Sydänääniä dopplerilla

Rouvaskainen, tiedän tunteen. Piinaavaa! Toki ei ole mitenkään poikkeavaa että vielä ei mitään kuulu. Tavallaan hyvälaite, mutta olis pitänyt hommata varmaan vasta viikon 12 jälkeen :D

Mä en tänään löytänyt sykkeitä kun ihan pariksi sekunniksi. Pienellä oli kunnon jumppatuokio meneillään. :D
Liikkeet kuului sitten senkin edestä.

Mulla hän päättää majailla vasemmalla puolella kokonaan, kestää enää alle 10sek löytää äänet aina samasta kohtaa :angelic: Kokeilettehan ihan koko alueelta navasta häpyluuhun? Myös sillä anturin asennolla on väliä, varsinkin sillä angelsoundsilla pitää väännellä ja käännellä että osuu just oikeessa kulmassa.. Taaksepäin kallistunut kohtu tai etuseinämässä oleva istukka tietysti vaikeuttaa löytämistä, jos sellaisesta on vielä tietoa. Kaikki mahan kurina sun muut suoliston pulputuksetkin häiritsee paljon varsinkin sillä halppisdopplerilla, eilen kuulin pelkkää kovaa kohinaa ja kuulo meinas lähteä. Piti lopettaa ja yrittää tunnin päästä uudestaan, jolloin kuulu ihan normaalisti :shifty: Kuulokkeetkin tosiaan kannattaa olla sellaset korvatulppa -malliset, muuten saattaa jäädä hento syke kuulematta.

Ton takia just ostin sen missä on erillinen se kapula ja tulee äänet kaiuttimen kautta. Huomattavasti helpompi musta käyttää, kun sitä kaikista halvinta. :)
Meillä majaillaan kanssa vasemmalla puolella enemmän, tosin pari krt on nyt liikkunut siitä johonkin outoon asentoon kun niin vaikea saada sykkeitä kuuluviin. :D

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja luulen ettö sekin vaikeuttaa asiaa. Aika kovalle saa sen volumen kyllä säätää että jotain kuuluu :)

Huh, viikon tauon jälkeen tänäaamuna löytyi heti. Nyt 11+1. Alhaalla oikealla majailee edelleen :) Kuuluikohan aamulla siksi paremmin kun oli tyhjä vatsa?

Sanokaahan nyt joku että on normaalia ettei sydänääniä vielä välttämättä kuulu 11+0... Ärsyttää niin paljon että sain itelleni nyt tällasen pelon aikaiseksi :banghead: lapsiahan mulla ennestään ei oo, mutta kaksi keskeytynyttä keskenmenoa kylläkin. Hitto vie.

Mun ystävä sai tosi myöhään kuuluviin, olisko ollu peräti nt-ultran jälkeen!:) taitaa noissa kotivehkeissä olla suosituskin, että vasta rv12 eteenpäin, juurikin sen takia ettei suotta panikoi.. :rolleyes:

Tietysti keskenmenojen jälkeen pää kylmänä oleminen on helpommin sanottu kuin tehty:rolleyes: mä kuulin muuten esikoisesta ekan kerran sydänäänet seisten! En tiedä, ehkä en makuuasennossa osannut etsiä oikeasta kohdasta:wacky: mutta sitä kapulaa voi joutua painaan aika kovaa ja tosiaan runsaasti geeliä (tai liukkaria :grin ).

Mäkin oon kuullut muutamalta että sai vasta rv 13 aikoihin kuuluviin. Nämä on lohduttanut minua kun itsekään en ole saanut kuuluviin kuin hetkellisesti.

Joo tosiaan ei kannattaisi edes yrittää ennen rv12, viimeksi hankin dopplerinkin vasta silloin.. Nyt tietty oon jo kymmeniä kertoja kokeillut, mutta ei siellä mitään kuulu! :D

Minä sorruin tilaamaan Raskauskeijusta tänä aamuna tuon Angelsounds-dopplerin, jotta saisin tämän hankalan raskauden kanssa jossain vaiheessa edes mielenrauhaa, mutta nyt lukiessani tätä ketjua tajusin, että olikohan virhe, tulenkohan vielä pelokkaammaksi, jos en löydäkkään ääniä heti.:grumpy:

Ite jotenkin niin vannotin itelleni että mä en sit ainakaan huolestu jos en saa kuuluviin. No hitot, toisin kävi. Olinkin heikompi mitä luulin. MUTTA, äsken 45min yrittämisen jälkeen sain kuuluviin vauvan sydämen noin minuutiksi. Oon ihan mykistynyt onnesta. En voi käsittää että oon yhtäkkiä raskaana 12. viikolla siten, että vauva on edelleen hengissä. Huhhuh. <3

Todellakin helpommin sanottu kun tehty, mutta yrittäkäämme siskot olla ressaamatta jos ääniä ei saa kuuluviin. Itelläni niiden äänten kuulemiseen meni öö arviolta yhteensä noin kolme tuntia... Siltikin kuului tosi heikosti vaikka vehje oli täysillä, siis todella kovalla. Tän lisäksi on näköjään myös mahdollista että raskausoireet (pahoinvointi, väsymys, turvotus, kahvi- ja ruokaällötys yms.) voivat helpottaa jo 10. raskausviikolla ilman että raskaus olisi mennyt kesken.

Tännehän minä sitten tulen sureksimaan, jos ei mitään kuulu, kun ei ole muitakaan jolle voisi tunteita purkaa.:joyful:

Kyllä se pienillä viikoilla malttia vaatii, että äänet saa kuuluviin, ellei hyvällä tuurilla anturi osu just kohdalleen. Kannattaa tosi pienin liikkein siirrellä ja yhdellä kohdalla suunnata anturia moneen suuntaan. Varsinkin ekassa raskaudessa se kohtu voi hyvin pitkään pysytellä todella matalalla piilossa, joten ei äänet välttämättä kuulu. Ekoilla kerroilla tunnin etsiminen ei ole mitenkään yllättävää, menee sitten ehkä helpommin seuraavilla kerroilla, kun vauvoilla monesti tapana majalla samassa kohdassa :) Sitten kun löytyy oma syke ja istukan kohina, niin yleensä vauvan äänet löytyy siitä ihan läheltä. Netistä löytyy ihan ääninäytteitä jos ei ole varma mitä etsii.

Takaisin