suuri imetys ja korvike ketju :)

Muutamat itkut tuli itkettyä mut kyllä se imetys nyt oli tässä. En halua toista pakottaa ja itkettää turhaan. Itse olen tuttipullolla antanut ja ilmeisesti tuoksun erilaiselta kun hormonitoiminta on muuttunut (kuukautisten alku). Huomaan itsekin että hiki haisee erilaiselta. Raskausaikana hyvä jos edes tarvi dödöä käyttää.
Taitaa vaan äidille olla asia vaikeampi kuin poitsulle.
Mies jo naureskeli että vollotanko mä sitten myös, kun jätkä alkaa käymään potalla. Et "viimeinen vaipanvaihto oli tässä, nyyh"

Dalila, tiedän tunteen. Oma esikoinen lopetti itse rinnan syömisen noin 6kk ikäisenä ja oli pakko siirtyä pullolle. Olin ollut tiukalla imetysruokavaliolla vauvan allergian takia, enkä raaskinut alkaa syömään normaalisti moneen viikkoon. Oli epäonnistunut olo ja toivoin koko ajan, että vauva jotenkin ihmeen kaupalla alkaisi vielä kiinostumaan imetyksestä. Itku silmässä söin ensimmäisen kerran suklaata moneen kuukauteen :D nyt jo hymyilyttää koko asia. Vauva kuitenkin saa ruokaa, mikä on pääasia. Ihan toisarvoista on tuleeko ravinto pullosta vai tissistä :) eikä imettämisen onnistuminen tee kenestäkään parempaa äitiä. Onneksi on paljon muitakin tapoja pitää vauvaa lähellä ja antaa rakkautta :)

Sarjassamme tyhmät kysymykset mutta liittyy ruokailuun. Minkä ikäisenä niitä kiinteitä pysty alkaa maistelemaan? Oliko se 3kk vai 4kk? Toki neuvolasta voi kans kysyä mut seuraavaan on vielä aikaa. Pojat syö tosi paljon korviketta, joten tuntuis luonnolliselta siirtyy jo kiinteisiin...

Sarjassamme tyhmät kysymykset mutta liittyy ruokailuun. Minkä ikäisenä niitä kiinteitä pysty alkaa maistelemaan? Oliko se 3kk vai 4kk? Toki neuvolasta voi kans kysyä mut seuraavaan on vielä aikaa. Pojat syö tosi paljon korviketta, joten tuntuis luonnolliselta siirtyy jo kiinteisiin...
Mä tossa aloittelin jo -Kiinteät ruoat-ketjun. Vissiin se 4 kuukautta on se maaginen ikä kun niitä kiinteitä aloitetaan. Meillä menny tänään jo 770 ml korviketta ja vielä on 6 tuntia vuorokautta jäljellä...

Sekin on vaihdellut kautta aikojen! Joskus se on ollut 2kk joskus 3kk, ja varmaan eroja eri kulttuureissakin. Ihan hyvin voitte alkaa poikia totuttamaan pottuun pikku hiljaa. Viljojen kans (ainakin ennen) edettiin yksi kerrallaan.

Minkä verran korvike vauvan pitäis saada maitoo vuorokaudessa? Millon menny se lappu hukkaa missä ne oli...

Mä katoin että Vekan pitäis syödä enintään litra vuorokaudessa. Nyt on menny aamuneljän jälkeen 980 ml...

Se oli joku minkä googletin. Tampere.fi ja lastenneuvolan käsikirja. Pdf-tiedostona sen latasin, mutta puhelimella niin en osaa jakaa tällä luurilla linkkiä siihen... :shifty:

Joo, meillä menee 8-10 kertaa päivässä 130-140ml eli reilusti yli suositusten. Pojat nyt 2kk. Täytyykin seurata sitä toista ketjua. Ehkä meilläkin kokeillaan vähän sapuskaa. Kysyn viel neuvolasta "luvan" ;)

Mä en oo ees tajunnu pitää minkäänlaista kirjaa syönneistä :o kirjaan nyt tämän vuorokauden syönnit ylös. Meillä menee varmaan kans yli suositusten...

Meillä menee osittaisella pullottelulla yli suositusten + tissi maidot monta kertaa päivässä päälle. Velleillä mä kans alotan kohta, kun ei tästä jatkuvasta syömisestä tuu mitään.

Täällä vuorokauden saldo 1 litra + 250 ml. On mun mielestä aika paljon...

On se aika paljon. Meillä isompi veti aluks kaks litraa kunnes tajuttiin rajottaa ruokailuam

Mä mietin sitä tiheen imun kautta, mutta meillä on 2 niitä kyllä ollu jo.

Me alotettii esikoisen kaa maistattaa kiinteitä 4kk mut ei hän oikee tykänny mistäänå ja se alko sujuu vasta 6-7kk kunnolla se syöminen kun alko kiinnostaa enemmän.. Sillo meni kyl korviketta hirveet määrät.. 2 litraa varmaan päivässä parhaimmillaan..

Nyt tarkoitus imettää sinne 6kk ei oo kiire tän kaa nyt alkaa kiinteitä maistelee kun hyvin kasvaa ja on tyytyväinen. Meille ei onneks kovin paha ollu 6 viikon tiheänimun kausi tällä.. Mut tää roikkuki tississä ne ekat 3-4 kotiviikkoa 24/7 :D yöllä söi ehkä vähän tiheämmin muutamana päivänä tällä viikolla.

Pidin nyt sit kirjaa vuorokauden ajan tytön syömisistä. Korviketta meni 810ml, vaan 10ml yli suositus rajan joten hyvinhän se syö. :) Perjantaina 10pv tulee 2kk ja suositus raja nousee 1000ml, tiedossa siis lähiaikoina varmaan enemmän ruokailua :)

Takaisin