Suurperhe kuumeilijat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaisia kokemuksia täällä löytyy Cerazette-pillereistä? Mulla ne on toiminu täydellisesti tähän asti, menkat ja finnit pysyny poissa eikä mitään ongelmia ollu. Nyt aloitin ne tässä kuussa ja melkein saman tien alkoi menkat... Oon kyll unohtanu ottaa pari pilleriä, mutta mahtaisko se vaikuttaa heti tuollain...
 
Hena82 toivotaan todella että teillä tärppäisi pian! Ei oo helppoja sulla raskaudet olleet :/

Noista pillereistä: itse söin aika pitkään yasmineita ja niissä ainakin heti jos 2-3 päivää unohti niin alkoi vuoto. Mietin että liekkö cerazette toimii samoin sitten.
Itsellä vain huonoja kokemuksia pillereistä; vei halut kokonaan, jotenkin olin elävä kuollut että mikään ei tuntunut miltään, paino nousi. Kun nuorena tyttönä aloin syömään niitä kuukautiskipuihin niin en todella tiennyt kaikkia vaikutuksia. Vasta kun mieheni kanssa jätin ehkäisyn pois niin tajusin kuinka paljon pillerit ovat vaikuttaneet siihen miten tunnen ja millainen olen :O
Myöhemmin kokeilin myös nexplanon kapselia mutta siis samaa hormonisaissee sekin on ja sen ansioista lihoin taas lisää, kuukautiset katosi välillä ja välillä vuosin pari kk putkeen.

Eli jos minulta kysytään niin se on suuri EI! -hormonaaliselle ehkäisyllä. On luomumpiakin keinoja ja esim kuparikierukkaa jos haluaa vaan kokeilla :) ketään en tietenkään tuomitse, mutta oma valintani tämä :)
 
Mulla on vähän sama noiden hormonaalisten ehkäsyjen kanssa, ne ei sovi mulle. Tosin mulla se johtuu siitä, että mulla oli nuorena ye-pillerit nimeltään Gestinyl, ja kahden laatan sijaan halusin syödä kolme putkeen ilman tiputteluakaan välissä. Nostettiin sit isompaan annokseen kun se oli kerran mahdollista, ja siitä alkoi sitten puolen vuoden hiivakierre. 1/2015 kävin gynellä tän asian takia, ja sit siellä vasta tajuttiin että johtuu pillereistä ja annoksen nostosta. 2/2015 lopetin pillerit, eikä oo muuta ehkäisyä ollu sen jälkeen. Nyt kun kerran on tuo kierre ollu, tuun aina olemaan herkkä hiivalle joten ei kiitos hormonaaliselle ehkäsylle - onneks sitä ei tosin tarviikaan miettiä vähään aikaan..

Toisille sopii, toisille ei. Mä sössin sen vähän ite (toisaalta ihan hyvä, alettiin siitä sit tjottailee ja kun nyt tajuttu ettei se sieltä kai luomuna tuu niin hoidot alotetaan ajoissa ainakin), kun halusin vaan neljät menkat vuoteen kun ei niistä hyötyäkään ollu ku pillereitä napsin. Sen jälkeen kierto tasottu hyvin normaaliks 2-3 kuukaudessa.
 
Mä käytin nuorempana yasmin yhdiselmä pillereitä, niihin olin tyytyväinen! Ei ollu mitään sivuoireita. Jonkin aikaa mulla oli se hormooni kierukka ja ihan p*ska, tiputteli koko ajan ja muutenkin olin ihan "sekasin"... naama kukki, mielialat vaihteli ja hiukset tippu:/ viimeisin on ollu minipill minipillerit ja eipä nekään mitkään täydelliset, seksi halut hävis kokonaan ja mielialat vaihteli, pää sääntöisesti raivo oli yleisin mielentila... ei siis hyvä sekään:/ nyt tän jälkeen ollaan päätetty et se on sterilisaatio seuraava ehkäisy muoto ja ennen ku siihen päästään niin käytetään kumia(blääh), hormoni ehkäsyyn ei enää kosketa...
 
Mulla on samanlainen asenne hormonaalisia kohtaan, joskus miljoona vuotta sitten oli pillerit, jotka aiheutti migreenikohtauksia ja jatkuvaa vuotoa. Myöhemmin nuvaring, joka aiheutti haluttomuutta, finnit se piti kyllä pois naamasta. Mut sen lopetuksen jälkeen meni tosiaan 5 v ennen kuin tulin raskaaksi. En tiedä oliko niillä yhteyttä. Mut hormonaalisia en enää ikinä käytä minäkään.

En oo jaksanut seurata kiertoa, ei oo edes kp tarkkaa kuvaa, muutenko et ovis on varmaan viikonloppuna. Ja tietty ollaan reissussa silloin :banghead:
Mutta tässä kierrossa ei harmita jos ei tärppää, koska en välttämättä haluais jouluvauvaa :shy:
 
Niin ja dep,höh sentään :( toivotavasti tjottailu tois plussan tullessaan... visiinkin stressi kierroista ja "pakkopullaseksi" ei ainakaan suuresti asiaa auta... pikaista plussaa siis puhaltelen kaikille tasapuolisesti:)
 
Jääkukka meidän nuorin on syntynyt 1.12 ja just hyvä! Siinä saa kivasti vietettyä suvun pikkujoulut ja jaettua joululahjat niille joita ei jouluna välttämättä kerkiä näkemään;)
 
Kultahippu, paljon onnea pikku pojasta:) miten synnytys meni ja miten on vauva arki lähtenyt rullaamaan?
 
Meidän on yksi lapsista syntynyt 6.12. Ja hän ei oikein itse tykkää olla aina viimeinen luokallaan kun täyttää :D
Laskeskelin myös et tästä kierrosta la menis just 24.12:grin mut onneks mun raskaudet ei oo menny 38 viikkoa pidemmälle niin ei mene seuraavakaan.
 
Äippä x4, ei täällä meillä onneks pakkopullaseksiä oo, oikeestaan ihan sen takia heilutellaan peittoja kun tekee mieli niin kovasti aina oviksen tienoilla :D stressiä ehkä loppukierrosta monesti, mutta niin pitkään ei kiinnitetty edes huomioo siihen että ehkäisy jätetty pois, eikä tärpänny, niin eipä kai tässä voi oikein muuta selitystä olla kun et kaikki ei oo niinku pitäis. Tajuttiin tää vasta kun viime syksynä tulin raskaaks, mutta se meni kesken.

Ens viikolla labrat ja papa mulla, miehen pitää käydä kans labroissa ja viedä simppanäyte, niin sit saadaan lähete lapsettomuuskliniikalle. Sitä odotellessa ei sen kummemmin yritetä, oviksen tikutan että tiiän et se LH-huippu tulee, ja sit tiiän siitä kans kierron pituuden kun luteaalivaihe on mulla vakio 14pvää. Dpo15 alkaa aina menkat.

Saas nähdä mitä siellä sanotaan lapsettomuuden syyks :nailbiting: toivottavasti joku jota vois hoitaa helposti..
 
Oliko täällä äitejä joilla hoidot on tuottanu tulosta? Tai jotka ilman hoitoja yritti pidempään mutta sai sen lapsen - ja sen jälkeen mahdollisesti lisääkin? Kuinka pitkään yrititte?
 
Synnytys meni ihan hyvin, käynnistettiin 40+1 kun oli koon takia ultra ja vauva ei liikkunut eikä saanut lääkäri hereille. Illasta alotettiin käynnistys ja seuraavana iltana 18.31 poika synty. Sykkeet vähän laski koko synnytyksen ajan ja kerran tuli hälytys kun eivät meinannu nousta enää, kalvot puhkastiin ja vauvan sykkeen seuranta päästä sillä pinnillä tai anturilla mikä se on. Sektio valmius oli kokoajan, ultrauksessa lääkäri näki että napanuora on kahdesti kaulan ympäri mutta se olikin kolmesti ja kerran käden. Yksi kätilö ei uskonut mun tuntemuksia oli vähän asenteella että elä sinä ens kertalainen höpise ettei tää sulla niin nopeesti käy ja lopulta niillä tulikin sit kiire ottaa pojasta koppi kun tuli sit vauhdilla kun sain luvan "vähän ponnistella", siitä jäi vähän huono fiilis mutta sekin unohtu siinä vaiheessa kun pieni parkas ekan kerran ja sai sen rinnalle. Mutta alateitse onneksi syntyi ja kaikki meni hyvin. 52cm/3625g/py36

Arkikin lähtenyt nyt pikkuhiljaa rullaamaan, meillä kovasti masuvaivaa ja alkuun ei millään meinannut saada poikaa rauhottumaan itki vaan mutta nyt osaa jo itse ottaa rennommin eikä iske niin kova hätä ja paniikki kun itkee. :) Ihana pikku-mies, niin hymyilevä ja aurinkoinen kunhan kakka vaan tulee ettei masua tarvii itkeä. :) ollaan vyöhyketerapiassa käyty ja maitohappobakteerit ja disflatyl käytössä et helpottais vähän oloa. Helpottukin kunnes piti alottaa D-tipat, tilasin kyllä suihkeen joka imeytyy suunkautta jos se vähän auttais vielä. Neuvolassa jo viime viikolla yritti tätille jutella kovasti.

Minäki oon syntynyt 15.12 ja voi että kun olit aina se viimenen! Etenkin sinä vuonna kun täytit 18. :D
 
Dep toivotaan että sieltä ei mitään murska tuomiota tulis, vaan jotain hoidettavissa olevaa:) ennen esikkoa meillä ei ollu mitään ehkäsyä käytössä n2 vuoteen ja seksiä meillä ollu aina paljon, varsinkin sillon;) ei vaan tärpännyt aikasemmin... en tiiä miks kun nyt noita lapsia tullut pelkästään halista ja intensiivisestä katseesta:D en sit tiiä oliko siihen joku syy miks esikko anto oottaa itseään? Me ei kyl sillon edes ajateltu et vauvaa tehdään tms joten hedelmällisyys asiat ei ollu ajatuksissa...
 
No kylläpä tekin yrititte kauan ekaa! Meillä alkaa nyt yk26, eli yli 2v tässä kans porskuteltu ilman ehkäsyä. Kovasti ne varotteli koulussa ollessa, että käyttäkää sitä ehkäisyä että ette vahingossa pamahda paksuks, mut kukaan ei koskaan kertonu et ei se ihan noin vaan kyllä tapahdukaan :D
 
No meillä tosiaan se kolmonen odotutti karvan verran vajaa viisi vuotta, vaikka kaikki muut on kans tullu erittäin nopeasti :D
 
Ei siis mikään mahdottomuus tulla raskaaks :) välillä vaan kauheen epätoivonen olo kun muut tuntuu tulevan raskaaks kun mies vähän vilkasee, ykskin kaveri odottaa jo toista kertaa sinä aikana kun me ollaan yritetty ekaa.
 
Deb mulla ei omakohtaista kokemusta ole mutta tuttu sellainen joka yritti miehensä kanssa 3v ja eivät aloittaneet hoitoja, musta tuntuu etteivät käyneet edes missään tutkimuksissa. Kuitenkin viimein raskaus alkoi ja saivat esikoisen, sen jälkeen heille syntyi 1,5v ikäerolla toinen ja 1v2kk ikäerolla vielä kolmas ja raskaudet alkoivat siis noin vaan helposti. Neljäs lapsi heillä on jo myös mutta jättivät vähän enemmän ikäeroa ja sekin kyllä tärppäsi nopeasti.

Mä söin Yasminia ennen esikoista ja tulin kyllä raskaaksi heti kun lopetin. Esikoisen jälkeen söin Cerazettejä kun tuli sektio ja halusin sen 1v tauon. Menkkoja ei tullut mutta viimeisinä kuukausina pieniä vuotoja vähän milloin sattuu, varmaan juuri noiden menkkojen takia kun jäivät kokonaan pois. Raskaaksi tulin heti. Eikä ole aiheuttanut mitään muitakaan ongelmia mulla koskaan pillerit, sopii siis hyvin. Enemmän mä olen raivokas raskaushormooneista :grin

Tsemppiä kaikille yrittäjille! toivottavasti olisi plussainen kevät :)
 
Hoi konkari äidit! Pakko kysästä teiltä kun meidän 6-v neidolta on 1 etuhammas irronnut ja toinen heiluu ja sen mikä heiluu niin sen taakse on kasvanut rautahampaan pää:o onko ihan normaalia? Vai pitääkö varata lekuri aika et saavat maitohampaan pois? Tässä vielä kuva tilanteesta...
272ec1a6f097afa641dd06723a7c4550
 
On iha normaalia ei hätiä :)
Jos ei rupea toi maitohammas lähtemään niin sitten kannattaa tilata aika jottei se rautahammas kasva vinoon.
Meillä esikoisella kaikki rautahampaat pilkistänyt jostain kulmasta ennenku on maitohammas lähteny :D
 
Takaisin
Top