Sydänääniä dopplerilla

Hei ! Suositelkaa mulle paras kotidoppler? :-) lähtis illalla tilaukseen. Tänään 5+3 ❤

Äääh.. sanokaa nyt et on normaalia... kuulin noin viikko sitten siis rv 7+3 äänet... nyt viikkoja 8+1 enkä välissä ole kuullut pihaustakaan asukista. neuvolaankin viel 1,5 viikkoa aikaa... tilasin jo hätäpäissäni uuden dopplerinkin. agelsoundsin jossa se näyttö. Josko sillä nyt sais jotain tolkkua,,,,alkaa pikkuhiljaa ketuttaan tää touhu kun ei mitään kuulu vaikka useemman kerran päivässä koittas... :mad:

Voi olla ihan normaaliakin... Kotidopplereissa monissa suositus rv12 alkaen, jotta välttyisi hätäilyltä. Vauvanalku on vielä niin pikkiriikkinen, että pääsee hyvin piiloon! Ekalla kerroilla voi mennä tuntikin helposti kun ääniä etsii, tai niin mulla ainakin mennyt :D

Mää ehkä kuulin jotain pari päivää sitten, mutta sen koommin ei sit taas ole löytynyt mitään. Numerot kyllä näkyy näytössä (125-170) joten oisko se vauvan syke, mutta mitään ei kuulu. Nyt rv10+0, kohta taas uus yritys... Toivottavasti pian alkais kunnolla kuulumaan :)

Voi hyvin olla! :)

Tänään löysin hetkessä pienen sykkeet. Joku kaveri sanoi, että hyvä ennusmerkki kun sykkeet löytää, mutta mutta.
Tuli vähän huono fiilis, kun kuitenkin itselle se on tärkeää et ne on kuullu. Ainakin siellä masussa on joku, vaikka ei ne sykkeet takaa, että kaikki olisi kunnossa, mut niin..

Täällä ei sykkeitä oo näkyny vieläkään... Istukan virtaus kyllä kuulu tänään todella voimakkaasti ja siinä vieressä taas sellainen "kuplinta" viikkoja 9+2-10+0 (noin)

Löysin eilen vauvan sykkeen :love017 vaimeana vielä kuului ja istukan viuhunta tosi vahvana. Voi olla että istukka on taas edessä niin kuin esikoisen raskaudessakin oli. Syke kuului vain 10s ajan. Meillä oli kahdet kuulokkeet kytketty AngelSoundsiin ja mieskin ehti kuulemaan äänet ennen kuin katosivat. Kauan niitä sai etsiä ja lopulta häpyluun yläpuolelta löytyi. Kadottuaan ei löytynyt uudestaan. Mutta nyt on varmistus kun ei olla ar-ultrassa käyty: kyllä siellä oikeasti joku kasvaa :hello2

Eikös yleensä istukka pyri kiinnittymään aina samaan paikkaan, kuin edellisissä raskauksissa? :) tosin se istukkahan on tosi iso verrattuna vauvaan, joten siksi myös istukan äänet kuuluu kovaa

Laittakaas vähän viikkoja mukaan, kun kuulette äänet? :) mulla nyt 6+3 ja pohdin koska viitsisi ruveta kokeilemaan.. en muista yhtään millä viikoilla esikoisesta kuulin:wideyed:

Mullakin katosi pariksi päivää vauva, mutta tänään jumpsutti kovaa tahtia samassa kohtaa :) Ekaa kertaa oon saanu äänet kuuluviin edellisessä kkm n. rv8+3 ja nyt 10+2, eli varmaan parin viikon päästä voi jo kuulua, tai sitten vasta kuukauden päästä :)

Lillie, ei ainakaa mulla istukka- juttu pidä paikkansa. Esikoisesta oli takana ja kuopuksesya edessä. Nyt tuntuu kans, että olisi edessä.

Ekaa kertaa kuulin viime viikolla, rv9+3 pienen äänet.
Nyt ne kuuluu jo heittämällä eikä kauaa tarvitse etsiä, tänään 10+1.

Joo, nää on näitä yleensä-juttuja mitä netistä lukee :D Miten muuten vaikuttaa kaikkeen istukan sijainti? Mulla oli viimeeks takaseinässä ja liikkeet tuntu rv13-14 ja kädelle potkut jo 17+0. Maha oli iso ja eteenpäin kasvanut. Oon kuullut, että jos istukka on takana, kasvais maha myös ensin ns. selkään päin eli näkyy myöhemmin/jää pienemmäksi. Nuokin on vain perus yleistyksiä, että pitänee paikkansa joillain..

Mulla tokassa raskaudessa oli istukka edessä ja vaimensi liikkeet välillä pois kokonaan... Tuli ihan polillakin välillä käytyä käyrillä kun ei liikkeet vaan tuntuneet. Silloin kun liikkeitä tunsin, tuntui ne vaan aivan mahan sivuilta. Matalat sykkeet ei tuohon istukkaan liittyneet, mut monesti polilla kävin kun sykkeet vauvalla vain hieman yli sadan. Synnytyksessä sitten hälytti monitori matalasta sykkeestä koko ajan ja kätilö käski vaan ite aina laittaa sen pois :D

Ekassa ja kolmannessa onnistuneessa raskaudessa istukka oli takana. Liikkeet tuntui todella aikaisin, joskus rv12 paikkeilla. Nt-ultrassa kätilökin kyseli, että joko liikkeet tuntuu kun on vähän peitteitä ja vauva viuhtoi kovasti, sillon ei voinut enää erehtyä :)

Selvisikö mistä noin alhaiset sykkeet sitten johtui? Aika hurjan matalat lukemat :eek: esikoinen kyllä piti mahassa ihan mahdotonta mekkalaa ja nahka vaan venyi ja paukkui. Jalastakin sai aina napattua kiinni nahan läpi :D Voisin melkein toivoa, että tällä kertaa olis istukka tyynynä vaimentamassa iskuja, kun omaa rasvakerrosta ei juurikaan ole :rolleyes:

Mulla edessä oleva istukka vaimensi liikkeet niinki paljon, että tunsin ekat vasta rv22, kun esikosta tunsin jo rv17.
Mahan kasvusta en oo huomannu mitään eroa.
Kuopuksen synnytyksen jälkeen mulla oli edestä vatsa kipeä, uskoisin johtuvan tosta edessä olevasta istukasta? Esikoisesta ei meinaa sellaista kipua mahassa ollut ekoina päivinä.

Kuulemma ihan normaalia, joillain vaan matalammat sykkeet :) Vaihtelu tärkeämpää kuin se sykelukema.

Ainaki aikaisemmat sektiot voivat vaikuttaa istukan sijaintiin :)

Viimeksi lääkäri sanoi rakenneultrassa että istukka on ihan edessä. Ihmettelin sitä kovasti, sillä tunsin vauvan ensimmäiset liikkeet jo rv16 ja siitä lähtien tasaisesti. Ehkä meillä edessä oleva istukka kuitenkin vaikutti niin että en tuntenut niinkään potkuja vaan liikkeitä. Viimeisellä kolmanneksella vauvan pylly vaan pyöri tuossa kylkiluiden alla :grin Ajattelin että vauva varmaan potkii enemmän selkäpuolelle niin en niitä tunne.

Viime raskaudessa mulla ei ollut doppleria, nyt sain siis dopplerilla äänet kuuluviin rv 8+4. Yritin kyllä kuunnella viikko sitten myös, mutta ei löytynyt. Älkää aloittako liian aikaisin kuuntelua, tai sitten pitää olla siihen se asenne että ok jos ei vielä kuulu :)

Takaisin