Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taustalla hengailen, ihanaa kun joku kyselee perään :Heartred Mulla on koko foorumi jäänyt viime aikoina aika vähälle, ei vaan ole ollut kiinnostusta.
Mulla on sellanen krooninen vauvakuume :p Luulen, että meidän lapset on nyt tehty, mutta koskaan ei sss sanoa ei koskaan. Ei meillä mitään ehkäisyä ole, mutta ei kyllä mitään nukkumista kummempaa toimintaakaan makkarissa :rolleyes: Mies puhuu Seiskasta aina välillä, en tiedä miten tosissaan...

Kuopukselle tuli juuri 5kk ikää ja aloitettiin hissusseen maistattamaan kiinteitä. Reppana ei vaan kireän kielen takia saa niitä oikein työstettyä, niin mennään reilun viikon päästä yksityiselle sitä näyttämään. Julkinen katkaisi kalvon kyllä kesällä, mutta siitä ei kovin ollut apua :sorry:
Hampaitakin pikkuinen tekee kovasti. Se tuntuu olevan erityisen kipeää hommaa tälle tyypille, ennen niin hyväntuulinen ja iloinen vauva on viimeiset pari viikkoa ollut kovin kitisevä ja itkuinen, etenkin öisin. Tulisivatpa hampit pian läpi, pääsisi mamakin nukkumaan :rolleyes:

Oi, synnyttämistä ja raskaana oloa on kyllä ikävä :Heartred Sanomattakin lienee selvää, että mulla on ollut suurimmaksi osaksi helpot raskaudet ja synnytykset :laughing002 Synnytykset on olleet myös niin nopeita, että ei siinä ole kovin kauaa ehtinyt kipeänä olemaankaan, 4,5h-18min.

Onnea Elsalle ihanasta pikkuisesta! Hän on kyllä kertakaikkisen syötävän suloinen :love7

Onnea plussista ja hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka sellaisia on saaneet :Heartbigred:Heartbigred

Kiva kuulla kuulumisia sinulta! :) Ei se tosiaan taida kyllä kovin helpolla se kuume meistä kroonikoista lähteä. :rolleyes: Mä päätin nyt, että en pistä vastaan kuumeelle ja enkä sano että meille ei tulis enempää lapsia. Aina ennen olen sanonut että ei enää ja silti on tullut, niin mistäpä sitä tietää, jos nyt meneekin taas päinvastoin ja jääkin tähän. :grin tuskin :hilarious:

Onko tuo kireä kieli muuten vaikuttanut jotenkin imetykseen? Vai onnistuuko se siitä huolimatta hyvin ja vaikuttaa vaan tähän kiinteiden syömiseen?

No nythän se sit selvis... siis se miksi sillontällön tulee saatua mielenkiintoisia arviota viesteihin... fissiin joku häiriö homma foorumilla :hilarious: ei siis sillä, saahan tuota olla mitä mieltä vaan viesteistä, ei kovin heilauta:wink
Ja voihan apua, mun ”joulutonttu” alkaa olemaan jo 4v:nailbiting: mitä ihmettä! Millon tässä näin pääs käymään :shifty: en pysy yhtään ajan juoksussa mukana:wideyed:

Vielä yks viesti:hilarious:
WARHEART missä oot?!?!?! Alkaa olla huoli... sun kaa juteltu niin kovin kauan et en ala jos olet täysin kadonnut linjoilta!

Onko tuo kireä kieli muuten vaikuttanut jotenkin imetykseen? Vai onnistuuko se siitä huolimatta hyvin ja vaikuttaa vaan tähän kiinteiden syömiseen?
Joo, on sillä tavalla että vauva ei saa rinnasta syötyä tarpeeksi ja siten painonkehitys on ollut heikkoa ja olen joutunut antamaan pullosta korviketta lisäksi. Aluksi sain pumpattua lisämaidot ja ekstraakin reilusti päälle, mutta stressi sai pumpulle herumisen loppumaan :arghh: Mulle imetys on ollut todella tärkeää ja syö naista kun se ei sujukaan niinkuin isompien kanssa :sorry: Nyt ollaan kyllä saatu korviketta jonkin verran purettua pois ja paino hyvään nousuun, mutta surettaa silti, että mun haaveilema 6kk täysimetys meni poskelleen :sad001 Maitoa kuitenkin olisi riittänyt luovutettavaksikin asti.

Älä kanna huonoa omaatuntoa Zeni <3 Tärkein imetysaika ja imetyskerrat on juuri ne mitä sinun vauvasi on saanu ja saa <3 oli imetystaival sitten yhden pisaran verran tai kolme vuotta, kaikki imetykset on tärkeitä <3 tsemppiä. Meillä oli kuopuksella kans kireä jänne ja imetys sattui. Kolme viikkoisena lääkäri leikkasi jänteen neuvolassa ja sen jälkeen imetys sujui. Ainoastaan tutti jäi sen sileän tien, mutta ehkä se ei haittaa :)

Joo, on sillä tavalla että vauva ei saa rinnasta syötyä tarpeeksi ja siten painonkehitys on ollut heikkoa ja olen joutunut antamaan pullosta korviketta lisäksi. Aluksi sain pumpattua lisämaidot ja ekstraakin reilusti päälle, mutta stressi sai pumpulle herumisen loppumaan :arghh: Mulle imetys on ollut todella tärkeää ja syö naista kun se ei sujukaan niinkuin isompien kanssa :sorry: Nyt ollaan kyllä saatu korviketta jonkin verran purettua pois ja paino hyvään nousuun, mutta surettaa silti, että mun haaveilema 6kk täysimetys meni poskelleen :sad001 Maitoa kuitenkin olisi riittänyt luovutettavaksikin asti.
Tsemppiä ja itsearmoa sulle :Heartred!
Näin ne vauvat voi yllättää yksilöllisyydellään, kerta toisensa jälkeen!

Meidän nelosella oli kireä kielijänne syntyessään, ihmettelin osastolla miten ottaa niin kummasti rinnasta kiinni. No yhtä tyhjän kanssa oli heidän arvailunsa, yrittivät vaan opettaa miten imettää.. :rolleyes:
Meillä jänne napsahti itsestään poikki parin viikon iässä, mutta jäi hänelle silti vähän persoonallinen tissiote - ja kipakka luonne:p, mm tarrasi heti hampailla kiinni (puolivuotiaana jo 8 hammasta) kun oli täynnä :singing:. Ei ole koskaan tarvinnut kiroilla niin kun silloin imettäessä :meh:..

Kuulostaa niin tutulta ongelmalta ja tiedän täysin miltä susta tuntuu. :Heartred tsemppiä!
Nyt tälläkerralla tiedän kysyä myös tuosta kielijänteen kireydestä, jos samat ongelmat imetyksessä toistuu taas. Tai aion kysyä siitä kyllä jo synnytyslaitoksella kotiinlähtö tarkastuksessa. Luin myös aiheesta hieman ja on ihmeellistä miten osa lääkäreistä ei pidä sitä ongelmana ja ei myöskään suosittele leikkausta vaikka monet on saaneet siitä apua imetys ongelmiin. Luin myös lume leikkauksista:wtf :meh: . Tapahtuukohan tollasia lume leikkauksia paljonkin.? Vai ymmärsinköhän mä asian jotenkin ihan väärin. :facepalm: Millainen operaatio se teillä oli, siis siellä julkisella puolella? Oliko vaikea saada sitä?

Minäkin koitan lueskella täällä taustalla:)
Onnea Elsalle pienestä:happy:

Onnea kaikille plussista ja hyvistä ultrakuulumisista:)

En oo ehtinyt kirjoitella, ollaan elokuusta lähtien valmisteltu yrityksen perustamista miehen kanssa, niin tuntuu et aika on kortilla ollut, siihen lapsien harrastukset ja kerhot ja miehen töissä käynti. Niin avot.

Sit niitä ikävämpiä juttuja, tuttava perheen lapsi menehtyi kolmisen viikkoa sit, minun mummo 2 viikkoa sit ja miehen mummo viime viikolla, joten surua on mahtunut viime viikkoihin vähän liikaakin.:sad001

Meidän pienin tuli sunnuntaina 6kk ikään, nyyh, ihan järkyttävän äkkiä on taas aika menny, vastahan hän syntyi:confused:

Muokattu viimeksi:
Voi että, osanotot suruihin ja voimia niiden käsittelyyn <3

Tuosta kielijänteestä, fb:ssä on hyvä ryhmä siihen liittyen, vauvan kireä kielijänne, siellä myös huulijänteistä paljon kokemuksia ja asiaa. Ikäväksi näistä leikkauksista osasta on tullu ferritiinin mittauksen tapaan ”muotidiagnooseja” ja se on kurjaa, sillä moni on saanut apua jänteiden leikkauksesta, mutta vain niihin perehtynyt lääkäri osaa ne tunnistaa. Lastenlääkärit, kätilöt ja osa imetysohjaajistakaan ei osaa sitä tunnistaa. Itse kävin keskimmäisen lapsen kanssa knk lääkärillä (korva-nenä-kurkkulääkärillä) Mehiläisessä, eikä hänkään osannut sitä tunnistaa joten siinä meni rahat hukkaan, olisi pitäny suoraan varata aika spesialistille. Meillä myös painonkehitys oli huonoa, puklailua, mutta imetys ei onneksi sattunut. Mitään ei sille tehty ja vähän on venynyt itsestään paremmaksi :)

Juu se on tuurista kiinni kuka sille osaa tehdä jotain. Meillä luojan kiitos on niin imetystietoinen terkka ja otin heti yhteyttä imetystukiäitiin että miksi sattuu ja hän sanoi et yleisin syy on kireä jänne. Neuvolassa sitten terkka katsoi imuotetta ja totesi heti että jänne on kireä. Ja kaiken lisäksi silloinen lääkäri oli ennenkin niitä katkaissut niin sanoi vain, että ekalla neuvolalääkärillä samantien katkaistaan. Toimenpide kesti 30sekuntia ja samantien sai imettää niin vauva toipui järkytyksestä :) <3

Voi että, osanotot suruihin ja voimia niiden käsittelyyn :Heartred

Tuosta kielijänteestä, fb:ssä on hyvä ryhmä siihen liittyen, vauvan kireä kielijänne, siellä myös huulijänteistä paljon kokemuksia ja asiaa. Ikäväksi näistä leikkauksista osasta on tullu ferritiinin mittauksen tapaan ”muotidiagnooseja” ja se on kurjaa, sillä moni on saanut apua jänteiden leikkauksesta, mutta vain niihin perehtynyt lääkäri osaa ne tunnistaa. Lastenlääkärit, kätilöt ja osa imetysohjaajistakaan ei osaa sitä tunnistaa. Itse kävin keskimmäisen lapsen kanssa knk lääkärillä (korva-nenä-kurkkulääkärillä) Mehiläisessä, eikä hänkään osannut sitä tunnistaa joten siinä meni rahat hukkaan, olisi pitäny suoraan varata aika spesialistille. Meillä myös painonkehitys oli huonoa, puklailua, mutta imetys ei onneksi sattunut. Mitään ei sille tehty ja vähän on venynyt itsestään paremmaksi :)

Mulla imetys sattui alkuun tosi paljon, niin että sai imettää aina kyyneleet silmissä ja jotenkin tuntui, että vauva ei saa rintaa kunnolla suuhunsa. Imetys ote katsottiin sairaalassa useampaan kertaan ja aina sanottiin, että on ihan hyvä ote, vaikka musta ei siltä tuntunut. :sorry:

Juu se on tuurista kiinni kuka sille osaa tehdä jotain. Meillä luojan kiitos on niin imetystietoinen terkka ja otin heti yhteyttä imetystukiäitiin että miksi sattuu ja hän sanoi et yleisin syy on kireä jänne. Neuvolassa sitten terkka katsoi imuotetta ja totesi heti että jänne on kireä. Ja kaiken lisäksi silloinen lääkäri oli ennenkin niitä katkaissut niin sanoi vain, että ekalla neuvolalääkärillä samantien katkaistaan. Toimenpide kesti 30sekuntia ja samantien sai imettää niin vauva toipui järkytyksestä :) :Heartred

Toi vähän just ihmetyttää, että jos se on kerran noin helppo ja nopea toimenpide, niin miksi niin moni lääkäri on sitä vastaan. :confused004
Vai onkohan nää nopeet ja helpot toimenpiteet just niitä lume leikkauksia? :facepalm: Huomasitko itse selkeen eron vauvan imuotteessa sen toimenpiteen jälkeen?

Muokattu viimeksi:
Toi vähän just ihmetyttää, että jos se on kerran noin helppo ja nopea toimenpide, niin miksi niin moni lääkäri on sitä vastaan. :confused004
Vai onkohan nää nopeet ja helpot toimenpiteet just niitä lume leikkauksia? :facepalm: Huomasitko itse selkeen eron vauvan imuotteessa sen toimenpiteen jälkeen?
Näin vieressä kun lääkäri sen leikkasi, että ei ainakaan lumeeksi jäänyt :) Ja imuote oli aivan erilainen. Kieli meni kupiksi nännin ympärille ja kipu loppui välittömästi. Olin kuin uudelleen syntynyt. Aloin vaan itkee et miten ihanaa kun imetys ei sattunut ekaan kertaan kolmeen viikkoon. Ja nänni parani muutamassa päivässä :)

Takaisin