suuri imetys ja korvike ketju :)

Meillä on Topias alkanut väsyneenä raivota tissille. Rauhoittumiseen on toistaiseksi auttanut hyssyttely, silittely ja rauhallinen puhuminen. Lopputulos on yleensä se, että vauva suostuu imemään hetken kauhealla raivoimulla ja sen jälkeen nukahtaa. Herää sitten vähän ajan päästä syömään kunnolla.

Ja ei oo meilläkään pulloa kokeiltu kun kerran joskus aluksi. Pitäis kyllä, että pääsisin vaikka juoksemaan. Toivottavasti pullo kelpaa vielä!

Täällä kanssa välillä ihan kiljutaan tissille. Onneksi täälläkin on auttanut hetken rauhoittelu ja tutti suuhun hetkeksi aikaa. Jos silläkään ei ole rauhoittunut, niin olen sitten antanut maitoa hieman pullosta, niin tissittelykin onnistuu sen jälkeen. Taidan omistaa ns. suihkutissit. Poika pärskii, kakoo ja ei saa kunnon otetta. Naama on pojalla välillä ihan maidossa ja huuto vain pahentaa herumista. Sitten kun tisseissä on vähemmän tavaraa, niin sitten huudetaan kun ei tule kuin paloletkusta niin kuin yleensä. :arghh: Onneksi vielä tosiaan tissi kelpaa, vaikka ongelmia välillä onkin. :)

Suihkutisseilyyn on täällä auttanut imettäminen samasta rinnasta useamman kerran peräkkäin. Raivareihin taas kävellessä imetys. On tää vaan taitolaji tää lapsen ruokkiminen. :O

Meille tuli tänään puolivahingossa ensimmäinen pihalla imetys! Olin lenkillä kaverin kanssa kun pysähdyttiin terassikahveille ja huomasin siinä että vauva olikin hereillä vaunuissa. Eipä sit, vauva syliin, tissi esiin ja sekä äiti että vauva nauttivat virvokkeita terdellä auringonpaisteessa :). Ei tuntunut viileä ilma mitenkään ikävältä rinnassa tai muuta, et kaipa sitä sit uskaltaa vappuna puistopiknikille jos sää on kohtuullinen.

Täällä Oulun korkeudellapa satoi tänään lunta... Et ei ihan viiti vetää tissiä esiin :)

Ei liity nyt tähän eikä mihinkään, mut... KÄRPÄT!!!!!!!

Mä aattelin maanantaina lähtee lasten kaa perhekerhoon.. Ujostelen vähän julki imetystä kun asennoissa on viel hakemista jos ei ole jotai tyynyä apuna. Ja tää poitsu on semmone tissisankari et kotona 0,5-2h välein tissillä ja sit saa vaihtaa tissii sen sata kertaa kun hän kyllästyy samasta syömään nii jes! Jospa nukkuis kiltisti kaukalossa suurimman osan aikaa :D en kyl odota kovin suuria ihmeitä..

Mut pakko päästä johonki kun mulla ei oikeestaa oo kavereita ja tää kotona nyhvääminen tympii tosi pahasti jo.. Ja sais esikoinen leikkikavereita ehkäpä sieltä. Ainoo mammakaveri hävis ja lopetti yhteydenpidon kun tulin raskaaksi 0.0 sillä 2 alle 4v siis.. Ei vaan enää aikaa riittäny mua tavata vaan hepat meni sit edelle.. Ja mun paras ystävä muutti syksyllä tampereelle 600-700km väliä.. >.< niillekki nyt tulossa vauva nii tosi tylsää ku ei voida lasten kaa treffailla ku vaan muutamia kertoja vuodessa.

Perhekerhossa on hyvä aloitella julki-imetystä!! Itse imetin tänään sujuvasti jyväskylän sokoksen käytävällä eikä kukaan varmasti ekalla silmäyksellä huomannut että vauva lounastaa :P

Masc, etkös sinä oo joensuulainen? Missäs täällä on se perhekerho? :p on tullu oltua kotona ja ois ihan kiva välillä nähä muita ihmisiä.. Yhtään mammaa en sit täältä tunne ees..

Mannikka, asun Kiteellä :D

Edit.. Mut täällä ainaki pitää mll.. Näkyskö teillä jossai kaupungin sivuilla.. ?! Saattaa olla et niitä on siel useampiaki :)

Muokattu viimeksi:
Oon kyl asunu siel 2008-2011 mut miehen ja omat työt toi tänne takas.. Harmittaa joka päivä, kun tää on niiin kuollu paikka :|

Pitäs yrittää ettii joku perhekerho..

Noh, jos oot joensuussa käymässä joku kerta ni kahvilla vois käydä :) meidän vauvoilla tais olla vajaa viikko ikäeroa :)

Joo, sopii! :) se olikin sit peruttu just tänään.. Nii miun tuuria :D no ensi maanantaina uusi yritys.

Onkos muilla kokemuksia,että vauva kyllästyy korvikkeen makuun?
Tutteli kelpaisi,mutta maha ei kestä.
Nan aiheuttaa irvistelyä ja nyt Tuuti kiintiö on vissiin täynnä.
Tuutia syöty about 2kk ja nyt kelpaa vain 60-80ml kerrallaan, ellei maitoa mausta edes vähän maissionnilla tai mallaksella.
pullo ei heti nälkäisenäkään kelpaa ja kestää hetken ennenkuin alkaa syömään, tuttia pyöritellään suussa ja kohta alkaa järjetön imu ja sitten yskitään.
Tätä nyt kestänyt 1,5vrk ja eilenkin meni vain 8dl maitoa.
Onko kellään ideoita?
Mahalle sopii Arlan baby organic,uskaltaisinko vaihtaa?

Enpä ole koskaan kuullut, että vauva voisi kyllästyä korvikkeen makuun. Jotenkin pidän sitä melko epätodennäköisenä syynä käyttäytymiseen ja epäilen, että taustalla olisi jotain muuta. Ja kyllähän tuo maitomäärä 8 dl vaikuttaa ihan kohtuulliselta. Jos maidon lisäksi saa kuitenkin jotain vellejä, niin olisiko vain niin, että ei ole nälkä? Tai ettei se tutin virtaus ole enää sopiva? Ja tiedä sitten, että kumpi kuluttaa enemmän, pituuskasvu vai liikkuminen, mutta tuo kasvaminenhan rupeaa hiljalleen hidastumaan, kun taas liikkuminen lisääntyy.

kokeilin jauhe-tuttelia, ei kelpaa, nyt tosin hereillä 2 tuntia ja syönyt jo 120ml, soitan neuvolaan kun puhelin aika on.
kokeilin natural 2virtaus tuttia, classicin 1 ja 2 virtaus tuttia, vauva vaan "puree" tuttia ja mietin voiko hampaiden tulo tehdä moista.. noh, eiköhän neuvolasta saa jotain osviittaa :)

Takaisin