Synnyttäneet --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille ei tule toista. Ei voi niin hyvä tuuri käydä, että kahdesti 45+ saisi terveen vauvan. Ja ehdin nautiskella tästä lapsesta paremmin, kun on vain yksi.

Yölento :) Saat todella nauttia :) Mutta eikös teillä ole jo aiemmin lapsia?

Tuskin enää raskautta harkitsisi, jos olisi muitakin, kuin tämä yksi..Mutta ellei tule, niin ei se ollenkaan haittaa :)
 
( Tässä kohtaa toivois, että olisi 34v., eikä 44v. niin ehkä saataisi vielä useampikin lapsi ).
Tuo on yksi juttu, mitä jos olisin voinut valita itse toisin, mielellään olisimme ainakin kahta lasta toivoneet. Siihenkin tarvii nyt vaan sopeutua, että yhteen voi jäädä. Ei sillä, ettenkö olisi kiitollinen, mutta tytölle olisi sisaruksesta luultavimmin iloa elämässä. Mehän alettiin yrittää, kun olin 32-vuotias ja silloin mahdollisuudet olivat auki.
 
Tähti, minulla on kaksi aikuista lasta.

Yölento :) Joskus toivoisi samaa. Siskolllani on 3 aikuista lasta ja 2 pientä alle 4v. :)

Yksi oli vielä tulossa, mutta teki abortin, koska oli vahinko. Päätti, että nämä 5 lasta riittää, eikä jaksa uutta vauvaa enää 42-vuotiaana, näiden kahden pienen lisäksi.

Ovatko aikuiset lapsesi auttaneet sinua vauvahoidossa?:rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Ei voi niin hyvä tuuri käydä, että kahdesti 45+ saisi terveen vauvan.

Yölento :) Ehditkö täyttää 45v. ennen tämän lapsen syntymää? Ei sillä merkitystä, mutta muistelin 44v...

Vaikka ette enempää lapsia halua, niin silti haluaisin uskoa, että on täysin mahdollista saada terve toinenkin vauva, ei tuo ikä nyt ihan mahdottoman korkea vielä ole:p

Jossain 50v. nurkilla alkaa sitä olla.
 
Tähti, olin jo 45-vuotias, kun tämä vauva syntyi. Minulle tehtiin kiireellinen sektio, joten seuraavaa voisi alkaa yrittää, kun olen 46... Aika vanha.
 
Tähti, olin jo 45-vuotias, kun tämä vauva syntyi. Minulle tehtiin kiireellinen sektio, joten seuraavaa voisi alkaa yrittää, kun olen 46... Aika vanha.

Okei, olet aika iäkäs...mutta me ollaan silti viä nuoria :) :joyful:

Samaa sanoo myös pojan Iso-iso-iso mummu, joka on täyttää 90vuotta! :) Silti hän väittää olevansa nuori, vaikka ikää on jo lähes 100-vuotta. Ikä kun ei häntä kuulemma vanhenna. Vain ajatus vanhasta iästä ikäännyttää. Ikä on siis suhteellinen käsitys ja ihmisen omassa mielessä.

Jotkut jo 30v.tai 40v. ikäiset kuvittelevat olevansa jo lähes mummoja....se huvittaa!:depressed: Itse tunnen olevani nyt nuorempi, kuin olin 30-vuotiaana, siis olen 44v. Vaikka nyt on jo eka lapsikin ja varsin pysyvä ura.

Joskus 35v. iässä kun ajatteli olevansa jotenkin vanha:sad001
 
Voisihan sitä tässä iässä jo mummukin olla! Yksi entinen kaverini, minun kanssani saman ikäinen, on mummu jo neljälle lapselle.

Yölento :) Monille mummous on tavoiteltava asia.

Itse epäilen, ehdinkö mummiksi koskaan.

Äitini oli mummu jo kahdelle, vasta mun ikäisenä (44v.).
 
Meikä päätti nyt sittenkin aloittaa laihiksen, vaikka olin päättäny, että odotan, kunnes imetys loppuu. Tämä siis siksi, että vhh saattaa vaikeuttaa maidontuloa. Mutta alkoi niin ahistaa, että en jaksanu enää odotella. Peukut pystyyn!

Ihania aurinkoisia päiviä ollut onneksi, niin jaksanut olla ulkona ja tyttökin pääsi kastamaan varpaat ensi kertaa meriveteen. Tykkäs ihan hulluna hihkui ja lätsytteli. Pirun kylmää se oli ja silti ihmiset ui siellä :O Taisi mittari näyttää +13 veden lämpötilaksi. Ja tulihan sit tytöllekin kylmä, mut laitettiin vaatetta ja jaksoi leikkiä hiekalla vaikka kuinka kauan. Ootteko muut käyny uimassa järvissä tai merissä vauvojen kanssa?
 
Meikä päätti nyt sittenkin aloittaa laihiksen, vaikka olin päättäny, että odotan, kunnes imetys loppuu. Tämä siis siksi, että vhh saattaa vaikeuttaa maidontuloa. Mutta alkoi niin ahistaa, että en jaksanu enää odotella. Peukut pystyyn!

Ihania aurinkoisia päiviä ollut onneksi, niin jaksanut olla ulkona ja tyttökin pääsi kastamaan varpaat ensi kertaa meriveteen. Tykkäs ihan hulluna hihkui ja lätsytteli. Pirun kylmää se oli ja silti ihmiset ui siellä :O Taisi mittari näyttää +13 veden lämpötilaksi. Ja tulihan sit tytöllekin kylmä, mut laitettiin vaatetta ja jaksoi leikkiä hiekalla vaikka kuinka kauan. Ootteko muut käyny uimassa järvissä tai merissä vauvojen kanssa?

Tsempit Kuukassius! :) Onko miten paljon pudotettavaa?

Juu, täällä uitettu järvivedessä jalkoja..poika tykkäsi kyllä :)
 
Tsempit Kuukassius! :) Onko miten paljon pudotettavaa?

Juu, täällä uitettu järvivedessä jalkoja..poika tykkäsi kyllä :)

Pudotettavaa on ainakin satamiljoonaa kiloa, hah. Ja laihis on oikeestaan väärä sana. Ennemmin on paluu oikeaan itselle sopivaan ruokavalioon eli pudottaa hiilareita pois ja lisätä rasvaa ja vettä, kun sitäkin on tuntunu jäävän juomatta.. Muutama päivä nyt menny ja eron tunnen heti. Ihan käsittämätöntä, miten paljon ruoka vaikuttaa oloon. Ei nukuta enää päivisin niin paljoa ja sellanen sumu hellittää. Ei toki aivotoiminnassa, edelleen lobotomia (xD), mutta sellanen tunnesumu. Tuntui uuvuttavalta kaikki.
 
Meikä päätti nyt sittenkin aloittaa laihiksen, vaikka olin päättäny, että odotan, kunnes imetys loppuu. Tämä siis siksi, että vhh saattaa vaikeuttaa maidontuloa. Mutta alkoi niin ahistaa, että en jaksanu enää odotella. Peukut pystyyn!

Ihania aurinkoisia päiviä ollut onneksi, niin jaksanut olla ulkona ja tyttökin pääsi kastamaan varpaat ensi kertaa meriveteen. Tykkäs ihan hulluna hihkui ja lätsytteli. Pirun kylmää se oli ja silti ihmiset ui siellä :O Taisi mittari näyttää +13 veden lämpötilaksi. Ja tulihan sit tytöllekin kylmä, mut laitettiin vaatetta ja jaksoi leikkiä hiekalla vaikka kuinka kauan. Ootteko muut käyny uimassa järvissä tai merissä vauvojen kanssa?
Ei nyt uimassa olla käyty, kun vesi on liian kylmää, mutta veneilemässä käytiin Repoveden kansallispuistossa. Käytiin Lapinsalmen riippusillalla paistamassa makkarat ym. Tyttö tykkäsi eikä pelännyt kovaakaan kyytiä veneellä. Pelastusliivit ainoastaan aiheutti ensin itkupotkut, mutta tyytyi sitten kohtaloonsa. Uitu eli istuttu ja läiskytetty on sitten vaan omalla pihalla puhallettavassa minialtaassa johon sai sisältä lämpimän veden.
 
Mä taas en uskalla mennä vaakaan. Oon taas syöny alkukesästä niin paljon mässyä et läskiä on tullu lisää. Hyvin huomaa taas olevansa tunnesyöppö kun oli huonompi jakso elämässä. Tuli vähän mitta täyteen tätä yksin kotona kyhjöttämistä ja univajetta kaupan päälle jo niin paljon että vaikuttaa fyysisesti aika rankasti kaikkeen. Sitten kun yrittää tehdä jotain asialle eli alkaa syömään terveellisemmin jne niin saa vaan huomata että kaikki terveellinen aiheuttaa hitonmoisen nokkosihottuman. Huomaan myös olevani edelleen aika raivona ja vittuuntunut kaikesta mitä synnytyksessä ja sen jälkeen tapahtui. Siellä annetut ja määrätyt lääkkeet pahensi mun ASÁ allergian sille tasolle etten voi enää syödä marjoja, hedelmiä, oliiviöljyä jne jne jne. Aikaisemmin allergia vaikutti vain lääkkeiden määräämiseen. Lisäksi en ole edes ainut jolle on käynyt samoin jolle Klexane 30 pv kuuri puhkaisi lisää allergioita. Ystäväni joutuu kulkemaan nykyisin epi-penin kanssa. Mut eipä tässä auta kuin listata ne ruoka-aineet mitä voi syödä ja yrittää kehittää itselleen uus ruokavalio. Tänään kokeilin tehdä siemennäkkäriä tattarijauhoilla kun maissijauhotkin sisältää salisylaatteja. Söin yks päivä pitkästä aikaa popcorneja ja sain ihan järkyn ihottuman seuraavaksi aamuksi. Siitä sitten vasta tajusin tarkistaa asian.
 
Kerran ollaan vauvan kanssa käyty järvessä. Ei kastettu kokonaan, vaikka vesi oli melko lämmintä, mutta ei ollut pyyhettä mukana, kun ihan suunnittelematta poikettiin iltauinnille.
 
Takaisin
Top