Synnyttäneet --40+++

Yölento :) Ihania ihmisiä ovat nämäkin, riippuu miten arvioi. Tavallisena tarkoitan todella tavallista. Mieheni on kaikkea muuta, kuin tavallinen, eli täysin erilainen, kuin vanhempansa. Hänkin tylsistyy hetkessä anoppilassa (synnyinkodissaan), vaikka paljon puhutaan ja kaikki yhdessä nauretaankin. Anoppi varsinkin on kova nauramaan ja lämminhenkinen ihminen. Kaikki on kuitenkin niin tavallista ja ajattelumallit liiankin tavallisia.

Jostain syystä kaikki erilaisuus kiehtoo ja kaikki tavallisuus tylsistyttää. Elämässä pitää olla hieman hohtoa, luxusta, takkatulen loistetta, eikä eri taustat tai kulttuuritkaan ole haitaksi :)
Meidän suvussa ei ole yhtään normaalia ihmistä eikä varsinaisesti tiedetä, mikä on tavallista. Siksi en oikein osaa arvioida, ovatko anoppi ja appiukko tavallisia.
 
Meidän suvussa ei ole yhtään normaalia ihmistä eikä varsinaisesti tiedetä, mikä on tavallista. Siksi en oikein osaa arvioida, ovatko anoppi ja appiukko tavallisia.

Kuullostaa mielenkiintoiselta! Meilläkään ei ole normaaleja, ainoastaan anoppi ja appi. He ovat tavallisia, normaali on ehkä väärä sana.

Heitä ihmetyttää ihan kaikki suuresti, jos joku ei toimi, kuten he....esimerkkinä vaikka, että kaikkien pitäisi olla päivät päästäin vain kotosalla, katsella maailman turhimipia sarjoja, kuten salatut elämät ja uusi päivä. Ruoka on vaan perunaa ja lihakastiketta tai lihasoppaa, salaatteja ei... jne. Missään ei ole mitään tunnetta tai tyyliä. Jos heidän kanssaan mennään jonnekin ulos syömään ( tapahtuu kerran kymmenessä vuodessa), niin sekin on tyylitöntä, vahditaan muiden annoksia ja ruokajuomaksi maitoa:hungry: Me emme ole miehen kanssa kertaakaan ottaneet esim. yhtä lasia viiniä tai muuta, koska pitäisivät sitä epäsopivana.

Tässä oli lyhyt otos ja minusta ovat äärimmäisen tavallisia ihmisiä....Miten sinä heidät näkisit?:rolleyes:
Ehkä samaa mieltä?
 
Tähti, en osaa arvioida. Minun appivanhemmat kyllä tekevät kaiken tyylillä, mutta eivät tee siitä numeroa. Hiukan taiteellista sakkia ja pohtivat asioita, tekevätkin paljon.

Minähän en mielelläni käy ravintolassa enkä käytä alkoholia juuri lainkaan. Enkä syö niin kuin muut.
 
Tähti, en osaa arvioida. Minun appivanhemmat kyllä tekevät kaiken tyylillä, mutta eivät tee siitä numeroa. Hiukan taiteellista sakkia ja pohtivat asioita, tekevätkin paljon.

Minähän en mielelläni käy ravintolassa enkä käytä alkoholia juuri lainkaan. Enkä syö niin kuin muut.

Yölento :) Mekään ei käydä ravintoloissa, ollaan miehen kanssa rauhallisia koti-ihmisiä. Vain ulkomaanmatkat on sitten All Iclusive :)

Tekemäni ruokavaliomuutoksen jälkeen, en ole myöskään syönyt enää kuten muut :) Sitä olisi vaikea selittää anopille, hän pitäisi ruokavaliotani vääränä/epäterveellisenä, joten en ole sanonut mitään. Oletko kertonut, millä tavalla muille erilaisesta ruokavaliostasi? Aiheuttaako se kysymyksiä tai onko sitä vaikea perustella?

Itse haluaisin olla suora ja kertoa ihan suoraan, mitä syön ja mitä en syö. Mulla on vaan niin pitkä kokemus siitä, että asiasta puhuminen menee täysin kuuroille korville...
 
Tähti, puhun suoraan kyllä kaikesta, myös siitä että olen ruokavammainen. Anoppi ottaa senkin hienosti huomioon eikä koe sitä ongelmaksi. Aika harva on niin suvaitsevainen. Tämä ruokavalio kun kulkee mukana joka paikassa, niin monenlaista kommenttia on vuosien varrella tullut.
 
Tähti, puhun suoraan kyllä kaikesta, myös siitä että olen ruokavammainen. Anoppi ottaa senkin hienosti huomioon eikä koe sitä ongelmaksi. Aika harva on niin suvaitsevainen. Tämä ruokavalio kun kulkee mukana joka paikassa, niin monenlaista kommenttia on vuosien varrella tullut.

Yölento :) Anoppisi toimii sitten tyylillä :)

Onko ruokavaliosi muuten itse keksimäsi vai lääkärin ohjeistama?

Omani on ihan kokeilun kautta ja olo on todella paljon parempi :) Mukaanlukien lähteneet kilot.

Mun anoppi on käynyt vuosien saatossa usein ruokaterapeutilla ja monella lääkärillä ruokavaliosta, koska ei ole terve ja on ylipainoinen. Hän kuitenkaan ei välitä noudattaa yhtään mitään ohjeita ja vuodesta toiseen valittaa vointia. Mun on vaikea ottaa kantaa hänen ruokavalioonsa, koska hän kuitenkin syö mitä sattuu...
 
Tähti, ruokavalioni on muotoutunut kokemuksen kautta. Minulla on monenlaista vaivaa ja ominaisuutta. Lääkkeitä näihin ei ole, mutta oikea ruokavalio helpottaa. Lisäksi minulla on yliherkkä maku-, haju- ja suun tuntoaisti. Jos olisikin vain yksi helppo rajoite, niin ihmisten olisi helppo ymmärtää
 
Satru :) Onnea vielä kerran uudestaan, 1-vuotiaalle!:love7:Heartbigred
 
Last edited by a moderator:
Kiitos onnitteluista! :love017 Sankari ollut tänään tarmoa täynnä, ihan kuin tietäisi täyttävänsä vuoden:happy093:dance008:dance011:dance018 :happy: Neuvolassa sai vaan kaksi piikkiä, MPR jätettiin myöhemmäksi, kun kyllä se kaksi piikkiä yhdellä kertaa riittää. Vielä ainakaan ei ole niistä kahdesta tullut mitään erityistä. Pojan 1v mitat ovat nyt sitten 80,8cm ja 11360g! Aika komeat mitat siihen nähden, että kolme edellistä lasta aika pikkuruisia ja esim. tuo tyttötaapero oli samanikäisenä vähän yli 7kg ja nyt siis poika painaa enemmän kuin isosiskonsa, mutta on kuitenkin sopusuhtainen. Ja kehitys ikäisen tasoista. Näytti th:lle kaikki osaamansa temput (miten kävellään tukea vasten, noustaan seisomaan, pinsettiotteen jne). Ja sit lopussa huusi kuin syötävä kun piikit sai. Ne saa aina pahan tuulen aikaiseksi, mutta onneksi ohi menevää. :happy:
 
Kiitos onnitteluista! :love017 Sankari ollut tänään tarmoa täynnä, ihan kuin tietäisi täyttävänsä vuoden:happy093:dance008:dance011:dance018 :happy: Neuvolassa sai vaan kaksi piikkiä, MPR jätettiin myöhemmäksi, kun kyllä se kaksi piikkiä yhdellä kertaa riittää. Vielä ainakaan ei ole niistä kahdesta tullut mitään erityistä. Pojan 1v mitat ovat nyt sitten 80,8cm ja 11360g! Aika komeat mitat siihen nähden, että kolme edellistä lasta aika pikkuruisia ja esim. tuo tyttötaapero oli samanikäisenä vähän yli 7kg ja nyt siis poika painaa enemmän kuin isosiskonsa, mutta on kuitenkin sopusuhtainen. Ja kehitys ikäisen tasoista. Näytti th:lle kaikki osaamansa temput (miten kävellään tukea vasten, noustaan seisomaan, pinsettiotteen jne). Ja sit lopussa huusi kuin syötävä kun piikit sai. Ne saa aina pahan tuulen aikaiseksi, mutta onneksi ohi menevää. :happy:

Upeet mitat!!:grin Äiti saa olla hyvillään:p
 
Huomaan, että arki alkaa viedä täältä itse kunkin mennessään pikkuhiljaa. Itseni mukaanlukien.

Haluaisin kuitenkin sanoa vielä, että vitsi miten TÄRKEÄ tämä ryhmä on ollut tässä reilun vuoden ajan ja miten ihania ihmisiä täällä on ja juttuja täällä onkaan juteltu!! Mulle ainakin ollut todella hyödyllistä huvia :)

Siispä ISO KIITOS!! Kaikkea hyvää teille ja perheillenne tulevaisuuteen :) Jos jotkut vielä olisi linjoilla lukemassa :) Käyn toki kurkkimassa itsekin välillä, mutta harvoin ehdin näemmä..
 
Upeet mitat!!:grin Äiti saa olla hyvillään:p

No jos ajatellaan kantamista, niin onhan tossa pojassa kantamista..Ei ihan helppo homma :) Mutta neuvolakäynnit kyllä helpompia kun ei tarvi joka kerta puida sitä että aina ollut siro ja pieni painoinen kuten varsinkin tyttöjen kanssa tehnyt niin joka kerta ja koulussakin. En tiedä kenen kasvuhormonit se on saanut.. :)
 
Huomaan, että arki alkaa viedä täältä itse kunkin mennessään pikkuhiljaa. Itseni mukaanlukien.

Haluaisin kuitenkin sanoa vielä, että vitsi miten TÄRKEÄ tämä ryhmä on ollut tässä reilun vuoden ajan ja miten ihania ihmisiä täällä on ja juttuja täällä onkaan juteltu!! Mulle ainakin ollut todella hyödyllistä huvia :)

Siispä ISO KIITOS!! Kaikkea hyvää teille ja perheillenne tulevaisuuteen :) Jos jotkut vielä olisi linjoilla lukemassa :) Käyn toki kurkkimassa itsekin välillä, mutta harvoin ehdin näemmä..

Niin on harmi, ettei mikään kestä ikuisesti... :sad001

Palstalla on saanut jakaa ilot ja murheet, todella tärkeä paikka! :) Ja myös tavata livenä, ystävystyä :)

Kiitos kaikille:Heartredtuskin vielä poistun, mutta yksin puhuminen on vähän jopa noloa.


 
Tähti, onhan meitä muitakin :)

Vanhempainvapaata jäljellä reilut kaksi viikkoa. Ehtisi kirjoitella, jos ei pitäisi siivota.
 
Mulla loppui äitiysloma toissapäivänä ja oon vielä vuoden kotona pojan kanssa. Käyn täällä lueskelemassa, mut tosiaan, arjessa on niin paljon hommaa ettei ennätä enää oikein kirjoitella.. Toista oli silloin kun vauva nukkui tissillä. Oli aikaa surffailla siellä täällä. Alkais jo noi koulut, niin päivällä olisi vain yksi hoidettava täällä. Ja tulis talvi, niin ei tarvis sisäsiivoilun lisäksi revetä pihaa siistimään.
 
Mulla loppui äitiysloma toissapäivänä ja oon vielä vuoden kotona pojan kanssa. Käyn täällä lueskelemassa, mut tosiaan, arjessa on niin paljon hommaa ettei ennätä enää oikein kirjoitella.. Toista oli silloin kun vauva nukkui tissillä. Oli aikaa surffailla siellä täällä. Alkais jo noi koulut, niin päivällä olisi vain yksi hoidettava täällä. Ja tulis talvi, niin ei tarvis sisäsiivoilun lisäksi revetä pihaa siistimään.

Napu :) Kiva, ettet häviä :) Toivottavasti ei kukaan häviäisi, mutta ei voi mitään...

Talvi, huhh:wtf: Silloin ainakin meillä on eniten pihatöitä, kun taloyhtiössä ei ole ulkopuolista "auraajaa", että voi sitä lapioimista ja auton kaivamista lumesta...:meh: Auton lasien raaputtamista, jäällä liukastelua ja muutoinkin kylmässä hytisemistä, loskassa rämpimistä. Täällä sitä ei kaivata, ei!!
Oi ihana kesä:joyful:

Taas ollaan anopin hoiteissa, miehellä on kesälomaa vielä reilu viikko. Syksyllä hän pitää loput isyyslomat 3viikkoa ja suunnitellaan ulkomaanmatkaa sille ajalle:p Vielä kun kohteesta päästään yksimielisyyteen, haluttaisiin nähdä ja kokea jotain uutta:happy:

By the way, poika kävelee jo 20 askelta kerrallaan! Ikä 1v2kk.Syksyyn mennessä juoksee, joten on aika vahtiminen etenkin uima-altaiden ja liikenteen osalta...
 
Ootteko Tähti käyneet Azoreilla? Me on mietitty joskus sinne lähtemistä kunhan tyttö on isompi ja mä takaisin töissä.
 
Takaisin
Top