suuri imetys ja korvike ketju :)

No onhan se oikeastaan ihan hauskaa, kun joka viikko keksii kaikkia uusia temppuja... Meinaa vaan nuo vaipan ja vaatteiden vaihtamiset olla semmosia operaatioita, että palaa varmaan sata kaloria per kerta. Tätä taistelua varten mulla vissiin on vielä toi yks vararengas masussa :grin
 
Oliks täällä vai missä kun äitit kummasteli sitä, että imetysaikana onniin mustelmaherkkä?
 
Mä oon kans ihmetelly et miten mun jalat on ihan mustelmilla ja päädyin kans siihen et turvakaukalo hakannu.
 
Mulla on rintakehä täynnä vauvan sormenpään kokoisia mustelmia. :shifty:
 
Mites paljon teillä menee nykyään maitoa? Monestiko imetätte? Ootteko aloittaneet hapanmaitotuotteita? Jos ootte, niin miten maistuu? Pikkukyselyy kehiin, koska on niiiiin tylsää kun pikkumies on sairaana ja nukahtaa syliin vähän väliä, niin ehtis vaikka lukee teidän vastauksii :)

Täällä osittain imetetään ja osittain korviketta. Tissit ei tahdo kestää, niin on päätyny tähän. Imetän 3-4 kertaa päivässä ja 1-2 kertaa menee vähän korviketta. Poju on maistellu raejuustoa ja tykkää kovasti. Muita ei olla vielä otettu kehiin.
 
Ei mee vielä hapanmaitotuotteita, imetän päivällä n. 5-6 kertaa (tällä hetkellä on kiinteiden kanssa vähän ongelmaa niin en oo laskenut) tai niin usein kuin neiti pyytää. Yöllä ehkä normaalisti 3 kertaa (11-13 tuntia, ts lapsen "yö") tai taas niin monta kertaa kuin neiti haluaa/tarvitsee rinnan.
 
Tänään aloitettiin hapanmaitotuotteiden testaus maustamattomalla jugurttilla ja hyvin maistui se pieni määrä jonka,sai eikä toistaiseksi mitään oireita ole tullut. Päivän aikana imetän 4-5 kertaa.
Tässä mukana yön vika imetys eli se turhautunut yritys saada poika vielä jatkamaan unia sekä illan vika tissille tainnutus. Yöllä imetän monta kertaa, en laske kertoja enkä katsele kelloa. Jonnekin 1v asti on ajatus imettää mutta voihan se olla että poika on toista mieltä suuntaan tai toiseen :-)
 
Likka on tihentänyt imemiskertoja päivällä ja vähentänyt kiinteitä. Oliskohan se jotain joutsenlaulua...

Ollaan maisteltu viiliä ja riisipiirakoita vähän, tänään oli tehotesti ja piimää, viiliä ja maitoon tehtyä makaroonilaatikkoa. Jos ei ylihuomenna(kaan) näy mitään oireita, jatketaan altistusta.
 
Mä imetän päivällä n 5 kertaa ja sit yöllä n5 aikaan ja vielä n 7 aikaan kun yritän kans jatkaa viel nukkumista. Mutta selkeesti päivällä ottaa välillä vaan pienet hörpyt kun ei vaan malta.
 
Päivällä yritän tarjota ja välillä malttaakin syödä pitempään, ehkä sen 4-6 kertaa. Yöunille tissin kautta ja öisin syö,ehkä 3-10 kertaa, osa on tietty vaan tutittelua mutta harvoin olen hereillä tai herään jos poika vieressä käy imuttelemassa. Maitotuotteita ei saa allergiaepäilyn vuoksi, odotetaan lähetettä altistukseen.
 
Meillä alotettiin hapanmaito tuotteet noin 2 viikoo sitten.. Rasvaton rahka ja sit luonon jugurttia.. Kumpaakin hedelmän kanssa.. Sit on saanu rasvatonta maitoo maistaa pari kertaa mun lasista.. Viimesin kokeilu oli nyt smetana lohen kanssa.. Mitään oireita ei oo tullu.. Imetän vielä 5 kertaa päivässä ja hyvin huomaa että aamu tissi on se tärkein Leeville.. Esim lounaan jälkeen menee yleensä aika leikkimiseks eikä oikeen haluu juoda.. Toki ruoka annokset kin on sitä 300-400g luokkaa nii en yhtään ihmettele että ei jaksa.. Meinaan jatkaa imettämistä niin pitkään kun ite haluu juoda ja pystyy vaan imettää = )
 
Meil syyään tissiä 5-7krt päivässä. Lisäks 5-6 kunnon ateriaa kiinteitä ja 1-2 krt pullosta korviketta :eek: luulis kasvavan :D korvike otettiin kuvioihin et vois sit hoidossa syödä sitä. Toivoin et ois pikkasen vähentäny imetystä mut eipä näköjään.. Mie en saa varmaan ikinä lopetettuu, jossei neiti ite lopeta :rolleyes:
 
Meillä on nyt flunssassa öisin syöty taas urakalla. Vähintään neljästi yössä. Ja ekan kerran syöni siis jo puolilta öin. Saas nähä palataanko itsestään normaaliin klo 5 ja 7 syömiseen.
 
Täällä loppui tissin imeskely. Poitsu eilen aamuna veti viimeiset tissimaitonsa eikä oo sen jälkeen "nannan" perään huudellu. Tänä aamuna oli siis ihanan erilaista, kun hain pojun aamulla viereen köllimään, niin hän työntyi oikein tiukasti viereen ilman tissittelyä. Niin ihana tuhisija :Heartred Molemmille aika oli kypsä lopettaa :)
 
Meillä loppetettiin ne yöimetykset viikko sitten ja tosibhyvin on mennyt. Nyt poitsu nukkuu läpi yön 20.30/21-7.30. Vähän aiemmin joudun nyt siis aamulla heräämään, mutta yön saan nukkua rauhassa.

Päivällä imetän ruokien päälle, eli 5x päivä.
 
Meillä syö tissiä aina kun haen mummolasta töiden jälkeen, sit päiväunilla ( nukutaan yhdessä kun esikoinenki on sillo nukkumas) nii ainaki nukkuu tissi suussa.. Syö ehkä 2 siinä unien aikana.. Sit illasta tankkailee 2-3x yöllä ei syö, kun 4 maissa millo nousen ite.. Ja sillonki tuuppaa tissin suuhun (perhepeti) usein et nukkuu isin kaa sit viel pari tuntii ainaki. Mummolas juo pumpattuu tissimaitoo mukista sit ennen päiväunia. Tosi leppasasti menee.. Imetän varmaan viel pitkälle ens vuotta, katellaan mite menee, Leo on itestää jättäny päiväimetyksiä pois, ei sillonkaa juuri tissii syö päivällä "turhaan" kun oon koko päivän kotona lasten kaa. Nii uskon et vähentää sit omaa tahtiaan jatkossaki, nii helpolla päässy yöt tähä asti, et jaksaa töissäki kun ei tartte pomppii pinasängyn välillä joten nukkukoo kainalossa (eroahdistusta onki vähän ollu nyt nii saa tankata läheisyyttä samalla)
 
Mä oon kans päättänyt antaa tissiä niin kauan, kun toi haluaa. Sen koitan kuitenkin tiukasti opettaa, että kotona syödään tissit. En kyllä tiiä mitä siitä tulee, kun taaperokerhossa ja uimassa on ihan luonnollista imettää ja juur muualla me ei sit kaupan lisäksi käydäkään :D
Nyt kuitenkin näyttää taas harventuneen tahti, tosin taitaa vaan olla suvantovaihe hampaidenteossa.
 
Mä aattelin imettää just siellä missä Bebe keksii tissiä haluta ja niin pitkään kun se haluaa :D. Tosin, mun töihinpaluu on varmasti vaikuttanut, kun eipä toi päiväsaikaan syö enää kuin kerran tai kaksi, eli ei niitä julki-imetyksiä paljon tule missään tapauksessa.
 
Jimmy söi viimeisen kuukauden tissiä kerran aamulla ja kerralla illalla aivan hätäisesti, että just ja just tuli varmaan vaan maku suuhun. Päivällä litki sit korviketta. Sit vaan lopetti. Kävi kyllä näppärästi, kun ehdin jo jossain välissä pelätä äkkilopetusta. Ei ees tisseissä tuntunu tuo lopetus.

Nyt rillittää korviketta ihan onnessaan nokkamukista. Kohtahan sitä vois jo normimaitoakin antaa...
 
Takaisin
Top