Suurperhe kuumeilijat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ne mun menkat sitten ole oikeestaan alkanu. Muutama hassu tippa tuhruillu ja vähän kirkasta verta välillä pyyhkiessä. Käytän kuukuppia ja sinne El ole tullut mitään. Ei kipuja, ei menkkaoireita muitakaan paitsi valtava ketutus ja kiukkuisuus. R-testi näyttää edelleen negaa. Saa nähdä kauanko tässä saa odotella...
 
Tilda, mä kans miettinyt että kuin raskaaks noi rattaiden lykkiminen käy... Olis tarkoitus että toi (nykyinen) pienin ja uus vauva rattaissa ja toi 3v laudalla kun tää kyseinen on hiukan haaveilevaa sorttia niin sen kävely on mitä on:D
Hena toivotaan että ei alakkaan ja et testi muuttuu positiiviseksi;)
 
Mikä täällä lasketaan suurperheeks? Ite oon ajatellu että meidän perhe on suurperhe, mulla on 4 veljee, eli meitä on siis viis yhteensä. Mutta missä se raja nykyään menee? Tosi moni tekee nykyään ainakin sen yhden, max 2 lasta, niin mietin että meneekö raja kolmessa?

Täällä haaveillaan kolmesta lapsesta (mua ei haittais vaikka ois 4), mikä tuntuu sinänsä aika epätoivoselta kun ensimmäinenkään ei meinaa millään tärpätä.. reilu 2v yritystä takana, mä oon 22 ja mies 27. Aika siis on meidän puolella, mutta niinku sanoin niin tärppäis nyt se ensimmäinen edes.. :D luultavasti ei luomuna tuu, hoitoihin ollaan jo hakeuduttu ja ensimmäinen etappi ois verikokeet, papa multa ja mieheltä simppanäyte.

Onko täällä muita esikoista yrittäviä suurperheestä haaveilevia? (Mikä nyt suurperheeks lasketaan?)
 
Deb ei se niin sanottua ole, että jos ensimmäinen antaa odotuttaa, että seuraavat antaisivat myös. Mulla on tuttavapiirissä monta jotka ovat pitkään yrittäneet ensimmäistä mutta seuraavat ovat tulleet melkein kertaheitolla. Yhdellä näistä perheistä on neljä lasta jo :) toisen perheen piti olla mahdoton raskautua luomuna, mutta niin vaan tuli raskaaksi ja kahdesti!

Meillä eka ja toka tuli helposti, kolmatta yritettiin vajaa viisi vuotta. Tai luovuttiin kyllä toivosta kolmen vuoden jälkeen ja yritettiin sopeutua ajatukseen vain kahdesta lapsesta. kolme oli meidän lapsiluku, mutta kolmosen syntymän jälkeen huomattiin nopeasti että tää ei ollut tässä :D nelonen julistettiin viimeiseksi ja neljä on meidän mittakaavalla jo suurperhettä.

Jostain ihmeenkumman syystä mies alkoi kuumeilla ja mua lämmitellä ajatukseen vielä yhdestä ja tässä ollaan, tulkoon yksi jos se on tullakseen, mutta ei yrittämällä. Toki aikaraja on että vuoden parin sisään. Mulla jo ikää 33 kumminkin.
 
Nykyään taitaa suurperhe olla jo 3 lasta... Eikös se ollu joten 1,5lasta/perhe se nykyajan perhekoko? Mulle suur perhe on 4+ lasta, itsekin lähtöisin perheestä jossa 5 lasta joten enpä itse voisi kuvitella että meillä olisi yhtään sen vähemmän lapsia;) alkuun meillä oli miehen kans suunnitelmissa että meille tulee "vaan" 2 lasta, sit se nousi kolmeen ja nyt odotetaan viidettä (ja viimeistä?):D ikää mulla 29 ja miehellä 32...
Tsemppiä dep ja toivotaan pikaista plussa tuulahdusta( kuin muillekin oman plussan odottajille)!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Tsemppiä Deb! Toivotaan pikaista plussaa ja teretulemast tänne suurperhe kuumeilijoihin :)

Meille odotellaan nyt neljättä saapuvaksi elokuussa ja on mielestäni meillä jo aika iso perhe, mutta suurperheeksi näen perheet joissa yli 5 lasta :D
Eli varmasti riippuu mistä päin kyselee ja keneltä että mikä on suurperhe, ei siihen kai mitään tarkkaa rajaa voi laittaa.

Täällä jännäillään ensiviikolla olevaa rakenneultraa, iik iik. Toivotaan että kaikki hyvin ja että saataisiin edes pieni arvaus sukupuolesta.

Mites muilla raskaudet sujuu?
 
Niin no itse tuun kans tosiaan perheestä jossa 5 lasta, joten vaikee tietyllä tavalla ajatella että 3 lasta ois suurperhe :D
 
Onko täällä muita jo ison perheen äitejä jotka vielä kuumeilevat/yrittävät tai muita joilla ei vielä ole isoa perhettä mutta sellaisesta haaveilevat?

Meillä on jo(?) neljä lasta, mutta uutta kuumetta pukkaa pahasti päälle :D Ihan varsinaista yritystä ei vielä ole, mutta ei ehkäisyäkään ole otettu käyttöön viimeisimmän jälkeen ja viime aikoina on molempien puheet sivunneet uutta vauvaa ja mies suunnittelee isompaa taloa :Heartpink
 
Meillä on viisi lasta, olisi seitsemän jos kaikki tärpit olisi selvinneet loppuun asti. Neljä ihanaa poikaa ja yksi ihana tytär. Kaikki lapsemme ovat jo aikuisia. Olisin halunnut lisääkin lapsia mutta viimeisen synnytyksen jälkeen minulla alkoi olemaan menkat jatkuvasti, parhaimmillaan oli vain viikko väliä ilman vuotoja. Tätä kesti noin vuoden ja lopulta jouduin tekemään radikaalin päätöksen, kohtu pois. Se koski minuun kovasti henkisesti. En ollut yhtään valmistautunut siihen, että en voi enää saada lapsia. Mutta onneksi ehdin saada nämä viisi ihanaa lasta. He ovat minulle erittäin rakkaita.
 
Heippa kaikille

Täällä yksi ison perheen äiti joka haluais salaa suurpeerheelliseksi lapsia on siis neljä, vanhin on ekaluokkalainen, nuorin tulee 8kk. Viidennen lapsen itse vielä voisin tähän hullunmyllyyn ottaa, miehelle en oo vielä uskaltanu puhua mitään. Olen jo kaksi kertaa ruinannut häneltä "yksi vielä ei enempää"- lausein suostumuksen ehkäisystä luopumiseen, en tiedä saanko enää tuota myöntymään ku hän on aikanaan kahden jälkeen jo julistanu että enempää ei tule ja silti noita on neljä no, tulin täältä hakemaan tsemppiä millä puhua mies ympäri...

Kuinka monta teitä täällä aktiivisesti kirjoittelee, jaksatteko kertoa itsestänne? Mä en kykene kahlaamaan koko ketjua läpi saati että jäis mieleen ketkä aktiivisemmin on mukana
 
:wacky: Kertokaa samalla kuinka noi hymiöt saa tekstin joukkoon, mulla heittää ne aina tekstin alkuun eikä näköjäön puhelimen hymiöitä tunnista...
 
En osaa sanoa hymiöistä, mulla ne on siellä missä pitäis. Tarkista että kursori on oikeassa paikassa ennen kun painat hymiötä :grin mulla se ainakin häviää, kun avaan ton hymiölaatikon ja joudun sen näpöyttämään takaisin tekstin perään.

Täällä neljän lapsen äiti. Lapset 1,5&3v, 12&16v. Viidennen annetaan tulla jos tulee. Meillä mies ihmekyllä tätä ehdotteli, joten en osaa sanoa mikä puhe tehoaa.
Mä ainakin ajattelisin, et kun ikä tulee vastaan, niin ei sitten kaduta että jäi tekemättä. Ja itsekkin suurperheen lapsena näen että ne sisarukset on todella tärkeitä lopun elämää, niin sen saman haluan tarjota omillekin lapsille :)
 
Mäkään en osaa sanoa noista hymiöistä kun en juuri puhelimella kirjoittele tänne.

Meillä on viides tulossa heinäkuussa, lapset on nyt 1,5v, 3v, 4,5v ja 6v. Mun ei ole koskaan tarvinnut miestä suostutella joten en mäkään osaa antaa vinkkejä. Miehelle olisi kyllä riittänyt varmaan 3 lasta ja sanoikin kolmatta odottaessa että ei osaa nähdä itseänsä suurperheenisänä. Mutta jotenkin vaan ei ole tarvinnut edes suostutella ikinä, ehdottanut vaan niin on ollut valmis :grin Mutta jos tämän viidennen jälkeen vielä kuudes tulisi niin luulen että sen jälkeen mun pitäis jo suostutella aika lailla jos siitä vielä enempää haluaisin :grin Voihan olla että jää tähän viidenteenkin, en tiedä.
 
Meille odotetaan viidettä saapuvaksi toukokuussa, ennestään meillä 1v4kk, 3v,4v ja toukokuussa 6v tytöt:) meillä isäntä ollu kans pienen suostuttelun jälkeen valmis uuteen vauvaan ja aika nopeasti aina tärpännyt;)
Noista hymiöistä, ainakin mä saan ne tähän kun ihan vaan näppäilen merkkejä tyyliin :+)=:) , ;+)= ;) , :+p=:p , :+o= :o
Puhelimen omat hymiöt ei mullakaan toimi :p
 
Meillä nyt viisi lasta, 2/10, 5/12, 6/14, 6/15 ja 1/17 syntyneet. Tavallaan haaveilen vielä yhdestä, vaikka näiden piti olla nyt tässä :rolleyes:

Jaa-a, noista hymiöistä en kyllä tiedä, vaikka ehkä pitäisi :grin Ota yhteys meidän uuteen adminiin, Vargynjaan, hän ehkä osaisi neuvoa tai ainakin pistää viestiä eteenpäin :thumright
 
Näyttä olevan aikaa kun oon kirjottanu. Ne menkat sitten alkoi ja nyt mennään jo kp11/28-30. Yhtään en tykkää että tuo kierto alkoi venymään :(

Meillä on kolme tyttöä 3v, 7v ja 9v. Kaikkien välissä on ollut pieleen mennyt raskaus (kkm, ku ja kkm). Nyt siis neljättä yritellään tuon viimeisen keskenmenon jäljiltä. En tikuttele ovista eikä muutenkaan oteta mitään paineita tulee jos tulee. Mie oon 34v ja mies 39v.
 
Hena82 Mulla kans kun aloitettiin yrittäminen miehen kanssa (minä 30wee & mies 40wee) heinäkuussa -16 niin ensin kierto lyheni, sitten piteni, ja taas piteni, ja sit yhtäkkiä joulukuussa tuli plussa :D Tänne "Suurperhe kuumeilijoihin" on tallentunut kaikki mun epäilyt kilppareiden vajaatoiminnasta ja siitä kuinka paljon ylipaino vaikuttaa ja edelleenkin voi olla että niillä oli väliä. Tosin ostelin ovistestejä yhteen kiertoon tosi paljon ja en saanut hymynaamaa, joten olen aika varma etten ovuloinut juurikaan kierroissani, ja se että mistä se johtuu on arvoitus toistaiseksi. Nyt kuitenkin mennään jo 20+ viikoilla että raskauduin kyllä, mutta vaikeampaa se oli kuin kolmen edellisen kohdalla jotka alkoivat tyyliin kun vain katseet miehen kanssa kohtasi :laughing025
 
Mamaminion ei tämä mulle uutta ole että kierrot venyy ja muuttuu. Pillereidenkin kanssa mulla oli kierrot 26-68 päivää ja aina ne on ollu sekasin oli pillerit tai ei. Nyt vain jo ehdin toivoa että on tasottunu tohon 28 päivää kun niin monta (kolme) kuukautta pysyi samana. No turha toivo. Meillä nämä raskaudet on saanut alkunsa helposti kolmatta onnistunutta lukuunottamatta. Esikoinen 4kk pillereiden lopettamisesta, seuraava raskaus ekasta kierrosta ilman ehkäsyä (meni kesken), kakkonen sai alkunsa 6kk keskenmenosta, kierukan poiston jälkeen olin raskaana jo tokasta kierrosta (jos oikein muistan), se oli sitten munatorvessa. Sitten alkoi se tajuton 1,5v kun kolmatta yritettiin. Olin jo luovuttanut ettei sitä tule ollenkaan. No nyt sitten jätin pillerit pois eikä menkkoja tullut ollenkaan. Se meni nyt sitten marraskuussa kesken ja nyt on yk 5 menossa. Jos logiikka ei petä seuraava raskaus onnistuu :D
 
Täällä ei napannut esikoinen kyytiin tässäkään kierrossa, kp1 siis tänään. Jotain yritti tapahtua vissiin koska vähän meinas haamuilla testit ja täti tuli kaks päivää myöhässä.

Noh, nyt ajattelin hoitojen alkuun asti vaan tjottailla ja keskittyä muihin asioihin :)
 
Takaisin
Top