Suurperhe kuumeilijat

Hämmästyin meidän 4v pojan muistista, kun löysi keittiön laatikosta jääpalamuotit ja kysyi "voisitko tehdä näihin vauvalle ruokaa", jäin vaan ihmettelemään että mistä sille voi tuollainen tulla mieleen ja sitten jatkoi "niin kuin siellä meidän vanhassa kodissa" . Raukka pieni kun muistaa tuollaisen vaikka ollut noin 2v4kkk kun oon viimmeisen kerran tehnyt meidän kuopukselle soseita jääpalamuottiin :woot: en oo yhtään ajatellut että tuon ikäisen muistissa voi olla parin vuoden takaisia juttuja :rolleyes: ja varsinkin tuollainen kun itse en ole edes ajatellut että esikoinen olisi huomannut mun tekevän soseita jääpalamuotteihin :hilarious: pienet silmät olleet tarkkana seuraamassa :)

Hämmästyin ite kans välillä lasten muistia. Ihan ihmeellisiä asioita ne muistaa välillä. Ja varsinkin jos oot luvannut niille jotain vuonna nakki ja kivi niin auta armias kun se "no sit kesällä kello viis" tulee niin ollaan heti kädet ojossa sitä vaatimassa :D
 
Kuopus keksi eilen illalla miten pinnasängystä tullaan pois. :meh: Kolme kertaa tuli illan aikana. Nyt sit pitäis vaihtaa hälle toinen sänky. Mut ahistaa vaan se taistelu jos ei suostukaan pysyy siel yhtään. Mut on toi pinnasänkykin turvaton jos tippuu sielt kun kiipee sielt pois. Onneks nyt päikkäreille kävi hyvin nukkuu, eikä tullut kertaakaan pois.
 
Meille kävi aikoinaan esikoisen kans niin että nukahti aina itsekseen pinnasänkyyn mutta kun siitä siirtyi lastensänkyyn niin alkoi karkaileminen ja suosiolla oon sitten istunut huoneessa ja odottanut että poika nukahtaa :rolleyes: mutta jos olisi vaan jaksanut sitkeästi aina viedä sänkyyn niin olishan se varmaan sen oppinut että sinne nukahdetaan samallalailla itsekseen kuin pinnasänkyynkin.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin, sain raskaustodistuksen niin nyt saiskin jo tehdä kelaan hakemuksia :)
Oon ollut huolissani kuinka normaalia on että vauva viihtyy useita päiviä samassa asennossa, just oli viikon niin että potki mua ainoastaan peräsuoleen. Pojat vaihtoivat päivittäis asentoa kunnes tila alkoi loppumaan o_O neuvola tädin mukaan ihan normaalia.
Itse vaan tulee verrattua ehkä liikaakin edellisiin raskauksiin :facepalm: onko teillä ollut tälläisiä rauhallisia tapauksia? :)
 
Meille kävi aikoinaan esikoisen kans niin että nukahti aina itsekseen pinnasänkyyn mutta kun siitä siirtyi lastensänkyyn niin alkoi karkaileminen ja suosiolla oon sitten istunut huoneessa ja odottanut että poika nukahtaa :rolleyes: mutta jos olisi vaan jaksanut sitkeästi aina viedä sänkyyn niin olishan se varmaan sen oppinut että sinne nukahdetaan samallalailla itsekseen kuin pinnasänkyynkin.

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki hyvin, sain raskaustodistuksen niin nyt saiskin jo tehdä kelaan hakemuksia :)
Oon ollut huolissani kuinka normaalia on että vauva viihtyy useita päiviä samassa asennossa, just oli viikon niin että potki mua ainoastaan peräsuoleen. Pojat vaihtoivat päivittäis asentoa kunnes tila alkoi loppumaan o_O neuvola tädin mukaan ihan normaalia.
Itse vaan tulee verrattua ehkä liikaakin edellisiin raskauksiin :facepalm: onko teillä ollut tälläisiä rauhallisia tapauksia? :)


Kyllä keskimmäinen oli rauhallinen. Sai jopa liikehälytyksistä käydä näytillä kun ei meinannut alkaa liikkeelle.
 
Marsupilami kaikki ollut erinlaisia masussa, osa rauhallisia köllöteliöitä ja toiset ihme rieuhujia... masun ulkopuolella kaikki vinkuloita:rolleyes: kunhan jotain liikettä on päivittäin niin kaikki varmasti hyvin! Vois varmaan potkia muuallekin kun suolen(tai rakon) suuntaan:wacky:
 
Huomenna käynnistellään mun synnytys, rv 38+4. Streptokokki-infektion estämiseksi, kun meillä niin herkästi vauvoihin tarttunut ja saaneet sepsiksen. Jännittävää. Onko muilta käynnistetty synnytyksiä? Saa kertoa kokemuksia. :happy:
 
Tsemppiä käynnistykseen Elsa! Ihanaa, pian nyytti sylissä :Heartred

On kyllä härön tuntuista kun peräsuoleen vauva potkii :bored::hilarious: nyt on onneks kääntyneenä niin että potkii navan viereen :grin
 
Huomenna käynnistellään mun synnytys, rv 38+4. Streptokokki-infektion estämiseksi, kun meillä niin herkästi vauvoihin tarttunut ja saaneet sepsiksen. Jännittävää. Onko muilta käynnistetty synnytyksiä? Saa kertoa kokemuksia. :happy:
Mulla on käynnistetty kaikki kolme rv42+0 tai 42+1. Kuopus sai infektion streptokokista.
 
Tsemppiä Elsa pidetään peukkuja... Juu käynnistetty on ja joo eipä siitä enenpää... Ota ihmeessä ballongi ei tabuja tai no toisille netin hyviä mut ballongi aah ihquu
 
Tuli tuossa mieleen että siskon molemmat pojat on syntynyt käynnistyksellä ja (tarinan mukaan mitä mulle kerrottu) synnytykset ovat olleet nopeita ja helppoja... kipu tosin ollut aikamoinen kun synnytys eteni niin nopsaan!
Täällä jännätään sit ”kisastudiossa” elsan kuulumisia... sit kun jaksat ja kykenet niin tuuhan kertoo kuulumisia:) tsemppiä tähän päivään! Hyvin se menee:Heartred palkinto on pian sylissä:wink
 
Mulla yksi käynnistys takana eikä eroa muista synnytyksistä, mutta varmasti monenlaista tarinaa ihmisillä. Mua lähinnä mietityttää, jos on hirveän hidasta hommaa ja vielä maanantaina käynnistellään. Jos menee kipeäksi, niin tutustun epiduraalin ja spinaalin maailmoihin. Tähän asti ei oo ollut tarvetta moisille, kun ilokaasu on naurattanut tarpeeksi. :grin

Kiitos tsempeistä, laittelen tänne kuulumisia kunhan on jotain kerrottavaa. :happy:
 
Oi että, mulle iski sama, synnytyskaiho! Onneks se on edessä 27 viikon päästä :Heartred

Mulle kaasu on toiminut, epiduraalia samoin. Mut mulla on just sellainen käynnistetään 5 päivää eikä mitään tapahdu. Se odottelu oli kauheeta. Vauva ei selvästikään ollut vielä valmis ulos. Nyt hirvittää jos käynnistetään. Sanoin eilen neuvolassa että en halua käynnistystä ellei ole pakko. Ja sillä meen. Jos ei oo viikolla 45 tullu itse ulos niin voidaan käynnistää :D
 
Oi että, mulle iski sama, synnytyskaiho! Onneks se on edessä 27 viikon päästä :Heartred

Mulle kaasu on toiminut, epiduraalia samoin. Mut mulla on just sellainen käynnistetään 5 päivää eikä mitään tapahdu. Se odottelu oli kauheeta. Vauva ei selvästikään ollut vielä valmis ulos. Nyt hirvittää jos käynnistetään. Sanoin eilen neuvolassa että en halua käynnistystä ellei ole pakko. Ja sillä meen. Jos ei oo viikolla 45 tullu itse ulos niin voidaan käynnistää :D
Mulla taas itsestään käynnistymisen pelko, kun se tuntuu johtavan meillä teholle, kun vauva ei ehdi saada antibioottia. Oon niin huoletta nyt kun huippu lääkäri on käynnistämässä. Siskolta kaikki käynnistetty ja hyvin aina mennyt.

Mutta synnyttäminen on huippua ja vauvan saaminen syliin aina yhtä ainutlaatuista. :Heartred
 
Jep, mä voin kyllä mielellään synnyttää mutta raskaana oleminen on tuskaa. Nyt alkaa tää kolotus, sit levottomat jalat iltaisin ja ajatus rullaa miten sattuu aina. Voi kun tätä raskaana oloa ois vaan 20viikkoa :D
 
Takaisin
Top