Suurperhe kuumeilijat

Täälä on sudet taas riesana.. Tulevat jo ihan piha piirejä myöten ja sit väitetään ettei niitä oo.. Onneks on muutama mehtä mies jokka ilmoittavat näistä ja voi varautua
 
Täälä on sudet taas riesana.. Tulevat jo ihan piha piirejä myöten ja sit väitetään ettei niitä oo.. Onneks on muutama mehtä mies jokka ilmoittavat näistä ja voi varautua
Meillä kans välillä susia. Ahdistaa mut aika hyvin pysyvät poissa pihoilta. Peuroja paljon joten niiden mukana tulee sit myös petoja.
 
Äippä Mites teillä sisu kasvanut.. Joko hän kävelee.. Meillä lähti enne vuotta käveleen ja jos muista tän meidän pikkuneitin niin on hänellekin tullu pituutta mut ei painoo:grin joskus tuntuu et mikään ei oo neuvolassa hyvin
 
Pikku varpaat, hitaanlaisesti kasvaa (ensi ma on taas kasvukontrolli) mutta kehittyy kyllä muuten hyvin! Kävelee ilman tukea, riehuu ja riivaa :D jotain toi höpisee ja pärisee mutta mitään selkeää puhetta ei tule (eikä varmaan tässä iässä vielä pitäis tullakaan). Ihana pieni iso mies meidän Sisukas:Heartred ikää siis se 1v2kk
 
Äippä minkä kokoinen oli 1 vee jos saa Kysy... Kyllä se vielä puhuu liikaakin ja varmasti kasvaakin.. Meillähän vanhimmasta pojasta sanottiin että tulee todella lyhyt hyvä jos 160 nyt kuiteskin jo 180 mutta todella kuikelo:grin
 
Sisu oli 1v 8.4kg ja 71.8 cm. Kasvaa -2 käyrällä. Neuvolassa sanottu et jos näin kasvaa aina niin sit jois semmoseksi 165cm... mene ja tiedä sit! No maanataina taas tosiaan kontrolliin:)
Äippä hän kasvaa omaa tahtiaan ja hyvä niin.. Itse oisin enemmän huolissani jos pituus kasvu loppuis.. Hyvä mies tulee oli lyhyt tai ei:happy::Heartred
 
Ihanaa kun on tullut kunnolla lunta :Heartred Mä niin tykkää lumitöistä, tänään pari tuntia meni pihaa kolatessa. Sen jälkeen kyllä aloin kävellä kuin ankka ja jotenkin häpyluuhun särkee, tämä onkin mulle ihan uusi juttu vaikka kaksi raskautta onkin takana :wideyed: :hilarious: toivottavasti pystyis noita lumitöitä tekemään koko raskauden ajan, on niin mukavaa puuhaa, ja jonkun ne on kummiskin tehtävä :) jalat tuntuu kans turvonneen kun mennyt koko päivän jaloillaan, pitäis saada nostettua ylös, mutta nyt istun poikien huoneessa lepotuolilla ja odotan että nukahtavat... tämän jälkeen sitten koivet ylös :rolleyes:
 
Ja lunta, AH ihanaa :Heartred täällä vielä aamulla satoi kaatamalla vettä, nyt on maa valkoisena ja huomenna pääsee kolahommiin :) Hyvää lähes lapsivapaata iltaa Äipälle :)
 
Mä tykkään kans kun tuli eilen lunta. Lumityöt on kivoja ja hyvää hyötyliikuntaa. Lastenkin kanssa on mukavampi olla pihalla, kun on lunta niin on itsellekkin enemmän jotain tekemistä.:)

Mulla on jouluvalmistelut nyt kerrankin ajoissa aika hyvin valmiina. Pari lahjaa enää paketoimatta ja osa koristeista puuttuu vielä, mutta ne laitetaankin varmaan sitten lähempänä aattoa. Hommataan yleensä kuusikin vasta pari päivää ennen aattoa ja viimeiset koristeet siihenkin laitetaan aatto aamuna. :santa Itsetehdystä kalenterista tuli tosi kiva. :) Muutamasta viimesestä luukusta puuttuu tosin vielä täytteet, mutta niilläkään ei nyt niin kiire ole vielä.

Vauvalle hankittavat tarvikkeet on aika hyvin kanssa valmiina. :Heartred Isoista tarvikkeista tarvis vielä päättää minkälaiset vaunut ja turvakaukalon ostaa. Se tuntuu nyt jotenkin tälläkertaa yllättävän hankalalta päätökseltä. :grin
 
Ihanaa kun on tullut kunnolla lunta :Heartred Mä niin tykkää lumitöistä, tänään pari tuntia meni pihaa kolatessa. Sen jälkeen kyllä aloin kävellä kuin ankka ja jotenkin häpyluuhun särkee, tämä onkin mulle ihan uusi juttu vaikka kaksi raskautta onkin takana :wideyed: :hilarious: toivottavasti pystyis noita lumitöitä tekemään koko raskauden ajan, on niin mukavaa puuhaa, ja jonkun ne on kummiskin tehtävä :) jalat tuntuu kans turvonneen kun mennyt koko päivän jaloillaan, pitäis saada nostettua ylös, mutta nyt istun poikien huoneessa lepotuolilla ja odotan että nukahtavat... tämän jälkeen sitten koivet ylös :rolleyes:
Ootko koittanut tukisukkia pitää 'pystypäivinä' ? Mä kaihdoin niitä viimeiseen saakka mummojuttuina:grin, mutta nyt kyllä viime raskauden myötä saadut suonikohjut saaneet toisiin aatoksiin.. yritän muistaa ainakin menopäivinä siis pitää jaloissa, huomaa kyllä eron turvotuksiin.
 
Mä tykkään kans kun tuli eilen lunta. Lumityöt on kivoja ja hyvää hyötyliikuntaa. Lastenkin kanssa on mukavampi olla pihalla, kun on lunta niin on itsellekkin enemmän jotain tekemistä.:)

Mulla on jouluvalmistelut nyt kerrankin ajoissa aika hyvin valmiina. Pari lahjaa enää paketoimatta ja osa koristeista puuttuu vielä, mutta ne laitetaankin varmaan sitten lähempänä aattoa. Hommataan yleensä kuusikin vasta pari päivää ennen aattoa ja viimeiset koristeet siihenkin laitetaan aatto aamuna. :santa Itsetehdystä kalenterista tuli tosi kiva. :) Muutamasta viimesestä luukusta puuttuu tosin vielä täytteet, mutta niilläkään ei nyt niin kiire ole vielä.

Vauvalle hankittavat tarvikkeet on aika hyvin kanssa valmiina. :Heartred Isoista tarvikkeista tarvis vielä päättää minkälaiset vaunut ja turvakaukalon ostaa. Se tuntuu nyt jotenkin tälläkertaa yllättävän hankalalta päätökseltä. :grin
Kuulostaa aika samalle kun täällä, poikkeuksellisesti tosiaan lähes kaikki paketit jo valmiina :woot:! Täytyy johtua näistä hormooneista, en mä yleensä näin aikaisin ole edes miettinyt lahjoja..

Mä päätin kokeilla uutta kalenterisysteemiä - kaikilla oma magee joulupurkki roikkumassa seinällä, johon joka päivä ilmestyy jokin juttu. Purkeissa on tilaa vähän isommillekin jutuille, tarvi olla niin pikkuruista kaikki. Pääasiassa kaiketi karkkia, mutta mahdollisuuksia on muihinkin. Mä niin inhoan niitä kalenteripinoja pitkin pöytiä-ja kun ne kuitenkin täytyy nostaa turvaan pienimmältä..
 
Täälläkin varovasti aloitettu varustautuminen vauvaan - kuulosuojaimet radiolla hommattu teinille pakettiin :grin.. vaunut sain kaverilta ja kaukalokin tuli ilmatteeksi joltain kyläläiseltä- oikeen telakat ja kaikki, saa nähdä osaako sitä fossiili enää ruveta moisia hienouksia käyttämään :troll:.
Löysin myös uuden kantoliinan, joka iski kun leka päähän, oli pakko ostaa :hilarious:..vaikka olishan noita jo riittävästi ollut. Mutta kun muuhun ei sitten satsaakaan, niin kyllä yksi käytetty liina sopii budjettiin..
 
Kuulostaa aika samalle kun täällä, poikkeuksellisesti tosiaan lähes kaikki paketit jo valmiina :woot:! Täytyy johtua näistä hormooneista, en mä yleensä näin aikaisin ole edes miettinyt lahjoja..

Mä päätin kokeilla uutta kalenterisysteemiä - kaikilla oma magee joulupurkki roikkumassa seinällä, johon joka päivä ilmestyy jokin juttu. Purkeissa on tilaa vähän isommillekin jutuille, tarvi olla niin pikkuruista kaikki. Pääasiassa kaiketi karkkia, mutta mahdollisuuksia on muihinkin. Mä niin inhoan niitä kalenteripinoja pitkin pöytiä-ja kun ne kuitenkin täytyy nostaa turvaan pienimmältä..

Mä oonkin ihmetellyt, että miks oon näin poikkeuksellisen aikaansaava myös muissa tylsemmissä jutuissa mitkä jää yleensä viimetipassa hoidettaviksi, mutta tässäpä syy siihen, raskaushormoonit! :woot: Harmi että raskaus ei kestä pidempään. :joyful: Taas yksi hyvä lisäsyy uudelle raskaudelle. :hilarious:

Toi purkki kalenteri kuulostaa kanssa kätevältä, niin saa jokaiselle omat luukut. Täytyy joskus kokeilla. :) Mä kanssa inhoon niitä valmiskalenteri pinoja, kun niitä on aina joku repimässä ja vie tilaa säilytellä järkevästi.
 
Täälläkin varovasti aloitettu varustautuminen vauvaan - kuulosuojaimet radiolla hommattu teinille pakettiin :grin.. vaunut sain kaverilta ja kaukalokin tuli ilmatteeksi joltain kyläläiseltä- oikeen telakat ja kaikki, saa nähdä osaako sitä fossiili enää ruveta moisia hienouksia käyttämään :troll:.
Löysin myös uuden kantoliinan, joka iski kun leka päähän, oli pakko ostaa :hilarious:..vaikka olishan noita jo riittävästi ollut. Mutta kun muuhun ei sitten satsaakaan, niin kyllä yksi käytetty liina sopii budjettiin..

Kuulosuojaimet radiolla, ihan mahtava idea! Meillä tollaset vois olla kans kova sana teinille, kun ei jaksa aina kuunnella pienempien kiukuttelua ja tappelua. Voisin mäkin välillä lainata. :hilarious:
Mä ajattelin satsata just noihin vaunuihin, kun kovaan käyttöön tulee. Nyt en aijo tälläkerralla hommata esim. sitteriä tai leikkimattoo ollenkaan. Unipesää, kävelytuolia tai hyppykiikkua ja mitä muita turhakkeita näitä nyt on olemassa, meillä ei oo koskaan ollutkaan. Kantoliinaa oon kanssa kokeillu parin vauvan kanssa, mutta se tuntuu jotenkin vaikeelta, kun välillä tarvii kuitenkin laskea sylistä pois, niin on hankala sitoo aina uudestaan. Pidän paljon muutenkin sylissä vauvaa ja taaperoakin aina tossa lonkan päällä. On jotenkin oppinut tekemään asioita yhdellä kädellä kätevästi tässä vuosien varrella. :)
 
Mulla on yhdet tukisukat hankittuna kuopusta odottaessa kun tuli suonikohjuja. Nyt välillä pidän mutta liian harvoin. Pitäis olla toisetkin parit että vois pestä toiset ja pitää toisia jalas. Pitäis hommata semmoset reisi mittaiset kun nyt ilmestynyt ihan tohon polvitaipeesee suonikohjuja. Nuo mitkä mulla on niin ylettyvät justii siihen ja painavat sitten ikävästi.

Mä haluaisin kantoliinan, mutta en tiedä hommaanko. Meillä on kantoreppu joka on kyllä hyvä, mutta jotenkin liina kuulostais ihanalta, varsinkin kesällä. Tuo reppu on kummiskin aika paksu. Mutta ehkä se riittää meille, kummiskaan mitenkään hirveän usein ei tarvi :rolleyes:
 
Takaisin
Top