Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vitsit Eclipse, tuo on kyllä syvältä tuo lisäallergiahomma. :( Toisaalta kai ois voinu jotain ikävää tulla ilmankin sitä? Jotain muuta ku allergiaa siis. Mulla kans ystävä kulkee epin kanssa, ei oo koskaan onneks joutuu käyttää.
Mä oon niin kans tunnesyömäri, mut sekä iloon että suruun xD Se on niin raivostuttavaa. Aina maistuu. Ois ihanaa, jos esim huonoissa fiiliksissä menis ruokahalut :P

Tyttö meni just isin kanssa yöpuulle ja kuuluu hirmuinen lörpötys pinnasängystä xD Vissiin ollu kiva päivä ja pitää kertoa kaikki hommat. Meillä ei mitään sanoja tuu, mutta ynisee kyllä selviä lauseita sillee jännästi. Ja oppi just nyökyttää päätään! Pudistamisen on osannu jo kauan. Osaa siis sanoa ei ja kyllä. Se helpottaa paljon jo!

Argh, millä noita yöheräämisiä voi vähentää?? Taas meni viime yö puolen tunnin tai tunnin herätyksillä. Alkaa vähä rasittaa. Taas. Ois kiva olla pirteämpi xD

Kuinka monta tuntia yöunta tällä hetkellä tarvitsee? Meillä tuota pätkimistä tuli kun yöunen tarve väheni 12 -> 10h.
Muuten mä en saa pätkimistä loppumaan kuin ottamalla viereen nukkumaan. Silloin ei heräile ja saadaan kaikki nukuttua.

Kuinka monta tuntia yöunta tällä hetkellä tarvitsee? Meillä tuota pätkimistä tuli kun yöunen tarve väheni 12 -> 10h.
Muuten mä en saa pätkimistä loppumaan kuin ottamalla viereen nukkumaan. Silloin ei heräile ja saadaan kaikki nukuttua.

Tällä hetkellä nukkuu n 9,5h yöllä ja yleensä kahdessa erässä n 2h päikkäreitä.
Oon yrittänyt, ettei jäis aamulla viereen nukkuu, että ei ala herää vain siksi, että haluaa viereen. Että sit ku herää, ni noustaan ja valot päälle, vaipan vaihto ja imetys, sit aamiaiselle jne.

Argh, millä noita yöheräämisiä voi vähentää?? Taas meni viime yö puolen tunnin tai tunnin herätyksillä. Alkaa vähä rasittaa. Taas. Ois kiva olla pirteämpi xD

Kuukassius :) Ikä vaikuttaa. Meillä viimeyö meni täysin heräämättä :) Vihdoin :)

Täällä häät (isot) edessä, viikon päästä. Oma asu kuitenkin hakusessa, koska pari kiloa pitäisi saada pois.

Pojalla on juhla-asu selvä.

Me suunnitellaan kesälomaa, kun mies vihdoin pääsi kesälomalle, ( joutui pomon vaatimana siirtämään lomaa viikolla, vaikka onkin jo isyyslomalla). Nyt siis ollaan oikeasti kesälomalla! :) Nyt suunnitellaan mökkeilyä ( iso vuokra mökki) ja ulkomaanreissu :) Tietty myös sukulointia.

Mitä te muut teette kesälomalla?:rolleyes:

Mä olen kotona lapsenlikkana :) Käytiin me muutaman päivän reissu sukulaisissa yms. Mieheni ja kummityttöni ovat kattoremontissa kiinni. Ei tässä hirveesti ilkee bikinisilleen tuohon pihalle heittäytyä, vaikka liikkuvan pienokaisen vuoksi en itse voikaan nousta tellingeille apuun.
Mä oon noiden yöunien kanssa myös kamppaillut. Viimeisimpänä on iltapuuron joukkoon sekoitettu korvike, jotta pitäisi ainakin nälän pidempään. Olen joutunut taipumaan klo 5 syöttöihin monena yönä, jotta ei mene koko talolla valvomiseksi. Jos hyvin käy, tyttö herää ekan kerran vasta 03, 04 ja 05. Jos huonosti, aloitetaan 00, 02, 03, 04...
tyttö pian 8 kuukautta

Ei tässä hirveesti ilkee bikinisilleen tuohon pihalle heittäytyä, vaikka liikkuvan pienokaisen vuoksi en itse voikaan nousta tellingeille apuun.
Mä oon noiden yöunien kanssa myös kamppaillut. Viimeisimpänä on iltapuuron joukkoon sekoitettu korvike, jotta pitäisi ainakin nälän pidempään. Olen joutunut taipumaan klo 5 syöttöihin monena yönä, jotta ei mene koko talolla valvomiseksi. Jos hyvin käy, tyttö herää ekan kerran vasta 03, 04 ja 05. Jos huonosti, aloitetaan 00, 02, 03, 04...
tyttö pian 8 kuukautta

Katjusha :) Hauskaa, ettet ilkeä bikineillesi heittäytyä:laughing002

Miten kattoremontti siellä etenee?

Vinkki, laita iltapuuron joukkoon vettä ja hedelmäsosetta :) Korvike ei ole pakollinen.

Katjusha :) Hauskaa, ettet ilkeä bikinillesi heittäytyä:laughing002

Miten kattoremontti siellä etenee?

Kyllä se nyt etenee, kun saatiin innokasta nuorisoa apuun (tai noh, kai 24 v. tavallaan on jo ihan aikuinen.. :) ). Noissa kattohommissa yksin tehden joutuu kiipeämään ja laskeutumaan edestakaisin ihan kohtuuttomasti. Mieheni kehuu "apumiehen" tarmokkuutta joka päivä!
Joo, korvikkeella saan lisäkaloreita, niitä on vedessä ja omenasoseessa kovin vähän (kokeiltu on).

Tähti, miehen työ kulkee mukana ja minä olen lapsen kanssa kotona vielä pari vuotta.

Yölento :) Kuullostaa tosi helpolta, mutta onko se sitä? :rolleyes:

Täällä havaihduin siihen, että vaikka mies on fyysisesti nyt vihdoin kesälomalla, niin henkisesti vielä tekee töitä. Esim. vastailee asiakkaille.

Mikä on uutta, aiempiin työvuosiin, niin kysyy nyt minulta näkemyksiä tosi kinkkisiin liikesuhtesiin. Ollaan aika eri aloilla, mutta selvästikin ollaan ihan sata varmasti naimisissa:woot::laughing005

Toki neuvon aina, mutta vielä on reilu 1kk tätä äitiysvapaata, joten en haluaisi ihan vielä ajatella töitä...

Me oltiin lomalla kotona. Käytiin me katsomassa Kotkassa laivoja ja sitten oltiin pari päivää mun veljen mökillä. Ei nyt hoitovapaa rahoilla voi sen enempää itse reissata. Mies kävi kyllä Lapissa kalassa ym. Se nyt pääseekin reissuun niin kuin ennenkin.

Me oltiin lomalla kotona. Käytiin me katsomassa Kotkassa laivoja ja sitten oltiin pari päivää mun veljen mökillä. Ei nyt hoitovapaa rahoilla voi sen enempää itse reissata. Mies kävi kyllä Lapissa kalassa ym. Se nyt pääseekin reissuun niin kuin ennenkin.

Saiko miehesi kalaa? Onko hän töissä?:rolleyes:

Hienoa, että saitte pitää rauhallista kesälomaa :)

Yölento :) Kuullostaa tosi helpolta, mutta onko se sitä? :rolleyes:

Täällä havaihduin siihen, että vaikka mies on fyysisesti nyt vihdoin kesälomalla, niin henkisesti vielä tekee töitä. Esim. vastailee asiakkaille.

Mikä on uutta, aiempiin työvuosiin, niin kysyy nyt minulta näkemyksiä tosi kinkkisiin liikesuhtesiin. Ollaan aika eri aloilla, mutta selvästikin ollaan ihan sata varmasti naimisissa:woot::laughing005

Toki neuvon aina, mutta vielä on reilu 1kk tätä äitiysvapaata, joten en haluaisi ihan vielä ajatella töitä...
Jaa onko miehen työ helppoa? Varmasti sellaiselle, joka osaa, mutta minä en ymmärrä siitä mitään. Jos hän puhuu työasioita, kuuntelen haltioituneena, miten kaunis ääni hänellä on.
Vai onko mukana kulkeva työ helppoa. Ei. Mies tekee välillä töitä aamusta iltaan ja keskittyy niin ettei näe eikä kuule mitään. Tähän kesään on onneksi kuulunut myös oikeaa lomaa, jolloin hän ei tee töitä.
Minulla elämä on nyt melko helppoa. Vain oma kroppa asettaa haasteita, mutta kaikkeen tottuu.

Saiko miehesi kalaa? Onko hän töissä?:rolleyes:

Hienoa, että saitte pitää rauhallista kesälomaa :)
Kyllä se sieltä yhden lohen kiikutti kotiinkin asti :wink
Mies on nyt töissä mutta aikoo pitää vielä viikon kesälomaa ja siihen samaan 2 viikkoa isyyslomaa syksyllä kun muut työkaverit on lomansa pitäneet. Eipä sillä nyt väliä oo mihin aikaan lomaa pitää tänä tai vielä ens kesänäkään. Sitten kun palaan töihin niin joutuu lomia sovittelemaan yhteen. Persiistä on sekin et mun työpari on ainut kellä on pieni lapsi joten joudutaan sit vuorottelemaan tarhan ja koulun lomat.

Kyllä se sieltä yhden lohen kiikutti kotiinkin asti :wink
Mies on nyt töissä mutta aikoo pitää vielä viikon kesälomaa ja siihen samaan 2 viikkoa isyyslomaa syksyllä kun muut työkaverit on lomansa pitäneet. Eipä sillä nyt väliä oo mihin aikaan lomaa pitää tänä tai vielä ens kesänäkään. Sitten kun palaan töihin niin joutuu lomia sovittelemaan yhteen. Persiistä on sekin et mun työpari on ainut kellä on pieni lapsi joten joudutaan sit vuorottelemaan tarhan ja koulun lomat.

Kalastus on mukavaa :) Nainen harvemmin saa siihen seuraa..Kalastatko myös sinä?:rolleyes: Itse tykkään, mutta se on jäänyt vähemmälle sitten nuoruusvuosien.

Täällä siis myös isyyslomia pitämättä, jopa 4viikkoa, kun koskaan ei työnantajalle oikein sovi, mies ei saisi koskaan olla ees lomallakaan. Kesälomallakin pomo välillä soittelee, kun eivät pärjäis muutoin.

Last edited by a moderator:
Jaa onko miehen työ helppoa? Varmasti sellaiselle, joka osaa, mutta minä en ymmärrä siitä mitään. Jos hän puhuu työasioita, kuuntelen haltioituneena, miten kaunis ääni hänellä on.
Vai onko mukana kulkeva työ helppoa. Ei. Mies tekee välillä töitä aamusta iltaan ja keskittyy niin ettei näe eikä kuule mitään. Tähän kesään on onneksi kuulunut myös oikeaa lomaa, jolloin hän ei tee töitä.
Minulla elämä on nyt melko helppoa. Vain oma kroppa asettaa haasteita, mutta kaikkeen tottuu.

Yölento :) Hienoa, että miehesi työ on helppoa. Monelle työ on vaikeaa ja vaativaa, vaikka sen osaisikin helposti ja täysin 110%.

Joskus mikään ei riitä, työnantajat on vaativia. Silloin mieskin tarvitsee tukea ja näkemyksiä, joita ei työpaikalta saa.

Hienosti sanot, että kuuntelet miten hieno ääni hänellä on, olet selvästikin rakastunut:Heartred:love7

Tähti, kyllä tuo miehen työ on haastavaa, mutta hän suhtautuu siihen usein sellaisella mielenkiinnolla ja innostuksella, että se palkitsee, kun onnistuu. Hän myös harrastaa työnsä kaltaista tekemistä, joten on vaikea tietää, onko kyseessä työ vai huvi.

Takaisin