Synnyttäneet --40+++

Ootteko Tähti käyneet Azoreilla? Me on mietitty joskus sinne lähtemistä kunhan tyttö on isompi ja mä takaisin töissä.

Mäkään en oo ite käynyt, mutta yks ystävä on asunut siellä vuosia teininä ja toinen ystävä kävi häämatkalla. No teininä asunut tietty inhoa sitä, kun oli pieni paikka eikä oikeen mitään tekemistä kuulemma xD mutta häämatkalla ollut tykkäs paljon, vaikka keli olikin todella huono ja sato koko ajan siellä melkein. Mut siis hiljaisuudesta, merestä (delfiinit yms), rauhallisuudesta tykkäävät, niin on hieno paikka. Nämä kävijätiedot siis nyt muutaman vuoden vanhoja. Mua kyllä kiinnostaa todella paljon ja toivon joskus saavani aikaseks mentyä sinne myös!
Eli menkää ihmeessä ja sitte kerrot tuoreimmat tiedot meille :wink
 
Miksi muuten Tähti menet ensin töihin ja sitten rupeatte yrittämään? EIks se kävis sopivana jatkumona, että nyt jo yritätte? Jos vaikka kestääkin aikansa ym? :D Tsemppiä kuitenkin!

:greet025 lähdetäänkin jo hankkimaan toista! Mies tuumasi, että aloitetaan enskuussa:p
:smiley-bounce016

Että maha pystyssä takas sorvinääreen...pomo varmaan riemastuu:laughing021

( muokkasin viestiä hetki sitten)


 
Last edited by a moderator:
Toivolla tuli sitten 1,5-vuotta täyteen 30.7. Hänellä on th-neuvola 15.8. ja 31.8. Lääkäri. Toivo on nyt 2 kk kävellyt sujuvasti paikasta toiseen. Aika menee Toivon perässä juoksemiseen. Ihan eri asioihin kiinnittää huomiota, kun lapsi alkaa liikkumaan. Vielä hän ei kauheasti puhu kuin omaa kieltään. Äitin luultavasti sanoo...tai se on äite.
 
Tähti, ei se vatsa vielä ehdi kasvaa, vaikka heti onnistuisi. Toivotaan pikaista plussaa!

Yölento :) Kiitos. Sitä tietenkin toivotaan.

Pahoin pelkään, että vatsa näkyy jo heti, koska oon jo aika "tikkulaiha", ei siis vatsassa mitään extraa :) Ehkä eniten pelkään raskauspahoinvointia, koska tässä raskaudessa en sitä kokenut. Kuullut vaan siitä hurjia juttuja.

Olisi kurjaa olla pahoinvoiva heti, kun työt alkaa...millä sen selittäisi, ellei vatsakaan yhtään pömpötä:smiley-ashamed004
 
Tähti, ei se pahoinvointi välttämättä tule seuraavallakaan kerralla. Eikö ne työt ala jo ihan pian?
 
Tähti, ei se pahoinvointi välttämättä tule seuraavallakaan kerralla. Eikö ne työt ala jo ihan pian?

Yölento :) Olisi kivaa, jollei sitä pahoinvointia tulisi. Kyllä työt alkaa pian.

Mua pyydettiin jo enskuun (syyskuu) alusta takasin. Ihan kohta palaan ja toki innolla menenkin:joyful::p
 
Toivolla tuli sitten 1,5-vuotta täyteen 30.7. Hänellä on th-neuvola 15.8. ja 31.8. Lääkäri. Toivo on nyt 2 kk kävellyt sujuvasti paikasta toiseen. Aika menee Toivon perässä juoksemiseen. Ihan eri asioihin kiinnittää huomiota, kun lapsi alkaa liikkumaan. Vielä hän ei kauheasti puhu kuin omaa kieltään. Äitin luultavasti sanoo...tai se on äite.

Maria75 :)

Te ette sitten yritä toista?
 
Kuukauden hyvät työt tehty. On pakko kertoa tänne, kun en oo muualle kertonu, en edes miehelleni :D Mutta mulla tuli niin hyvä mieli, kun pystyn/pystyin auttaa. Eli tavallaan itsekästä kai :P
Eilen ostin ja vein 11 reppua ja saman verran kyniä/kumeja/terottimia Hope-yhdistyksen reppukeräykseen koulua aloittaville vähävaraisille lapsille. Sitte tänään vien kahdelle perheelle pienen kassin lahjakortin ja ruokaa/hygieniatarvikkeita, koska heitä on kohdannut vaikea vaihe elämässä ja tarvitsevat apua hetkellisesti. Pieni apu on iso apu.
Hieman kirpaisee omassa kuukausibudjetissa, mutta ei niin, etteikö voitaisiin ihan normaalisti elää.
Lisäksi aloitin lahjoittaa pienen summan kuussa Brother Christmasille, koska myös hän (ja nää kaks muuta lähdettä, Hope ja se toinen) tarjoaa avun suoraan tarvitsevalle, ilman välikäsiä.
Noin. Nyt leikkimään tytön kanssa.
 
KuuKassius, hienoa! Minulla tuo Hope on tähän asti jäänyt aikomuksen tasolle, mutta nyt syksyllä toivon, että tytär vie minun hankkimani tavarat sinne.
 
KuuKassius, hienoa! Minulla tuo Hope on tähän asti jäänyt aikomuksen tasolle, mutta nyt syksyllä toivon, että tytär vie minun hankkimani tavarat sinne.

Nyt on Itiksessä 13.8. asti keräyspiste siinä keskusaukiolla, johon oli niin helppo viedä ja sittenhän toki on Pitäjänmäessä (?) se niiden normipiste, mutta ois varmemmin jääny aikomukseksi itelläkin, jos sinne ois pitäny. Onneksi oli keräyspiste. Sinne vaan :)
 
Mua on aina kiinnostanut esim. Plan - köyhissä oloissa olevat tytöt ja naiset; tasa-arvo.

Kerran pyrin töihin sinne ja olisin päässytkin, mutta olisi pitänyt muuttaa ulkomaille. En voinut lähteä, joten paikka meni jollekin muulle. Palkkaus olisi ollut hyvä.

Teema kuitenkin edelleen kiinnostaa ja ehkä eläkepäivillä lähden mukaan hyväntekeväisyyteen :) Tai auttamaan heikkoja.
 
KuuKassius, ei asuta sielläpäinkään, mutta tytär on innostunut auttamisesta, joten varmaan vie kun pyydän. Hänellä on nyt minun autoni käytössä, kun en tarvitse sitä.
 
KuuKassius, ei asuta sielläpäinkään, mutta tytär on innostunut auttamisesta, joten varmaan vie kun pyydän. Hänellä on nyt minun autoni käytössä, kun en tarvitse sitä.

Haha, ettekö xD Jotenki mulla oli sellanen muistikuva. No, enpä Mä toisaalta muista paljoa muutakaan, joten eipä siinä xD
 
Upeaa KuuKassius! Meillä päin Hopella on vain pari tuntia tavaran vastaanottoa viikossa. Eikä ne ikinä osu mun liikekannalla olon kanssa yksiin. Päädyin viemään eilen lasten huoneiden siivouksen jälkeisiä kamppeita Fida-lähetystorille. Hyvää hekin tekevät.
 
Pk-seudulla on saanu nyt kauheeta kyytiä esim Kierrätyskeskukset ja SPRn Kontit, joissa tuotteiden hinnat on noussu taivaisiin ja niistä ahnehditaan joskus korkeampaa hintaa ku uudesta samanlaisesta. Siinähän ei oo mitää järkeä.

Toinen mikä on pitkään ollu (hiljaisissa) otsikoissa, on nuo isot hyväntekeväisyyslafkat, joilla menee johtajien palkkoihin järkyttävät summat (50-100 000€/v). Myös Plan valitettavasti kuului näihin. Toki lahjoituksilla saadaan hyvääkin aikaan, mutta ison osan kahmaisee heidän hallinto. Tästä en pidä. Siksi suosin pienempää ja suoraa apua. Mut parikymppinen on ku pieru Saharassa jollain Unicefillä tms, mutta täällä sillä saa perheelle ruokaa ainakin muutamaksi päiväksi.
 
Pk-seudulla on saanu nyt kauheeta kyytiä esim Kierrätyskeskukset ja SPRn Kontit, joissa tuotteiden hinnat on noussu taivaisiin ja niistä ahnehditaan joskus korkeampaa hintaa ku uudesta samanlaisesta. Siinähän ei oo mitää järkeä.

Toinen mikä on pitkään ollu (hiljaisissa) otsikoissa, on nuo isot hyväntekeväisyyslafkat, joilla menee johtajien palkkoihin järkyttävät summat (50-100 000€/v). Myös Plan valitettavasti kuului näihin. Toki lahjoituksilla saadaan hyvääkin aikaan, mutta ison osan kahmaisee heidän hallinto. Tästä en pidä. Siksi suosin pienempää ja suoraa apua. Mut parikymppinen on ku pieru Saharassa jollain Unicefillä tms, mutta täällä sillä saa perheelle ruokaa ainakin muutamaksi päiväksi.

Kuukassius :) Entäs UFF ?

Oon kuullut, että laatikoista otetaan parhaat "palat" ja ne pistetään myyntiin. Siis tyyliin UFF:n kirppismyymälään, eikä ole ees halpoja ostaa.

Bisnestä tuokin...
 
Takaisin
Top