Sydänääniä dopplerilla

Jännittää liikaa! 20min päästä toinen neuvolakerta ja viime kerralla vähän lupailtiin että kuunneltaisiin sydänääniä tänään, toivottavasti ne saatais kuuluun ni sais vähä huokasta! :-) rv10+3
Tuun kertoon sit miten kävi :)

Mä koetan tänään kokeilla kotidoplerilla kuuluisko :) viikkoja on jo 13+3 niin pitäis kuulua. En oo aiemmin kuunnellut kun viime raskauden jäljiltä jemmasin sen niin hyvään piiloon, että löysin vasta nyt :D

Ei kuulunut sydänäänet vielä, onneks vajaa 2 viikon päästä np-ultra :-) ja täällä neuvolalääkärissäkin kurkataan ultralla niin kiva bonus ultra viel: näihin 2 normi ultraan lisäks :)

Mää eilen hain postista dopplerin. Tottakai heti meni tastaukseen. Ja hetken kaiveltua kuulu jumpsutus. Alhaalla ja enemmän oikeella puolella majaili. Mieskin oli sopivasti tullu kotiin ja sai kuulla kans. Jännä vehje. Ekaa kertaa nyt hommasin kun ajattelin että antaa mennä näin ehkä viimesen raskauden kunniaks. Päivässä tuli paketti raskauskeijulta.

Jjee! Nyt en voi olla tuulettamatta! Oon haukkunut ton dopplerin ihan surkeaksi vehkeeksi, kun oon viikko tolkulla yrittänyt itse kuunnella sydänääniä, enkä ole kuullut mitään. Äsken puoli tuntia etsin ääniä itse ja lopulta luovutin ja nakkasin dopplerin miehelle, että yritä nyt sinäkin vaikkei sieltä kuitenkaan mitään kuulu. Meni minuutti ja mies löysi nopean jumputuksen! Voi tätä helpotuksen määrää kun pelkäsin niin kovasti, että huomisessa nt-ultrassa ei löytyisi enää elämää ollenkaan.:rolleyes:

Janspi, Mikä viikot sulla nyt? :-) itsellä 10+5 ja ainakaan perjantaina neuvolassa ei ääniä löydetty. mietin silti tilaisinko dopplerin kotii?

Pienitimantti, mulla on tänään viikot 11+5. En olisi varmasti ostanut tämän toisen raskauden vuoksi enää doppleria, kun enempää lapsia ei ole ainakaan suunniteltu enää yrittää. Mulla kuitenkin jo tuolla, olikohan viikolla 6, todettiin suuri, vuotava hematooma kohdussa, jonka takia sitten tilasin dopplerin, että saisin sillä mielenrauhan, kun tässä on huomattavasti kohonnut riski keskenmenoon.

Syynä siihen, että alunperin koin dopplerin oston "turhaksi" oli, että jos saa äänet kuulumaan esimerkiksi vasta viikolla 12 tai myöhemmin ja parhaassa tapauksessa sikiön liikkeet alkaa tuntea jo viikolla 15 niin se dopplerin käyttöaika jää aivan minimaalisen pieneksi.

Toisaaltahan taas toisilla voi kuulua äänet aiemmin ja liikkeet tuntua huomattavasti myöhemmin, jolloin käyttöä ehtisi tulla paljon enemmän. Hankala siis sanoa että onko dopplerin ostolla kannatusta, mutta siihen kannattaa varautua, että viikkoihin ei välttämättä kuulu mitään. Itse en olisi varmaan koskaan löytänyt ääniä ilman isännän apua.:grin

Jos sulla ei vielä neuvolassa kuulunut sydänääniä niin kotidopplerillakaan ei välttämättä vähään aikaan kuulu, eli jos päädyt ostamaan niin heti ei kannata luopua toivosta, jos on alkuun hiljaista. :)

Kotona ääniä saattaa malttaa etsiä kauemmin kuin neuvolassa ja nappikuulokkeilla olettaisin vaimeammankin sykkeen kuuluvan helpommin kuin neuvolan laitteella. Mulla äänet kuuluneet jostain 7+ viikolta, eikä liikkeet vielä tunnu kunnolla, että on vehkeellä käyttöikää. Tokaa odottaessa mulla ei ollut doppleria, mutta olis varmasti helpottanut omaa oloa kun liikkeet ei tuntuneet edessä olevan istukan vuoksi vielä 20+ viikoillakaan. Joten aivan on raskaudesta ja henkilöstä kiinni, että kuinka suuren hyödyn dopplerista saa :)

Komppaan Warheartia.
Sain tässä raskaudessa ekan kerran 8+ sykkeet kuuluviin, kuopuksesta joskus 9+ ja silloin kuopuksesta liikkeet aloin tuntemaan vasta rv22 eteen päin edessä olevan istukan takia.

Mulla ihan tavallinen kosteusvoide, aika rasvanenkin :) hyvin toimii ja äänet kuuluu hienosti :)

Mä oon käyttänyt Madaran rasvaista Pihlaja- body butteria ja toimii hyvin. Tyyppi on siirtynyt parissa päivässä varmaan 5 cm korkeammalle. Hassua. :)

Mä ostin vähän yli vuosi sitten ton dopplerin esikoiselle ja siinä oli mukana se uä-geeli. Sitä on vieläkin vaikka kuinka paljon jäljellä, että tosi riittoisaa, eli ei varmaan tarvitse lähteä liukkarikauppaan! (Ainakaan dopplerin takia) :D

Ostin tuon dopplerin käytettynä ja siinä oli vaan pieni puteli mukana uä geeliä josta oli tietty käytettykin puolet. Täytyy kokeilla muita rasvoja, liukkaria en ole koskaan joutunut käyttämään edes mihinkään niin en sitä ala tätä varten ostaa. Jospa perusrasvalla kokeilis aluksi :)

Eilen meinas olla haastavaa löytää ääniä, oli mokoma vaihtanut puolta ja justiin tuohon vaimentavan vararenkaan kohdalle. Ja jumpatkin oli kai käynnissä. Mut kuulin mä sen verran et hengissä ollaan :). Nyt alkaa jo kaipaamaan niitä tuntuvia liikkeitä...

Takaisin