Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli mantelimaito kuvioihin, kun lapsettomuusaikana piti kokeilla sitäkin, että jätti maidot, sokerit ja gluteenit pois. Olen jatkanut sillä tavalla "maidotonta", että en juo maitoa, mutta käytän juustoa ja hapanmaitotuotteita omassa ruokavaliossa. Mantelimaitoon keitettynä puuro ei itsellenikään kaipaa suolaa, mutta veteen keitettynä omalla lautasella se maku olis kyllä "vetistä". Eli tää on nyt meillä niinku talon tapa, että perheenä syödään aamupuuro. Muita yhteisiä aterioita ei tulla aikoihin näkemään, koska isi tulee kuuden seitsemän maissa iltaisin töistä, ja me ollaan siinä kohti jo iltapala otettu ja yöpuulle vetäytymässä. Tytön annos on edelleen pari ruokalusikallista, mutta kovin pikkuinenhan tuo vielä on :) Arvelisin, että 7,2-7,3 kiloa vois olla lähellä...

Mä oon miettiny et nyt kun tyttö täyttää vuoden niin teen riisipuuroa laktoosittomaan täysmaitoon. Silloin mä pystyn syömään samaa puuroa. Muuten huono äiti ilmoittautuu edelleen ja syöttää lapselleen Valion Onni puuroja. :p
Mietin myös puolukka vispipuuron tekemistä (meillä karkeista riisijauhoista tehtyä) mutta ei sitä kyllä ilman sokeria pysty syömään. Tosin itse käytän enimmäkseen steviaa joten täytyy tutkia saako sitä antaa pienille:confused004

Huh hellettä :p Mukavaa kun ulkona on yhtä lämmintä kuin sisällä niin ei tarvitse lasta pukea ollenkaan ulkovaatteisiin kun laittaa pihalle nukkumaan. Kevyt peite vain ja ötökköverkko riittää. Elämä muuttuu taas vähän helpommaksi pukemisen suhteen. :rolleyes:

Joo, tää sopii mulle! Meillä on terassi, johon voi leikit perustaa raittiiseen ulkoilmaan. Just lomalla oltiin päivät ulkona, ikävä olis vain sisällä mököttää huonoa säätä. Tähän asti meijän arkiset ulkoilut on ollut päikkäri-vaunulenkkejä oikeastaan.

Joo, tää sopii mulle! Meillä on terassi, johon voi leikit perustaa raittiiseen ulkoilmaan. Just lomalla oltiin päivät ulkona, ikävä olis vain sisällä mököttää huonoa säätä. Tähän asti meijän arkiset ulkoilut on ollut päikkäri-vaunulenkkejä oikeastaan.
Sama täällä. Meillä on terassilla 3x4 paviljonki jonka alle mahtuu nyt hyvin puutarhakalusteet sekä tytön puinen leikkikehä. Laitoin vaan kasan vilttejä pehmikkeeksi ja hyvin on jaksanu leluilla leikkiä nyt illan ulkona. Kohta kylpyyn ja unten maille niin sit vanhukset pääsee vielä saunaan. :grin

Sama täällä. Meillä on terassilla 3x4 paviljonki jonka alle mahtuu nyt hyvin puutarhakalusteet sekä tytön puinen leikkikehä. Laitoin vaan kasan vilttejä pehmikkeeksi ja hyvin on jaksanu leluilla leikkiä nyt illan ulkona. Kohta kylpyyn ja unten maille niin sit vanhukset pääsee vielä saunaan. :grin

Meilläkin terassilla tänään peuhattu, iskä tekee siihen laajennusta, jotta saadaan pojalle nurmikolle liukumäki ja hiekkaatikko :)

Aiheesta tuhanteen, millä konsteilla ootte saaneet vauvavatsan 100% pois?:rolleyes:

Millä keinoilla saa painoindeksi tuonne 21-22, ( kun ei sit millään laske 24 alle ) ?:rolleyes:

Nyt siis jumittanut 2kk ajan ihan samassa lukemassa, ei liho, mutten laihdukkaan:wideyed:

Onko niin, että normaalipainoisena on todella vaikea saada kiloja pois...:wtf:
Otin kuvioihin mukaan kookosrasvan, jonka sanotaan todettavasti laihduttavan...

Kesällä häät ja haluaisin mahtua pari pykälää tiukempaan juhla-asuun:arghh::p

Tähti, mulla ei oo ollut koskaan mitään laihduttamista, mutta mulla putosi sen maidoton-sokeriton-gluteeniton -kuurin aikana 4 kiloa niin, että kilo per viikko (silti). Toki normaalipainoisena on vaikea tiristää edes muutamaa kiloa. Uskon, että meillä on "ominaispaino", johon keho sujuvasti suostuu. Mulla se on tässä iässä 65-68 kiloa, just nyt 67,6 ;)
Vauvavatsa edelleen tuossa on, vaikka muuten oon fitness-mimmi. Ei auta ku kärsivällisesti treenata. Erkaumaa on vielä vähän jäljellä ja siihen päälle ne venyneet suorat vatsalihakset.

Tähti, mulla ei oo ollut koskaan mitään laihduttamista, mutta mulla putosi sen maidoton-sokeriton-gluteeniton -kuurin aikana 4 kiloa niin, että kilo per viikko (silti). Toki normaalipainoisena on vaikea tiristää edes muutamaa kiloa. Uskon, että meillä on "ominaispaino", johon keho sujuvasti suostuu. Mulla se on tässä iässä 65-68 kiloa, just nyt 67,6 ;)
Vauvavatsa edelleen tuossa on, vaikka muuten oon fitness-mimmi. Ei auta ku kärsivällisesti treenata. Erkaumaa on vielä vähän jäljellä ja siihen päälle ne venyneet suorat vatsalihakset.

Katjusha :) Kiitti vastauksesta. Mähän oon laihduttanut nyt ihan tosi paljon, raskaus kun toi kiloja:sad001 Lähtötilanne BMI 29. Nyt siis 64kg / BMI 24. Vielä ei olla ihanteessa, mutta toisaalta oon ihan supertyytyväinen tähän, kun alkuvuodesta BMI oli vielä 29...

Mutta yhteen hääjuhlamekkoon pitäisi saada muutama sentti/kilo viä pois...

Neuvoja?

Last edited by a moderator:
Ihan vaan normi ja kävelyä :) En siis etsi fitness- mallin kroppaa. Jos ihan vaan muutaman sitkeän:angry9 kilon saisi pois..
Tuli vaan mieleen, että lihakset lisäävät perusaineenvaihduntaa. Pari kertaa viikossa lihaskuntotreeni/kuntopiiri tms. voisi vaivihkaa auttaa senttejä katoamaan. Kilot ei kerro, miten timmissä kunnossa on ;)

Tuli vaan mieleen, että lihakset lisäävät perusaineenvaihduntaa. Pari kertaa viikossa lihaskuntotreeni/kuntopiiri tms. voisi vaivihkaa auttaa senttejä katoamaan. Kilot ei kerro, miten timmissä kunnossa on ;)

Voi, kun saisikin aikaiseksi, kun vauvaa ei voi oikein jättää ( ja oon helpon perään )...Onko mitään muita keinoja?:rolleyes:

Lihakset on sata varmasti paremmassa iskussa, kuin vuosiin, joten oletan, että riittäis saada muutama hassu, tiukka kilo pois...Mutta millä ne lähtee? Vain ajan kanssako.....:oops:

Hurjaa, että paljon kiloja ropisi 4kk aikana, lähti noin -15kg. Nyt nämä hassu 5kg ei lähde sit millään:smiley-angry019:wideyed::arghh:

Mä treenaan päivittäin vaunulenkin jälkeen core- eli syviä lihaksia ja venyttelen yht. 20 min. kun vauva usein vielä nukkuu. Jos ei nuku, ollaan lattialla molemmat ja kerron vauvalle että nyt jumpataan :) Lapsille on hyvä näyttää mallia, että kuntoa hoidetaan monin tavoin.
Jaa-a, siihen en osaa auttaa, jos on "helpon perään" :joyful:. Itse kun mielellään teen ylimääräisen lenkin, kun pystyn. Palan halusta päästä jälleen juoksemaan:). Itse liikun reippaasti vaunujen ja koirien kanssa 5-9 kilometriä käytännössä päivittäin ja lisäksi käyn spinningissä ja mammajumpassa kerran viikossa. Toisen jumppakerran aikana mies on lapsen kanssa kotona, ja mammajumppaan saa ottaa pikkuisen mukaan. Tämän lisäksi mahdollisesti yksi treeni päälle, jolloin lapsi on kuntosalin lapsiparkissa.

Mä treenaan päivittäin vaunulenkin jälkeen core- eli syviä lihaksia ja venyttelen yht. 20 min. kun vauva usein vielä nukkuu. Jos ei nuku, ollaan lattialla molemmat ja kerron vauvalle että nyt jumpataan :) Lapsille on hyvä näyttää mallia, että kuntoa hoidetaan monin tavoin.
Jaa-a, siihen en osaa auttaa, jos on "helpon perään" :joyful:. Itse kun mielellään teen ylimääräisen lenkin, kun pystyn. Palan halusta päästä jälleen juoksemaan:). Itse liikun reippaasti vaunujen ja koirien kanssa 5-9 kilometriä käytännössä päivittäin ja lisäksi käyn spinningissä ja mammajumpassa kerran viikossa. Toisen jumppakerran aikana mies on lapsen kanssa kotona, ja mammajumppaan saa ottaa pikkuisen mukaan. Tämän lisäksi mahdollisesti yksi treeni päälle, jolloin lapsi on kuntosalin lapsiparkissa.

Katjusha :) Sä oot kova urheileen :) Kyllä itekin meen paljon ja nuorena olin superylihoikka, lähes 40-v. asti.

Nyt vauvan tultua, tuntuu vaan, että kaikki mikä on helppoa, niin on hyväksi, koska lapsessa on työtä myös yöllä, kun edelleen syödään puuroa 1-2kertaa...jne.. Ei vaan jaksa, eikä ehdi:banghead:

Ei siis muita keinoja, kuin treeni?:wideyed:

Ruokavaliohan sulla varmaan on jo ihan tikissä, kun olet jo niin hienosti saanut kiloja pois. Multa ei muuta löydy,
ehkä ryhmässä on joku, jolla olis parhaat sulle soveltuvat vinkit!?

Ruokavaliohan sulla varmaan on jo ihan tikissä, kun olet jo niin hienosti saanut kiloja pois. Multa ei muuta löydy,
ehkä ryhmässä on joku, jolla olis parhaat sulle soveltuvat vinkit!?

Katjusha :) En oo varma, että on tikissä. Jostain jumitus johtuu:wideyed: Ikäänkuin pudotus olisi tullut siihen pisteeseen, että ei laske enempää...millä keinolla sen saisi murrettua?:rolleyes: Aika? Energian kulutuksen lisääminen tietty, mutta sen voi todeta, että liikkumalla paino ei laske yhtä tehokkaasti, kuin ruokavaliolla. Ennen raskautta tuli urheiltua ihan "hulluna" 6-15km / päivä ja jumpat lisäksi, eipä se vaan laskenut silloinkaan juuri tätä alemmaksi. Nyt paino on siis laskenut pitkälti ruokavalion ansiosta ja tuleehan lapsen kanssa jumpattua päivittäin :)

Kookosrasva on ollut käytössä vasta viikon, mutta just hokasin, että kuluneella viikolla on tullut sorruttua synttärikakkuihin jne...eli tikissä ei olla menty...

Mä kuulutan HIIT-treenin perään (netistä löytyy miljoona eri versioo). Mulla näin: Max 6 liikettä, 30sek yks liike 10sek tauko, kierroksen päätteeksi minuutin tauko, sit uudestaan ja kierroksia max 6 (enempikin tietty saa tehdä:D). Ei kestä kuin enimmillään 30 minuuttia, ei siis vie päivästä paljookaan aikaa. Ja ihan kotona onnistuu. Toki kotona jumppaamiseen tarvii aina suurempi tsemppi ja sitten mä tykkään ainakin jumpata ihan rauhassa, eli vaatii sen, että ukko on kotona vahtimassa lapsia. Alussa mulla oli ihan sairaan huono kunto. En jaksanut kuin neljä kierrosta, mutta nyt menee enempi kuin kuusi ja kahvakuulan ottanut välillä mukaan. Tuonut paljon enempi energiaa ja itsestään parempi mieli kun yrittää jotain itselleen tehdä. Enkä käytä vaakaa olleenkaan, kun lihakset tietty lisää painoa. Jos syöminen on kunnossa, niin laihduttamiseen ei kyllä varmaan muu auta kuin liikunta. kun tota syömistäkään ei nyt ihan miten paljoa vaan voi vähentää eikä ole tarveellistä.

Onko sulla tähti siis ongelma, että on liikaa kiloja, vai esim. vatsa pömpöttää vai mikä se ongelma on? Ajattelin vaan, että ootko tarkistanut onko vatsalihasten erkaumaa? Silloin vatsa pömpöttää, vaikka ei ois ns. lihava. Mulla pömpöttää edelleen reilusti siitä, että nahka venyi tosi paljon. Paljon on työnsarkaa, mutta jalat on jo pienentynyt ja persuskin rupee näyttämään taas persukselta :D

Mä kuulutan HIIT-treenin perään (netistä löytyy miljoona eri versioo). Mulla näin: Max 6 liikettä, 30sek yks liike 10sek tauko, kierroksen päätteeksi minuutin tauko, sit uudestaan ja kierroksia max 6 (enempikin tietty saa tehdä:D). Ei kestä kuin enimmillään 30 minuuttia, ei siis vie päivästä paljookaan aikaa. Ja ihan kotona onnistuu. Toki kotona jumppaamiseen tarvii aina suurempi tsemppi ja sitten mä tykkään ainakin jumpata ihan rauhassa, eli vaatii sen, että ukko on kotona vahtimassa lapsia. Alussa mulla oli ihan sairaan huono kunto. En jaksanut kuin neljä kierrosta, mutta nyt menee enempi kuin kuusi ja kahvakuulan ottanut välillä mukaan. Tuonut paljon enempi energiaa ja itsestään parempi mieli kun yrittää jotain itselleen tehdä. Enkä käytä vaakaa olleenkaan, kun lihakset tietty lisää painoa. Jos syöminen on kunnossa, niin laihduttamiseen ei kyllä varmaan muu auta kuin liikunta. kun tota syömistäkään ei nyt ihan miten paljoa vaan voi vähentää eikä ole tarveellistä.

Onko sulla tähti siis ongelma, että on liikaa kiloja, vai esim. vatsa pömpöttää vai mikä se ongelma on? Ajattelin vaan, että ootko tarkistanut onko vatsalihasten erkaumaa? Silloin vatsa pömpöttää, vaikka ei ois ns. lihava. Mulla pömpöttää edelleen reilusti siitä, että nahka venyi tosi paljon. Paljon on työnsarkaa, mutta jalat on jo pienentynyt ja persuskin rupee näyttämään taas persukselta :D

Satru :) Vatsa ei varsinaisesti enää pömpötä ja BMI:n mukaan paino on normaali. Mutta peilistä, kun katsoo, vielä on turhaa ja niistä haluan eroon!! BMI 24.

Vatsassa ei ole erkaumaa ja vatsalihakset on ihan tikissä...kiitos pojan, joka onkin ollut oikein mahtava jumppapallo:laughing021

Ajattelin, pitääkö ryhtyä paastoamaan...vai, miten päästä eteenpäin:rolleyes: Voiko olla niin, että kroppa tavallaan sopeutuu nykytilanteeseen, sillä onhan läskiä lähtenyt viime kuukaudet ihan tosi reippaasti...ehkä oon liian äkki ankara kroppaa kohtaan....Mutta motivaatio on kuin kadoksissa, kun mitään ei vaan tapahtu:sad001

Liikuntaa ajattelin lisätä, vähän intervallin tyylistä :)

Satru, mikä sulla on BMI?:rolleyes: Käytätkö kookosrasvaa tai jotain tiettyjä ruoka-aineita?:rolleyes:

Takaisin