Pienitimantti, mulla on tänään viikot 11+5. En olisi varmasti ostanut tämän toisen raskauden vuoksi enää doppleria, kun enempää lapsia ei ole ainakaan suunniteltu enää yrittää. Mulla kuitenkin jo tuolla, olikohan viikolla 6, todettiin suuri, vuotava hematooma kohdussa, jonka takia sitten tilasin dopplerin, että saisin sillä mielenrauhan, kun tässä on huomattavasti kohonnut riski keskenmenoon.
Syynä siihen, että alunperin koin dopplerin oston "turhaksi" oli, että jos saa äänet kuulumaan esimerkiksi vasta viikolla 12 tai myöhemmin ja parhaassa tapauksessa sikiön liikkeet alkaa tuntea jo viikolla 15 niin se dopplerin käyttöaika jää aivan minimaalisen pieneksi.
Toisaaltahan taas toisilla voi kuulua äänet aiemmin ja liikkeet tuntua huomattavasti myöhemmin, jolloin käyttöä ehtisi tulla paljon enemmän. Hankala siis sanoa että onko dopplerin ostolla kannatusta, mutta siihen kannattaa varautua, että viikkoihin ei välttämättä kuulu mitään. Itse en olisi varmaan koskaan löytänyt ääniä ilman isännän apua.
Jos sulla ei vielä neuvolassa kuulunut sydänääniä niin kotidopplerillakaan ei välttämättä vähään aikaan kuulu, eli jos päädyt ostamaan niin heti ei kannata luopua toivosta, jos on alkuun hiljaista. :)