Sydänääniä dopplerilla

Mä kyllä nyt taas hämmennyin noista sykkeistä :oops: ihan housurajalla kuulu kovaa tosi nopeeta laukkaa ja vasemmalla navan yläpuolella sitä rennompaa tsukutusta. Myös laukka ja "juna" kuulu samaa aikaa, eli vähän niinkuin kahet äänet päällekäin. Onkohan mulla doppleri rikki, sivuääniä vai kaikuuko se vaan :confused: Esikoisella kuulu aina sivuäänet ja olikin reikä sydämessä, mutta ei ne ihan noin..

Mä kyllä nyt taas hämmennyin noista sykkeistä :oops: ihan housurajalla kuulu kovaa tosi nopeeta laukkaa ja vasemmalla navan yläpuolella sitä rennompaa tsukutusta. Myös laukka ja "juna" kuulu samaa aikaa, eli vähän niinkuin kahet äänet päällekäin. Onkohan mulla doppleri rikki, sivuääniä vai kaikuuko se vaan :confused: Esikoisella kuulu aina sivuäänet ja olikin reikä sydämessä, mutta ei ne ihan noin..

Olisko sulla sitten istukka toisessa kohdassa? Mun ymmärtääkseni istukastakin kuuluu syke, ellen nyt ihan höpöjä ole lukenut. :)

Mullakin kyllä kuuluu laukka ja se eri ääni melkein päällekkäin välillä. :D

Olisko sulla sitten istukka toisessa kohdassa? Mun ymmärtääkseni istukastakin kuuluu syke, ellen nyt ihan höpöjä ole lukenut. :)

Mullakin kyllä kuuluu laukka ja se eri ääni melkein päällekkäin välillä. :D

Ai no sitte! Onko istukan syke myöskin omaa korkeampi? Laskin sen olevan noin. ~140

Ai no sitte! Onko istukan syke myöskin omaa korkeampi? Laskin sen olevan noin. ~140

Siis mun mielestä se on sama kun vauvan tai jotain! :D koita googlailla.

Mutta mä muistelin, kun esikoisen kohdalla neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, niin monesti ensimmäiset sydänäänet mitkä löytyivät tulivat istukasta. :D

Siis mun mielestä se on sama kun vauvan tai jotain! :D koita googlailla.

Mutta mä muistelin, kun esikoisen kohdalla neuvolassa kuunneltiin sydänääniä, niin monesti ensimmäiset sydänäänet mitkä löytyivät tulivat istukasta. :D

No tää selitys olis kyllä järkevä. Mä kävin jo kaikki kauhukuvat pään sisällä läpi, melkein tuli ultrakin varattua! :D Toisaalta, olis sit voinut miehelle sanoa että no can do, ehdin jo varata että kaivetaanpa ylimäärästä kuvetta ylimäärästä ultraa varten! :D

Istukan ääni on semmonen viuhviuh ääni. Syke taas on semmomen selkeempi tykytys ääni. Juna tai hevosen laukka sopii hyvin kuvaukseen.

Hmm, no ei se mikään "viuh viuh" ollut vaan se, mitä oon aina pitänyt normisykkeenä, eli selkeä tykytys.. mutta huomenna on kyllä neuvola heti aamusta, pitää kysyä siellä oonko ihaillut aina istukan ääntä vai mikä on homman nimi :rolleyes:

Istukasta kuuluu se viuh viuh- ääni. Se sykkii samassa tahdissa kuin äidin syke. Tuo laukka tai juna riippuu ainakin mulla siitä, kuinka kaukana bebbe on anturista/ kuinka päin sattuu olemaan. Jos on ihan lähellä ja selkä päin anturia niin kuuluu enemmän tota kopsetta ja jos on kauempana niin enemmänkin tommonen junan puksutus.. Et ei siitä kyllä ainakaan sukupuolta voi päätellä...

No johan nyt on, mulla kyllä yhtä nopea syke istukan kohdalta, sen viuhunnan keskeltä kuului, mitä vauvan syke, mutta terkka ei ikinä tyytynyt siihen.

Muistan vielä rv16 neuvola, terkka löysi istukan/sykkeen ja kysyi sanoiko kätilö nt-ultrassa istukan sijainnista, minä sanoin kyllä sanoi edessä olevan ja hän sanoi arvanneensa ja jatkoi etsintöjä. :D

E: en tiedä selitinkö aiemmin huonosti, mutta taustalta siis kuului istukan viuhunta, enhän mä muuten olisi tiennyt että syke kuuluu istukan kohdalta. :D tämän äänen "päälle" tuli se syke.

Voi olla, että ymmärsin jotain sillon väärin, mutta mä luulin aina, että se laukka on vauvan syke, mutta terkka yleensä kaiveli vielä kauemmin. XD

Ehkä kannattaa tosissaan lillie kysyä sieltä neuvolasta ja kerro sitten mitä sanoi. :D

Ei auta siis kuin odottaa huomiseen ja kysyä että mikä on mikäkin ääni :D

Istukan syke viuh-viuh samalla nopeudella kuin vauvan, omat sykkeet kuuluu aina jostain päin kohtua ja sit vauvan syke on semmonen napakka, näin minulla :)

Mulla on tossa navasta ehkäpä 5-8cm alaspäin. Aika keskellä näyttää pikkunen nyt olevan. Just tänään kuuntelin.

Täällä kuuluu sykkeet ihan ympäriinsä. Välillä todella alhaalta, välillä hieman ylempää. Välillä keskeltä, välillä ihan oikealta. Viikkoja huomenna täynnä 14. Kaveri kuulostaa aika vilkkaalta, kun karkaa heti anturin alta kun saan sykkeen kuuluviin. Ja hyvin kuuluu, kun aina potkaisee anturia.:woot:

Multa kuuluu ihan alhaalta sydänäänet edelleen, nyt rv14+4. :D vähän kohta vaihtelee, mutta yleensä löytyy samasta paikasta. :)

Mulla kuuluu myös edelleen ihan alhaalta. Mutta sykkeen löytäminen on muuttunut pirun vaikeaksi, se oli vielä pari viikkoa sitten paljon helpompaa, tuntuu että istukka viuhuu nyt ihan kaikkialla?

KevätTähti, jos sulla on istukka edessä? Silloin on äänet vaikeampi löytää. Sitten tietysti jos on kohtu kasvanut reippaasti, niin pieni pääsee hyvin vielä anturia karkuun :)

Kevättähti, mullaki on hankalaa nykyään löytää. Ennen ei tarvinnut kun iskeä anturi mahaan ja kuului mut nyt ekana kuuluu monotukset ja saa hakemalla hakea ja lopulta kuuluu vaimeana aina hetkittäin.
Mulla oli 2vkoa sitten istukka asettunut jo takaseinään ettei sekään pitäisi olla siellä häiritsemässä.

Takaisin