Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea twisted kihloista MashaAllah.

Meilla kohta 5v tyttö aloitti opettelemaan arabiaa kun ensi vuonna koulu kutsuu. Itse en ole hyvä arabiassa mutta olen se joka opettaa. Tänään tyttö kirjoitti aakkoset ensimmäisen kerran.

Se on mukava kuulla, että muutkin sitä mieltä täällä, että saa haaveilla, vaikka olisikin jo monta lasta. Ja saa pettyä, jos ei onnistu.
Nämä tunteet vallanneet mut. En vaan viitsi sanoa kellekkään, että toivoisin lisää lapsia. Tiedän ne tylyt kommentit miks mikään ei riitä jne..
Riittää,nämä riittää ja on valtava onni kun saanut ison perheen, mutta silti toivon vauvaa. Ja mies toivoo myös, välillä jopa enemmän kuin minä. Rakastetaan lapsia.:Heartred

Kivaa viikonloppua jokaiselle!
Kukas muuten nyt piinailee mun kaverina?
Mulla dpo 3..plääh tylsää:grin

Se on mukava kuulla, että muutkin sitä mieltä täällä, että saa haaveilla, vaikka olisikin jo monta lasta. Ja saa pettyä, jos ei onnistu.
Nämä tunteet vallanneet mut. En vaan viitsi sanoa kellekkään, että toivoisin lisää lapsia. Tiedän ne tylyt kommentit miks mikään ei riitä jne..
Riittää,nämä riittää ja on valtava onni kun saanut ison perheen, mutta silti toivon vauvaa. Ja mies toivoo myös, välillä jopa enemmän kuin minä. Rakastetaan lapsia.:Heartred

Kivaa viikonloppua jokaiselle!
Kukas muuten nyt piinailee mun kaverina?
Mulla dpo 3..plääh tylsää:grin
Teillä on Rosaliina kaikki tähdet puolellanne saada vielä uusi vauva taloon! :) Täällä jos jossain todellakin ymmärretään näitä tuntoja.

Villin Veikkauksen jos vedän hihasta, niin teillä kuumeillaan vielä monta kertaa nro 6 jälkeenkin:shy:? Vai miltä teistä tuntuu? Hyvällä tuurilla 10-12? vuotta vielä lisääntymisaikaa jäljellä!
Muut on vissiin saaneet nopeasti alkunsa(?), käynti gynellä voisi auttaa nyt sulkemaan pois mahdollisia hidasteita tiellä. Tsemppiä ja plussatuulia teille :smiley-bounce013

Mitäs tänne kuuluu? Täällä ei mitään ihmeellistä. Kp12 ja plääh. Veikkaan huonoa kiertoa kun menkatkin oli omituiset :hungover: ei siis mitään korkeita odotuksia.

Kyl mun mielestä tunteet on sallittuja. Meitä on neljä sisarusta ja äiti on sanonut että ikuinen polte jäi, vaikka sai mut ”vanhoilla päivillä” ja mun jälkeen sanottiin että raskaus on liian iso riski. Sanoo vieläkin vaikka on jo oikeesti vanha eikä kohtuakaan että ”tekisin vieläkin jos vaan jaksais öitä valvoa” :hilarious::rolleyes: Osa meistä vaan on tällaisia ettei ne fiilikset lopu edes ”lapsia tekemällä” :angelic: ei vaikka miten sanottais että ei onnistu enää. Toiset sitte tietää jotenkin selkeämmin että kiitos ei, nää kaks riittää tms.

Gatusa 34/ -06, -14, -17, la 02/-20. Saa nähdä mut ukko haluaa futisjoukkueen vaikka inhoaa futista.

Sandy / 35 / lapset -13, -14, -16 ja -18. En osaa sanoa onko Haaveissa lisää...

Huli / 34v / lapset -11, -13, -14 ja -17 ja - 19 /perhe tuntuu kokonaiselta :)

Hena / 35v / lapset -07, -10, -14 ja -18

Muska / 41v / 4 lasta / la 12/2018

Äippä x6 / 31v / lapset -11, -13, -14, -15, -17 ja -18. Lapset tehty ja kohti uusia haasteita

Twisted / 31 / lapset - 11, -13, -16 / La 6/2020

Zeni / 34 / lapset 2/10, 5/12, 6/14, 6/15, 1/17 / 6/19 / Perhe tuntuu nyt valmiilta

pikkuvarpaat / 37v / lapset -01, -03, -05, -06, -13, -14, -16 ja -17 / LA -18

Remppana/44/lapset -10,-12,14/neljäs toiveissa

Pötti24/27v/lapset -14,-15 ja -17/neljännen LA 6/19

M-inski/27v/lapset -10, -12 ja -14 / LA 06/-18

Oluwatobi/32v/lapset 3/10, 6/12, 1/15 ja 1/18/viides (ja siitä eteenpäin) haaveissa, vielä nautitaan vauvasta ja suostutellaan miestä)

Mamaminion/32/ Lapset -09, -11, -14, -17 / LA 01/19

Lambi / 41 / lapset -03, -06, -08, -12, -14, -17 / la 1/2020

Emmielle / 32 / lapset -11, -12, -16, -18/ Haaveilen viidennestä

Metsätähti88/ 31/ lapset -14, -16, -18 / haaveilua

Niemja / 27v / lapset -10/15, 1/17 / 6/19 / neljännelle varovainen lupa jo miehen puolesta

Elämän ihmeitä / 38 / lapset -15, -16, -18/ haaveilu neljännestä

Nuppunen / 31/ lapset -06, -10, -13, -16/ haaveilen viidennestä

Warheart / 31 / lapset -09, -11, -15, -17 / LA 20.4.-19

daimi / 33 / lapset -09, -10, -13, -14 ja -18./ Lapset tehty.

Rosmis/32/lapset -10, -11 ja -17/neljäs toiveissa yritys alkaa 12/18 tai 1/19

Elsa2019 / 34 / lapset -05, -06, -08, -11 ja -14 / 6.la 2.12.19.

marsupilami /24 /lapset -15, -17 /la 22.3.2020

Helena80/ 39/ lapset -08, -11 ja -13/ neljännen yritys menossa

Rosaliina, 31v, lapset -11, -13, -14, -15 ja -17.
Kuudetta yritetään, yk 10 menossa

Lisäsin itseni tähän listaan plussanneeksi :)

Mitäs tänne kuuluu? Täällä ei mitään ihmeellistä. Kp12 ja plääh. Veikkaan huonoa kiertoa kun menkatkin oli omituiset :hungover: ei siis mitään korkeita odotuksia.

Kyl mun mielestä tunteet on sallittuja. Meitä on neljä sisarusta ja äiti on sanonut että ikuinen polte jäi, vaikka sai mut ”vanhoilla päivillä” ja mun jälkeen sanottiin että raskaus on liian iso riski. Sanoo vieläkin vaikka on jo oikeesti vanha eikä kohtuakaan että ”tekisin vieläkin jos vaan jaksais öitä valvoa” :hilarious::rolleyes: Osa meistä vaan on tällaisia ettei ne fiilikset lopu edes ”lapsia tekemällä” :angelic: ei vaikka miten sanottais että ei onnistu enää. Toiset sitte tietää jotenkin selkeämmin että kiitos ei, nää kaks riittää tms.
Tsemppiä sun kiertoon!
Mä uskon myös kuuluvani tähän "tekisin jos jaksaisin valvoa" vielä ilman kohtua-kerhoon. En vaan sano sitä ääneen vielä ihmisten edessä :grin - teitä hyvät kanssasisaret ei siis tässä lasketa.

Veikkaan että ab vuoden puolentoista päästä alkaa pää jo laskea kiertopäiviä ja mieli toivoa vahinkoa:wacky:.. Toivon kyllä pääseväni tästä kuumeesta, mutta en täysillä usko siihen kuitenkaan. Voihan vaihdevuodet, olisi kiva tietää koska ne itselle iskee..

Tsemppiä sun kiertoon!
Mä uskon myös kuuluvani tähän "tekisin jos jaksaisin valvoa" vielä ilman kohtua-kerhoon. En vaan sano sitä ääneen vielä ihmisten edessä :grin - teitä hyvät kanssasisaret ei siis tässä lasketa.

Veikkaan että ab vuoden puolentoista päästä alkaa pää jo laskea kiertopäiviä ja mieli toivoa vahinkoa:wacky:.. Toivon kyllä pääseväni tästä kuumeesta, mutta en täysillä usko siihen kuitenkaan. Voihan vaihdevuodet, olisi kiva tietää koska ne itselle iskee..
Joo sama juttu. Mä varmaan 90 vuotiaana ostan eläkerahoilla ovistikkuja tai kuolinvuoteella pyydän jonkun hakemaan jos vaikka vielä sais viivan aikaan :hilarious: Mut onhan tämä.. mä olen käytännössä koko aikuisikäni käyttänyt tähän ”lapsiprojektiin”, pian 19 vuoteen saanut nämä kolme pientä ja muutaman menetyksen :sorry: en muista olleeni kovinkaan pitkiä aikoja ilman hoitoja tai jotain tikuttelua. Että onhan tämä käytännössä mun identiteetti jo :oops:

Että onhan tämä käytännössä mun identiteetti jo :oops:
Nimenomaan! Siksi kai se meille jääkin päälle, on vaikea kuvitella millaista uutta identiteettiä sitä pitäisikään rakentaa. Kuulostaa varmaan jollekin säälittävältä, eikö elämässä ole mitään muuta?
Ja onhan tässä, vaikka kuinka ja paljon muutakin intressiä ja aihetta elämän kehitämiseen. Mutta on tää vaan aiheena ollut yli muiden. Heittämällä ja kevyesti.
Ehkä steri auttaisi siihen loputtomaan kuumeeseen, muttakun ei sekään oikeen houkuta. Koska en mitenkään pistäisi hanttiin sille yllätysiltatähdelle sitten joskus.. kunhan pääsis siitä yrittämisestä ja siirtyisi puhtaaseen "elämä yllättää ehkä vielä" -tilanteeseen.

Ja mä olen ylettömän kiitollinen ja onnekas että on lapsia siunaantunut näinkin paljon, ettei vaan jää kenellekään epäselväksi. Henkeni antaisin kenen vaan heidän puolesta.

Musta tuntuu ettei tää säälittävää ole ollenkaan. Lapset on ihania, elämän suola. En voisi kuvitellakaan ettei meillä olisi lapsia ja enempi parempi.

Puhuttiin miehen kans että entä sit kun lapset muuttaa pois, tuli aican paha mieli. Sanoin et tekee vaan aina lisää niin se kaksinjääminen lykkääntyy :D ja on aina isompi todennäköisyys että joku lapsista asuu lähellä ja käy meitä katsoo kun ollaan vanhoja. Tai että isommalla todennäköisyydellä saadaan lapsenlapsia. Ei olisi mitään kauheampaa kuin että ei saisi olla mummo. Tiedän tasan millainen isovanhempi haluan olla ja olisi kamalaa jos sitä ei saisi toteuttaa.

Ystävälle on tehty steri kolmannen sektion jälkeen ja hän sanoi että olisi halunnut vielä vauvan, hieman jopa haikeana kun puhuttiin mun raskaudesta. On kyllä onnellinen mun puolesta mutta huomasin et oli kova paikka :(

Ja mitä tulee muiden mielipiteisiin niin mulle on ihan sama, en oo niistä koskaan välittänyt, vain omalla mielipiteellä on väliä loppupeleissä :)

Ihanaa et täällä tsempataan ja ymmärretään miks joku haluaa monta lasta <3

Puhuttiin miehen kans että entä sit kun lapset muuttaa pois, tuli aican paha mieli. Sanoin et tekee vaan aina lisää niin se kaksinjääminen lykkääntyy :D ja on aina isompi todennäköisyys että joku lapsista asuu lähellä ja käy meitä katsoo kun ollaan vanhoja. Tai että isommalla todennäköisyydellä saadaan lapsenlapsia. Ei olisi mitään kauheampaa kuin että ei saisi olla mummo. Tiedän tasan millainen isovanhempi haluan olla ja olisi kamalaa jos sitä ei saisi toteuttaa.
Näihin todennäköisyyksiin mäkin toivoni laitan:grin! Täytyy sanoa etten innolla odota sitä kaksinjäämisen aikaa miehen kanssa, se on varmasti mulle iso kriisi. Rakastan paljon, mutta onhan tästä hullunmyllystä hiljaisuuteen siirtyminen karmea ajatus. Toisaalta sitten toivon että on lapsiin niin hyvät välit että voi luoda ihan uudenlaista syvyyttä ajankanssa jokaisen kohdalla. kun kaikilla on järki mukana (I hope) ja oman elämän kuviot hyvää vauhtia muodostumassa. Mummous, se saattaa kyllä olla aivan upeeta:Heartred

Sitäkin olen miettiny et ihan satavuotiaana en toisaalta lapsia enää haluaisi, lähinnä just se että isovanhemmuus voi hyvällä lykyllä jäädä näkemättä. Tai on niin vanha ettei jaksa enää. Mun äiti oli siis 42 kun sai mut ja mulla meni näin kauan omiin lapsiini, ellei hän olisi hyvässä kunnossa ikäisekseen ei hän vältttis olis koskaan nähny mun lapsiani :sorry: anoppi taas on saanu lapsensa 19-20v ja menee ihan eri tahtiin noiden lapsenlapsien kans.
Mut joo. Onhan tämä tosiaan varmasti säälittävää että ajatukset rullaa näissä asioissa koko ajan. Mulla on muutama nuorempi tuttu jopa lapsettomuushoidoissa eikä hekään mieti näitä näin 247 :inpain:

Rosaliina88 just tuota ollaan kuultu et miks lisää.. Miks ei riitä jo... Ootte tullu uskoon.. Mikä teitä vaivaa ku nuin monta pitää tehdä ym... En ymmärrä sitä et mikset niin kauheesti toisia vaivaa vai onko siinä sitä kateutta? Siks nytkin jarraan vastaan ku tiedän kaikkien reagoimiset vaikka ei se kellekään pitäis meidän asiat kuulua... Mut välistä tuntuu et muut tietää paremmin ku met ite... En tiiä antaisko vain tulla vai ei:confused005

Mullakin on joillekin jotenkin hävettänyt kertoa et oon raskaana kun oon miettinyt niiden reaktiota. Esim tiesin pikkusiskon reaktion jolla ei oo lapsia. "ooks sä vittu raskaana" oli sen kysymys. "no just"... Sit noista tulee aina mieleen et ei ois pitänyt kertoa ollenkaan. Tulee paha mieli.

Yhteiskunta tekee sitä et suurperheen haluavat taikka tekevät on automaattisesti hulluja tai uskovaisia. En vaan v*tu ymmärrä, et miks meistä leimataan jotenkin pahoja kun halutaan lapsia.

Ja sitten eduskunta ym itkee kun ihmiset ei tee lapsia mutta ne jotka tekee on jotenkin "kieroontuneita" kun haluaa enemmän kuin kaks lasta.. Hmm, ei mee ihan yks-yhteen..

Voi te ihanat :Heartred en onneksi ole yksin näine ajatuksineni! Hyviä ajatuksia tuli sieltä monelta, kiitos niistä teille :happy:

Lambi: "hidaste" / vika tai miksi sitä nyt haluu kutsua, on tiedossa. Sille ei mitään voi tehdä, mutta aiemmat tosiaan kaikesta huolimatta tärpänneet 1-3kk ajassa eli tooodella helposti!

Lisäksi perussairaus joka hyvässä tasapainossa tällä hetkellä.
No yritän olla kärsivällinen, nyt vaan ottaa aikansa tällä kertaa.

Yksi lapsi kerrallaan menty aina, että saas nähdä vielä miten tulevaisuudessa käy :grin

Twisted: ymmärrän niin ton, että paha mieli tulee kun kertoo raskaudesta ja vastaanotto on sit mitä on :sad001

Niin ja pikkuvarpaat: älä välitä, mitä muut sanoo, vaikka kurjalta se tuntuu aina. Teillä taitaa ollakkin todella suuri perhe siellä :Heartred hienoa ja ihanaa! :) ja keltä se on pois jos lisää lapsia haluutte? Ei keltään!

Joo onhan meitä monta vaikka nuitten 4 jälkeen ei pitänyt tulla enään mut sit vaan tuli monen vuoden ja kaikkien tapahtumien jälkeen ajatus et josko ja siitähän kyllä kuuli ja kaikkee tuputettii.. Mun isän puoli on vanhollislestaadiolaisia et iso suku on.... Jotenkin ne ihmisten katseet saa monesti kaupassakin pahalle mielelle mut oon oppinut olemaan piittaamatta... En vain tajua miks sitä ei voi hyväksyä sellaisena ku on.. Ei met kellekään kiusaa tai pahaa haluta

Joo. Parasta oli ne monet kyselijät jotka kysyi oliko kolmonen vahinko. Osa ties jopa meidän lapsettomuustaustat. Mut kai se sit sille näytti kun ikä oli plus 40 ja kaksi jo vähä "isompaa" lasta eikä klassista 2v ikäeroa :shifty:

Takaisin