Suurperhe kuumeilijat

Mä jännitin kans esikoisen eskariinmenoa ihan sikana! Ja siitä kans puhuttiin varmaan 2v etukäteen, ihan turhaa oli :D Meillä on kans mammanpoika meän esikoinen ja nyt menee kakkoselle. Ja voi kuinka hän eskarista tykkäsi! Tuli niin iso poika siellä :) Yhtäkkiä humpsahti kakkosluokkalaiseksi. Sitähän mä pelkään tässä taas kun toka lähtee eskariin, et humps vaan ja hänkin on koululainen. Meillä kakkonen oppi lukemaan jo 4 vuotiaana ja kirjoittaa sujuvasti jo nyt. Kummallakaan ei mitään erikoista kehityksessä oo ollut, muuta kuin vilkkaita ovat. Onneks kuopus on vielä uhmaava 2v ja toivon mukaan saisin vielä tytön :Heartred

Mun lapsilla taas on kaikilla haasteita. Esikoinen kävi tuetun eskariin ja pienluokkaa kaks vuotta sekä puheterapiassa. Lomareissulla sai hirveet kohtaukset ötököistä moneen otteeseen. Keskimmäinen ADHD kävi tuetun päikyn ja eskarin ja on pienluokalla. Toiminta- ja puheterapia pyörii. Kuopus puheterapiassa ja tehostetulla tuella eskariin. Muilla erityinen tuki. Ihan hyvä, että apua tulee. Kaikki lapset vilkkaita ja motorisesti levottomia. En tiedä yhtään, millaista olisi normilasten kanssa :grin Mies näki paluumatkalla lentokoneessa Down -lapsen ja pelkää nyt, että meille tulee sellainen, kun mulla ikää ja historiaa erityislapsista :rolleyes: No, tämmöistä on meillä :)
 
Mun lapsilla taas on kaikilla haasteita. Esikoinen kävi tuetun eskariin ja pienluokkaa kaks vuotta sekä puheterapiassa. Lomareissulla sai hirveet kohtaukset ötököistä moneen otteeseen. Keskimmäinen ADHD kävi tuetun päikyn ja eskarin ja on pienluokalla. Toiminta- ja puheterapia pyörii. Kuopus puheterapiassa ja tehostetulla tuella eskariin. Muilla erityinen tuki. Ihan hyvä, että apua tulee. Kaikki lapset vilkkaita ja motorisesti levottomia. En tiedä yhtään, millaista olisi normilasten kanssa :grin Mies näki paluumatkalla lentokoneessa Down -lapsen ja pelkää nyt, että meille tulee sellainen, kun mulla ikää ja historiaa erityislapsista :rolleyes: No, tämmöistä on meillä :)

Niin ja haasteita on joka lapsella, oli mitään diagnisoitua tai ei. Esikoinen on kaikkein kauheimmassa vastaanvääntöiässä, en vaan kestä sen "muttakunäitikunsaankokun" ja keskimmäisen kans on haasteita sen raivareiden kanssa, jotka luojan kiitos alkaa helpottaa. Pienin on välillä muuten vaan mulkku kun on 2,5 v :D
 
Täällä tänään rv 20+0. Koskaan ei ole raskaus mennyt näin nopesti!

Meillä toiseksi vanhin aloittaa yläkoulun ja se kyllä jännittää. Hällä on tuen tarvetta, eikä aina osaa toimia uusissa tilanteissa. Saapa nähdä miten lähtee sujumaan. Luotan että ihan hyvin. :happy:

Miehellä alkoi tänään työt ja minä ajattelin aloittaa 3 viimeisen lomaviikon urakan. Siivoan ja järjestelen koko huushollin. Joka nurkka kuntoon ennenkun loma loppuu. Saapa nähä miten käy. :grin
 
Niin ja haasteita on joka lapsella, oli mitään diagnisoitua tai ei. Esikoinen on kaikkein kauheimmassa vastaanvääntöiässä, en vaan kestä sen "muttakunäitikunsaankokun" ja keskimmäisen kans on haasteita sen raivareiden kanssa, jotka luojan kiitos alkaa helpottaa. Pienin on välillä muuten vaan mulkku kun on 2,5 v :D

Tottahan se on. Reissussa näki taas pelkästään hyvin käyttäytyviä, kilttejä lapsia, jotka selkeästi ihmetteli, miksei mun lapset pysy jonossa paikallaan hetkeäkään ja mölisevät ym. Ruokailussa naapuripöydän väki vaihtoi kauas meistä, kun pojat aloittivat huutosirkuksen :sad001 Se oli noloa :sour: Ei auta mikään kasvatus, täytyy odottaa kypsymistä o_O
 
Täällä tänään rv 20+0. Koskaan ei ole raskaus mennyt näin nopesti!

Meillä toiseksi vanhin aloittaa yläkoulun ja se kyllä jännittää. Hällä on tuen tarvetta, eikä aina osaa toimia uusissa tilanteissa. Saapa nähdä miten lähtee sujumaan. Luotan että ihan hyvin. :happy:

Miehellä alkoi tänään työt ja minä ajattelin aloittaa 3 viimeisen lomaviikon urakan. Siivoan ja järjestelen koko huushollin. Joka nurkka kuntoon ennenkun loma loppuu. Saapa nähä miten käy. :grin

Yläkoulun opena voin sanoa, että tuen tarvitsijoita on sielläkin enenevässä määrin ja pyritään ottamaan huomioon mahdollisimman hyvin. Opeja toki on moneen lähtöön, mutta suurin osa osaa suhtautua tukea tarvitseviin oikealla tavalla. Toivottavasti teillä lähtee sujumaan :happy:
 
Yläkoulun opena voin sanoa, että tuen tarvitsijoita on sielläkin enenevässä määrin ja pyritään ottamaan huomioon mahdollisimman hyvin. Opeja toki on moneen lähtöön, mutta suurin osa osaa suhtautua tukea tarvitseviin oikealla tavalla. Toivottavasti teillä lähtee sujumaan :happy:
Jospa tosiaan kaikki opet lukevat tehostetun tuen suunnitelman. Alakoulussa se on joillakin jäänyt selvästi lukematta. Oma ope ja moni muu on onneksi ihanasti tukenut. Mutta liian "normaalin" oloinen lapsi sitten kotona itkee epäoikeudenmukaisuutta, kun ei ole saanut sitä tukea mikä hälle kuuluu. Itsellekin nämä jutut oman työn kautta ihan tuttuja. Siksi ihmetyttää, miten joku ope vois nämä asiat ohittaa.
 
Joo, noita opettajiakin on sit joka lähtöön ja joka kunnassa erilain laitettu resurssit. Meillä on pieni koulu, vajaa 100 oppilasta niin onneks jokainen saa sitä tukea mitä tarvitsee, mutta sitten kun yläkouluun menee niin sit onkin erilain asiat. Toivottavasti pärjää tällä nykyisellä kaikki lapset. Purkavat paineet aina kotona :D Ainakin meillä opettaja sanoo esikoisesta, että koulussa vedetään piippuun ja ollaan kunnolla ja opiskellaan, kotiin saakka ei paukut riitä :D
 
Valitettavasti olen huomannut, etteivät kaikki opet tule toimeen keskenään. Minäkään en valitettavasti tule toimeen kaikkien kollegoiden kanssa. Työskentelytavat ja näkemykset ovat niin erilaisia. Yritän löytää kultaisen keskitien työn tekemiseen kuitenkin niin, että oppilailla on hyvä olla!
 
Niin täällä oli näitä 11 ja 13 muitakin :D ja kun suurperheryhmässä ollaan niin näitähän riittää :D

Tänään töissä yks työntekijä sanoi et häntä harmittaa kun ei oma lapsi tee lapsia, hän toivoisi kovasti lapsenlapsia. Samoin sanoi toinen mies jolla on vain yks lapsenlapsi. Sanoin et teidän pitäis houkutella ne lapset foorumille meän kans juttelee niin alkais lapsia tulee :D kyllä lapset on ihania.

Ja Suomen valtion pitäis jokaiselle tahattomasti lapsettomalle tarjota ilmaiset hoidot ja niin kauan kuin ne haluaa niitä jotta saataisiin syntyvyys nousuun.
 
Se on Deb silti niin ihanaa :Heartred Tsemppiä. Ja koitetaan nähä, kun saan tän hemmetin työrupeaman pikkusen hellittää. :F oon niin loppu töistä että et uskokaan. Meille tulee toinen työnjohtaja takas kahden viikon päästä niin luulen et omat hommat helpottuu sit :)
 
Meillä kans yks aloittaa eskarinmulla on nyt patti tilanne sit ku leikkuu ohi ja kuntoutunut niin mies Kysy et tehtäiskö "tyttö" No ite öö Ootko tosissas ja sano joo kyllä kaipuu kova apua en tiiä. Toisaalta joo ja mut mut.. Ei oo ikään tällasta tilannetta ollu eikä näin pitkää ikäeroa
 
Takaisin
Top