Suurperhe kuumeilijat

Tuohon kaksosten oireisiin, ei mun siskolla ainakaan ollut sen kummempaa oiretta kaksosista kuin yksösraskaudestakaan :) Mulla itsellä oli selvästi voimakkaampaa (ihan järkyttävää oksentamista) alkuviikot kun kaksoset vielä oli kyydissä, varmaan sen jälkeen laantui vähän kun toinen ei enää jatkanut kehitystä. Mutta mähän olen oksentanut kaikissa raskauksissa että varmaan sen takia tuossakin samaa.

Mullakin tais näyttää 5+2 vielä 2-3vk vaikka laskettua aikaa siirrettiin viikolla aikasemmaksi. Vaikka olen aina plussannut aikaisin ja siinäkin raskaudessa missä laskettu aika pysyi ennallaan niin plussasin aikaisin.
 
Mulla oli hirveämmät olot kuin ykkösistä. Yrjösin rv11 asti ja olot kesti viel päivä kaavinnan jälkeenki. Ja olin tosi väsynyt. Esikoista oli myös tosi huonot olot, mutta silloin en oksennellu kuin tuplissa taas. Itse en halua taas kaksosia enää, kun niin isoriski mennä kesken.
 
Elaffy eikä:eek: hitsi! Mä melkein jo luopunut toiveesta et siellä vois ollakin kaksi... Oliko sulla minkälaiset oireet tupla onnesta? Mulla kun nää olot samat kun näistä muistakin et hentoa heikotusta, väsymystä, huimausta ja itku herkkyyttä:)onko kaksosista olot "pahemmat" kun yhdestä?
On kyl suunnattoman ihanaa kuulla et muillakin samat kokemukset tosta testistä :) huojentaa mieltä toooodella paljon❤️
Minulla ei muita lapsia ole kuin nuo tuplat. Yksösraskaus ennen tyttöjä päättyi kkm rv8+4 ja siinäkin oli ihan kunnon oireet. Oksentanut en tosin niin paljon alussa. Tytöistä oksensin rv30+ asti lähes päivittäin ja toki loppua kohti olo oli jo todella tukala ja liitoskivut vaivasivat. Rollaattorimummot ohittivat minut lenkillä jne.. :D

Kaksoset tulivat kuitenkin ihan yllätyksenä ar-ultrassa kahdeksannella viikolla. Ensimmäiset viikot olivat sen verran oireettomat.. :) Ennen plussaa ei juuri ollut mitään oireita, toisin kuin km raskaudessa oli raskaus ihan selvä jo ennen kahta viivaa testissä. Mutta tosiaan ei ole oikeastaan kokemusta yhdestä lapsesta kerrallaan, joten en osaa vertailla.
 
Meillä suvussa tosiaan paaaaljon kaksosia (omat veljet mukaan lukien)ja yhet luomu kolmoset joten haave tuplista on ollu kytemässä aina:) sillä täällä kyselen... Mies kyl sitä mieltä et yks vauva kerrallaan ois just sopiva:p
 
Täällä kp29/27-40
Vahva tunne että tärppiä ei oo käyny ku en oo oikeen ovistakaan bongannu :/

Mut en ny heitä kirvestä kaivoon, ensviikon lopulla testailut jos ei tätiä näy :)
 
Mamaminion Jospa kävis kuitenkin niin että plussa tulisi testiin :) Mä olen kyllä kuullut monen sanovan että tärppi tulee just sellasesta kierrosta kun ei ovista bongaa eli onhan se ihan hyvin mahdollista.
 
Olis tietenkin kätevää kun sais kaksi kerralla. Mutta sitten taas en tiedä haluaisinko kuitenkaan, oksennan jo koko raskauden niin miten kävis sitten kun olis kaksi koko raskauden mahassa... Mutta sitten olis lapsiluku täynnä heti kerralla, ei tarvis enää kuudennesta haaveilla erikseen :)

Meillä vähän hankaloittaa tätä yritystä se että yritetään leikkimielisesti ajottaa niin että jos sattuis tyttö tulemaan (tietenkin poika on yhtä tervetullut mutta nyt ois tytön "vuoro" :D) niin kun en tiedä milloin se ovis on niin voi käydä niin että liian pitkä aika tulee talletusten ja oviksen väliin. Ja liian lähellä ovista ei sitten voi tallettaa :grin No tämä eka kierto näin, katsotaan sitten jatkossa onko tämä liian hankalaa kun haluais kuitenkin että olis ihan rentoa meininkiä :grin
 
kp 31/27-40
Testauspäivä lähestyy :)
Varmaankin lauantaina sitten testaan. Silloin ois kp34
Mites muilla sujuu, onks testailemassa kukaan muu?
Mites äippä x4 sulla raskaus sujuu? :)
 
Mamaminion täällähän tämä:) tänään poksahti rv 6, pokspoks❤️ tässä nyt on muutaman päiväl ollu aika hiljasta oirerintamalla, hetkellisiä etomista ja eilen menkkajomot teki hetkellisen comebackin, muutoin ollu aika normi fiilis... Tai jos ei räkätautia lasketa, aletaan tässä jo siitäkin tervehtyä:) tänään lähtee lapset mummolaan viikonlopuksi, saa itsekin hengähdys tauon... Ihanaa! Tietysti kun on aikaa kuunnella olojaan niin sit iskeekin kunnon etomiset tms:wink
Mitä luulet tarttuko siemen matkaan? Täällä sit jännätään testi tuloksia:wink
 
Suoraan sanottuna, en usko :sad001
On ollut perinteiset pms raivarit alkuviikosta ja menkkajomotusta havaittavissa. Ihme kyllä ei ole edes mitään pakottavaa fiilistä testailla, mut johtuu varmaan viime kierron traumoista kun mulla meni varmaan satanen kun ostelin sekä ovis että raskaustestejä ja pelkkää negaa tuli :D
Mutta onpahan sitten kiva yllätys jos tärppi olisikin käynyt. Jos ei ja kierto taas venyy niin otan lääkäriin yhteyttä.
 
Toivotaan siis iloista yllätystä:wink mut tosiaan kannattaa sinne lekurille hakeutua jos kierto venyy... Tietääpä sit syyn! Odottelen lauantaita innolla:wink
 
Vähän kurkin tänne, hei vaan :greet025
Meillä ei ole ajatuksena kyllä hankkia enempää lapsia, tällähetkellä neljä on ihan hyvä :D Kolmosen jälkeen oli selvää, että nelonen tulee. Nelonen päätettiin viimeiseksi, hän on 11kk nyt. Minä päätin. Mä vaan en ole tosta miehestä varma. Oon yrittänyt keskustella aiheesta, laidasta laitaan kohdun poistosta lapsentekoon, mutta selkoa ei saa. Tuohon kohdun poisto asiaan hän kyllä suutahti, ehdoton ei. Sekä kiukuttelee, kun myyn vauvatavaraa pois :wideyed: Haluaako se kumminkin? mä oon miettinyt nyt asiaa kauheesti, siksi varmaan oon täälläkin urkkimassa. Mähän muuten voisin vaikka kuusikin lasta haluta, mutta kaksi viimeistä raskautta ovat olleet tosi vaikeita sekä mua hirvittää muiden ihmisten reaktiot, jos :D Niin kuin täältäkin luin, mekin ollaan saatu aika ikäviä kommentteja erityisesti nelosen kohdalla, taasko ja ettekö ehkäisyä käytä ja paras, kun mies jäi saikulle niin kohta on kuulemma kummin paikka taas vapaana :confused: No mistäs sitä tietää, koska se lapsiluku on täysi, antaisko fiiliksen viedä vai kuunnella järkeään :banghead:
sekavaa tekstiä...
Mutta, plussatuulia naiset ja onnea Äippä x4 plussasta :Heartred
 
Kiitos jääkukka❤️ mä kans oon miettinyt et mistä sen tietää kun on lapsiluku täynnä? Ei tiiä, mulla on krooninen vauvakuume joka iskee jo synnärillä:D
Kyllähän se vähän mietityttää et miten ihmiset reagoi uutiseen tästä viidennestä, mut mitä se muille kuuluu?
Jotenkin ajattelee et ei se yks(tai kaks) lasta enää tässä "konkurssissa" tunnu missään... Itsellä kyl toi nelosen odotus oli rankin, viimeiset 3 viikkoa meni mukavasti supisteleen, mut pikkunen tajus tulla vasta viikolla 39... Joten vähän pelottaa miten tässä käy... Noh sen näkee sit, mitä sitä vielä stressaamaan:wink
Vähän kyl kuulostaa siltä et siellä miehellä olis vauva haave:wink
 
Hei minkä ikäisiä olette suurperheen kuumeilijat? Mulla salaisena toiveena on viides, ja mietin olenko jo liian vanha edes haaveilemaan! Nyt nelonen 8kk ja muutamaan vuoteen ei ole viidettä tulossa... Olen nyt 34 ja haluan saada tämän porukan hieman vanhemmaksi ja käydä töissä välissä. Ahdistaa ajatus jos olen sitten jo liian vanha... Tai sitten 4 on meille oikea luku :Heartred
 
Mä oon 30 :)
Mullakin oli alunperin suunnitelmissa että lapset teen ennen ku oon 30 mutta....gröhöm... siippa on ollut hieman ailahtelevainen ollut tässä asiassa :D ( jos lueskelee muutaman sivun taaksepäin niin huomaa)
En siis enää ole mitään takarajaa varsinaisesti laittanut, mutta ainahan se tulee se tunne että ehkä se seuraava ois sitten se viimenen.
 
Mä olen 32 ja nyt viides tulossa. Mutta ei musta vielä nelikymppinenkään ole liian vanha olemaan raskaana! Ystäväni on nyt 41 ja haaveilee myös viidennestä :grin Tän hetkisen kuopuksen saadessaan oli 38v. ja oma äitini sai nuorimmaisensa 37 vuotiaana, eikä kokenut itseään lainkaan liian vanhaksi, vaikka meihin isompiin tuli ikäeroa 15-13 vuotta! Pienet lapset pitävät nuorena :wink
 
Täällä 31vee.. ja meillä on 5 tyttöä.
Alkukierto meneillään.. ensimmäinen kierto tuulimunan jälkeen..
 
Takaisin
Top