Suurperheelliset kuumeilijat

Miitu, joo mietin vaan kun pikku nippasut oli eilen ja tänään ja eilen jo se pienikin vuoto/liukastus täysin ohi että olisko ollut ihan ovistesti plussa päivänä eli eilen jo sit ovis. No nähtäväksi jää. Meillä ei ole ongelma ole ollut hedelmöittyminen vaan tulee niitä kemiallisia😕 et ei kiinnity kunnolla tai sit on viallisia.
Nyt jo jännittää että jos olis hedelmöitys tapahtunut niin käykö taas niin että ei pysy kiinni, ei uskalla edes testata varmaan kun pelottaa jos näkyisi kaksi viivaa ja sit taas menkat alkais☹️

Muokattu viimeksi:
Voi huokaus. Nyt sain sitten päähäni, että olenkin raskaana, enkä kipeä. Vaikka oikeasti olen varmaan kyllä vaan sairastunut. Mut on kummallisen oireeton taudiksi (viikon verran ollut pientä lämpöä, 37.2-37.5, väsyttää, mahaoireita, hikoiluttaa oudosti), ja sitten lisäksi pystyn kuvittelemaan kaikenlaisia raskausoireita. Dpo 8 tai 9, testissä ei näkynyt mitään. Äääh. Olisin kyllä halunnut olla piinailematta, kun vielä todennäköisesti ihan turhaan.

Yks keskeytetty päivän tai pari ennen ovista, eikä mies ainakaan tunnustanut, että mitään olisi karannut. 😬 Jopa neljä vuotta ehkäistiin keskeytetyllä aikaisemmin.

Hah, jos nyt olen raskaana, tää on jo kolmas kerta, kun raskaudun edellisestä kierrosta ennen yrityksen aloittamista. 😂 Ja en siis ole. Mutta jos.

Käyköhän tämä ovistestistä? 😁
Että jos tuo panadolin naukkailu migreeniin (joka johtuu hormooneista) siirtää mahdollista ovulaatiota, niin on kyllä melkoinen noidankehä etten sanoisi.. 🙄

Toki tänään dpo 9 FLO mukaan.
Jos olisi yhtään toiveita raskauden suhteen tai edes oireita siihen suuntaan, voisin pitää sitäkin mahdollisena. 😅

Liitteet

• Screenshot_20230908_230950_Gallery.jpg
    Screenshot_20230908_230950_Gallery.jpg
    809.7 KB · Katsottu: 76
Miitu, joo mietin vaan kun pikku nippasut oli eilen ja tänään ja eilen jo se pienikin vuoto/liukastus täysin ohi että olisko ollut ihan ovistesti plussa päivänä eli eilen jo sit ovis. No nähtäväksi jää. Meillä ei ole ongelma ole ollut hedelmöittyminen vaan tulee niitä kemiallisia😕 et ei kiinnity kunnolla tai sit on viallisia.
Nyt jo jännittää että jos olis hedelmöitys tapahtunut niin käykö taas niin että ei pysy kiinni, ei uskalla edes testata varmaan kun pelottaa jos näkyisi kaksi viivaa ja sit taas menkat alkais☹️

Progesteronin (keltarauhashormonin) vähyys kai ainenkin aiheuttaa kiinnittymisongelmia. Siihen kuuluu juurikin tiputteluvuoto ennen kuukautisia ja lyhyt luteaalivaihe.
Progesteronin tuotantoa pitäisi silloin tukea. Olisikohan gynellä esimerkiksi antaa valmisteita tuohon, tai onko sulla tutkittu tuota aiemmin (en muista onko ollut puhe) ?

Itse olen epäillyt myös että samanlaista ongelmaa ja aikomuksena on ottaa seuraavan kerran gynellä puheeksi.

Käyköhän tämä ovistestistä? 😁
Että jos tuo panadolin naukkailu migreeniin (joka johtuu hormooneista) siirtää mahdollista ovulaatiota, niin on kyllä melkoinen noidankehä etten sanoisi.. 🙄

Toki tänään dpo 9 FLO mukaan.
Jos olisi yhtään toiveita raskauden suhteen tai edes oireita siihen suuntaan, voisin pitää sitäkin mahdollisena. 😅
Olen ymmärtänyt et panadol olis ok, mut burana ei. Tekee aika helposti minullekin pääkipua nuo hormonihuiput, ja varsinkin äkillinen lasku.

Olen ymmärtänyt et panadol olis ok, mut burana ei. Tekee aika helposti minullekin pääkipua nuo hormonihuiput, ja varsinkin äkillinen lasku.

Tässä uskossa minäkin olen ollut.
Mutta en tiedä onko sattumaa että olen panadolia joutunut ottamaan (isommat annokset) ja viime kierrossakin ovis tuli sitten viikon myöhemmin -> menkat alkoi viikon myöhemmin.
Nyt tuntuu olevan samaa ilmoilla.
Joku kun kertoi että hänelle lääkäri oli lopulta sanonut (lapsettomuushoidoissa) että parempi olisi ilman mitään lääkkeitä, vaikka tutkimuksia ei ole siitä että Panadol varsinaisesti häiritsisi.

Tässä uskossa minäkin olen ollut.
Mutta en tiedä onko sattumaa että olen panadolia joutunut ottamaan (isommat annokset) ja viime kierrossakin ovis tuli sitten viikon myöhemmin -> menkat alkoi viikon myöhemmin.
Nyt tuntuu olevan samaa ilmoilla.
Joku kun kertoi että hänelle lääkäri oli lopulta sanonut (lapsettomuushoidoissa) että parempi olisi ilman mitään lääkkeitä, vaikka tutkimuksia ei ole siitä että Panadol varsinaisesti häiritsisi.

Just luin, että Panadolistakin on viime aikoina ilmennyt haittoja, en tosin lukenut, onko kyseessä suuret määrät ja nimenomaan raskaana.

Just luin, että Panadolistakin on viime aikoina ilmennyt haittoja, en tosin lukenut, onko kyseessä suuret määrät ja nimenomaan raskaana.
Muistelen lukeneeni että panadol raskausaikana vaikuttaisi sitten adhd-oireisiin lapsella myöhemmin. Eli parempi olisi siis kokonaan ilman. Mutta hankalaa se voi olla jos loppuraskaudesta alkaa vaikkapa raskausmyrkytysoireita tulemaan. Mutta mahdollisimman pitkään kannattaa sinnitellä ilman tai kysellä vaihtoehtoisia lääkkeitä. Buranakin taisi olla ok, mutta ei loppuraskaudesta sillä se saattoi vaikuttaa kallon luutumiseen. Aspiriini taas isompina määrinä lisää verenvuotoriskiä. Hankalia juttuja.

Ja nyt oli tutkimuksia joissa miehen lisääntymiskyvystä oli puhe, mikäli käyttänyt parasetamoli valmisteita. Tosin sitä en lukenut sen enempää!

Aiemmin muistan esikoisen raskaudesta että monesti sanottiin että "Ota Panadolia vain!" Todella huolettomasti (omasta mielestäni) ja pienestäkin oli ohje. Ja nyt viimeisimmässä raskaudessa painotettiin että pienin annostus jos on pakko. Uskoisin että on tullut jotain tutkimustietoa lisää.
Tokikaan lääkkeitä nyt kukaan varmasti syö ilman aitoa tarvetta, mutta huomasin itse selkeästi että jouduin ihan miettiä aina onko pakko ottaa.

Kyllä mäkin väittäisin raskaustestin haamun syyksi ennemmin raskautta kuin ovista 😄

Ei kyllä PC haamuile noin oviksesta, en ole ainakaan ikinä nähnyt. Rfsu on kai todistettavasti näyttänyt oviksen jossain. Minäkin veikkaan, että pieniin päin, @Miitu! 😁

Ja siis meillä on tässäkin kuussa ollut niin onnettomat tsäänssit että ihan sillä veikkaan ovista.

Tee Miitu uusi yli huomenna! Sitähän se selviää!!😁

Taidan testata jo illalla, tai huomenna aamusta.
Katsotaan mitä tuleman pitää. 😅
Mulla on kyllä raskaustestit haamuilleet myös oviksesta, en vain muista kuinka vahvasti.

Takaisin