suuri imetys ja korvike ketju :)

"Koittakaa nukkua univelat pois". Vitsit kun pystyiskin, mutta viime yönäkin eka syöttö 01, toka 04, sit kukuttiin ja leikittiin leikkimatolla 04-05:30... Ei näitä velkoja saa ikinä pois kun toi taaperokin pyörii jaloissa, ja taloyhtiön aitaremontti metelöi päivisin. Onneksi sentään lapset ei rempasta häiriinny ja mies ekaa päivää lomalla.
 
Mitä meninkään kirjoittamaan.. Äsken meillä nukkuivat kaikki muut paitsi minä, odottelun unta. Sitten heräsi vauva, isäntä ei. Joten nyt nukkuu isäntä ja taapero, kuten aamuyölläkin, ja me ollaan vauvan kanssa leikkimatolla... *haukotus*
 
Joo...no ei se nukkuminen kyllä ihan noin vain onnistu jos siellä on taaperokin. Olen autuaasti unohtanut tuon ajan. God bless me :-) Nuo isot tytöt on niin helppoja jo. Nukuin nyt aamusta 2h kun roosa nukkui kolmen tunnin päikkärit. Sitten isot tytöt haki itselleen pitsat tuosta tien toiselta puolelta kun me vasta herättiin...
 
Hei mietin tällästä että onko täällä ketään joka meinaa täysimettää 6kk asti? Mä ajattelin imettää jos vaan pystyn ja poika kasvaa hyvin.. viikon päästä on 5kk neuola ja katotaan miten meijän poitsu on kasvanu.. Ne ketkä vielä täysimettää nii miten teillä mennään nukkuu? hertään öisin? ja sit aamulla koska?
 
Mulla on aikomus täysimettää 6 kk:n ikään. Meillä myös 5kk neuvola ens viikolla.

Tällä hetkellä nukutaan tosi kivasti. Nukkumaan mennään siinä 22:n maissa ja kasin-ysin aikaan heräillään. Kerran syödään yöllä joskus n. 3:n tienoilla.
 
Jos kasvu samaa kuin aikaisemmin niin täysimetyksellä mennään. Normaalisti syödään pari kertaa yössä ja n.20-7 nukkuu
 
Meillä viljo menee nukkuun 21-22 ja herää syömään 3-4 ja n 7-8 joskus herää tuolloin ja joskus nukkuu 9 asti.

Meillä kasvun puolesta voidaan jatkaa täysimetyksellä vielä kk. Mennään nyt ihan fiiliksen mukaan. :-)
 
meillä ei olla nukuttu kun aina 3-4 tunnin pätkissä.. viime yönä esim mentiin 10 nukkuu ja herättiin puol 2 ja sit ja sit 5 aikaaja puol 8 otin viereen tissille sylmään vielä "aamupalaa".. eli 2-3 syöttöö per yö.. Leevi laitettiin just viikko sit omaan huoneeseen nukkuu..
 
Meillä Nanna aika samanlainen rytmi. Välillä saattaa nukkua jonkun syötön yli, mutta yleensä noin. Kiinteitä ollaan maisteltu, mutta pääasiassa saa kyllä vaan tissiä... Aloitettiin ihan omasta halusta, kun näyttää jo vähän kiinnostavan syöminen ja lusikan pitely. Kasvun puolesta ei ois tarvinu. Syö yleensä pari lusikallista tissin päälle. Joskus intoutunut enemmänkin, mutta pieniä määriähän nuo vielä :)
 
Eikä meillä nuo soseiden maistelut vaikuta yösyömisiin. 2-3 kertaa syödään yössä ikävä kyllä.
 
Eli vaikuttaa aika tavalliselta toi yöheräily.. Kiva kuulla että muilla kin menee aika samalla tavalla.. Sillon kun Leevi nukku vielä meijän huoneessa nii sillon se heräili 2 tunnin välein ja ainaki musta tuntu siltä että ite olin liian herkkis ja syötin sen aina kun se vähän kin alko kitisee mikä todenäkösesti oli virhe ja menin ite aina sotkemaan sen yöunia.. Tosin nyt vähän helpompaa kun nukkuu omassa huoneessa eikä aina herää kaikkiin pieniin ääniin..
 
Imetyksellä mennään. Välillä poju nukku jo 7-8 tuntia putkeen, mutta nyt ollaan palattu 2-3 tunnin pätkiin. Vaiheesta vaiheeseen :wink
 
Vaikka oli imetyksestä puhe, niin korvikkeella ja soseilla mennään. Pojat menee nukkumaan 19-20.30. Heräävät yöllä 1-2 kertaa/muksu. Yleensä toinen herää kko 2-3 ja sit klo 4-5 ja toinen herää kans 4-5. Vaihtelevat keskenään, kumpi herää useammin. Nyt on pari yötä kyllä menny niin että ovat heränneet vain klo 4-5.
Aamulla heräävät 7.30-8.30. Siitä pari syöttöä ja sit uusiks päikkäreille.
 
Joo-o, vaiheesta vaiheeseenpa hyvinkin. Meillä mentiin välillä 1 syötöllä, sitten 2:lla, sitten herättiin koko ajan 1-2 tunnin välein ja nyt on taas sitten tällainen leppoisampi vaihe menossa.
 
Täällä on ruvettu välillä heräämään 4-5 aikaan syömään vaikka tähän asti nukuttu yöt läpensä. Jäbä tankkaa ku kulutus on kasvanu kääntymään oppimisen myötä.
 
Mulle sanottiin neuolassa että nyt se alkaa olee siinä iässä että saataa nukkuu jopa 8 tuntii mut ei oo kyllä näkyny.. Pisin pätkä mitä Leevi on nukkunu yöllä yhteen putkeen nii on 5.5 tuntii ja seki on ollu vaan yhen ainoon kerran.. Mut kyllä mä uskon että nää yöt tästä paranee pikku hiljaa..
 
5,5h on aika hyvä jo, tän ikäsen vauva yö tais olla joku 4h :)

Meil mennään kyllä 6kk täysimetyksellä, poitsu on tyytyväinen ja kasvaa hyvin. Ei kiirettä siis kiinteitä alotella ja sit ku alotetaan nii aika rauhallisella tahdilla :)

Leo nukkuu öisin 4-5h pätkiä. Syö 1-2x yössä. Jos kahdesti, eka imetys on 23-00 välillä. Sit seuraava joskus 3-4 aikaa.. Jos huolii nii imetän vielä siinä 4.30 aamuyöstä ennen kun lähden töihi. Kun en mee töihin (viikonloppusin) nii yleensä tissitellään 4-7 väliin aika tiiviisti, nukkuu yleesä tissi suussa. :D päivällä syö 2-3h välein, työpäivän aikana käy 3-4x syömässä. Yhteensä imetän varmaan vuorokaudessa 11-14x
 
14x ?!? o_O siinä on kyllä jo aikamoinen määrä. Meillä ehkä keskimäärin 9 kertaa päivässä
 
Meillä kin kyllä tissillä tosi usein varmasti yli 10 kertaa vuorokaudessa ja iltasin useita kertoja. Kysyin sitä neuolasta että onko ihan normaalii nii se sano että jotkut vauvat syö usein ja vähän ja toiset sit enemmän kerralla mutta harvemmin.. Vauvoja on niin moneen lähtöön..
 
Takaisin
Top