Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin pidän joulusta. Valoja vähän laiteltuna mutta ei vielä muuta. Enempi lapsilla tämä halloween teema ekana :) mutta marraskuun aikana varmaan jo alkaa kotiin ilmestyä enempi joulujuttujakin jo.

Dpo 4... ääh.. ei pitäis taas toivoo liikoja.. nyt jos tärppäis niin tulis heinäkuun vauva :rolleyes:
Ja niin, en ole kertaakaan kuluneen 10 kk aikana tehnyt ainuttakaan r testiä.. oon aina odottanut menkkojen alkamiseen jotka kyllä ei kertaakaan ole myöhästyneetkään.. no eipä ole kulunu testejä..:wtf:

Ois kyllä kiva isänpv lahja miehelle jos plussa tulisi ennen isänpäivää :rolleyes:

Mäkin noista kolmesta tein testin vasta, kun menkat oli myöhässä eli kp 34-35. Nyt musta on tullut
jotenkin hätäinen, kun testailen jo tyyliin kp24 :rolleyes: Nyt menossa yk10, kp29/28-32 ja negaa näytti.
Menkkoja ei vielä näy.

Innostuin :woot:
IMG_20191027_210532.jpg

Mie oon jouluihminen. Ekat joululahjat oon hommannut jo tammikuussa. Lasten huoneisiin oon jo valoja laittanut. Terassillakin on jo valot valmiina mut ei vielä päällä. Yleensä oon marraskuun puolen välin kieppeillä laittanut keittiön ja olkkarin ikkunoihin valot.

Nuorimmalla nous eilen illalla kuume. Tänään ilmeni suussa huulissa valkoisia näppylöitä. Pikaisen googlettamisen jälkeen oireet viittaus herpeksen aiheuttamaan suutulehdukseen tai sitten ehkä enterorokkoon. Mut ite vähän epäilen tuota suutulehdusta kyl. :nailbiting:

Ihanaa, lunta :happy093 päivällä alkoi sataa, ja sit mies laittoi joulumusiikkia, ja voihan itku kun herkistyin... mulla ei varmaan oo silmiä joulun jälkeen kun itken ne päästä :sad010 menee niin tunteisiin, vaikkakin hyvällä ja ihanalla tavalla.. :shy:
Ihanan näköistä kun maa valkoisena :happy: tahdon lisää lunta! :p

Ilmoittautuu joukon jatkeeksi! Meille on tulossa 5. maaliskuussa ja mentiin ajatuksella että saa tulla jos on tullakseen. Lapset syntyneet - 08,-10,-13 ja -16. Tämä tärppäsikin heti ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston ja menkkojen jälkeen. :rolleyes: En koe meidän perhettä mitenkään suureksi vielä, sukulaiset voivat olla toista mieltä :laughing002Jää ehkä meidän viimeiseksi mutta ikinä ei pidä sanoa ei koskaan :shy:

Ilmoittautuu joukon jatkeeksi! Meille on tulossa 5. maaliskuussa ja mentiin ajatuksella että saa tulla jos on tullakseen. Lapset syntyneet - 08,-10,-13 ja -16. Tämä tärppäsikin heti ensimmäisestä kierrosta kierukan poiston ja menkkojen jälkeen. :rolleyes: En koe meidän perhettä mitenkään suureksi vielä, sukulaiset voivat olla toista mieltä :laughing002Jää ehkä meidän viimeiseksi mutta ikinä ei pidä sanoa ei koskaan :shy:
Tervetuloa! Ja onnittelut tulokkaasta:Heartred

Joo ei pidä tosiaan sanoa viimeiseksi ennenkö mahdollisuudet on nolla:whacky011.. siis steri tai vaihdevuodet on ehkä se varma loppu.
Sulla kuitenkin tuurilla vielä tehokkaat 10 vuotta aikaa muuttaa mieltä viimeisestä:p

Oletteko muuten huomanneet muutoksia omassa vastustuskyvyssä taudeille kun lapsia on ollut jo hyvän tovin?
Kipeät lapset just kysyi, mikset äiti koskaan tule kipeäksi? Ja onhan tuossa perää, en muista koska olisi jokin tauti itsen kaatanut. Kaikissa lasten tautieritteissä on kyllä tullut uitua tehokkaasti, mutta onneksi ne ei enää tunnu purevan?
Ensimmäisten lasten kohdalla kyllä sairastuin usein itsekin - ja se on kyllä huomattavasti raskaampaa hoitaa toisia jos on itsekin kipeä:sad001.
Meillä on kans selkeä ero siinä ketkä sairastuu ensimmäisinä ja rajuimmin tauteihin, muutamaan lapseen ei iske myöskään juuri mikään. Hassuja nää vastustuskykyhommat. Onko samansuuntaisia huomioita muilla?

Tervetuloa Freya88! :happy:

Mulle ei oo vielä tullut muutoksia vastustuskykyyn, mutta vasta reilu 4v ollut äitinä :p mutta mä en kyllä joka kerta ole kipeänä jos lapset on. Ja sitten ollut kyllä niinkin päin että vain minä oon ollut kipeänä :rolleyes:

Tulevaisuudessa autolla matkustamiset ahdistaa... Autoa mies ei vaihda. Nykyiset istuimet ja kaukalo ei mahdu takapenkille. Etupenkiltä ei saa kytkettyä airbagia pois niin että kaukaloa vois pitää siinä. Ja muutenkin jos mies ahtaa ittensä keskipenkille niin ei saa turvavöitä päälle..
Harmittaa noita nykyisiä hyviä istuimia vaihtaa, kun nuo on niin hyvät ja mukavat, ja sitten jos katsoo kapeimpia istuimia niin niis edes oo tyroksia, eli on kovat istuttavat ym :bored: ja ei edes oo varmuutta mahtuuko turvakaukalo siltikään takapenkille, kun ei olla mittailtu.. miestä tämä asia ei edes tunnu kiinnostavan ja sekös ärsyttää :inpain: tokikaan tässä mikään kiire oo, mutta olisi kiva saada tälläisiin asioihin jotaki selkoa o_O

Kiitos kiitos :)
Vastustuskyvystä olen huomannut sen että lasten flunssat ei enää niin helposti tartu minuun kuin aiemmin. Ja jos saan lapsilta flunssan niin se tulee todella lievänä ja menee parissa päivässä ohi jos iskee päälle ollenkaan. Myös tämä kotona oleilu vaikuttaa asiaan, ei tarvitse stressata aikaisia aamuja niin kuin töissä ollessa ja kun ei ole stressiä ei tauditkaan tule helposti.
Kahden viikon päästä loppuu hoitovapaa ja töihin paluu odottamassa :nailbiting: Voi olla että jään suoraan saikulle, tahtoo selkä vaivata puolen päivän jälkeen ja harjoitussupistuksia alkaa olla jo enenevissä määrin aina iltaa kohden. Tällä hetkellä rv 19+ menossa. Aamulla kuopuksen kanssa ulkoillessa alkoi peräsuoleen painamaan!?? en muista tälläistä tapahtuneen aiemmin muuten kuin vasta synnytyksessä ponnistusvaiheen alkaessa o_O
Onneksi oli ulkoilu jo päätöksessään ja muutenkin oltiin sisälle lähdössä.
Sohvalla makoilen nyt eikä tunnetta ole mutta pystyyn noustessa ja liikkuessa tulee takaisin :sad001 Muilla kokemusta vastaavasta? :anyone
Jos ei helpota levolla niin neuvolaan soitto..

Mulle ei oo vielä tullut muutoksia vastustuskykyyn, mutta vasta reilu 4v ollut äitinä :p mutta mä en kyllä joka kerta ole kipeänä jos lapset on. Ja sitten ollut kyllä niinkin päin että vain minä oon ollut kipeänä :rolleyes:

Tulevaisuudessa autolla matkustamiset ahdistaa... Autoa mies ei vaihda. Nykyiset istuimet ja kaukalo ei mahdu takapenkille. Etupenkiltä ei saa kytkettyä airbagia pois niin että kaukaloa vois pitää siinä. Ja muutenkin jos mies ahtaa ittensä keskipenkille niin ei saa turvavöitä päälle..
Harmittaa noita nykyisiä hyviä istuimia vaihtaa, kun nuo on niin hyvät ja mukavat, ja sitten jos katsoo kapeimpia istuimia niin niis edes oo tyroksia, eli on kovat istuttavat ym :bored: ja ei edes oo varmuutta mahtuuko turvakaukalo siltikään takapenkille, kun ei olla mittailtu.. miestä tämä asia ei edes tunnu kiinnostavan ja sekös ärsyttää :inpain: tokikaan tässä mikään kiire oo, mutta olisi kiva saada tälläisiin asioihin jotaki selkoa o_O
Sä oot vielä siellä tautiaallon harjalla, toivottavasti muutaman vuoden kuluessa helpottaa :shy:!
Mä en näihin autoasioihin ota kantaa, itse luovun aika nopeaa istuimista. Ikäskaalakin on jo niin iso että erittäin harvoin on tarvetta kaikki saada mahtumaan. Kaks (7 ja 5 paikkasta) farmaria sopii meille paremmin kun yksi iso tilaihme.

Kiitos kiitos :)
Vastustuskyvystä olen huomannut sen että lasten flunssat ei enää niin helposti tartu minuun kuin aiemmin. Ja jos saan lapsilta flunssan niin se tulee todella lievänä ja menee parissa päivässä ohi jos iskee päälle ollenkaan. Myös tämä kotona oleilu vaikuttaa asiaan, ei tarvitse stressata aikaisia aamuja niin kuin töissä ollessa ja kun ei ole stressiä ei tauditkaan tule helposti.
Kahden viikon päästä loppuu hoitovapaa ja töihin paluu odottamassa :nailbiting: Voi olla että jään suoraan saikulle, tahtoo selkä vaivata puolen päivän jälkeen ja harjoitussupistuksia alkaa olla jo enenevissä määrin aina iltaa kohden. Tällä hetkellä rv 19+ menossa. Aamulla kuopuksen kanssa ulkoillessa alkoi peräsuoleen painamaan!?? en muista tälläistä tapahtuneen aiemmin muuten kuin vasta synnytyksessä ponnistusvaiheen alkaessa o_O
Onneksi oli ulkoilu jo päätöksessään ja muutenkin oltiin sisälle lähdössä.
Sohvalla makoilen nyt eikä tunnetta ole mutta pystyyn noustessa ja liikkuessa tulee takaisin :sad001 Muilla kokemusta vastaavasta? :anyone
Jos ei helpota levolla niin neuvolaan soitto..
Ootko sä töissä pystyssä? Saikkua vaan jos onnistuu?
Mulla oli tossa rv 20 tienoilla vatsa lähes kipeä, kosketusherkkä. Hetken jo funtsin tutkimuksia, mutta lepo auttoi aina. Meni onneksi ohi ajan kanssa.
Tsemppiä!

Ootko sä töissä pystyssä? Saikkua vaan jos onnistuu?
Mulla oli tossa rv 20 tienoilla vatsa lähes kipeä, kosketusherkkä. Hetken jo funtsin tutkimuksia, mutta lepo auttoi aina. Meni onneksi ohi ajan kanssa.
Tsemppiä!
Istumatyö, toisinaan tehdään asioita seisten. Kumpikaan vaihtoehto ei oikein tunnu mukavalta. Meillä ei myöskään pääse kesken työpäivän mihinkään lepäämään tai nostamaan jalkoja ylös :shifty: Itseä ei kyllä haittaisi yhtään sairaslomalle jääminen.. Ensi viikolla rakenneultra, pitää siellä mainita oireista ja jos vaikka katsottaisiin kohdunkaulan tilanne samalla.

Sä oot vielä siellä tautiaallon harjalla, toivottavasti muutaman vuoden kuluessa helpottaa :shy:!
Mä en näihin autoasioihin ota kantaa, itse luovun aika nopeaa istuimista. Ikäskaalakin on jo niin iso että erittäin harvoin on tarvetta kaikki saada mahtumaan. Kaks (7 ja 5 paikkasta) farmaria sopii meille paremmin kun yksi iso tilaihme.
Mä mietin sitäki että jos laittais esikoisen sit maaliskuussa olemaan pelkällä korokkeella, kun tuntuu nuo kapeat istuimet olevan yhtä tyhjän kanssa jos turvallisuutta ajattelee, kun ovat niin kovia kun ei ole pehmusteita o_O en tiedä mikä sitten on suositus sille koska istuimesta siirtyy pelkkään korokkeeseen :confused005
Me ei kyllä kauheasti autolla reissata, ehkä 3 kertaa kuussa käydään yhdessä 10km päässä kaupassa. Ja joskus harvoin sukulaisilla 30km päässä. Niin sinänsä, vaikka oon haaveillut tila autosta, niin ei kyllä oo tarpeellinen, kunhan vaan saadaan laillisesti matkustettua koko perhe sillointällöin :rolleyes: sitten onkin jo ihan pakko jos tulee neljäs lapsi :grin nuo harvat reissut kummiskin itselle tärkeitä, että niistä en luovu monen vuoden ajaksi :p

en tiedä mikä sitten on suositus sille koska istuimesta siirtyy pelkkään korokkeeseen :confused005
Korokkeeseen ei periaatteessa kannata siirtyä ollenkaan. Se ei suojaa kolaritilanteessa yhtään. Lain mukaan turvaistuin pitää olla lapsella niin kauan kunnes on 135 cm pitkä, jonka jälkeen lapsi voi käyttää turvavyötä aikuisten tapaan.

Turvallisin on tietenkin matkustaa selkä menosuuntaan niin kauan kuin mahdollista. Meillä tavoitteena että poika menisi ainakin 5-vuotiaaksi selkä menosuuntaan. :)

Meillä mies vastusti auton vaihtoa kun kolmas syntyi, oli pieni ceed mutta kun sinne meni ängeten kolme taakse niin siinä pysyttiin. Kunnes viime kesänä mies vei mut autokauppaan ja tilattiin 7 paikkainen. Sanoi et vaikka vauvaa ei tuu, niin tarvitaan isompi auto ja se on ollu paras ostos vaikka uusi auto ei ole järkevää.

No, onpahan takuu sen 7 vuotta.

Helena, nähdäänköhän me koskaan tietämättä toisistaan :D käytkö koskaan täällä kaupassa? Käyn ite joko Prismassa tai Cittarilla, joskus Lietsun Prismassa :D

Ylihuomenna ultra :eek: jännittää ihan hulluna :wacky:

Takaisin