Toi taloudellinen pärjääminen riippuu niin monesta seikasta. Mikä on jollekin paljon on toiselle vähän. Asuinpaikka ja -tapa, muu varallisuus, velka, elämäntapa, harrastukset, niin moni asia vaikuttaa.
Teillä on tosiaan hyvin aikaa suurentaa perhettä myöhemminkin marsupilami! Se kunnon äitiyspäivärähälle pääseminen, ja mahdollisuus palata töihin kun talous vaatii, tuo kyllä tiettyä turvaa olemiseen.
Meillä nuo kolme ensimmäistä tuli parin vuoden välein, sitten oli pidempi tauko kun pykättiin taas uutta tupaa pystyyn ja mies opiskeli uuden ammatin(eli minä tein täysillä töitä)- ja täytyy sanoa että nää viimeisimmät vauvelit on kyllä saaneet paljon iloa ja apua jo isommilta sisaruksilta. On ollut aivan eri tilanne jakaa vastuita kun mitä silloin alussa kun kaikki arjen pyöriminen oli kiinni itsestä. Nyt ollaan tilanteessa että olen ekaa kertaa pidempään kodinhoitotuella-ja eihän se mitään luxustuloa ole! Pärjätään kuitenkin yhdenihmisen tuloillakin, varsinkin kun voi tehdä tarpeenvaatiessa ylitöitä ja yövuoroja sun muita. Mulla on lisäksi maataloustuloa, mutta tiedä nyt voiko niitä plussanpuolelle laskea.. lapsilisät on kyllä oleellinen osa omaa kassaa tässä kohtaa.
Joku oma pikkulisä tuloihin olisi kyllä hyvä olla olemassa, keväällä koitin hoitaa yhtä hoitolasta, mutta en kyllä jatka sitä hommaa, oli meinaa aika raskasta insinöörille
. Omaa ammattia olen ajatellut kotoakäsin jossainkohtaa harjoittaa-katsotaan nyt mitä siitäkään tulee.. Mutta noita eri mahdollisuuksia omaan lisäansioon kannattaa miettiä jos mielii olla kotona pitkään-eri tietysti jos puolison tulot kattaa kulut mennentullen
! Eläkkeet ja muut ei toki kerry kotonaolemalla, mutta kyllähän elämä on vahvasti tässä ja nyt.