Suurperhe kuumeilijat

Mamaminion joo pano tippu edellisen raskauden jälkeen 30kg, semmoisessa 6-8kk:)
Mä syön siis ihan tavan kotiruokaa, lautaselle puolet kasviksia, hiilarit on hitaita (tumma riisi/pasta, noh tietysti peruna) ja proteiini. Rasvojen laatuun kiinnitin huomioita, esim salaatin kastikkeena extra virgin oliiviöljy tai sit kylmä puristettu rypsiöljy 1tl.
Leipää syön aika vähän 1-3 viipaletta/päivä, päälle paljon kasviksia, lihaisaa leikkelettä ja rasvasta juustoa (1viipale/leipä) niin ja tietysti se margariini (1tl/leipä)
Alkuun n 2kk join aamulla smoothion jossa oli ananasta, vesimelonia, rahkaa(tai joku muu prode), kauralese ja greippi mehua, tai muita semmosia mitkä pistää nesteet liikkeelle:wink vettä kannataa juua se 3l päivässä ja syödä 3h välien niin pysyy aineenvaihdunta päällä. Päivittäistä syötyä kalori määrää kannattaa miettiä, kun itse aloitin todella tiukalla 1000-1200 kcal/pv mut olisko mennyt parikk niin tuli seinä vastaan eikä paino enää tippunut mihinkään kunnes nostin 1300-1500kcal/pv niin alko massa kasvaa ja paino tippumaan.
Joten liian tiukalle ei kannata vetää koska sit kroppa menee säästöliekille eikä päästä mistään irti:/
Mitenkäs sun liikunta? Harrastatko mitään?
Jos aktiivisuus on vähäistä niin riittää kun aloitat ihan kävely lenkillä, 30-60min ja mielellään et vähän hengästyt! Sit kun alkaa kunto kasvaa voit nostaa tempoa, pidentää lenkkiä tai miettiä että oistko halukas punttisalille tai ihan vaan kotona jumpata! Itse nykyään käyn juoksemassa 2-3krt/viikko ja voima harjoittelua 2-3krt/viikko, ihan kotona siis teen 8kg kahvakuulaa, levypainoilla tai omaa kropan painoa käyttäen.
Kalorilaskureita löytyy esim puhelimeen aplikaationa mulla on semmonen kuin myfitnesspal (ilmainen) ja jumppa ohjeita löytyy netistä pilvin pimein tai siihen löytyy app:wink
Herkku päivät on sallittuja myös eikä pysyvään painon pudotukseen ei oo pika konstia, joten diettinä ei kannata tätä lähestyä, vaan pysyvänä elämän muutoksena:)
Mä oon niin mukavuuden haluinen ja laiska ihminen mutta mulle tästä on tullut elämän tapa, vaikka oon kovin perso herkuille niin kun syö kokojan fiksusti niin ei sitä suklaata tms ees tee mieli:wink kysy jos tulee jotain mieleen, autan mielellään:)
 
Hello hello miten täällä menee? Onko kohta jo testaus päivät lähellä:wink
Mä kävin aamulla yksityisellä ultrassa ja kaikki oli mallikaasti:) pikkunen vastasi viikkoja 7+5-8 (tänään siis menossa rv 7+6)ja muutenkin kaikki niinku pitäisi[emoji173]️
Paha olo, väsymys ja huimaus sitä vaan jaksaa matkassa pysyä... Jospa se koht puoliin helpottais:wink nt-ultraan odotellaan aikaa, eipä siihenkään olis kun kuukaus... Apuva:D
Tässä vielä kuva meidän "katkaravusta" joka majailee niiden 2 ruksin välissä[emoji173]️
ImageUploadedByVau Foorumi1476298845.566905.jpg
 
Plussa pärähti Isompina oireina tällä hetkellä selkäkipu, etenkin illalla. Varhaisultraan haluaisin mennä, että tietäisin onko kaikki ok, ettei taas tulisi pettymystä ensimmäisen kolmanneksen lopussa. Täytyy katsoa mitä mies sanoo, jahka keritään jutella asiasta.
 
Paljon onnea sinisiipi :Heartred

Täällä menossa yk4 ja kp12/27-40
Ovista en tikuta vaan mennään rennosti tää ja seuraavat kierrot ja yritän nyt pienillä muutoksilla saada painoa alemmas jotta kiertokin tasaantuu. Toki varmaan taas loppukierrosta testaillaan niinkuin aina mutta siihen on vielä parisen viikkoa aikaa joten tässä nyt vielä ihan muita juttuja mielessä.
Ihanaa Äippä x4 kun teillä siellä pieni kasvaa masussa, jännittää ihan että kumpikos sieltä sitten tulee :)
 
Mamaminion jopa se kierto tasaantuis, olis se oviskin helpompi bongata ihan ilman tikkujakin:wink tsempit painon pudotukseen:)
Mulle tuli muuten eka ultra aika, se nt, olis 15.11:) iiik!
Mulla ei kyl mitään oloa että kumpi siellä ois tuloillaan, olot kyl hiukan eri ku nelikosta... Niin ja naama kukkii o.O
Äippä ja papu 8+4
 
Mitäs tänne kuuluu?
Mitenkä sinisiiven raskaus etenee?
Entäs tärppiä odottavat? Onko testaus päiviä lähellä?

Täällä poksahti tänään jo rv11 liikkeelle, enää 1,5 viikkoa ultraan... Yllättävän nopeaan aika menee:) pahaa oloa edelleen havaittavissa ja täällä toivutaan mega räkätaudista joka kesti melkein 2 viikkoa:eek:
Nyt on tää paha olo kestänyt 3 viikkoa pidempään kun tytöistä... Huoh o.O
 
Olen niin kauan tyytyväinen olooni, kunhan raskausoireet pysyvät " näkyvillä", silloin Tiedän, ettäkaikki voi olla hyvin
Tämä raskaus koettelee kaikenlaisia ja erittäin voimakkain oirein. Etovaa oloa ollut välillä 24h, onneksi vain muutamana päivänä, välillä 12h. Nyt vain iltaisin tai ennen ruokailua. Selkäkipuja on ollut kaiken näköistä.
Sain vihdoista viimein jonkun hoitajan kiinni ja soittopyynnnön annettua. Täällä lomautukset olleet päällä 3viikkoa terveyskesuksessa ja pahimmillaan on joutunut neljä tuntia jonottamaan. Toivottavasti pääsen varhaisultraan vielä, niin näkee onko kaikki ok ja pystyisi nauttimaan raskaudesta.
Tällä hetkellä kaikki asiat pyörii päässä, vaikuttaen myös yöuniin ja lisäksi nuorempi heräilee aamuyöstä useita kertoja, joten välillä mennään zombiena
 
Täällä yk4 kp32/27-40
Tänään testattu nega, ylihuomenna uusiks. Pari kiloa pudonnut, eli hitaasti mutta varmasti :)
Käyn aika harvoin nykyään palstalla, johtuen siitä ettei vielä vaikuta kierto tasaantuneen, mutta jos ja kun niin kunnon yritystä päälle :D
Tällä hetkellä ei tunnu yhtään että ois raskaana, mutta testaillaan nyt kuitenkin niin kauan ku tätiä ei näy
 
Sinisiipi, jospa sä pääsisit ultraan! Mut sehän on hyvä merkki että on kovat oireet, ainakin hormonit kohollaan:wink vaikka ikäväähän se on kun jatkuvasti paha olo:sad001 voimia! Voin kyl samaistua sun viestiin kun täälläkin tehdään hampaita, niin yölläkin herätään huutamaan...
Mamaminion toivotaan et plussaa alkais piirtämään! Toivoa on kunnes punaista näkyy... Olitko sä käynyt siellä lääkärissä et tietäis mikä syy tohon kierron heittoon? Hyvän alun oot kyl saanut painon pudotukseen:) tsemppiä pudotus ja raskautumis projektiin!
 
Täällä on dpo 4 menossa.. yk mikä lie.. mutta onhan tuota yritystä ollut jo hyvä tovi.. 2v4kk.. ei oo kovin teiveikas olo.. jospa kuitenki jossain vaiheessa tärppäis..
 
Tsemppiä Junibea! Teillä on pitkä matka takana :Heartred Jospa edessäpäin olisi kevyempää ja saisitte ensi kesänä pienen kainaloon:Heartred
 
Junibea toivotaan pikaista yllätys tärppiä! Kyllä ootte tosiaan pitkän matkan mennyt, pidetään sormet ja varpaat ristissä että teille suodaan kesä/syksy vauva, tsempit! ❤️
Omaa napaa hiukan, meillä olis nyt tiistaina luvassa nt ultra, pirunmoinen jännitys päällä :wink
Äippä ja vilpertti 12+2
 
Jes vihdoinkin mäkin pääsen kirjoittelemaan tänne pitkästä aikaa:D Tietsikka otti ja meni rikki ja piti vähän aikaa odotella että on varaa ostaa uusi. Tai ei me vieläkään sitä ostettu, veronpalautuksista piti mutta saatiinkin mun veljeltä sen toinen tiesikka käyttöön. Puhelimella kyllä kävin lukemassa täällä mutta ei se antanut mitään kirjoittaa jostain syystä, liian hidas netti varmaan.

Junibea, toivottavasti teille vielä vauva tulee :Heartred On kyllä ollut pitkä ja raskas taival :sad001

Meille ei tullut juhannusvauvaa, varmaan meni ajoitus pieleen koska keskiviikkona plussasin ja nyt olis heinävauva matkalla 4+3 :Heartred En kyllä uskonut plussaan tässäkään kierrossa kun mitään aavistusta ei oviksesta taaskaan ollut ja mietin jo että oliko sitä ollenkaan. Saa nähdä miten käy, yhtään keskenmenoa kun ei ole taustalla niin että voiko mennä hyvin. Mutta raskaana kunnes toisin todistetaan, eikö se niin mene:D On tää vaan aina yhtä jännää!
 
Tilda ihanaa onnea:Heartred toivotaan että tämä viideskin tulee syliin asti:) voih että kun nää vauva uutiset herkistää:D
 
Täällä kp43/27-40
Viimeksi 10päivää sitten testattu nega.... Mietin josko jaksais tänää taas käydä ostaa testin vaikka en jaksa positiiviseen testiin uskoa blaaah.

Ihana kuulla että Äipällä raskaus menee hyvin ja siis mihin tää aika menee, sullakin jo nt-ultra takana!!!

Tsemppiä kaikille muillekin :Heartred
 
Onnea Tilalle!
Tsemppiä Junibea!
Mamaminion kyllä se vielä plussaksi muuttuu!


Täälläkin saatiin asiat vihdoin eteenpäin, kun lomautukset loppuivat ja varattua ajan terkkarille
Sykettä olen jo itse kuunnellut silloin tällöin ja tänään myös terkkari kuunteli, joten en ole kuullut harhoja. Oli kuulemma nopea syke ja selkeä, sano et vois olla jo enemmän kun 9 viikkoa, mutta ainakin sen verran.

Nyt on sitten neuvola lääkärille aika 28.11, jos silloin vaikka näkis pikkuisen. Eipä tuohon sairaalan ultraakaan enää niin kauaa ole, mutta jotenkin viime kertasen jälkeen haluaisi jo pikkuisen nähdä nopeammin ja onneksi se toivon mukaan onnistuu.

Sinisiipi
 
TÄNÄÄN SE TOINEN VIIVA ILMESTYI!!!!! :'D
Kiertopäivä tänään hurjat 55/27-41
Joten nyt täytyy hetki pohtia milloin mulla olisikaan LA.... Viimeksi 10päivää sitten testattu selkeä nega.
Anteeksi kun olen niin lennossa,
ImageUploadedByVau Foorumi1480650933.919051.jpg
Mitäs muille kuuluu? :Heartred
 
Takaisin
Top