Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satru, hyvin saman oloisia tuntemuksia täällä :) :) Meillä se just reilu 2 vuotta ikäeroa ja semmosta sirkusta on - ei välillä - vaan joka päivä :) Molemmat on vilkkaita ja kovaäänisiä (ja kovapäisiä...), mutta myös hykerryttävän hassuja, suloisia ja iloisia ja isoveikan temput ja hassuttelut naurattavat pikkusiskoa aina. Meillä oli jopa sellainen vaihe, että tämä pienempi ei olisi halunnut vapaaehtoisesti kylpyyn eikä suihkuun, mutta yksi kerta laitoin heidät yhtä aikaa ja isoveikka sai houkuteltua tirpukan loiskuttelemaan taas niin kuin ennen ja sen jälkeen ei ongelmaa ole ollut. Ja mun omat keinot ennen sitä siis eivät riittäneet. Vertaistsemppiä!!

:grin Mä yritin vähän silotella asiaa, kyllä se sirkusmeininkiä meilläkin on joka päivä. Tää pienempi osaa hyvin pitää puolensa ja jos kokee että häntä syrjitään, niin kyllä kuulee..naapuritkin ja tuo taapero, se on ollut aina tulinen luonne, ja oikea dramaqueen ettei jää keneltäkään epäselväksi, jos esim. kaupassa ei mennä sieltä missä hän haluaa :spitoutdummy:

Nyt kun tuo pienempikin on alkanut "leikkimään", niin onhan se suloista kun isompi kertoo mitä tehdään ja pienempi katsoo tarkkaan ja sanoo : ÖÖÖÖH ja sitten isompi tekee mitä oli aikonut :)Ja ihan alusta asti tuo isompi on ottanut pienen tosi ihanasti vastaan. Jo laitoksella halas ja silitti, eikä ole päivää kulunut ettei ois sitä tehnyt tähän asti. Vaikka on ollut välillä mustasukkainen, niin "kostaa" sen meille, ei pikkuveljelle. Mutta kyllä tässä aina vähän "hiki tulee" näiden kanssa touhutessa ja ihanaa on se hetki illasta kun molemmat nukkuu :grin

Muokattu viimeksi:
Satru :) Mua on jo kaksi kertaa pyydetty palaamaan töihin, viime syksynä ja tänä keväänä. Lupasin palata tulevana syksynä, joten kohta työt alkaa.

Raskausuutinen oli heille aika "pommi", koska kukaan siellä ei ole aiemmin ollut äitiyslomalla. Asia otettiin silti hyvin :) Olisi aika järkytys jatkaa lomailua uuden raskauden kera..... eli ensin töihin, ja toinen mahdolline raskaus tulee olemaan myös aika "shokki"...

Yritin osata selittää, miksi palaan ensin töihin... Se vaan on aika "pakko", ettei putoa uralta....

Onko se siis miesvaltainen ala vai uranaisia? Se on varmaan aina töissä kovapala kun naiset raskautuu..mäkin sanoin töissä, että lapset on tehty jo..oho..no nyt niitä onkin sitten kaksi lisää :grin Hoitoalalla taitaa olla vaan enempi kuin yleistä, että joku on aina mahapystyssä.

Mä rupean katselemaan työkuvioita vuoden vaihteen jälkeen. TUo isompi ois jo selvästi halukaskin hoitoon, ois paljon kavereita, mutta en raaskinut tuota poikaa vielä laittaa. Tää kotihoidontuki on kyllä järkyttävän pieni, että aika monta kertaa olen jo väläytellyt töihin lähtöä, mutta kun tuo pikkuinen on mun viimeinen pikkuinen, tiedän että kun työt alkaa ja hoidot alkaa, niin aika rupeaa juoksemaan ja kohta ne on jo molemmat koulussa ja muuttaa pois kotoota ja jaja..sitten ihmetellään mihin aika juoksee (kun sitä tekee jo nyt) :happy:

Onko se siis miesvaltainen ala vai uranaisia? Se on varmaan aina töissä kovapala kun naiset raskautuu..mäkin sanoin töissä, että lapset on tehty jo..oho..no nyt niitä onkin sitten kaksi lisää :grin Hoitoalalla taitaa olla vaan enempi kuin yleistä, että joku on aina mahapystyssä.

Mä rupean katselemaan työkuvioita vuoden vaihteen jälkeen. TUo isompi ois jo selvästi halukaskin hoitoon, ois paljon kavereita, mutta en raaskinut tuota poikaa vielä laittaa. Tää kotihoidontuki on kyllä järkyttävän pieni, että aika monta kertaa olen jo väläytellyt töihin lähtöä, mutta kun tuo pikkuinen on mun viimeinen pikkuinen, tiedän että kun työt alkaa ja hoidot alkaa, niin aika rupeaa juoksemaan ja kohta ne on jo molemmat koulussa ja muuttaa pois kotoota ja jaja..sitten ihmetellään mihin aika juoksee (kun sitä tekee jo nyt) :happy:

Satru :) Mustakin tuntuu, että poika on jo 18v. ihan hetkessä :)

Toi kotihoidontuki on tosi naurettava, että terveiset vaan Eduskuntaan! :angry5 Sen summan saa kokoon jo keräämällä vaikka pulloja tienreunoilta:dead: Ettei tarvitse anella rahaa.

Meillä onneksi sääästöjä äitiyslomia varten :)

Hyvin tulkitsit, meillä on miesvaltainen ala ja töissä olen lähestulkoon ainoa nainen. Pääsin yli 60v. ikäisen naisen tilalle, kun hän jäi eläkkeelle. Koskaan hän ei ollut uransa aikana äitiyslomalla. On lapseton. Olettivat kai, että 40++ ikäinen nainen ei jää enää äitiyslomalle. Toki muutkin asiat valinnassa vaikuttivat:wink

Hehh, toisin kävi.....:p

Yölento :)

Erikoista.

Onko Sinua nukuttanut niin paljon jo lapsesta saakka?

Pärjään 4-6t yöunilla jo hyvin, tilapäisesti 3t. riittää. Mies on niin virkku, että selviää hyvin nukkumatta ollenkaan. Tosin vapaalla nukkuu 6-8.tuntia.

Meidän 1-v poika on hurjan virkku, ja päihittää melkein molemmat. Päiväunet jää usein väliin, yöt nukkuu hyvin, mutta 6-8t. tuntuu jo riittävän :)
Olen aina nukkunut paljon. Lapsena menin usein koulun jälkeen päiväunille ja opiskeluaikana lähes joka päivä, vaikka nukuin öisin yli 8h. Tyttäret on samanlaisia. Nukkuminen on mukavaa.

Olen aina nukkunut paljon. Lapsena menin usein koulun jälkeen päiväunille ja opiskeluaikana lähes joka päivä, vaikka nukuin öisin yli 8h. Tyttäret on samanlaisia. Nukkuminen on mukavaa.

Yölento :) Nukkuminen on mukavaa, mutta erikoista, että te nukutte niin paljon...eihän siitä haittaakaan ole :)

Nukkuminen on ihmiselle hyväksi :) Teillä ei sitten ole univaikeuksia:p ?

Tähti, ei ole univaikeuksia. Nyt vauvan kanssa herään tavallista helpommin, mutta nukahdan nopeasti sitten kun vauva on syönyt. Mies jos joskus sattuu yöllä heräämään, ei saa unta enää laisinkaan.
Olen ollut unitutkimuksissa runsasunisuudesta ja se on normaaliksi todettu. Joten saan nukkua hyvillä mielin.

Tähti, ei ole univaikeuksia. Nyt vauvan kanssa herään tavallista helpommin, mutta nukahdan nopeasti sitten kun vauva on syönyt. Mies jos joskus sattuu yöllä heräämään, ei saa unta enää laisinkaan.
Olen ollut unitutkimuksissa runsasunisuudesta ja se on normaaliksi todettu. Joten saan nukkua hyvillä mielin.

Yölento :)

Hienoa. Tottakai kaikki hyvin, mutta erikoista.

Minäkin pystyn miestä paremmin nukkumaan yöllä takaisin, kun pitää herätä... Naiset on vaan rautaa!!:joyful::p

Kyllä täällä on kesällä ainakin puolet kaupungin tarhoista kiinni heinäkuun. Silloin pitää yrittää itse järjestää muualta hoitopaikka tai pitää itse lomaa. Meidän tyttö menee yksityiseen päiväkotiin, joka on aina auki, mutta työparin on kunnallisessa.
Eclipse, kunnalla on velvollisuus järjestää hoitopaikka myös lomilla. Suurin osa päiväkodeista on kiinni, mutta hoito järjestetään päivystävissä päiväkodeissa. Yksityisillä voi olla erilaisia järjestelyitä.
Juuri näin. Kunnallisessa päivähoidossa heinäkuun hoidon järjestämisvelvollisuus on kunnalla, ei asiakkaalla. Jos oma päiväkoti on heinäkuussa kiinni, niin hoito tarjotaan päivystävässä päiväkodissa.

Kunnallisessa hoidossa heinäkuu on maksuton, jos hoitosuhde on alkanut viimeistään edellisen vuoden elokuun aikana. Maksuttomuus ei ole sidoksissa siihen onko lapsi silloin hoidossa vai ei.
Meidän kunnassa on myös mahdollisuus maksuttomaan hoidon keskeytykseen (hoitopaikka samassa päiväkodissa ja ryhmässä säilyy), jos keskeytys on yhtäjaksoisesti vähintään 2kk. Koska itse olen kesäisin pitkällä lomalla, niin lapsikin on aina ollut päiväkodista pois kesä-heinäkuun. Näin ollen emme tuolta ajalta maksa päivähoitomaksuja. + Olen saanut kesä-heinäkuussa alle 3-vuotiaasta kotihoidon tuen, kun hänet on siis silloin hoidettu kotona. :happy:

Täällä pojan kanssa vaunuilla mennään taas yölenkkiä, kohta klo 01...

Mutta hei jee...näin elämäni hienoimman tähdenlennon!!:p Iso tähti ja näkyi pitkään:p On pimeää, joten näkyi hienosti taivaalla. Nyt saa siis toivoa jotain..:angel12

Ihania nämä tähtihetket pienen lapsen kanssa:Heartred
:goodnight

Anoppilasta terveisiä! Anoppi leikkii pojan kanssa, ja pojalla on vallan mukavaa :)

No asiaan paino. Anoppi tivasi oikein, montako kiloa on lähtenyt, kun oon muka järkyttävän laiha. Empä kertonut mitään lukuja, nopea kommentti että normaalipainoinen :)

No, anoppi on tuputtanut ruokaa koko illan, ja vaikka söinkin, niin totesi, etten ole syönyt mitään. Huominen pitää selvitä anopin sapuskoilla, tai omathan on kyllä mukana.....:p

Kello on kohta 23 ja täällä tarjotaan yökahvia, sekä jäätelöä. Kumpaankaan en siis koske:hungover::joyful:

Voi moro xD On tuokin "taistelu" ihan oma lukunsa. Pitkää pinnaa vaan ja jos alkaa ärsyttää, ni sanot suoraan. Eihän ne vanhukset sitä pahalla tee, mutta onhan se ärsyttävää.

Täällä herättiin taas viideltä, eikä yksiin päikkäreihin taideta päästä siirtyy ikinä.. toiveena ois, että ensin lounas ja sitte päikkärit, mutta jos näin aikasin heräilee, ni eihän siitä mitään tuu. Blaah.

Voi moro xD On tuokin "taistelu" ihan oma lukunsa. Pitkää pinnaa vaan ja jos alkaa ärsyttää, ni sanot suoraan. Eihän ne vanhukset sitä pahalla tee, mutta onhan se ärsyttävää.

Täällä herättiin taas viideltä, eikä yksiin päikkäreihin taideta päästä siirtyy ikinä.. toiveena ois, että ensin lounas ja sitte päikkärit, mutta jos näin aikasin heräilee, ni eihän siitä mitään tuu. Blaah.

Reilu 60v. vanhus, hihh:laughing021
Sama meno oli jo lähes 30vuotta sitten, nyt vaan enää suostu kuuntelemaan painopuheita... Tietty on siinä mielessä jotenkin yksinkertainen, ei se iästä ole kiinni.

Siis vitsit, kun keskiyöllä tyrkytti jäätelöä vielä puolenyön jälkeen....ja kun tää on normimenoa:excited001

Tänä aamuna vaari sanoi antavansa pojalle kahvia, no -huhhh:confused004

Vielä jatkan, että pääsin ulkolenkille, sillä mummo ( anoppi) pitää poikaa. Tietty isi vähän silmäilee sivusta. Mutta siis tämä on harvinaista herkkua, koska välimatka on pitkä, enkä saa lasta hoitoon koska vaan.

Anoppi tykkää lapsista ja on aivan myyty lapsen lapsen kanssa :) Tietty myös se, ettei näe kovin usein.

Mua huvittaa vähän se, että isovanhemmat eivät silti käsitä monia tavallisia asioita, kuten, että sähköjohdot ja pistorasiat on kiinnostavia näin pienelle, pieniä osia on yllättävissäkin paikoissa, kissanruoka napataan ja syödään lähes sekunnissa. Vahtia siis pitää, eikä voi vaan lukea lehteä tai tuijottaa tv:tä. Jännä myös, että luulevat pojan haluavan heti päiväunille, kun on aamulla vasta herännyt....:wacky::joyful:

Paljon tulee tosin keskusteltua anopin kanssa eri asioista, kun ennen lasta. Siinä tavallaan sukupolvien välinen kuilu on poissa ja tuntee enemmän yhteenkuuluvuutta :) Me aina keskustellaan paljon ja tullaan hyvin juttuun :) Nyt hän saa pitää poikaa niin paljon, kuin jaksaa.

Kunhan pitäytyy puuttumasta syömisiini, niin viihtyvyys kylässä vielä paranisi:p

Heh-hee :) Anoppi kävi pojan kanssa vaunulenkillä ja se otti niin koville, joten nukahti sohvalle.

Siinä sivussa sain heitettyä perunat lautaselta roskiin, appiukkokaan tajunnut tilannetta seurata:joyful: Ruokavoitto!:joyful: Iltapalaksi onkin mukana Nutrilet patukka...

Tajuuko joku, mikä idea on ahtaa noita perunoita, pastoja ja leipiä, pullia, jäätelöitä ja napostella makeita, kun sitten yritetään kompensoida "terveellisyyttä" kevytmargariineilla ja näennäisellä rasvattomuudella ? Kellonajasta huolimatta, syödään mitä vaan, vaikka keskellä yötä.

Jokainenhan syö tietty mitä tahtoo:happy

Last edited by a moderator:
Ompa mukavaa olla vähän itsekseen, anoppi juoksee pojan perässä kissoineen :)

Istun ulkona keinussa ja mussutan Nutrilet patukkaa. Eipä ole anoppi näkemässä :) Varmasti pitäisi sitä vähintään myrkyllisenä.

No mutta muuta, anoppi lausui oikein älynväläyksen! Poika pitäisi laittaa unikouluun, koska ei nuku yöunille ilta klo 19. Ai, jai... Onneksi isi heti tyrmäsi äitinsä pöhköt ajatukset.

Sanoin kanssa, että mitä unikoulua tarvitsee lapsi, joka nukkuu pääsääntöisesti loistavasti yöt putkeensa ilman kiukutteluja?!
Tietääkö edes mikä on unikoulu...:chicken:

Toiset "huvittavat" anopin bravuurit on niitä puheita, että poika on perinyt kaiken heidän suvustaan...ei siis mitään mun puolelta....antakaa mun nauraa kikattaa:joyful: Kaikki on samaa, kun hänen omassa pojassa - taisin siis synnyttää kloonin:laughing001:laughing021

Osaan kuvitella, että monet vanhemmat saattavat ärsyyntyä tällaisista perinnöllisyys puheista...:gen113Tosi ärsyttäviä ovat, mutta toisesta korvasta ulos, lähinnä naurattaa tuon tyyppinen napailu:wacky:

Jes ja nyt haukkaus Nutriletia, muut kun syövät kohta yöpalaksi lihasoppaa.

Tähti, on sinulla anopissa kestämistä! Me ollaan myös anoppilassa käymässä. Ei valittamista. Iltapalaksi oli kahdeksan aikaan lohta ja salaattia. Vauva leikkii mummin kanssa mielellään.

Tähti, on sinulla anopissa kestämistä! Me ollaan myös anoppilassa käymässä. Ei valittamista. Iltapalaksi oli kahdeksan aikaan lohta ja salaattia. Vauva leikkii mummin kanssa mielellään.

Yölento :) En sanoisi, että kestämistä... Ollaan vaan eri maailmoista, vaikka tullaan toimeen. Hän on hyvin perus-perinteinen ihminen, joka ei piittaa mistään muusta, kuin hyvin tavallisesta arjesta, perunasta ja kastikkeesta.

Hienoa, että teillä anoppilassa on paremmat sapuskat :) He eivät ehkä ole ihan peritavallisia, jos käsittävät tarjota iltapalaksi salaattia... :)

Tähti, riippuu siitä, mitä pitää tavallisena. Ihania ihmisiä!

Yölento :) Ihania ihmisiä ovat nämäkin, riippuu miten arvioi. Tavallisena tarkoitan todella tavallista. Mieheni on kaikkea muuta, kuin tavallinen, eli täysin erilainen, kuin vanhempansa. Hänkin tylsistyy hetkessä anoppilassa (synnyinkodissaan), vaikka paljon puhutaan ja kaikki yhdessä nauretaankin. Anoppi varsinkin on kova nauramaan ja lämminhenkinen ihminen. Kaikki on kuitenkin niin tavallista ja ajattelumallit liiankin tavallisia.

Jostain syystä kaikki erilaisuus kiehtoo ja kaikki tavallisuus tylsistyttää. Elämässä pitää olla hieman hohtoa, luxusta, takkatulen loistetta, eikä eri taustat tai kulttuuritkaan ole haitaksi :)

Takaisin