Suurperheelliset kuumeilijat

Pregcheckille ääni kans 👍

Joko @marsupilami hyödynsitte oviksen? 🤭
Ei me nyt 🤭 harjoiteltiin kyllä pikkasen. Ja onhan siinä pienen pieni mahdollisuus aina 🤭
Just niin kuin täällä joku sanoikin että parasta olisi jos sitä vain tulisi raskaaksi, "luonto" päättäisi niin ei tarvitsisi itse sitä päätöstä tehdä. Tiedän että pärjättäisiin jos se tilanne vain olisi. Mutta järki laittaa vastaan niin ettei uskalla tahallaan tehdä 🙈
Meillä on 3 makkaria, (4lasta), vielä toimii sopuistasti. Se on ehkä se isoin jarru viidennelle. Tilan puute.. Tässä oonkin laskeskellut että milloin mahdolisesti isoimmat muuttaa pois kotoa niin voisi sitten "vanhoilla päivillä" lisääntyä 🙈🤣 oon 38v kun esikoinen 18v, toinen 16v.
 
Ei me nyt 🤭 harjoiteltiin kyllä pikkasen. Ja onhan siinä pienen pieni mahdollisuus aina 🤭
Just niin kuin täällä joku sanoikin että parasta olisi jos sitä vain tulisi raskaaksi, "luonto" päättäisi niin ei tarvitsisi itse sitä päätöstä tehdä. Tiedän että pärjättäisiin jos se tilanne vain olisi. Mutta järki laittaa vastaan niin ettei uskalla tahallaan tehdä 🙈
Meillä on 3 makkaria, (4lasta), vielä toimii sopuistasti. Se on ehkä se isoin jarru viidennelle. Tilan puute.. Tässä oonkin laskeskellut että milloin mahdolisesti isoimmat muuttaa pois kotoa niin voisi sitten "vanhoilla päivillä" lisääntyä 🙈🤣 oon 38v kun esikoinen 18v, toinen 16v.

Mäkin just toisaalla kirjoitin, että oon toivonut välillä vahinkoa mutta ei ole sellaista vielä tullut 🤭 olis todellakin helppoa kun ei tarvitsisi itse päättää 😄

Meillä on kans huonosti makkareita tai ne on työn alla, mutta meidän remontit on aika hitaita, kun tämmösessä vanhassa talossa ei ihan tosta noin vaan tehdä pientä pintaremonttia, kun pitää aloittaa peruskorjauksesta 😅

Totta, ehtii sitä vielä vanhempanakin pyöräyttää iltatähden 😁 mä oon 41v silloin kun esikoinen täyttää 18v.
 
Kun esikoinen täyttää 18v, olen 45v. :Grimacing Face: Sen varaan ei voi oikein laskea et hedelmällisyyttä riittäisi sinne asti. Toisaalta, olen todella tyytyväinen että hedelmällisyys on riittänyt tänne 43v asti. Saa olla todella kiitollinen asiasta! :folded:

Mitäpäs muuta... 38+6 menossa, saisi vauveli syntyä jo!
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
Osanottoni. :loudlycrying: Tuohan on aivan kauheaa! Vaikka lapsia olisi kuinka monta, niin heitä ei ikinä ole yhtään ylimääräistä, ja jokainen elämä on niin arvokas. :Broken Heart:
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
Ihan kauheaa. Mitä suurimmat osanottoni teidän valtavaan suruun.❤😥
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
Otan osaa 💔 Voimia koko perheelle!
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞

Voi kamalaa! 😭 Lämmin osanottoni ❤️
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
Osanotto suureen suruun :red-heart: meidänkin perheessä esikoinen on joukosta pois
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞

Osanottoni suureen suruun. 💔 En voi edes kuvitella, miltä teistä tuntuu. Voimia koko perheelle!
 
Liityn joukkoon suurperheen kuumeilijoihin. 🍀 Valitettavasti ikävän asian saattelemana ryhdyimme tähän jo, sillä 6v rakas esikoisemme menehtyi yllättäen vajaa 2 vkoa sitten kenenkään arvaamatta. Viidennen lapsen päätimme yksimielisesti vielä toivoa maailmaan, ja nuorin on nyt 2kk, voi tovi kestää raskautumisessa kun täysimetän.
Palaan lukemaan kuumeilujanne taaksepäin sillä niitä on mukava ja piristävä lukea 🌞
Osanottoni suureen suruunne ❤️ itselläni on samanikäinen esikoinen, joten kosketti syvältä tämä, voin vain kuvitella mitä käytte läpi nyt ❤️
 
Olipa lämmittävä saada näin sankoin joukoin osaanottoja, kiitos ihan jokaiselle teistä 🙏❤️❤️ Ja pahoittelut että mahdollisesti madalsin hetkellisesti kuumeiluiloanne.

Jokatapauksessa jokaisella on oikeus haaveilla, juhlistaa ja iloita tulevistakin lapsista, oli elämä minkälaista vain, ja haluan toivottaa kaikille teille mitä ihaninta äitienpäivää 💖💐
 
Ihanaa äitienpäivää kuumeilijoille! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Minusta tuli kuudennen kerran äiti torstaiaamuna, ja eilen pääsin kotiutumaan pienen ihanan tytön kanssa. Nyt sitten saadaan viettää äitienpäivää koko perhe kasassa. :Two Hearts::Two-hearts:

Ihanaa äitienpäivää teille, kuulostaa kaikin puolin täydelliseltä 🥰
 
Otan osaa sagaluna 💔😭 voimia koko perheelle! 🙏🏼
Toivotaan pikaista plussaa sulle 🙏🏼
Milloin sulla on aiemmin menkat alkaneet synnytyksen jälkeen?
 
Mieheltä myöntävä vastaus saatu yritykselle juhannuksen jälkeen. Tai lähinnä heitti pallon täysin mulle että jos oikeasti koen jaksavani jne.
No tässä nyt sitten pohdiskelen ja mietin sitäkin, kun meillä ollut nyt niin helppoa ja mukavaa, ollaan voitu tehdä enemmän kaikkea yhdessä perheenä, että kannattaako sitä vaikeuttaa.
Vauvan kaipuu kumminkin niin vahva ja oon asiaa nyt pyöritellyt päässäni niin paljon että mulle on tullut pahoinvointia, pyörrytystä, itku herkkyyttä ja menkka kiukku puuttuu (pitäisi viiikon päästä alkaa ja yleensä mulla alkaa pinna kiristyä näinä päivinä) 😅 tuo kiukun puuttuminen on kyllä hyvä asia 😅
Ja ei siis ole ollut yritystä, ja aina melkein alusta asti suojauduttu 😅
 
Mieheltä myöntävä vastaus saatu yritykselle juhannuksen jälkeen. Tai lähinnä heitti pallon täysin mulle että jos oikeasti koen jaksavani jne.
No tässä nyt sitten pohdiskelen ja mietin sitäkin, kun meillä ollut nyt niin helppoa ja mukavaa, ollaan voitu tehdä enemmän kaikkea yhdessä perheenä, että kannattaako sitä vaikeuttaa.
Vauvan kaipuu kumminkin niin vahva ja oon asiaa nyt pyöritellyt päässäni niin paljon että mulle on tullut pahoinvointia, pyörrytystä, itku herkkyyttä ja menkka kiukku puuttuu (pitäisi viiikon päästä alkaa ja yleensä mulla alkaa pinna kiristyä näinä päivinä) 😅 tuo kiukun puuttuminen on kyllä hyvä asia 😅
Ja ei siis ole ollut yritystä, ja aina melkein alusta asti suojauduttu 😅

Oi että! 😍 No oma neuvoni on toki että antaa mennä vaan, lapset on suuri lahja ja hetken ne vaan on pieniä! Kumpaa kadut vanhana, sitä että et antanut lapselle mahdollisuutta vai että annoit 🤭 Tottakai se perheen dynamiikka hakee aina hetken rytmiä kun uusi vauva saapuu, mutta ei toi vitonen oikeasti vaikuta yhtään millään tavalla enää tähän arkeen 😄 minä pelkään eniten ruokakuluja tulevaisuudessa, mutta siihen on vielä aikaa että lapset on teinejä ja ties vaikka mies olis hyvissä töissä silloin 😆 elämä kantaa kyllä!
 
Hei,

Täälläpä onkin mukava henki. 😊 Minulla on 2lk ja 4lk lapset ja miehelläni jo 17v tytär joka asuu äitinsä kanssa. Mies on koko yhtyeisen vuoden matkamme kuumeillut vauvaa. Hän on jopa suloinen asian kanssa. 😄 Mies on ihana bonus-iskä lapsilleni, asumme yhdessä ja parisuhde tuntuu oikealta, tasapainoiselta ja arki turvalliselta. Vauvakuume on nyt tarttunut minuunkin (vaikka toki vauvakuumekroonikko olenkin 🫣), ehkä hieman yllättäen, sillä yritän miettiä tätä perhe-asiaa järjellä. Onko järkeä tehdä se yksi yhteinen, jos arki sujuu näin?

Tunnistatteko ajatuksen siitä, että kaiken aloittaminen alusta pelottaa? Kuinka jaksan? Kuinka jaksamme? Olen vielä alle 35v mutta mies on yli 10v vanhempi.

Haluaisin vielä kokea kolmannen raskauden ja synnytyksen. Silti muistan pahoinvoinnin, kömpelön olon, univelat, taaperokiukut.. mistä tiedän, mikä on oikea päätös? 🥺 Olisipa ihana kuulla kokemuksia ja ajatuksianne!
 
Minäkin joskus ennen edes nykyisen kuopuksen raskautta ajattelin ja sanoin ääneenkin, että vauvat on ihania ja olisi ihana saada sellainen, mutta en jaksa enää hoitaa yhtään vauvaa. No kuinkas kävikään 🤭 luulen että jokainen käy välillä niitä ajatuksia läpi. Se arjen helppous alkaa kiehtoa siinä kun lapset kasvaa. Sitten toisaalta teilläkin isommat jo noin isoja, että voisit keskittyä vain siihen uuteen lapseen ja isommista olisi varmasti jo paljon apua pienimmän hoidossa! Ja oot myös noin nuori (mäkin olen alle 35v). Sulla on siinä vielä paljon vuosia aikaa elää sitä "helppoa" elämää 😄 mutta kuinka paljon iloa se uusi ihminen tuokaan arkeen ❤️

Ei näitä aina järjellä voi ajatella, vaan sydämellä. Olis ollut helpointa jättää lastenteko siihen kahteen lapseen, mutta nyt niitä on siunaantunut jo se viisi. Silti en kadu yhtään 😍

Eilen ja tänään muuten sain paljon ihailuja siitä että mulla on näin monta lasta! Kerrankin jotain muita kommentteja kuin kauhisteluja 🙈😍
 
Takaisin
Top