supistelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lemppi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uh... Tänään tullut supistuksia koko päivän, ihan siis kivuttomia, mutta tosi epämukavia ja voimakkaita ja oikeestaan koko ajan..
Eivätkä nämäkään kyllä laimene vaikka asentoa vaihtaa. Tuskimpa nämä vielä mitään enteilevät, mutta ei ainakaan sitten tosi paikan tullen ole harjoituksen puutetta! [;)]

Täällä on reilun viikon verran ollut niitä kipeitä supistuksia ja kyllä ne tosissaan tekee jo kipeää[:(]. Vähän alkaa jänskättää, että miten kipeetä se mahtaakaan sitten tositoimissa ottaa.... Tuntuu alaselässä ja sisäreisissä oikeastaan eniten, mutta onneksi on aika lyhytkestoisia, eikä niitä montaa kertaa päivässä tule. Tai siis illassa-yössä, koska nämäkin tulee sitten kun yrittää lepäämään käydä...

Taallakin supistelee kipeesti, kun kay nukkumaan (muttei joka yo..) Ekalla kerralla alkoi hurjasti jannittamaan, mutta nyt en enaa viitti innostua. Sitten kun ne jatkuu useemman tunnin, ni..

Tänään täälläki tuli ekaa kertaa kivuliaita supistuksia ja tietenki vielä kaupungilla ollessa!! Kuukautis kipua oli ala mahassa ja paineen tunnetta myös ala selässä ja särki sisä reisiä!! Yhessä vaiheessa hitusen kovenivat ja vauva möyri siinä samalla koko ajan joten oltavat ei ollut mitkään kauheen kivat.. Oiskoha tota kipuilua kestäny semmoset 15 min ja sit meni vaan ohi eikä mitään sen jälkeen..
Viikkoja nyt siis 37+6 tänään [:)]
Täytyy myöntää että pienen jännityksen sai noi ekat kivuliaat supistukset aikaan kun tajus että se synnytys voi tapahtua ihan millon vaan [:)]

Mua tänään kans suppaillu moneen otteeseen kipeesti ja kun oltiin syömässä veljen perheen kanssa taas tuli niinkun eilen sellanen monta minuuttia kestävä kipee supistus päivällä. Mä en vaan enää jaksa noihin uskoa ollenkaan. Ei se vielä synny. Ei ole vielä sen aika. Se tulee sit + tai - 3pvä lasketusta. Sanokaa mun sanoneen[:D].

Mulla ei oo mitaan! Tai sitten ma en vaan tajua! Ma varmaan synnytan joskus viikolla 43 tai sitten ma en tajua lahta sairaalaan, musta vahan tuntuu silta [:D]
Vaan mun laakari sanoi jotenkin oudosti toissa paivana, etta elokuun alussa saattais syntya [:-] In my dreams :) Jos semmonen +- 5 paivaa...

Onko kukaan teistä kokeillut vadelmanlehti teetä supistelujen parantamiseksi? Kuulemma pitäisi voimistaa supistuksia synnytyksen aikana... ?

Aamu, eipä oo supisteluja täälläkään! Joskus viikolla 20 oli yhtenä päivänä jotain mutta muuten ei merkkiäkään että nää meinais joskus syntyä. Ja niinkun alussa peloteltiin että kaksoset syntyy usein ennenaikaisena[:D]
Mutta älä huoli, kyllä se muksu hyvin ulos pääsee vaikkei etukäteen supistelekaan. Edellisissä raskauksissa ei mulla ole myöskään supistuksia näkynyt etukäteen ja silti muksut on syntyneet lähes laskettuna aikana ja suht helposti vielä.
Jos sun lääkäri on oikeessa niin sullahan on edessä enää pari viikkoa!

Parin viikon päästä sitä kait voi odottaa itselleenkin jo kipeitä "oikeita" supistuksia. Nyt vaan jos sattu itse koettamaan mahaa niin huomaa, että jaahas, mulla on supistus kun maha on pinkeenä, mutta en sitä muuten huomaa kuin kokeilemalla.

Tsemppiä kipeiden supistuksien kanssa kärvisteleville ja synnytystä jo kovasti odottaville! Vielä ei ole itellä kaikki niin järjestyksessä, että haikailisin synnyttämään :) eikä viikkojakaan kyllä vielä kasassa täysiaikaiseen...

mua supistaa yöllä joka kerta kun käännän kylkeä...ei kipeästi mutta maha on ihan pinkee [:D] kävellessä tulee alavatsalle jonkin verran menkkakipuja kovempia tuntemuksia ja olenko jopa yhdesti tuntenut kipeämmän supistuksen?

katotaan sanooko tänään painoarviossa lääkäri mulle mitään onko paikkojen suhteen tapahtunut muutosta...mä olisin jo valmis synnyttämään..

No nyt mullakin jo tuntuu noi supparit, siis harjoitus sellaiset oletan :)
Mulla oli niita jo joskus aikoinaan, mutta katosivat sitten... nyt tulleet takaisin. Huomasin, kun eilen istuskelin olohuoneen tuolilla kadet vatsalla ja alavatsa kovettui, mutten tuntenut juuri mitaan, paitsi kasillani.
Nyt on sitten suppaillut silloin talloin [:)] Valilla sattuu hieman."Jee"
Mutten ma viela halua tasta pallosta eroon. Antais edes sen kaks viikkoa viela valmistautua. Enka ole vaatteita edelleenkaan pessyt! [8|]

Ohhoh...olipa taas kotimatka mökiltä. Supisteli melkein tunnin verran 5-6 minuutin välein ja pari kertaa ihan kipeästikin[:)]. Kun pääsin suihkun jälkeen peiton alle niin loppuivat kuin seinään. Täälläkin siis jo harjoitellaan kovasti[:)].

Mulla oli tuskainen viime yö.. Koko yön särki vatsaa menkkamaisesti.. Mikää asento ei ollut hyvä.. ja aamulla meno jatkunut jonkun verran, mutta ei yhtä kipeenä..
Huomenna on lääkärineuvola niin ehkä siellä tulee tietoa sitten että onko paikat alkanu valmistautumaan :O

Josko nyt?!! [:D] Eilen tempaisin: peitto heilui, siivottiin, kävin koirien kanssa kolmisen kilometrin lenkillä (teki tiukkaa, vaikka naurettava määrä kilsoja) ja join vadelmanlehtiteetä sekä saunottiin. Illalla alkoi supistella ja se jatkui yön läpi: heräsinkin siihen. Ristiselkää jomotteli ja reisiä poltti. Mutta... NYT SON LOPPU... [:(] Pieni toivo elää, että tästä se lähtisi.. Aamulla taas teetä hetulaan. [:)] Pientä veristä vuotoakin on, joten mä toivon ja uskon. Ja toivon lisää.. että tänään tai huomenna. Mitäs muilla?

Mirde mulla takana samanlainen yö, nyt jomottelee/polttelee enää alaselkää inhottavasti koko ajan. Kirjoittelin näköjään vahingossa tuonne kummalisia tuntemuksia-osioon, en muistanut että täällä on supistuksille omansa [8|]

Joku sano mulle, et jokainen supistus mikä tulee ennen synntystä on pois sitte sieltä h-hetkestä.
En halua uskoa noin, koska mulla ei oo suppaillu ku kerran kunnolla ja siitäkin on jo 2 viikkoa.
Kuka tollastakaan pystyy määrittelemään, ku jokaisella supistuksia tulee eri määrä jne. No, mulla siis tulossa ton mukaan hirvee synntys[:@][:D]

Mirde sulla ei voi olla kaukana lähtö,kun viikotkin on melkein täysi ja vuoto kyllä kertoo että kohdunkaula alkaa aueta[:)] jes puhalletaan suppari tuulet maximiin[;)]

Sartza toivotaan nyt ettei mitään kammo synnytystä tuon väittämän perusteella ole luvassa, ei mullakaan esikoisen kanssa suppaillu kun ihan h-hetken tietämillä ja aika helppo synnytys oli kokonaisuudessaan[:)]

Voi myrsky kun olis mahtavaa!! Menin ihan -taas- kananlihalle, kun luin sun toivotukset!! [:)] Puhaltakaa lisää: jos se auttais!! [:D]

Takaisin