Suurperhe kuumeilijat

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Onko täällä muita jo ison perheen äitejä jotka vielä kuumeilevat/yrittävät tai muita joilla ei vielä ole isoa perhettä mutta sellaisesta haaveilevat?

Meillä on jo(?) neljä lasta, mutta uutta kuumetta pukkaa pahasti päälle :D Ihan varsinaista yritystä ei vielä ole, mutta ei ehkäisyäkään ole otettu käyttöön viimeisimmän jälkeen ja viime aikoina on molempien puheet sivunneet uutta vauvaa ja mies suunnittelee isompaa taloa :Heartpink
 
Ite pidän jo kolmea lapsea suurperheenä :grin Säikähdinkin tuota, kun teillä on jo 4-lasta, että monta pitää suurperheessä olla, et sen voi mieltää suurperheenä :grin Mutta joo, tällei jolla on vain yksi sisar niin pidän yhtä lisäsisarta jo isona lisänä perheeseen, että nykyää haaveet on kolmessa lapsessa, mutta koskaan ei voi tietää. Kunhan tämä kakkonen saataisiin joskus syliin. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu!
 
Meillä on kaksi lasta, kolmatta nyt yritetään. Olen aina haaveillut 4 lapsesta. Mutta miehelle 3 lasta on ehdoton raja. Siksi salaa toivon että josko meille tulis kaksi kerralla eli kaksoset. Mahdollisuudet olis kyllä sillä suvussani on kaksosia paljon. :D
 
Mun kahdella isovanhemmalla on mun nähdäkseni ollut suurperhe, toisella 8 ja toisella 10 sisarusta! :wink Nykyinen määritelmä suurperheestä saattaa olla yleisesti hieman pienempi? Ehkä n.5 lasta on mun omassa päässä suurperhe, en tiedä. Itse olen jotenkin aina kuvitellut saavani 4 lasta, enkä ajattele sitä suurperheenä. Nyt on kuume vahinko-epäilyn johdosta havaittu 3.lapseen, joten ainakin itsemme ns. toivomme ylittävämme. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin tulee tunne että nyt tämä lapsiluku riittää, itsellä silti selvästi vielä jotain "puuttuu". :dummy::dummy1::dummy::dummy1:
 
Täällä kolmatta yritellään ja rajana on 5 lasta mutta kun raskausaika on ihanaa ja lapsia rakastan ylikaiken niin enpä mene varmaksi sanomaan että raja on 5 sillä en tiedä pitääkö se :)
 
Meillä on 3, ja menossa miehen pehmitys 4:teen. Ja epäilen et se vauvakuume vielä ton 4:nen jälkeen tulee.
Nykyään taidetaan pitää suurperheen rajana sitä 4 lasta. Ennehän se on ollu et lapsia on ollu useampi ja se ei oo ollu niin erikoista, mut niin ne ajat ja tavat muuttuvat... :)
 
Meillä on haaveissa viides ja ehkä myös kuudeskin :) Tai vaikka seitsemäs/kahdeksaskin vielä mutta sitten vois joutua jo miestä pehmittelemään aika lailla :grin tällä hetkellä ainakin 6 on maksimi.

Nyt on siis 4 lasta eikä tunnu vielä suurperheeltä. Pienin nyt 7kk niin sais olla sen 1v4kk ennen seuraavan yritystä :) Vauvakuumetta ei ole niin yhtään mutta olen aina tiennyt haluavani monta lasta jos vain mahdollista.

Mun isovanhemmat on myös kaikki 10-12 lapsen perheestä ja toisella mummollani on 5 lasta. Tuota viittä tai isompaa ei ole kenelläkään. Muut perheet onkin sitten 1-2 lapsisia, joitain 3 lapsisia. Taitaa nykyään olla harvinaisuus lähemmäs 10 lasta jos ei ole lest.
 
Mun mielestä suurperheeseen kuuluu 5+ lasta, 3-4 lasta on "vaan" iso perhe :D Me ollaan miehen kanssa sovittu siitä viidestä, mutta mä luulen, että saatanpa haluta vielä yhden. Ja vielä yhden. Ja vielä. Ja ehkä vielä :laughing8

Oih, mulla on niin kauhea kuume, että oikein kohtuun sattuu! Tuntuu ihan hullulta kuumeilla, pienin on vasta niin pieni ja nukkuu tosi huonosti, mutta silti :Heartbigred Ois se niin ihanaa olla taas raskaana:love7 Ja tietysti saada se vauva laughing6 Alkuviikosta vähän lipsahti, mutta luulen että ovis on nyt vasta viikonloppuna,pitää varmaan vietellä mies uudestaan :thumright (ja ei, en mitenkään huijaa miestä lapsen tekoon, se kyllä tietää millon on tärppipäivät ja osaa halutessaan käyttää kumia)
 
Heippa!

Meillä 4 lasta ja viime kuukausina mies alkanut puhumaan viidennestä pienestä. :Heartpink Itsellä vielä hento jarru päällä, mutta parin viime viikon aikana kaikki vauvajutut, raskaanaolevat, jo syntyneet ystävien vauvat, omien lasten vauvakuvat yms. saaneet mielen herkistymään.. Kevään/kesän projektina olisi tiputtaa vielä jokunen kilo edellisten raskauksien jäljiltä, joten sen nyt ainakin koetan kovasti laittaa etusijalle.. :wideyed:

Omat pähkäilynsä tuo myös se, että mihin mahdollinen seitsemäs jäsen laitettais lapsivuodeajan jälkeen! Meillä 4mh talo, ja lisähuoneille ei ainakaan vielä ole rahoitusta, talokin 'vasta' 4.5v vanha! :joyful: Kaappitilakin on tosi rajallinen.. :'D liikaa miettimistä!

Mukava, kun täällä on oma ketju meille suurperheellisille.. Mun mielestä suurperhe on 4+ lasta. :)
 
Olen teille suurperheen omaaville kateellinen :) nuorena haaveilin isosta perheestä n. kuudesta lapsesta.
No valitettavasti mun lapsiluku tulee jäämään max kolmeen. Ei kohtu kestä enempää.
Minusta kolme on vielä ihan normiperhe. 4+ alkaa olemaan suurperhe.
Toivottavasti kaikki te saatte monta lasta jotka ison perheen haluatte :)

Wheelchair Mama
 
Täällä yksi suurperheestä haaveileva. Itsellä 2sisarusta ja miehellä 3, keskenämme ollaan puhuttu 6. Itse jo pienestä pitäen sanonut että mulle tulee monta lasta. Mies sanoo että lapsilla pitää olla leikkikavereita :dance018 Mutta kun meille suotaisi nyt edes se ensimmäinen :sad001
 
Moikka!

Täällä haaveilen suurperheestä. Meille on nyt syyskuussa syntymässä kolmas lapsi :) Miehen kanssa ollaan puhuttu neljästä :) Omasta mielestäni suurperhe on enemmän kuin neljä lasta. Vaikka kyllähän tänä päivänä moni mieltää jo kolme lasta suurperheeksi. Itse sanoisin että kolme on normaalia, neljä on paljon lapsia, mutta vasta jos meille viides tulisi, niin sanoisin että ollaan suurperhe :)

En tiedä sitten jääkö meillä se lapsiluku siihen neljään (jos nyt sekin saadaan vielä). Mulla on itselläni sen verran jo ikää että aika voi loppua kesken. Sain esikoisen 30 v ja nyt olen 33 kun kolmas syntyy. Olen päättänyt että 40 v on mulle semmonen "takaraja". Luoja tietysti yksin tietää miten hulluiksi tässä ruvetaan, kuinka tiheään lapsia saamme, saammeko ollenkaan, mitkä on omat voimavarat (myös taloudellisesti) ja mihin se elämä sitten loppujaan meidät vie 4-kymppisinä. Siihen ainakin uskon ettei kukaan ole koskaan kuolinvuoteellaan katunut sitä että sai paljon lapsia. Paljon ne ottaa ja vielä enemmän antaa :Heartred

PS. mun äidilläni on kymmenen sisarusta eli heitä oli 11 yhteensä! :) Vuorostani isäni oli sitten ainokainen. Mulla on itselläni yksi sisko ja kaksi velipuolta ja siskopuolta. Miehellä on kaksi siskoa. Omalla siskollani on yksi lapsi, mutta tahtovat ainakin toisen. Miehen vanhemmalla siskolla on neljä lasta. Nuoremmalla siskolla ei ole vielä yhtään, mutta on tällä hetkellä suhteessa mieheen jolla on kolme pientä lasta edellisestä suhteesta (ja kaksi muutakin sitä edellisestä suhteesta, mutta ei juuri ole heidän kanssa tekemisissä). Veljilläni ei ole lapsia enkä siskopuolieni kanssa ole tekemisissä.
 
Itse oon haaveillut aina viidestä lapsesta (johtuneen siitä että meitä sisaruksia on 5? En oo kyllä koskaan kokenut meitä suurperheeksi, olis saanut mun puolesta olla muutama sisarus lisää..:woot:).

Miehen mielestä 3 riittää. Tai otappa siitä selvää... Sanoi että jos seuraavaks tulis tyttö (meillä nyt poika 8kk), niin vois jättää siihen. Sanoi myös muutama viikko että "tehdään joskus sitten kolmaskin.... Ja ehkä viideskin" :wacky:

Noh, ainakin yksi viellä tehdään, katsotaan tilannetta sen jälkeen uudestaan :)
 
Moikka!
Mä olen kans aina sanonut et haluaisin viisi lasta! Ehkä puoli heittona mut on siinä toinen puoli tottakin. Meillä on siis nyt neljä ja pienin vasta 2kk. Eka ajattelin et nyt on perhe koossa mut kun viikot vierii niin ihmeellisesti mieleen hiipii ajatus et ehkä tää ei sittenkään ole viimeinen. Ainakaan en halua niin nyt päättää. Katsotaan mitä tuleva tuo tullessaan. Mutta mä kans pidän 40v ehdottomana takarajana (nyt olen 33) et onhan tässä vielä aikaa. Toivottavasti!
 
Hih, eipä tärpännyt tuosta taannoisesta lipsahduksesta :P Menkat juuri lopuillaan.
Mulle 35v on takaraja, sen jälkeen en ehkä enää lapsia tee. Toisaalta mieli voi muuttua ja kuumeilen vielä viiskymppisenä :D Muuttuihan se ylipäänsä jo koko lapsiasiassa, vielä kymmenen vuotta sitten vannoin, etten tee ainuttakaan :D Nyt olen siis 31v (syksyllä 32), että onhan tässä vielä aikaa tehdä ainakin kaksi, jos yhtä helposti tulee kuin 3/4 :)
 
Mä olen myös ajatellut että olisi kiva jos 35v lapset olisi tehty. Riippuu tietenkin montako lasta. Jos sais yhtähyvin alkunsa kun edelliset niin tuohon mennessä 2 lisää eli 6. Jos vielä tuonkin jälkeen haaveillaan niin sitten menis jo yli 35v mutta toisaalta en haluais enää ainakaan yli 37-38v ihan sen takia että riskit raskaudessa kasvaa ja oma elämäkin olis ihan jees :grin Mutta sitten jos menee aikaa siihen yrittämiseen ja vauvaa ei meinaa tulla niin varmaan ajatukset saattaa muuttua.

Nyt kun nämä 4 on tulleet niin peräkkäin (4,5 vuodessa) niin toivoisin että väliä viidenteen jäis 2-2,5v koska olisi jotenkin outoa että jäisi tarkoituksella pitkä väli kun muut on tulleet suht lähekkäin. Mutta kuitenkin pikkuisen pidempi kuin tähän asti. Tämä on vaan tietenkin mun ajatus meidän perhettä koskien :)

Välillä tuntuu jo että jokohan vois alkaa tjottailun... Mutta ei kuitenkaan, ei ihan vielä. Nyt olisi kiva vähän kuntoilla kunnolla kesä ja syksy kun ei ole raskaana tai imetä. Ja ei kärsi pahoinvoinnista, mitä mulla on tosiaan päivittäin alusta loppuun. Joulukuussa alkais näillä näkymin meillä tjottailu. Parempi odotella kun tähän asti joka kerta kun on päätetty vähän kokeilla tjottailua, olenkin plussannut samassa kierrossa :grin
 
Mulla olis tärppipäivä vielä tänään. Siis eilen oli jos muistan menkkojen alkamispäivän tarkalleen oikeen, mutta tänäänkin vielä tsäänssit... Kunpa vaan tietäisin haluaisinko JO nyt heittäytyä vai en.. :/ pelkään että painon pudotus tyssää siihen kun plussaan. Enkä siis toki voi olla mitenkään varma että se kerrasta onnistuisi, mutta näin on käynyt aiemmin.
 
Meilläkin olis tärpit ehkä käsillä. Kp 16/~30. Kuvittelin oviksen olleen eilen, mutta ovistestit näyttää vaan negaa (tunnustaudun myös himotestaajaksi, niin ovis kuin raskaus) :shifty: Toki mä imetän vielä pienintä eikä kierrot ole sen takia tasaisia, vastahan tää kolmas kierto yleensäkin synnytyksen jälkeen on ja mulla aiemminkin ovis saattanut olla vasta kp 18-20, mutta sais alkaa munikset irtoilemaan :joyful: Sain siis miehenkin jo taivuteltua tjottailemaan :)

Mulla vähän sama homma ton painon kanssa, kaikki raskauskilot kaikista raskauksista edelleen tiukasti vyötäröllä ja nyt kun kuopus alkaa kohta olla vuoden, niin oli tarkoitus alkaa pudottelemaan. Aiemman painonpudotusyritykset on tyssännyt kun maidon tulo on niin kovasti hiipunut, mutta nyt ei enää niin haittaa jos imetyskerrat vähenisi. Paljon sulla Nannna_ko on pudotettavaa? Tsemppiä uurastukseen. Ja voihan sitä raskausaikana syödä terveellisesti ja hyvin, että paino pysyisi kurissa ja jatkaa laihdutusta raskauden (ja imetyksen) jälkeen. Koko loppuikä aikaa pudottaa painoa :wink
 
Niin, totta! :D Ei vain jaksaisi enää alottaa ns.alusta kun neljännen lapsen ollessa 1.5v aloitin lenkkeilyn ja syömisten tarkkailun, laihduinkin ihan mukavasti, 9kg välillä toukokuu -heinäkuu. Nyt talven aikana tuli takaisin noin 4kg joten pois ei tarvitsisi VÄLTTÄMÄTTÄ saada kuin 5-6kg. Ylipainoa on indeksien mukaan tällähetkellä aikalailla 10kg. Siihen en silti pyri, olisi ihanaa, jos lukemat alkaisi taas 6:lla loppukesän tienoilla. Siihen on pyrkimys nyt ensialkuun. :Heartred

Niin ja Kiitos tsempeistä!!

Sainkin neljännen raskausaikana pidettyä painonnousun kurissa, ja sitä tuli vain 3.5kg! Sekin oli liikaa. :'D
 
Takaisin
Top