supistelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lemppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myrsky: PUUUUUHHHHH!!! Täältä kans. Toi kohdun kaulan romplaaminen sai mulla aikaan sen et synnytys käynnistyi alle vuorokaudessa[:)].

sama puhkuminen tietty kaikille, joilla aika on käsillä[:D].

ihanku eilen ois supistellu, kerran.. :( ja yöllä heräsin mahakipuun, mutta niin unenpöpperössä olin että en kyllä tiiä ja tajunnu että onko supistuksia vai jotain muuta, mutta nukuttua sain... vähä jo vois lähteä! mutta kaikista inhottavinta on kun tiedän pari tuttua jotka ootteli vielä vähän aikaa sitten ni ovat synnyttäneet ja kotona jo vauvojensa kanssa ni ku ite joutuu vaan oottaa ja oottaa!

Auttakaa mua, te jo synnyttäneet.. Mua on nyt supistellut kohta 24 hoo säännöllisen epäsäännöllisesti. Eilen illalla, saunan jälkeen n. klo 20 ne alkoivat säännöllisinä. Neljä tuntia, tasan kymmenen minuutin välein. Koko päivän tuli verta ja pieniä hyytymiä ja yöllä iso limaklöntti: tulppa. Yöllä supisteli, muttei enää 10 min välein ja nyt, koko päivän supistellut, mutta ei säännöllisesti. Ovat kipeitä, mutteivat vielä niin kipeitä, etten voisi olla kotona.. säteilee selkään saakka.. Vauvan liikelaskennan oon tehnyt tänään päivällä kahdesti kun tuntui, ettei liiku niin paljon: ylitti silti reilusti sen kymmenen tunnissa. Jopa tuplat.. Nyt jyltännyt kovasti viimeiset pari tuntia.

Alkaa ketuttamaan melko lailla; väsyy tähän kipuiluun ja siihen, ettei saa nukuttua.. selkää särkee, oikeastaan jatkuvasti. odottaa supistuksia, joita tulee kun tulee.. [:(]

Kysymys: Miten kauan tätä voi jatkua?!!

Voi kurjuus Mirde! Kuulostaa todella raskaalta! Soitapa synnarille ja kuvaile tilanne - ehka saisit menna sinne ja saada kipulaaketta, etta voisit vahan levahtaa..

Mulla olis aamulla neuvola.. jos mä sinne sinnittelisin ellei yöllä tuu lähtö. [:)] Kiitos sympatioista!!

Mirde mä ehkä suosittelisin sinne synnärille menoa. Sun pitäs ehtiä vähä lepäämään ennekuin jakast sitten sen lopun pusertaa. Eihän sitä kukaan maratonillekkaan lähe lepäämättä.

Mene vaan ja sano et sun saatavana jotain et voit nukkua vähän aikaa. Ja sit tietäisin tarkemmin mis mennään.

voe Mirde...tiiän niiiiiiiiiin ton tunteen, mulla kun on nää on/off supparit ollu nyt useamman viikon. Eli just niin että vällillä paukkuu säännöllisesti 10min välein ja kippeetä tekköö van ei ne sitten paria tuntia kauemmin kestä ja muuttuu epäsäännöllisiksi[:@]
viime yö ja tää päivä taas supparirallia[:'(] eilen jouduin säntäämään kesken ostosten ikeasta pois kun iski waltavan huono/heikko olo[&:] tänään taas toi heikotus ollu ihan huipussaan ei oo voimia mihinkään. Onneks on huomenna neuvola..lähden sinne arvailtavaksi taas..että millonkohan syntyy[;)] Toisaalta ihana, saan siellä tarkistettua paineet ja hempat..ja tietty pissat ettei oo mitään muutosta siellä suunnalla, joka mahdollisesti vaikuttais tähän oloon.
Oon nyt yrittänyt tuudittautua ettei enään kolmea viikkoa pidempään voi mennä nyytin ulostautumiseen[:)]

Eemi: mä soitin just synnärille: sano, että "tee nyt niinku tykkäät".. "kyllähän ne sais tihentyä, mutta ensisynnyttäjälle periaatteessa riittää tuo 10 min väli" Vit.. niin en periaatteesta mee!!! Mä kestän, vaikka väkisin!! Kolme yötä nyt herätty tuohon supisteluun ja päivät kytätty kelloa.. Ysin neuvola kertonee, missä mennään. Meen sit sieltä sairaalaan, jos on auki paikat. Mua ottaa NIIN päähän, että meinaan räjähtää.. [:@] Kynnys soittaa sinne synnärille oli kuitenkin jonkinmoinen: mä ajattelin, että sanoo ilman muuta mun voivan tulla huilaamaan ja kattomaan tilanteen.. Paskat.

Voi Mirde! Ärsyttävä asenne tuolta synnäriltä! Pitäis ymmärtää, että sä olet kipeä etkä todellakaan ole ensimmäisestä supistuksesta sinne soittelemassa! Mulla pitäis kans olla oikeasti "tervetullut" olo sinne synnärille/lääkäriin jne. on tosi raivostuttavaa mennä jos tuntuu että meneekin "turhaan", tai siis että on semmoinen olo, että tulee henkilökunnan mielestä turhaan.

Käyn joskus yksityisellä ihan sen takia vaan, että ajattelen, että kun kerran tästä maksan niin mulla on oikeus tulla tsekkaan joku mahd. "turha" juttu, joka vain mietityttää enkä vie pikkuvaivoillani jonkun suuriongelmaisen aikaa, vaikka yhtälailla sitä olisi oikeus mennä julkiselle huoliaan tarkistamaan.

Mä oon Lidia kanssa käynyt samasta syystä muutaman kerran yksityisellä.. onneks mulla on ihana neuvolantäti, joka jaksaa, välittää ja auttaa aina. Tuo aamulla puhelimeen vastannut kätilö olikin sit kaikkea muuta.. mut ei kai voi odottaa, että siellä olis aina mukava henkilö vastassa..jotenkin sitä toivoo ja odottaa, että tää jos mikä on sellanen asia ja aihe, että kätilö olis aina lämmin ja mukava, mut niin se kai ei sit mee.. Huoh. Mutta onneksi täällä on aina sympatiaa tarjolla!! [:)] Kiitos Lidia!!!

Iloinen pikapäivitys: nyt, viimeisen tunnin ajan, supistellut 2-10 min välein!! [:D] Ihanaa, vaikkakin tiedän, että voi vielä laantua.

Sanottakoon, että panadolin tehoon en usko enää ikinä: ei MITÄÄN vaikutusta sillä. Ja vielä yksi lisäys: ekaa kertaa "käytin tilannetta hyväkseni".. pyysin miestä hakemaan Liisa Ihmemaassa dvd:n vuokralle ja Ben&Jerrys toffeepalajäätelöä.. [8D] Ilo vielä irti, jos kykenee.. [:D]

Mirde, toivottavasti nyt onnistais!!!
Ja oon ihan samaa mieltä, parasetamolipohjaset lääkkeet ei auta mitään. Ainakin mulla niiden teho on tosi laimee, mut näillä mennään. Ja kyllähän ne pitää ottaa, jotta voi sit sanoa, että otettu on[:D]

Hyvä mirde!

jep, paracetamoli on pyllystä, ei mitään tehoa. ainoa mihin se mulla auttaa niin kuumeen alentamiseen..

Nonni Mirde!! Toivottavasti kerkiit nyt viela nauttia elokuvasta ja jatskista - mut sit synnyttamaan [;)]

Voi vitsit Mirde, toivottavasti ne supistukset nyt pysyy ja pääset sinne synnärille asti! Pidetään peukkuja[:)]

Apuaa... [:D] Nyt lähen näytille synnärille.. peukuttakaa!! Väli on pysynyt alle 10 min, reilusti... kääks!! [;)]

mahtavaa Mirdelle peukut ja ponnistus woimaa [:D][;)]
tää täällä miettii miten omien suppareiden laita..on taas lupaavasti supistellut ja kipiästikkin[:)] itseasiassa koko päivän, ei vaan kovin sännöllisesti[>:]
mut parempi vielä olla jalat maassa hötkyilemäti[;)]

Huhhuhh, täällä on kärvistelty melekeen koko yö.. [:-]

Yhen aikaan alettiin nukkumaan ja kahelta heräsin ensimmäistä kertaa (supistukseen?), mahaan ja selkään sattuu aina noin minuutin verran, tätä jatkunut koko yön noin kymmenen minuutin välein, joten nukkua en oo muuta voinut kuin torkahella aina niiden välissä.. :/ Välillä tuntuu, että ehkä pikkusen tihiämminkin tulee, en oo laittanut aikoja ylös..

Illalla huomasin ennen saunaa, että hieman verensekaista limavuotoa oli tullut ja aina ku yöllä oon vessassa käyny niin tosi paljon vaan limaa tulee..

Toivottavasti tämä nyt on merkki jostain, täytyy jäädä seurailemaan.. (Toivossa on hyvä elää,ü) Tätä oon oottanut, kun nyt koittaa jo yhdeksäs päivä, kun on mennyt lasketusta ajasta yli, mutta ihan kivutonta tämä ei ole:S Nyt jomottaa koko ajan alaselkää, niinku menkat olis..

Ps. Milloin ensisynnyttäjät ootta lähteny/aijotta lähtiä laitokselle??

Takaisin