Minun on pakko tulla tälleen sivusta huutelemaan! Teidän juttuja lueskelen aina silloin tällöin tälleen kolmen lapsen äitinä, jonka on yllättänyt se, että tämän piti olla minun maksimilapsilukumäärä ja yks kaks olen huomannut, että olisinkin voinut haluta sittenkin enemmän.
Meille ei enempää lapsia enää tule, koska kolme oli jo mieheltä kompromissi kun hänellä on ikää minua kymmenen vuotta enemmän ja kolmannen jälkeen hänelle tehtiin vasektomia meidän yhteisellä päätöksellä.
Nyt pienimmän täyttäessä vuoden on kuitenkin iskenyt aivan hirmuinen vauvakuume ja aluksi ajattelin että se on nimenomaan VAUVAkuume, enkä haluaisi enää lisää lapsia. Olen nyt kuitenkin tullut siihen tulokseen että kyllä olisin lapsiakin ehkä sittenkin vielä halunnut lisää
tiedostan kuitenkin täysin ne realiteetit miksi tämä kolme on se meidän lapsiluku ja olen onnellinen että olen saanut heidät ja mies suostui omasta lapsiluvustaan joustamalla yhden ylöspäin. Kolmosen jälkeen ollaan toki puhuttu että jos mies olisi nuorempi, olisi tilanne voinut olla toinen ja lapsia vaikka enemmänkin, mutta tällä nyt mennään
tavallaan olisi ollut ihana kun olisi voinut jättää sellaisen pienen varan vaikka vahingolle, mutta minulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi ja kondomien kanssa ei kumpikaan nautita värkätä (vahingon riski oli enemmän kuin todellinen
)
Tällä jorinallani haluan sanoa kaikille, joilla on yhteistä halua vielä siihen neljänteen (tai vaikka viidenteen tai kuudenteen) että jos molempien sydän niin sanoo niin antakaa mennä! Kuten tuolla aiemmin jo joko sanoi, niin harvemmin sitä kiikkustuolissa miettii että kun tuli näitä lapsia näin monta saatua, vaan enemmin sitä jos kaipuu vielä yhteen on ja se jää syystä tai toisesta täyttymättä. Liian järjellä ei kannata ajatella (vaikka omat ja perheen voimavarat toki tiedostaa), elämässä voi tapahtua tai olla tapahtumatta mitä vaan, mutta sitä me ei voida ennakolta tietää. Ihan hyvin kaikki voi myös vielä kerran mennä aivan hyvin