Ihan hyvin täälläkin pärjätään, olisko semmoinen piirun verran alle tonttu se mikä jää käteen kaiken pakollisen (laskujen,asuminen tms) jälkeen, se menee pääsääntöisesti ruokakauppaan, vaippoihin, korvikkeeseen tms (siis minun+miehen tulot) . Isovanhemmat ostaa mielellään tytöille vaatteita tai sit käydään kirpparilla, vaatteita kierrätetään isommilta pienemmille. Jos jotain isompaa pitää ostaa sitä varten on säästö johon yritetään joka kuukausi laittaa jotain 100-200€ väliin... Nyt kukaan ei mitään harrasta ja vaateet kelpaa kierrätettynä niin ei ole ollut ongelmaa vaikka tiukkaa tekeekin:) ei ne pienet tulot vaan pienet menot, enkä usko että jos se muksu#5 meille suodaan että tilanne tästä muuttuu... Ei yksi enää tässä "konkurssissa" tunnu missään:D
Minä oon ollu kotona lasten kanssa sitten esikoisen eli semmosen 5.5 vuotta ja kotona meinaan olla niin pitkään kun pienen on 3-v, taloudellisista syystäkin näin (astronomiset päiväkoti maksut) ja myös siks kun mun mielestä alle 3-v lapsi on liian pieni olemaan koko päivän erossa vanhemmista ja olisi hyvä että lapsi osaisi kommunikoida hoitajan kanssa edes jotenkin ymmärrettävästi mitä noihin eläke asioihin tulee niin niitä en halua edes vielä niin miettiä, elän/nautin ennemmin tästä ajasta kun lapset on pieniä kuin mietin sitä mitä elämä on 50-vuoden päästä... Jos meidän ikäluokka pääsee edes eläkkeelle? Pitää sitten säästää enemmän kun lapset muuttaa pois kotoota:)
Minä oon ollu kotona lasten kanssa sitten esikoisen eli semmosen 5.5 vuotta ja kotona meinaan olla niin pitkään kun pienen on 3-v, taloudellisista syystäkin näin (astronomiset päiväkoti maksut) ja myös siks kun mun mielestä alle 3-v lapsi on liian pieni olemaan koko päivän erossa vanhemmista ja olisi hyvä että lapsi osaisi kommunikoida hoitajan kanssa edes jotenkin ymmärrettävästi mitä noihin eläke asioihin tulee niin niitä en halua edes vielä niin miettiä, elän/nautin ennemmin tästä ajasta kun lapset on pieniä kuin mietin sitä mitä elämä on 50-vuoden päästä... Jos meidän ikäluokka pääsee edes eläkkeelle? Pitää sitten säästää enemmän kun lapset muuttaa pois kotoota:)