Sydänääniä dopplerilla

Kuinkakohan isoa vauvaa mä mahassani kasvatan? :D Piti lohduttautua huomista ultraa varten sykkeiden kuuntelulla ja nyt ne kuuluikin sekä oikealta, että vasemmalta, eli n. 15cm matkalta :oops: välissä oli tietty varmasti joku istukan suhina, jonka kohdilta ei muuta kuullut, mutta mä luulin että nyt näillä viikoilla 5cm kokoinen sintti olis vaikee paikallistaa ja vielä näin huonolla dopplerilla!

Ettei olis toinenkin henkilö siellä majailemassa? :) tai jos vauva on keskellä ja äänet kuuluu viistosti molempiin suuntiin? Hmmm. :)

Yksi oli vain alkuraskauden ultrassa :D Joko äänet kaikuu hyvin, tai hän on jo melko kookas verrattuna viime viikkoon kun sai hakemalla hakea ja vain yhdestä ja ainoasta kohdasta kuului äänet tietyssä kulmassa, eikä anturia saanut liikautaakaan väärään kohtaan. Mutta alkuraskaudessahan kasvu on huimaa :)

Alkuraskauden ultrassa voi toinen helposti vielä piiloutua. ;) ilmeisesti ihan yleistäkin!

No ei kyllä ole sukurasitetta moiseen ja ikääkin vasta 21, eli aika poikkeustapaus olisin jos kaksi löytyisi! :D Huomennahan se varmaan selviää nt-ultrassa, mutta luulen syyn löytyvän ihan toisaalta :D

Ostin kapula-anturillisen JPD-100B dopplerin, ja jo eilen sain kuulumaan pariin otteeseen vaimeasti jumputusta, hävisi kyllä nopeasti. Tänään sainkin sitten jo vähän paremmin kuulumaan sydämenlyöntejä, vaikken tarkkaa lukemaa onnistunutkaan nappaamaan näytölle vielä. :) Viikkoja tänään siis 9+5.
Kohdun ja istukan sijainti tosiaan vaikuttaa kuuluvuuteen varmaan aika paljon, mulla eteen kallistuva kohtu ja istukka takaseinässä. Sain äänet kuulumaan keskeltä ja aika alhaalta.

Muokattu viimeksi:
Mä taas tänään kuuntelin sydänääniä, helposti löytyi jumpsutus taas tuosta oikealta alavatsalta, mutta enpäs enää saakaan pelkkää vauvan sykettä mitattua, vaan mun syke sekoittuu tosi vahvasti. Taitaa todella siis istukka olla edessä, saas nähdä helpottaako myöhemmin, mut pääasia, että jumpsutus hyvin kuuluu, vaikka ei lukemia näytölle saa kuin vilahtamaan <3

Oonko mä ainoo joka ei oo saanu vieläkään ääniä kuulumaan?!
Nyt kuitenkin jo 12+0 menossa...
Kaikki temput kokeiltu.

Pientä galluppia: eli millä viikolla olette saaneet ne sydänäänet kuuluviin ensimmäisen kerran? :)

PST en jaksa selata koko keskustelua .. :)

Mä oon tosissaan monet kerrat jo yrittänyt kuunnella, mutta tosiaan selvisi että vauva on kaksi viikkoa pienempi, eli viikolla 7+5 mennään.. Mietin nyt että millon sitä vois ne hyvällä tuurilla saada kuuluviin. :)

Niia, eiköhän ne sieltä kuulu vielä joskus, joillain kuuluu vasta tosi myöhään ! ;)

Olen yrittänyt kuunnella noin viikon verran kuulematta kunnolla. Välillä olen kuulevinani oman sykkeen "läpi"/sivussa nopeamman sykkeen, mutten niin selvästi eikä ruutuun tule selvää vauvan sykettä.

Tänään 9+2 kuitenkin ultrassa näkyi että kaikki ole hyvin ja pienen sydän sykki :) Eli näillä viikoilla ei ainakaan vielä huolta vaikkei kuuluisikaan. Ja olen laiha, eli ei johdu siitä että edessä olisi muuta täytettä (paitsi nykyään jäätävä iltaturvotus :grin ).

7+ jotain edellisessä ja tässä raskaudessa pitkän etsinnän jälkeen. Edellisessä kuului ihan selkeästi syke, istukka oli takana. Nyt veikkaan istukan olevan edessä, koska ääniä ei saa selkeästi kuulumaan, vaan aina kuuluu myös mun syke tai istukan huminat.

9+3 sain ensimmäisen kerran kuuluviin.
Nyt ne löytyy hetkessä ellei satu olemaan piilossa. Yritin 30min sitten eikä löytyny, söin välissä ja touhusin hetken ja nyt löytyi taas.

Mulla on reippaasti vararavintoa ennestää ja kohtu kallellaa taaksepäin. :D

10+2 ja istukka edessä (kohtukin edessä). Edellisen kerran 8+3, istukan sijainnista ei tietoa. Odottaisin varmaan viikon ja yrittäisin kuunnella asenteella "kuuluu jos kuuluu". Tosin mä olin kyllä se kaikista huonoin esimerkki, joten koittaakaa te muut ottaa rauhallisemmin vaikkei heti kuulu :hilarious: Ja eka koittakaa löytää se istukan "viuh viuh" -ääni, koska usein sikiö löytyy siitä heti vierestä, ellei tosiaan istukka blokkaa sikiön ääniä.

Joo istukka äänet mä löydän kyllä. Onneksi mä osaan pitää pään kylmänä tämmösten suhteen! :hilarious:

On se vaan niin jännää koittaa etsiä.. :)

Mulla kuului ekan kerran pienen sydänäänet dopplerilla pari päivää sitten eli viikoilla 9+4, en kyllä ollut aikaisemmin päässyt kokeilemaankaan. Ei kyllä kuulu helposti, lukemaakaan en saa näkyviin koska niin vaimeat äänet tosiaan. Välillä löytyy, välillä ei, niin stressaavaa kuin se onkin. Vatsa tyhjänä kuuluu mullakin nuo äänet parhaiten, miten joku tässä keskustelussa neuvoikin kokeilemaan. :-)

Muistelisin että itellä viimeks neuvolan th suostui juuri ja juuri edes yrittämään dopplerointia joskus 10+ tai 11+ viikolla sillä saateviestillä että ei todellakaan välttämättä kuulu eikä saa huolestua jos ei kuulu. Siihen nähden oonkin yllättynyt miten aikasin täällä ihmiset onkaan saanu ääniä kuuluviin. :o

Ite sain 11+0 ultran mukaisesta aikataulusta laskettuna. Aloitin yrittämisenkin vasta 10+6, mutta kuulu seuraavana päivänä ekan kerran niiiiiin hiljaa ja niiiin pitkän ettimisen jälkeen ettei varmastikaan olis aiemmin kuulunu. :)

Takaisin