Sydänääniä dopplerilla

Onneksi nauhoitin pienen pätkän viimeksi niin kuuntelin sitä sitten :) Kokeilen joku päivä sit uusiks, yhdeksän yötä ultraan

Aargh, sanoinkin täällä aiemmin, että tietysti yritän saada ääniä liian aikaisin kuulumaan ja sitten alkaa pelottaa kun mitään ei kuulukaan. Tuntuu, etten edes osaa käyttää sitä laitetta oikein.:smiley-angry003

Tänään 8+6 ja ekan kerran kuulin noin minuutin ajan tiheää jumputusta, siellä se pieni köllii <3 huomenna ehkä taas uusiksi, tai ylihuomenna, sit voisi kuunnella jo miehen kanssa :)

Itse tilasin tänään Raskauskeijulta sen perus angelsounds dopplerin ilman näyttöä. Tänään viikkoja 10+6. Ei malttais oottaa että tulee postiin jotta pääsis testaan <3

Minä kun kuuntelen yksin niin kuulen äänet. Mutta heti kun mies oli kaverina niin pikkuinen pysyi piilossa.

Mä en oo vieläkään (13+1) saanu kotona kuuluviin ääniä. :arghh: Onneks tänään on toinen neuvola niin pääsen kuuntelen.

Mulla kuulunut joka kerta aika helposti kun on menty yli rv12. Sitä ennen ei kuulunut kuin kerran. Eilen halusivat mummi ja ukkikin kuulla äänet :)

Mulle tuli samainen angelsound, minkä resberikin oli tilannut. Viikkoja nyt 9+2 ja pieni "höyryveturi" löytyi. :love7 Yllättävän ylhäältä piti etsiä ennen kuin löytyi.

Täällä koitetaan löytää työkaverin kanssa sykettä, ei vielä ole löytynyt. Istukan kohinat kuuluu voimakkaina. Tänään 11+0.

Huutelen tuolta huhtikuisista, kun olen katsonut välillä täällä teidän kuulumisia ja odottanut innokkaasti dopplerin hankintaa.

Meille eilen sanoi ultraava lääkäri, että eivät suosittele dopplerin käyttöä ensimmäisellä kolmanneksella. Eivät käytä itse eivätkä suosittele kotikäyttöön, sillä siitä lähtee jotakin lämpöaaltoja (?), jotka voivat vaikuttaa sikiön kehitykseen tässä ekalla kolmanneksella.

Törmäsin sitten tähän ajatukseen muuallakin googlaillessani ja ajattelin jakaa tännekin, jos jotakuta se kiinnostaa.

Kudoksessa kulkeva ultra-aalto voi aiheuttaa kudoksen lämpenemistä, mutta kyllä siihen tarvitaan pitkä aika saman paikan pommittamista ja kukaan varmaan ei montaa minuuttia kuuntele ääniä kerralla? Meillä kyllä neuvolassa kuunnellaan ääniä ekalla kolmanneksella ja ei lääkärienkään mukaan normaalijärkisellä käytöllä saa kotidopplerilla mtn vaurioita aikaiseksi :)

• Tykkään
Reaktiot: EJN
Niihän sitä sanotaan, mutta kyllähän neuvoloissakin jotkut tädit suostuvat kokeilemaan jo rv8-> löytyykö ääniä.
En oo koskaan kuullut, että kukaan oisi dopplerin käytöllä saanut aiheutettua mitään vakavaa. :)

Ei löydy täälläkään enää. Ekalla kerralla kuului hyvin ja sen jälkeen kerran parin sekunnin ajan. Sen jälkeen on vaan kuulunu kohinaa (istukka?). Ar- ultrassa kätilö sanoi, että istukka on etuseinässä, niin peittäisköhän se pienen taakseen... Nyt pidän kyllä myös tauon ja kokeilen vaikka viikon päästä uudestaan.

Mä en oo edes jaksanut enää vaivautua etsimään. Kerran löysin viikko sitten ja pari muuta kertaa en oo löytänyt, kun oon kokeillut.

Joten jätän sen mieluummin sinne rv12.. Kuulin tai en niitä nyt, asialle ei voisi mitään vaikka koko sydän ei sykkisi enää, joten turhaan stressaisin sitä. :|

^mulla oli kuopuksessa edessä istukka ja neuvolassa niitä ääniä sai välillä hakemalla hakea kun istukka peitti niin hyvin. Meidän nlalääkäri etti kerran 30min ennen kuin lopulta löysi.
Tosin en tiedä voiko tässä vaiheessa istukka vielä olla ns. takana tai edessä? Ainakin meille sanottiin, että se on tällä hetkellä kun vauva on nii pieni nii joka puolella ja myöhemmin (rakenneultrassa) pystyy sen paikan määrittelemään.

Kyllä mulle sanottiin, että edessä on. Tai oikeastaan vielä alhaalla edessä, eli ei peitä sikiön ääniä vielä. Istukka voi vielä liikkua, mutta ei sentään edestä taakse pompata. Siksi varmaan useimmin vasta ru:ssa merkataan istukan sijainti.

Mulla oli esikoisesta edessä, mutta mä löysin kyllä sydänäänet aina kun etsin! :) rv13 lähtien siis.

Aikaisemmin on pikkunen majaillut oikealla puolella, eilen olikin siirtynyt keskelle hiukan ylemmäs navan alapuolelle :). Monoa tuli anturille :joyful:

Takaisin