suuri imetys ja korvike ketju :)

Jes ihana kuulla että on näin paljon muitakin! :) Alkaa vaan näyttää meillä siltä että olen naulattu sänkyyn seuraavatkin 3kk kun meidän imetys ei onnistu missään muualla. :sad001
 
Onko ongelma vauvan imuotteessa vai siinä ettet löydä hyvää asentoa muualla? On kyllä tosi harmillista jos ette pääse liikkumaan. Kannattaa kysyä apua imetyksen tuki ry:n faceryhmästä tai soittaa niiden tukipuhelimeen.
 
Anskurai, meillä sama juttu. Pienikokoinen poika ja paino noussut vain 300g 3kk-4kk välillä. Mua vähä huolestuttaa kun poika on niin pieni eikö kasva mutta terkan mielestä imetystä voi jatkaa sinne 6kk asti.
 
Poitsu imaisi mulle eilen kunnon fritsun tisuliin! AUUUU! Tyyppi on nimittäin alkanu välillä vaatimaan ruokarauhaa (=peittää käsillään näkymän tissutteluun) ja mietinkin eilen, että kylläpä jätkä vetää tissiä antaumuksella ku kirpasee aika kovaa... sit irrottikin otteensa ja oli melkoinen patti mustelmineen about kolmen sentin halkaisijalla meikäläisen rinnassa. Oli hieman imuote pielessä, mutta korjattiin ja jatkettiin kuin mitään ei olis tapahtunu :dummy:
 
Usko tai älä, mutta kyllä muakin nauratti! Etenkin kun puhelin poitsulle, että mitäs se siellä käsien suojassa oikein puuhaa ja sitten katoinkin, että kappas vaan, tämmöstä tällä kertaa... :)
 
Mikäs on muiden korviketta nauttivien vauvojen ruokarytmi? Meillä syödään aika tarkkaan 2 tunnin välein ja ku sanoin siitä mun mutsille niin se oli sitä mieltä että 3 tunnin välein kuuluis syödä. Mä tosin haluaisinki pikkuhiljaa venyttää ne välit siihen 3 tuntiin, kesää ajatellen 2 tunnin välit on aika tiuha tahti jos meinataan johonki vähänki pidemmälle lähteä. Mites se sit onnistuu.? Tosi pitkään kyllä ollu maitoannos sen 120 ml ni mietin että pitäiskö sitä suurentaa? Vaikkakin se 120 ml on ollu se sopiva määrä herran mielestä eikä oo nälkäsekskään jääny.
 
Oivoi.. Kokeiltiin tänää Leon kanssa pulloa.. Tahdistetusti.. Katteli vaa minuu ja naureskeli pullo suussa. No pitäö vielä treenata.. Mut kyllä mä vaan alan nyt tajuta et oon Ihan liian kiltti kun luopasin nii lomia tuurata. No onneka voin käydä imettämässä kotona jos vaan järkkäilen työt sillee fiksusti.
 
Täällä kans toi 2h on hyvää tahti ja 120ml- 130 ml menee. Enemmän jos laittaa ei syö kaikkee tai sit puklaa hirveesti.
 
2-3 tunnin välein meilläkin syödään tosin rinnasta joten määriä en osaa arvella. Roosa huolii tällä hetkellä pullosta vesitilkan, ehkä kohta vois kokeilla huoliiko korviketta/rintamaitoo.
 
150ml kahden tunnin välein, joskus kolmen. Ovat itse pikkuhiljaa venyttäneet aikaväliä. Soseita saavat myös kaksi kertaa päivässä ja velliä kaksi kertaa päivässä mut ei mitään vaikutusta oo tohon väliin.
 
Me aloitettiin pulloharjoittelu tänään. Eilen oli ollut mun pilatestunnin aikana kuulemma lähemmäs tunti suoraa huutoa, mikä ei ole meillä ollenkaan tavallista. Pumpattua, pakastamatonta maitoa oli lapselle tarjolla, eli siitä ei ollut kyse. En halua joutua miettimään kaikkia vähiä menojani sen mukaan että ehdin imetysvälissä tai että kotiin tullessani kuulen samanlaisia kuulumisia kuin eilen. Ei kyllä ollut mikään menestys tää eka kerta, ehkä 20 ml meni itkun saattelemana.

Onko jollain vinkkejä pullo-opetteluun? Otin pakastimesta maitoa, koska yleensä se on se mitä löytyy, pidin sylissä, heijasin ja lauloin kun se tuntui rauhoittavan... Aloitin ennen kun vauvalla oli ihan mahdoton nälkä ja ajoitus tosiaan näin aamupäivään kun yleensä tähän aikaan ollaan virkeänä ja hyvällä tuulella.

Vai kestääkö tässä opettelussa vaan? Ei sekään oo mikään ongelma, mutta ajattelin että jos joku itsestäänselvyys jäi huomioimatta.
 
Hmm.. mulle tais joku sanoa että kun rinnat (aka the real thing) on siin vieressä niin äidiltä ei välttämättä huolita pulloa. Kaikki ei välttämättä huoli pulloa ollenkaan, et kannattaa miettiä myös hörppyyttämistä tai ruiskulla antamista. Toivottavasti onnistuu
 
Itse ostin jokin aika sitten aventin rintapumpun kun poitsu selvästi taas hylkii tissiä päiväsaikaan kun ei nähtävästi tule maitoa samaan tahtiin kuin rinnoista aamuyöllä. Halusin antaa rintamaitoa sitten vaikka pullosta niin ei tarvitsisi niin paljon korviketta rinnalle. Siinä rintapumpun mukana tuli se aventin tuttipullo, joka on ihan muotoilultaan tissin näköinen/tuntuinen. Annoin ensimmäistä kertaa siitä pumpattua maitoa, niin poitsu meinasi sitäkin alkaa hylkiä, kun on tottunut tavallisesta tuttipullosta juomaan. Hetken kiukkusen huutamisen jälkeen huoli pullon ja nyt on ruvennut taas tissitkin kiinnostaa, kun tuossa pullossa niin pieni reikä että joutuu siinäkin tekemään töitä hieman enemmän. :p

Voisiko tuo tuttipullo auttaa vastaavasti niitä jotka ei tykkää siitä tavallisesta tuttipullosta kun ei ole tissin tuntuinen? Nämä on taas sitten näitä minun mietintöjäni. :) :rolleyes:
 
Meillä pullosta syöminen onnistuu parhaiten kun pojalla on tosissaan nälkä, muuten menee helposti leikkimiseksi.
 
Kiitti vinkeistä, meilläkin on itse asiassa aventin pumppu ja se tuttipullo, pitää kokeilla sitä ens kerralla. Nyt syötin ainun pullosta kun se on aiemmin kelvannut.

Sitä kans mietin ettei välttämättä multa huoli pulloa, eli pitää vaan valjastaa mieskin harjoittelupuuhiin iltaisin tai viikonloppuisin.
 
Meillä on ruokailuväli päivällä 3 tuntia eli seuraavalla kaavalla mennään:
klo 8 aamupala
klo 11 lounas
klo 14 välipala
klo 17 päivällinen
klo 20 iltapala ja
klo 22-23 välillä unimaito
Yöllä sitten syödään yöstä riippuen klo 4-6 välillä.

Noilla klo 8-20 ruokailuilla saa aina päivästä riippuen muutamalla syöntikerralla ensin vähän sosetta ja sen jälkeen maitoa. Soseen kanssa maitoa menee 100-120 ml, muilla kerroilla 120-140 ml. Unimaito ja yömaito on 140-160 ml.
 
Takaisin
Top