suuri imetys ja korvike ketju :)

ei ole kuumetta, ei kipuja, ei itkua, pelkkää naurua, tosin nyt on 3krt päivässä antibiootti 3 vrk..

Mut jos on pienemmällä määrällä tyytyväinen niin antaa syödä sit hiukan vähempi.

neuvolassa oltiin sitä mieltä,että ab vaikuttaa syömiseen, ei ole kuulemma ongelma jos 8 desiä menee.
vaikuttaa mahaan ja kipu voi viedä ruokahalut.

Mulla meni nuo rinnat uudeataan rikki ja oli tosi kipeät. Imettäninen teki todella kipeää erityisesti oik rinnasta. Noh sit tutkailin asiaa ja tajusin et mulla on hiiva rinnoissa ja siks eivät parane millään.

Nyt pari päivää viljolle.suuhun puolukkaa ja tisseille vissy- ja ilmakylpyjä. Lisäks bepanthenilla rasvaillu. Päivässä kivut hävis ja pikku hiljaa näyttää haavat paranevan. Kun ois ajoissa tajunnu ton hiivan niin ois säästyny turhilta kivuilta.

Kiva lukea nyt virkeänä aamuista tekstiä...tää kännykän automaattinen korjaus on sitten hieno juttu kun asiat vähän menee sekaisin. Ihan isoja raivareita ei siis ole ollut ja poskea on silitelty ;-)
Täällä taas lueskelen vanhoja viestejä kun en oo foorumille vähään aikaan ehtiny... mutta siis on se kumma kun lukijankin aivot korjaa noi virheet sanoissa... kun luin tän niin oli että öö... etkös sä niin just kirjottanutkin :)

Mulla meni nuo rinnat uudeataan rikki ja oli tosi kipeät. Imettäninen teki todella kipeää erityisesti oik rinnasta. Noh sit tutkailin asiaa ja tajusin et mulla on hiiva rinnoissa ja siks eivät parane millään.

Nyt pari päivää viljolle.suuhun puolukkaa ja tisseille vissy- ja ilmakylpyjä. Lisäks bepanthenilla rasvaillu. Päivässä kivut hävis ja pikku hiljaa näyttää haavat paranevan. Kun ois ajoissa tajunnu ton hiivan niin ois säästyny turhilta kivuilta.
Hei, mistä ton hiivan tunnistaa? Mulla kans meni joku aika sitten nänninpäät rikki ja poika oli sit imeny vertakin (huomasin kakasta ja puklusta) ja imettämin satru hurjasti.

Mulla siis nännit on haljennut tuosta juuresta. Mutta punoittavat, aiemmin hieman kutisevat ja hilseilevät nännipihat oli ainakin aika selkeitä merkkejä. Lisäks tyypillistä on sellanen polttava kipu joka saattaa jatkua koko imetyksen ajan. Ainoa merkki voi myös olla vain haavaumat jotka ei parane. Viljolla sammas ei ainakaan juuri suussa näy, ihan aavistuksen kielen sivuilla vaaleaa joten en heti sitäkään huomannu.

Mutta sammaksen hoitamosesta ei oo mitään haittaa et jos yhtään epäilee niin suosittelen kyllä koittamaan auttaako, koska on kyllä ihanaa kun tuo järkky kipu helpottaa :-)

...Ollaanko ainoita jotka pyrkii 6kk:n täysimetykseen? Puolivälissä sitä taivalta. Voi vaan olla että hampaiden tuloon loppuu meidän imetys kun imuote on muutenkin surkeanlainen. Toivottavasti ei saada hampaita ihan heti.

Meillä on kans ainaki toistaseks ajatuksena täysimettää sinne n. 6kk saakka. Vaikka tyttö on pienikokoinen(4kk 5,4kg 60cm) ja painoa on tullut viimeisinä kahtena kuukautena vaan 400g ja 360g niin neuvolan terkan mielestä ei ole tarvetta lisämaidolle eikä kiinteiden aikaistamiselle.

Täällä myös! Nvltäti kysyi 3kk neuvolassa että haluan varmaan jatkaa imetystä vielä kum kasvaa niin hyvin :)

Joo on mullakin tarkotus täysimettää n 6kk ja jatkaa osittain imetystä yli vuoden ikäiseksi. :-)

Takaisin