon, niin silti meinaa iskeä saivarehysteria. Hyi helevetti!

...
Meillä on muuten tänään vauvan 10 kk synttäripäivä :)
Sitä juhlittaneen maistamalla luonnonjugurttia.
Tsemppiä täin häätöön! Hyi hitto kuiteskin...

Meillä poika sai eilen 10 kk -synttäriherkuksi raejuustoa. Siitä tulikin hitti heti! Tänään oli ruokajuomana piimää, joka oli ilmeistä päätellen aika järkyttävä tuttavuus...
 
Kimaira :)

Lähinaapurissa on kuulemma luteita, vaikka arvokkaalla alueella asutaan.

Sinne ei lasta päästetä ees synttäreille:laughing021:argue
 
Kimaira, tsemppiä täin häätöön! Se on kyllä työlästä! Vinkkinä vastaisuudessa, että jos joutuu tuollaisiin tilanteisiin, missä on suuri riski saada tartunta, niin apteekissa myydään sellaista suihketta, jota laitetaan tukkaan ja se suojaa muutaman tunnin ajan tartunnalta. Tosin minä myös lopettaisin ratsastuksen tuohon kokemukseen.

Tähti, ei kiipeämistä voi mitenkään estää. Lapset keksivät aina enemmän keinoja kuin aikuiset. Jos yhden paikan suojaa, niin toinen löytyy varmasti. Ainoa keino on vahtiminen.
 
Kimaira, tsemppiä täin häätöön! Se on kyllä työlästä! Vinkkinä vastaisuudessa, että jos joutuu tuollaisiin tilanteisiin, missä on suuri riski saada tartunta, niin apteekissa myydään sellaista suihketta, jota laitetaan tukkaan ja se suojaa muutaman tunnin ajan tartunnalta. Tosin minä myös lopettaisin ratsastuksen tuohon kokemukseen.

Joo, luin noista suihkeista sitten kun "oli jo housussa". Ratsastuskypärissä ei taida olla tapana käyttää kypärähuppuja kuten esim. laskettelu- ja moottoripyöräkypärissä?

Kampaaja vinkkasi, että jatkossa kannattaa kammata täikammalla tukka aina vastaavien tilanteiden jälkeen / kun on leikkinyt kavereiden kanssa. Kuulostaa kyllä aika hysteeriseltä, mutta sillä kai saisi häädettyä mahdolliset tulokkaat ennen kuin pääsevät "sisälle"... hänellä on kuulemma ollut kaksi kertaa täitä lasten tukassa, kun olivat pieniä. Tietysti kampaamoalan yrittäjän pitääkin olla aika hysteerinen moisten riesojen kanssa.
 
Joo, luin noista suihkeista sitten kun "oli jo housussa". Ratsastuskypärissä ei taida olla tapana käyttää kypärähuppuja kuten esim. laskettelu- ja moottoripyöräkypärissä?

Kampaaja vinkkasi, että jatkossa kannattaa kammata täikammalla tukka aina vastaavien tilanteiden jälkeen / kun on leikkinyt kavereiden kanssa. Kuulostaa kyllä aika hysteeriseltä, mutta sillä kai saisi häädettyä mahdolliset tulokkaat ennen kuin pääsevät "sisälle"... hänellä on kuulemma ollut kaksi kertaa täitä lasten tukassa, kun olivat pieniä. Tietysti kampaamoalan yrittäjän pitääkin olla aika hysteerinen moisten riesojen kanssa.

Onko niin, että pitää kammata nahkaa myöden...eikös ne pesiydy päänahan sisään? Näin muistan kuulleeni 35vuotta sitten, sillloin kouluaikoina joillakin oli täitä....hyi hitto:wtf:

Ja tarttuu metrin säteellä, hyppäävät pitkälle:depressed:
 
Tähti, ei kiipeämistä voi mitenkään estää. Lapset keksivät aina enemmän keinoja kuin aikuiset. Jos yhden paikan suojaa, niin toinen löytyy varmasti. Ainoa keino on vahtiminen.

Yölento :) Vahtiminen toki ykkösasia. Onko pojilla taipumusta kiipeillä enemmän?

Täällä taiteillaan myös tyyliin seisten mopon päällä ja lelukärryn reunan päällä seisoo "tahallaan" yhdellä jalalla, vähän kuin strapetsi taiteilija...
 
Joo, luin noista suihkeista sitten kun "oli jo housussa". Ratsastuskypärissä ei taida olla tapana käyttää kypärähuppuja kuten esim. laskettelu- ja moottoripyöräkypärissä?.
Kyllä ratsastuskypärän alla käytetään myssyjä tai hattuja. Kylmillä keleillä pakkokin. Oma tyttö vetää aina tuubihuivin päähänsä, jos joutuu käyttämään lainakypärää. Ohut pipo ajaa saman asian.
 
Takaisin
Top