Sydänääniä dopplerilla

Janspi, ymmärrän. :/ ton takia mäkin olin jo ihan päättäny etten hanki sellaista etten keksi siitä lisäressiä itelleni. Kuitenkin hirveen heikkona hetkenä menin ja ostin. Koita unohtaa vempele toviksi, pyydä vaikka miestäsi piilottamaan se tms. :)

12+0 ja sain tänään itse sydänäänet kuuluviin ekaa kertaa :) mieshän löys ne jo torstaina, mutta mä en sit millään. Huomenna nt-ultraan vielä tarkistaa että kaikki ok. Niin jännää.

Mulla ainakin tyyppi vaihtaa paikkaa joka päivä.. Samoin istukka. Kääntele ahkerasti anturia ja liikuta sitä HITAAAAASTI eri paikkoihin. Mulle toi hitaasti liikuttelu oli tosi vaikea oppia. Lisäksi istukka on etuseinässä ja eilen ainakin tyyppi oli aluksi just sen takana jemmassa.. Jännää, mutta on se söpöä kun sen puksutuksen löytää. Vaatii kyllä kärsivällisyyttä. Onneksi ostin ton dopplerin vasta 13+ - viikolla, muuten olisin varmaan hajonnut jos en olisi sykettä löytänyt. Noilla em. spekseillä ei varmaan hirveän paljon aiemmin olis tollasta kotivehkeellä löytynyt..

Meillä 12+ kuului äänet hyvin. Kunnolla sitä uä geeliä ja hitaasti etsii sydänääniä. Mullakin on istukka edessä

Tänään olin taas tyytyväinen että oli doppler kotona. Pari päivää on ollut niin kummallisia vatsakipuja, että aloin jo olemaan huolissani, ja heti töistä tultua tänään halusin varmistaa että äänet löytyy normaalisti. Aika kauan niitä sain etsiskellä taas, mutta kyllähän se on suuri helpotus kun pieni puksutus alkaa kuulumaan. Jos ei ois doppleria niin varmaan oisin hädissäni mennyt yksityiselle kalliiseen ultraan.

Meillä ainakin voi mennä neuvolan avovastaanotolle (joka arkipäivä 1h) kuuntelemaan sydänääniä, jos huolestuttaa ja ei oo kotidoppleria :)

Melkein parin viikon tauon jälkeen pääsin kotiin dopplerini luo, ja löytyihän sieltä vihdoin kotikonsteinkin nopea syke :) Eli 12+0 kuulin ensimmäistä kertaa äänet. Ja jee, pikkuinen taisi selvitä mun fyysisesti hyvin rankasta työreissusta!

Ja tänään aamulla piti taas kuunnella. Tosi selvästi sain nyt kuuluville, tosin tuohon näyttöön en luota yhtään, joten otin sekuntikellon ja laskin itse sykkeeksi noin 157 :)

Meillä kuulunut nyt reilu viikon jo hienosti äänet joka kerta kun oon kuunnellu, melkein joka ilta tullut kuunneltua :) viimeksi eilen ei tarvinnut kun käynnistää doppler ja laittaa tiettyyn kohtaa alavatsalla niin kuuluis samantien hyvin vahvana, ihana pieni:angelic::angel8 tänään 11+0

Tuli vaan mieleen, että voiko ihan tavallista liukkaria käyttää uä-geelin tilalla? Tätä menoo kun joka päivä kuuntelee sydänääniä niin geeli loppuu pian :D

Mä en oo koskaan uägeeliä omistanutkaan, liukkarilla ja geelimäisillä rasvoilla ym. menty tähän asti :grin Tavallinen rasvakin käy, tai mikä vaan liukaste oikeastaan, viimeeksi kuuntelin hierontaöljyllä kun oli kiire :grin

Vesipohjaiset liukkarit käy hyvin, niillä mäkin kuuntelen :D

Täällä viikon verran kuulunut äänet myös, mutta ihmetyttää että nyt jo niin ylhäältä!:wideyed: nyt on rv 11+0 ja pari senttiä navan alapuolella kuului nyt. Edellisestä synnytyksestä aikaa reilu vuosi, johtuisikohan siitä?:rolleyes:

Mulla kans kuuluu tosi ylhäältä äänet ja kohdunpohja melkeen navan kohdalla... Joulukuussa syntyi meillä edellinen ja neljäs olis tulossa :)

Mulla kuuluu ihan alhaalta vielä (rv10+6) mun mielestä kuului esikoisestakin ihan jonnekin 16 viikolle tuolta alhaalta.. :D en muista sata varmaksi!

Mulle tämä on toinen lapsi, esikoinen on ihan pian 1v4kk. Luulis kohdulla olleen aikaa palautua :D

Esikoisestakin kuului äänet jollain viikolla 14 vielä tosi alhaalta. Nytkin aiemmin hiki hatussa skannasin häpyluun seutua ja kirosin mokomaa rakkinetta, joka ei löydä mitään! Sitten yhtenä iltana mies kokeili ja olin jo jupisemassa, että ihan liian ylhäältä yrität ja PAM! Siinähän se syke jumpsutti:laughing001 taitaa olla esikoisen aikanen pieni ja sievä masu pelkkä unelma tällä kertaa:rolleyes:

Mulla esikoinen vasta kohta 7kk, että josko mullakin se maha alkaisi kohta kasvaa! :D

Mä oon käyttänyt ihan tavallista ihorasvaa ja hyvin toimii! Mulla on kans tyyppi tosi alhaalla vieläkin ja hassusti vähän vasemmalla. Pakkohan sen on tuolta pian nousta ylemmäs, ei tonne joku kymmensenttinen mötkäle enää mahdu! :) nyt siis 14+3.

Ääääk! Minäkin hommasin tähän raskauteen tuon unborn heart kotidopplerin käytettynä, ekassa ei ollut mitään tuollaista!
Ja kas kummaa sain toissapäivänä samantien kuulumaan tai pikemminkin näkymään sykkeet ruudulla lähes samantien :alien Jee! 11+0 oli silloin ja tyyppi majaili samassa paikassa missä esikoinenkin, todella alhalla on vielä ja itseasiassa mullahan tuo esikoinen oli koko raskausajan tuolla melkoisen syvällä lantiossa :smug: Onko jollain muulla tuo sama vempele? Hauskaa kun on toi ios appi niin saa nauhoitella noita ääniä ja käyrää. Sykkeen saan esiin n 20sekunniksikin kerrallaan, mutta jumpsutus on pikemminkin istukan, ja on kyllä niin hollilla istukassa vielä että hivutellen saa etsiä.
Ja noista liikeen tuntumisista, ekan kerran kun tuossa löysin tyypin melkein heti niin tunsin kyllä pikku muljahtelua tms ja silloin joko syke löytyi tai katosi. Täytyy kyllä olla että on taas istukka takaseinässä kun noin helposti löydän tyypin ja sykkeet.:grin Viikko ultraan aikaa, mutta ihana helpotus ollut tuo kun km maaliskuulta taustalla.

Mekin saatiin doppler pari päivää sitten mutta ei olla vielä löydetty sydänääniä. Pitää kokeilla taas tänään :) Viikkoja nyt 13+6.

Takaisin