Suurperhe kuumeilijat

Tein aamupissasta one step herkän, preg checkin sekä rfsu:n. Kaikissa tosi haalea haamu. Mutta havaittava. Epäilen edelleen jotain vaihdevuosiin liittyvää hormonihäiriötä, pitäishän nuo viivat vahvistua jo. Tänään oletettu menkkojen alkamispäivä, (ovulaatiosta laskettuna) eli dpo14/kp36. Ei näy menkkojakaan, mut viivat ei vahvistu. Luulis että 7h pidätyksellä aamupissasta jo vahvistuisi, mut ihan samanvahvuinen haamu oli illalla 2h pidätyksellä. Sen puoleen täs on nyt jotain outoa. En usko raskauden mahdollisuuteen.
Saataisko kuvaa näistä?

Toki pidämme mielessä ettei sulla ole menkat vielä edes myöhässä! Että ei ole ihan toivotonta vielä. Ja että tässäkin ketjussa niitä joilla ei haamua vahvempaa viivaa tule vaikka raskaana olisikin.
Piina jatkuu, pidämme peukkuja vaikkei sulta ehkä niin optimistiselta tunnukaan :shy:.
 
Hentohaave ymmärrän huolesi mut mulla tosiaan aina kaikki tuollasia... Toki jokainen erilainen ja vahvinviiva tuli mulle päivällä ilman mitään pidätyksiä ja sekin oli just nähtävissä eikä net siitä tummuneet ikinä.. Neuvolassa sano et ei se väri mitään sano jollain on ollut ihan tummat ja kesken menny
 
Mitä mä tekisin meidän 4v kanssa, kun ilmoitin sen kerhoon joka alkaisi kahden viikon päästä, mutta itkee ettei halua mennä sinne kun tulee mua ja pikkuveljeä ikävä.. :confused: tuleekohan siitä kerhoilusta mitään, pitääkö se suosiolla perua. Vai tyrkkäänkö sen vaan sinne väkisin. Rohkaisu keinoja?
Jotenkin itseä alkaa jo ahdistaan kun toinen on niin mussa kiinni, ja pienessä hetkessäkin tulee ikävä.. yölläkin tulee ikävä ja pitää meidän viereen päästä nukkumaan.
Meidän 2v puolestaan jäisi varmaan kerhoilemaan ilo mielin ilman mua :hilarious:
 
Mitä mä tekisin meidän 4v kanssa, kun ilmoitin sen kerhoon joka alkaisi kahden viikon päästä, mutta itkee ettei halua mennä sinne kun tulee mua ja pikkuveljeä ikävä.. :confused: tuleekohan siitä kerhoilusta mitään, pitääkö se suosiolla perua. Vai tyrkkäänkö sen vaan sinne väkisin. Rohkaisu keinoja?
Jotenkin itseä alkaa jo ahdistaan kun toinen on niin mussa kiinni, ja pienessä hetkessäkin tulee ikävä.. yölläkin tulee ikävä ja pitää meidän viereen päästä nukkumaan.
Meidän 2v puolestaan jäisi varmaan kerhoilemaan ilo mielin ilman mua :hilarious:
Mä en laittais lasta kerhoon väkisin, jos ei oma tai muiden hyvinvointi sitä vaadi?

Ehkä siellä sais käydä ensin kokeilemassa niin että olette mukana?
Varmasti väkiselläänkin sopeutuisi, mutta jos tosiaan on vaihtoehtoja:shy:?
 
Minäkään en jättäisväkisin! Esikoisen aikaan istuin itse käytävällä 3 tuntia ekat päivät että tottui olemaan erossa ja uusien ihmisten kanssa... kerhot on kovin mukavia paikkoja olla että uskon että kun tutustuu paikkaan niin onkin kerhossa mielellään ilman sua! Kerho reput/tossut yms kannattaa hakea lapsen kaa yhdessä jotta ajatuksesta tulee enemmän totta:wink
Meillä nykyään 2 kerhossa ja se on niinkin mieluisa paikka että saa vääntää että saan ne lähtemään kotiin :hilarious:
Kaikki aloittaneet kerhoilun 3v ilman mua :shy:
 
marsupilami, eihän väkisin tarvi viedä, mutta jos tuntuu että lapsi on kovin kiinni sussa kokoajan, niin voihan se tehdä ihan hyvää vähän irtaantua. 4-vuotiaan kans voi asiasta puhua, meillä 4-vuotias odotti jo eskaria. voisitteko sopia lapsen kanssa, että kävisitte ensin yhdessä kokeileen ja sitten lapsi koittaisi yksin kerhoa vaikka pari kertaa ja sitten sanoisi mitä tykkää. jos käy koittaa vaikka kolme kertaa, niin voi huomata siinä ajassa, että siellä onkin ihan kivaa. puhu lapselle, että "äiti ymmärtää, että uusi kerho jännittää, mutta jos ei koiteta niin ei voida tietää onko siellä kivaa. siellä voikin olla joku tosi kiva kaveri, jonka kanssa on tosi kivaa leikkiä" meillä esim on vastusteltu jotain uusia juttuja kans, mut sanon aina, että kannattaa kokeilla, voi yllättyä jos se onkin tosi mukavaa. ja jos ei oo, niin sit ei ole pakko mennä, voidaan jättää menemättä. :)
 
Meillä oli ihan sama tilanne esikon kanssa aikanaan. Hän aloitti kerhon yksin, ollessaan 3v. On aina ollu herkkä ja vierastaa paljon. Ekalla kerralla oli itkenyt perään 1,5h. Sai olla ihanan kerhotädin sylissä koko sen ajan :Heartred se jälkeen aina vähän lyheni se itkun kesto. Eka vuosi meni niin että jäi haikein mielin ja sanoi että haluaa tulla kotiin, mutta rohkaisen aina ja sanoin että täällä on kivaa ja lounaan jälkeen haetaan :) nyt kun pikkusisko aloitti helmikuussa kerhon myös niin on mennyt paremmin, tutut tädit ym. Tykkäävät kyllä molemmat, vaikka juoksevatkin päivän päätteeksi syliin ja on ollut kova ikävä :) eli varmistaisin vain, että on aikaa ja syliä jäädä ja sitten itse keksii hyviä asioita kerhosta niin lapsi pian huomaa että tää onkin aika kiva paikka. Tsemppiä, molemmille:wink
 
Kiitos vinkeistä! :happy: juteltiin mitä kaikkea kivaa kerhossa tehdään, ja että saadaan mennä ostamaan mieleinen eväsrasia, tossut jne. Oli vieläkin haikeana ja itku oli herkässä. En sitten tiedä kuinka väärin tein kun sanoin että voidaan sitten ekan kerhon jälkeen käydä kaupassa ja saa sieltä valita karkkipussin :smiley-ashamed005 ajattelin että jos edes kerran sinne uskaltautuu niin seuraavan kerran menee varmaan mielellään :shy: nyt kyselee koska hän sinne kerhoon menee. Kysyin että miksi haluaa kerhoon niin sanoi "koska siellä tehdään kaikkea kivaa", eli ei ainakaan nyt päällimmäisenä ole tuo karkki mielessä :rolleyes:
Toivottavasti nyt pysyisi positiivisellä mielellä asian suhteen.
Mikään välttämätön pakko sinne kerhoon ei ole mennä, mutta toivoisin että onnistuisi ja poika oppisi että pari tuntia pärjää hyvin myös ilman äitiä.
Ja onhan tuo kerho hyvää harjoittelua siihen että parin vuoden päästä pitää mennä kouluun? :p
 
On hyvää harjoittelua eskaria varten :) Ja ei se ole väärin se karkkipussilla lahjominen. Itsekin joskus käyttänyt samaa :)
 
16.8.13 perjantaina lähdin aamulla sairaalaan käynnistykseen rv42+0. Lähettivät kotiin, kun ei ollut mitään edistymistä tapahtunut. Sovittiin käynnistys seuraavalle aamulle ja lopulta tyttö syntyi klo 11.59. Samana iltana nousi kuume infektion takia ja vietiin lastenosastolle. Päästiin kotiin torstaina 22.8. Meni kolme viikkoa ja nousi kuume. Sairaalaan ja lastenosastolle kolmeksi yöksi. Sinnikäs tyttö, kun parani taas eikä ole sen jälkeen noin pahasti sairastunut. Onnea, muru :smiley-angelic003
 

Liitteet

  • 20190816_213143.jpg
    20190816_213143.jpg
    45.9 KB · Katsottu: 167
Onnea Helenan tytölle ❤

Kerhoilusta: meilläki alottaneet kerhoilun kaikki aina 3vuotiaana. Kerran viikossa kerho tosin vain.
Nyt mulla menee syyskuussa kerhoon meidän loppuvuonna 4v täyttävä ja sit 5v.
Alkuun ollut haikeutta jäädä jne mutta pian onkin ollu aina odotettu hetki päästä kerhoon eli suurempia ongelmia ei ole ollut jäämisessä.

Esikoisella oli 4veenä vaihe ettei ois jäänyt kun ryhmä vaihtui.. mutta tottui sitten.
Muutamia kertoja jäi itkee ja sanoi ettei halua enää. Mut se vaihe meni ohi..

Mun tyttö itkenyt muutamana päivänä eskarissa ikävää, mutta syliin on päässyt ja aina kotiin tullu iloinen tyttö eikä aamusin oo ongelmaa lähteä sinne. Välillä kesken päivän kuulemma muistuu ikävä mieleen.
 
Voi pikkuvarpaat! Voimia sinne :Heartred
Onnea Helenan ”pikkuselle”:)
Piti hiukan kelata että hetkinen, olitko raskaana kunnes tajusin että synnytys kertomus olikin vanhemmasta lapsesta :hilarious:
Aika hurja alku ollut hänellekin :eek:
 
Takaisin
Top