Suurperhe kuumeilijat

Tuo reppu on ulkoilessa ollut kiva. Ja lenkkeily onnistuu vaikeassakin maastossa vauva tai taapero kyydissä. Ja lattioiden pesu onnistuu helpommin jos saa semmosen ryömivän/konttaavan vauvan itseensä sidottua kiinni :hilarious:
 
Tuo reppu on ulkoilessa ollut kiva. Ja lenkkeily onnistuu vaikeassakin maastossa vauva tai taapero kyydissä. Ja lattioiden pesu onnistuu helpommin jos saa semmosen ryömivän/konttaavan vauvan itseensä sidottua kiinni :hilarious:

Ton lattianpesun aikana oliskin kyllä kätevä, sitä kun ei pysty yhdellä kädellä tekeen. :)
Meillä onneks mies kuitenkin useemmin hoitaa ton lattioiden pesun ja mä viihdytän sillävälin vauvaa/taaperoa.
 
Meillä on kaikki pojat olleet liinavauvoja :grin, sillai läheisriippuvaisia. Tytöistä ei kukaan ole viihtynyt äitiin kiinni köytettynä-pitkiä aikoja ainakaan.. Mulla kun on tota eläintenhoitoa sun muuta jossa tarvii 'kolmekättä' kerrallaan, niin on niin kätevä pitää vauvaa talvellakin mukana tuossa rinnanpäällä takin alla. Vähän kasvaessa siirrän selkäpuolelle, niin on taas tilaa toimia etupuolella paremmin. Liinan saa jotenkin ergonomisesti just itseensä aseteltua, repuista en ole samaa käyttömukavuutta löytänyt. Eikä siinä montaa sekunttia mene köyttämisessä kun vauhtiin pääsee :joyful:.
Viimeisin koliikkipoika lähes asui mun selässä ensimmäisen vuoden..siellä oli aina hyvä ja kaikki kävi.
 
Kuulosuojaimet radiolla, ihan mahtava idea! Meillä tollaset vois olla kans kova sana teinille, kun ei jaksa aina kuunnella pienempien kiukuttelua ja tappelua. Voisin mäkin välillä lainata. :hilarious:
Mä ajattelin satsata just noihin vaunuihin, kun kovaan käyttöön tulee. Nyt en aijo tälläkerralla hommata esim. sitteriä tai leikkimattoo ollenkaan. Unipesää, kävelytuolia tai hyppykiikkua ja mitä muita turhakkeita näitä nyt on olemassa, meillä ei oo koskaan ollutkaan. Kantoliinaa oon kanssa kokeillu parin vauvan kanssa, mutta se tuntuu jotenkin vaikeelta, kun välillä tarvii kuitenkin laskea sylistä pois, niin on hankala sitoo aina uudestaan. Pidän paljon muutenkin sylissä vauvaa ja taaperoakin aina tossa lonkan päällä. On jotenkin oppinut tekemään asioita yhdellä kädellä kätevästi tässä vuosien varrella. :)
Näin mäkin asian ajattelin - teinille kun tämä vauvantulo on selkeästi ottanut koville. Jotenkin se huutokonsertin kesto on noilla teineillä niin heikko.. ja kyllä, paketoin tyttärelle+itselle yhteiseksi :woot:! Mulla on jo kuulo heikentynyt toisessa korvassa koliikkihuudon myötä, täytyy nyt vähän ennakoida ja yrittää varjella mitä vielä jäljellä on..
 
Näin mäkin asian ajattelin - teinille kun tämä vauvantulo on selkeästi ottanut koville. Jotenkin se huutokonsertin kesto on noilla teineillä niin heikko.. ja kyllä, paketoin tyttärelle+itselle yhteiseksi :woot:! Mulla on jo kuulo heikentynyt toisessa korvassa koliikkihuudon myötä, täytyy nyt vähän ennakoida ja yrittää varjella mitä vielä jäljellä on..

Mulla ei onneks koliikki huudosta oo kokemusta (koputtaa puuta), mutta noi meidän lapset aina näin isommiksi kasvaessaan tulee kovaäänisiksi ja se tuntuu olevan teinille liikaa ja käy kyllä omankin hermon päälle kanssa välillä. Oon miettinyt että olispa olemassa sellainen kaukosäädin mistä vois painaa mute nappia silloin, kun lapset riehaantuu. :grin
 
Nyt olis raskaudessa 26.raskausviikko menossa ja mulla on ollut muutamia kipeitäkin supistuksia ja kipuja vatsassa aina välillä. Jotenkin se alkuraskaus ei niinkään ikinä pelota, mutta näin loppuakohden alkaa jännittää, että mitä jos syntyykin liian aikaisin tai tapahtuu jotain muuta kamalaa. :sorry: Neuvolaan en oo vielä viitsinyt soitella, kun siellä kuitataan aina kaikki normaaleiksi kivuiks. Seuraava käyntikin on vasta ensvuoden puolella.
 
Nyt olis raskaudessa 26.raskausviikko menossa ja mulla on ollut muutamia kipeitäkin supistuksia ja kipuja vatsassa aina välillä. Jotenkin se alkuraskaus ei niinkään ikinä pelota, mutta näin loppuakohden alkaa jännittää, että mitä jos syntyykin liian aikaisin tai tapahtuu jotain muuta kamalaa. :sorry: Neuvolaan en oo vielä viitsinyt soitella, kun siellä kuitataan aina kaikki normaaleiksi kivuiks. Seuraava käyntikin on vasta ensvuoden puolella.
toi on kyllä paha vaihe noin mielenterveyden kannalta - kun on jo mahiksia, mutta vielä vähän laihoja sellaisia.
Lepäisin helposti jos alkaa supistella - enkä epäilisi mennä tarkistuttamaankaan. Voihan olla es jotain tulehdusta aiheuttamassa, eikä sekään kyllä hyvä juttu olis. Luulis että neuvolasta voisivat jotain extra kokeita ottaa jos tuntuu sltä?
 
Mulla ei onneks koliikki huudosta oo kokemusta (koputtaa puuta), mutta noi meidän lapset aina näin isommiksi kasvaessaan tulee kovaäänisiksi ja se tuntuu olevan teinille liikaa ja käy kyllä omankin hermon päälle kanssa välillä. Oon miettinyt että olispa olemassa sellainen kaukosäädin mistä vois painaa mute nappia silloin, kun lapset riehaantuu. :grin
Mullakin veti vasta tuo viimeisin koliikkikortin esiin..nyt on vaikea uskoa että TAAS voisi olla niin huono tuuri että alkaisi kolmen kk huutoputki..mutta onhan se toki mahdollista :facepalm:. Onneksi siitäkin selviää - tarvitsisi vaan ehkä vielä useemmat kuulosuojat..
 
toi on kyllä paha vaihe noin mielenterveyden kannalta - kun on jo mahiksia, mutta vielä vähän laihoja sellaisia.
Lepäisin helposti jos alkaa supistella - enkä epäilisi mennä tarkistuttamaankaan. Voihan olla es jotain tulehdusta aiheuttamassa, eikä sekään kyllä hyvä juttu olis. Luulis että neuvolasta voisivat jotain extra kokeita ottaa jos tuntuu sltä?

Oon nyt lepäillytkin pari päivää ja täytyy kyllä olla yhteydessä neuvolaan, jos tää oma pakkolepo ei auta kipuihin ja supistuksiin tarpeeksi. Ei onneks mitään säännöllisiä supistuksia ole ollut. Pissatulehdus on testattu jo pari kertaa tässä raskaudessa niiden verenvuotojen takia, mutta se on ainakin ollut puhdas. Sen ne varmaan ainakin tutkii uudestaan, jos sinne soittelee.
 
Täälläkin lunta tullut ihanan paljon ja ite oon tehny ne kolmet-neljät kerran lumitöitä tänä talvena:grin

Kyllä on jotenkin ikävä sitä raskausaikaa, nyt on vaan tämmönen löysä löllö koko olemus :confused:

Mulla on ystävältä saatu liina, mutta jotenkin sen opettelu tuntui ihan ylivoimaiselta niin se jäi kaappiin. Kantoreppu mulla oli kyllä pelastus kakkosen kohdalla. Hän ei olisi muualla ollutkaan kun sylissä/repussa. Ehkä nelosen kohdalla opettelen sen liinan käytön!

Meillä on joulukalentereista suklaa ja legokalenterit noille 3 ja 5v:lle. Lähes kaikki lahjatkin hankittuna, mies ollut tänä vuonna aktiivinen sen suhteen:p
 
Koliikista tuli jotenkin mieleen sellanen juttu ku yks pojista oli just syntynyt hän oli tosi itkunen ympäri vuorokauden huusi kun yhesti olumppialaisten aikaan kannoin rottinkituolin sellasen pyörän keskelle lattiaa telkun ääreen ja siihen menin pojankaa ja siihen nukahti ja nukkui koko puolituntia ja se tuntui kun ois nukkunut koko yön :laughing021no se siitä ilosta
 
No nyt ilmeisesti elämäni ensimäiset liitoskivut, häpyluuhun ja nivusiin sattunut koko päivän, varsinkin liikkuessa. Ja vaapun tämän takia kuin pingviini :rolleyes: onko tää nyt sitten niin että pahenee vaan loppu kohden ja seuraavat raskaudet aina toinen toistaan pahempia? o_O
Mutta kai se johnaki pitää jo tuntua että on kaks lasta synnyttänyt aiemmin :hilarious:
Tänään rv24+2 :Heartred
 
Marsupilami voih harmi että liitokset alkanut vaivaamaan ja ”ilolla” voin kertoa että ei ne kivut ainakaan helpotu ja mulla ne alkoivat aina vaan aikasemmin ja aikasemmin joka raskaudessa... Siiri ja sisun odotuksen aikaan oli myös suonikohjuja ”down under”... siinä vasta lysti vaiva:hilarious:
 
Kyllähän ne liitoskivut tuntuu enemmän kun on raskauksia jo takana ja liitokset pariin kertaan löystyny ja kiristyny takaisin :grin mulla oli myös tuo keskiraskaus just pahinta kun kohtu kasvaa suht nopeeta vauhtia, sain neuvolasta lainaan tukivyön, se helppas! Sitten vikalla kolmanneksella vauva ja painopiste siirtyivät alemmas, jotenkin pois lonkista se paine niin ei tarvinnut enää tukea vyöstä ja liikkuminen helpottui :)
 
Kyllähän ne liitoskivut tuntuu enemmän kun on raskauksia jo takana ja liitokset pariin kertaan löystyny ja kiristyny takaisin :grin mulla oli myös tuo keskiraskaus just pahinta kun kohtu kasvaa suht nopeeta vauhtia, sain neuvolasta lainaan tukivyön, se helppas! Sitten vikalla kolmanneksella vauva ja painopiste siirtyivät alemmas, jotenkin pois lonkista se paine niin ei tarvinnut enää tukea vyöstä ja liikkuminen helpottui :)
Sama huomio, keskivaiheilla harkitsin tukivyötä nyt ensi kertaa kun oli jotenkin niin repivää vatsanseudulla. Kummasti helpotti kohti rv 30! Nyt on tosi hyvä, mitä nyt paljon seistessä kipeytyy alaselkä.

Se on ensimmäinen äitiyslomapäivä vietetty :singing:! Mikään ei muuttunut meidän arjessa, muutakun tulot.. Menee järkyttävän nopeaa aika nyt. :nailbiting:
 
Siis mulla ei juurikaan oo ollu kun tästä viimesimmästä ja olikohan 3 tai 4 ja ei kylläkään pahoja joten en kyllä voi samaistua tuohon et pahenevat vain mut met ollaan kaikki niin erinlaisia
Mä en oikeestaan tiedä mitä on liitoskivut :p, oletan että tuntuvat tuolla lantion alueen nivelissä?
Oon ollut huomaavinani että ne ystävät joilla ollut litoskipuja ja löystymistä jo hyvissä ajoin, saaneet nopeita 'helppoja' synnytyksiä. Kaikessa on aina puolensa :shy:
Nää on kyllä tosi yksilöllisiä juttuja!
 
Mä en oikeestaan tiedä mitä on liitoskivut :p, oletan että tuntuvat tuolla lantion alueen nivelissä?
Oon ollut huomaavinani että ne ystävät joilla ollut litoskipuja ja löystymistä jo hyvissä ajoin, saaneet nopeita 'helppoja' synnytyksiä. Kaikessa on aina puolensa :shy:
Nää on kyllä tosi yksilöllisiä juttuja!
Mulla net ei oo mitenkään vaikuttanut siihen onko synnytys ollu helppo vai ei.... Monenlaisia synnytyksiä käyny läpi ja monia erinlaisia tapahtumia sekä odotusaika.. Synnytyksessä ja sen jälkeen.. Niistä vois tehdä oman kertomuksen niille jotka aluais lukija että kaikki voi olla mahdollista ettei se aina oo ruusulla tanssimista vaikka kuinka oot hyvä kroppa en.. Urheilullinen ym..
 
Mulla net ei oo mitenkään vaikuttanut siihen onko synnytys ollu helppo vai ei.... Monenlaisia synnytyksiä käyny läpi ja monia erinlaisia tapahtumia sekä odotusaika.. Synnytyksessä ja sen jälkeen.. Niistä vois tehdä oman kertomuksen niille jotka aluais lukija että kaikki voi olla mahdollista ettei se aina oo ruusulla tanssimista vaikka kuinka oot hyvä kroppa en.. Urheilullinen ym..
Joo ei tietenkään mikään ole niin yksioikoista elämässä :p!
 
Apua jos tuo liitoskivut=nopea ja helppo synnytys olis totta niin ei varmaan keretä sairaalaan :hilarious: kun kuopusta odottaessa ei ollut liitoskipuja olllenkaan, eikä oikeastaan mitään muutakaan kunnon vaivaa ja kerettiin tunti olemaan sairaalassa kun poika syntyi helposti :Heartblue
Sais mennä vaan samalla kaavalla nyt, se tunti oli hyvä aika sairaalassa kun ei ollut kummiskaan mitään hätää ja kiirusta kellään vaan kerettiiin tutkimaan ennen synnytysaliin menoa jne. Ja sit en kyllä kauempaakaan haluaisi sairaalassa odottaa synnyttämistä :rolleyes:
Odotan kyllä innolla synnytystä ja samalla jännittää meneekö kaikki hyvin ja ymmärränkö lähtiä ajoissa sairaalaan kun kummiskin tunnin ajomatka ja mun on aina niin vaikea päättää lähtiskö vai ei... :hilarious: aina supistusten välissä "ei täs vielä mihkään tartte lähtiä" ja sitten kun supistaa niin "kai täs vois pikku hiljaa lähtiä" :p
 
Takaisin
Top