Suurperheelliset kuumeilijat

Kiva, taysissa mitattu ferritiini arvo 25😕

Mulla se on 12 vai 14 tällä kierroksella. Kuopuksesta se oli tuon 25 ja sain vaivoin siihen nostettua 🙈 oon kärsinyt tosta vaivasta jo monta vuotta.

Ok. No luin että voi mennä kuukausia että nousee. Kannattaakohan täs nyt sit edes yrittää mitään raskautta jos keskenmeno ja kemialliset johtuu siitä ferristä..

Minä olen ymmärtänyt et huono hemoglobiini voisi jopa ehkäistä raskautumista, ferritiinin roolista en ole ihan niin varma. En ole kuitenkaan lukenut että se aiheuttaisi keskenmenoa. Aika monella ferritiinit laskevat hurjan alas raskauden aikana.

Pilvikirsikka on oikeassa, ferritiinin pitäisi olla lähemmäs 100. On aivan uskomatonta miten lääkärit voivat arvoilla 30 sanoa että hyvä hyvä! Käytännössä rautavarastot tyhjät.

Mulla on ollut ferritiini 5 viimeksi.
Ja ollut todella matala myös raskauksien aikana. Olen yrittänyt aina syödä rautavalmisteita mutta ne eivät tunnu sopivan. Kakkosen synnytyksen jälkeen olen saanut infuusion kun myös hb oli melko matala. Mutta se korjasi ongelman vain hetkeksi ja olen käytännössä raudanpuutteisena elellyt vuosia. Syynä todennäköisesti runsaat kuukautiset mutta mulle ei oikein ole valmisteita (hormonaalisia) joita voisin niihinkään käyttää. Lääkäritkin ovat olleet aika neuvottomia, ne jotka ovat edes asiaan ottaneet kantaa.
Raskaaksi olen kuitenkin aina tullut. Epäilen että esikoisella voisi olla myös raudanpuute mutta muuten haluaisin ajatella että ovat saaneet tarvitsemansa kun kuitenkin raskausaikoina olen sitä rautaa popsinut vaikka ois kuinka vaikeaa ollut!

Inkivääriä, c-ja d-vitamiinia, sinkkiä... ne nopeuttavan flunssasta toipumista ja ovat hyväksi myös hedelmällisyydelle. :smiling-eyes: Toipumisia syksyn flunssiin.

Ei oo tullut vuotoa ei, eli se lääkkeellinen tyhjennys oli sit siinä ilmeisesti. Yhtä tyhjän kanssa. Aamulla yritti jotain kipuilua mutta hah, siihen jäi. Eli onko sit kaavinta enää ainoa?🤔

Ei oo tullut vuotoa ei, eli se lääkkeellinen tyhjennys oli sit siinä ilmeisesti. Yhtä tyhjän kanssa. Aamulla yritti jotain kipuilua mutta hah, siihen jäi. Eli onko sit kaavinta enää ainoa?🤔

Joo, seuraava vaihtoehto on kaavinta. Ne kyl saattaa ensin tarjota uusintaa siihen lääkkeelliseen 🤔

Uskoisin että tarjoavat sulle ensin lisää lääkkeitä ennen kaavintaa. Mä oon aina tarvinnut ”tupla-annoksen”. Oon soittanut päivystykseen ja sitä kautta hoitunut.

Inkivääriä, c-ja d-vitamiinia, sinkkiä... ne nopeuttavan flunssasta toipumista ja ovat hyväksi myös hedelmällisyydelle. :smiling-eyes: Toipumisia syksyn flunssiin.
Näillä pääsee varmasti pitkälle perustautien kanssa. Mulla uusii tämä koko syksyn riesaksi ryhtynyt nielutulehdus taas. Tähän nyt ei ole oikein mitkään tropit tehonneet. Siksi ei nyt uskalletakaan lähteä yrittämään unelmasuunnitelmien mukaisesti, mutta enköhän täällä käy lukemassa vauvakuumepäissäni kuitenkin. 😍

Näillä pääsee varmasti pitkälle perustautien kanssa. Mulla uusii tämä koko syksyn riesaksi ryhtynyt nielutulehdus taas. Tähän nyt ei ole oikein mitkään tropit tehonneet. Siksi ei nyt uskalletakaan lähteä yrittämään unelmasuunnitelmien mukaisesti, mutta enköhän täällä käy lukemassa vauvakuumepäissäni kuitenkin. 😍
Lähinnä ajattelen et nuo tropit mitä mainitsin ovat hyväksi ihan kokonaisvaltaisesti. Pitää muistaa et munasoluilla menee se 2-3kk aikaa kypsyä, joten ei ole pahitteeksi aloittaa itsestään huolehtiminen jo hyvissä ajoin parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Tsemppiä nielutulehduksen kanssa, kuulostaa aika ikävälle riesalle.

Lääkäri soitti ja kuulemma vaikka vuoto päinvastoin loppui kun otin cytotecit niin ei tartte mitään esim.uusia lääkkeitä, ultraa tai saatikka kaavintaa. Kuulemma jälkivuotokin oli sit ilmeisesti siinä. Eli koko juttu kesti yhden viikon ei ihan edes sitäkään🤔 No niin kai sitten. Hyvähän se olis.

Olen lueskellut täällä taustalla kun en koe että kolme lasta vielä suurperhettä tekee🙈😅
Lääkäri soitti ja kuulemma vaikka vuoto päinvastoin loppui kun otin cytotecit niin ei tartte mitään esim.uusia lääkkeitä, ultraa tai saatikka kaavintaa. Kuulemma jälkivuotokin oli sit ilmeisesti siinä. Eli koko juttu kesti yhden viikon ei ihan edes sitäkään🤔 No niin kai sitten. Hyvähän se olis.

Kun mulla oli kkm niin mulla myös vuoto kesti vain viikon. Ekasta tabletista tuli illalla kivut ja yöllä paljon verta sen jälkeen normaali menkkavuodon verran ja oltiin sovittu että palaan lääkäriin tarkkailtavaksi kun otetaan lisää lääkkeitä muutama päivän ensimmäisestä tabletista. Lääkäriin kun menin söin päivän aikana muistaakseni 8tablettia ja mitään ei tapahtunut. Ei tullut kipuja eikä vuotoa enempää. Siinä sitten arvottiin olisiko pikkuinen tullut ulos silloin kun vertakin tuli paljon. Lähdin sitten kotiin. Illalla kuitenki pikkuinen lopulta tuli ulos. Ilman mitään kipuja. Sen jälkeen vuoto väheni ja loppui viikossa. Ajattelin tänne vain kirjoittaa että kaikki saattaa ollakin hyvin vaikka ei kauaa vuodakkaan. Kävin kuitenki itse ultrassa tarkistamassa että kaikki varmasti tullut pois. En halunnut pitkittää asiaa. Raskauduin heti uudestaan ilman mitään välikuukautisia.

Mitenkähän kun tuossa paperissa lukee että uutta raskautta voi yrittää seuraavien kuukautisten jälkeen mutta eikö voi ihan tosiaan yrittää jo ennen? Vai onko noista lääkkeistä jotakin vaaraa vai mikä juttu.

Mitenkähän kun tuossa paperissa lukee että uutta raskautta voi yrittää seuraavien kuukautisten jälkeen mutta eikö voi ihan tosiaan yrittää jo ennen? Vai onko noista lääkkeistä jotakin vaaraa vai mikä juttu.

Mulle ainakin sanottiin, että siten on helpompi sit tietää millon raskautunut ja pysyy seuraava paremmin kiinni ku kohtu saanu toipua.

Niin, sit kuitenkin monet sanoo että tulee helposti uudestaan raskaaksi keskenmenon jälkeen🤔

Joo mäkin oon kuullu, mut kuullu paljon myös siitä, että tosiaan kyydissä pysyis paremmin ku malttais odottaa ne yhdet menkat. Me ei odotettu 😅

Nooh, ultra on sitä varten et saa määritettyä raskauden keston. Ja näitä ketjuja selailevat ovat varmasti sen verran tietoisia fiiliksistään ja kierrostaan ettei raskauden alku jää huomaamatta. Olen varma et jos vain olosuhteet ovat kohdussa otolliset niin vauvelihan tarttuu kiinni. :smiling-eyes:

Meille oli ohjeistuksena että 5vk kkm pitää käydä labrassa ottaa verikoe että raskaushormoni on laskenut. Mutta tosiaan kävin kkm jälkeen ultrassa ja lääkäri sano että kaikki hyvin ei tarvii odotella.

Takaisin