Sokerirasitus

Kun aamulla kävin kokeessa niin iltapäiväksi oli tullut tulokset :) HUS alueella löytyi hyvin aikoja viikon päähän jos ei ollut ehdoton labran suhteen, mäkin kävin peijaksessa tiksin sijaan
 
Joo, mä katsoin hki keskustan labrat läpi, hyvin ois löytyny noin kahden viikon päähän Kampistakin mutta Meilahdesta sain sit nopeimmin.
 
Ei tullut radi-diagnoosia! Paastoarvo oli 0,3 alle viitearvon, tunnin ja kahden arvot 2,6 alle viitearvojen. Eli paremmin meni kuin edellisellä kerralla. Toivottavasti ei enää uudelleen, vaikkei tuo nyt niin kovin rankkaa ollutkaan.
 
Ilmeisesti kaikkien ketkä on alkuraskaudessa joutuneet käymään, pitää käydä vielä uudestaan se loppuraskauden sokerirasitus, vaikka arvot oliskin hyvät :depressed: Näin ainakin meillä... itse kävin sukurasituksen takia jo kertaalleen ja arvot oli ok, mutta kuulemma pitää käydä vielä loppuraskaudessa uudestaan.
 
Tänään neuvolassa pissatestissä oli glukoosi plussalla ja painoakin tullut edellisestä käynnistä melkein kolme kiloa (aiemmin tasainen n.200g nousu käyntien välillä). Nyt sitten sokerirasitukseen parin viikon päästä. Ei ole ylipainoa, mutta sukurasitetta löytyy.. Sain jo ruokavalio-ohjeet mukaan, että ottaakin päähän. :smiley-angry017 Onko kenelläkään ollut niin että pissatestissä sokerit ylhäällä mutta ei silti rad tuomiota? Elättelen toiveita vielä. :arghh:
 
Tänään neuvolassa pissatestissä oli glukoosi plussalla ja painoakin tullut edellisestä käynnistä melkein kolme kiloa (aiemmin tasainen n.200g nousu käyntien välillä). Nyt sitten sokerirasitukseen parin viikon päästä. Ei ole ylipainoa, mutta sukurasitetta löytyy.. Sain jo ruokavalio-ohjeet mukaan, että ottaakin päähän. :smiley-angry017 Onko kenelläkään ollut niin että pissatestissä sokerit ylhäällä mutta ei silti rad tuomiota? Elättelen toiveita vielä. :arghh:

Mulla oli viimeksi sokerit yhdellä plussalla, siksi jo puolenvälin tienoilla jouduin viime viikolla uuteen rasitukseen. Tulos: paremmat lukemat mitä abt viikolla 12. :)
 
Minulla oli viime neuvolassa 3 viikkoa sitten yksi plussa. Kun muita riskitekijöitä ei ole, sokerirasitusta ei kiirehditty, koska tarkoitus ottaa veriryhmävasta-aine testi samalla. Nyt viikkoja on riittävästi ja perjantaina rasitus edessä. Jännittää tuon virtsanäytteen vuoksi, mutta minulla oli viime neuvola päivällä ja radista lukiessa mainitaan, että sokeri aamuvirtsassa kertoo riskistä. Totta kai googlasin, miksi sokeria voi virtsassa olla, jos ei ole diabetesta. Vastaus: 10% raskaana olevista esiintyy sokeria virtsassa, koska verenkierto munuaisissa muuttuu raskausaikana ja sokeria pääsee munuaisista lävitse. Tuudittaudun tähän toistaiseksi. Perjantaina selviää sitten totuus.
 
Sokerit käyty juomassa aamusta ja meillä oli ihan kirkas sokerilitku labrassa. Eniten tuli mieleen ehkä vanhentunut sprite tms. Kuuntelin opiskeluun liittyvää luentoa odotellessa netistä, mikä sai ajan kulumaan aika nopsaan. Välillä kävin ulkona haukkaamassa happea kun muiden asiakkaiden hajut teki pahaa. Ei erityisen paha rasti mielestäni muuten mutta pahinta oli jano jo illalla ja aamulla kun meille ohjeistettiin ettei saisi juoda kuin lasillisen. Otin aika ison lasillisen :wink.
 
Onko teille muillekin sanottu neuvolasta että soittavat samana päivänä jos radi-diagnoosi napsahtaa? Kävin aamulla ja kukaan ei oo soittanu, pääsinköhän läpi?
 
Tänään tuli varailtua aikaa sokerirasitukseen. Parin viikon päästä pitäisi mennä. Eilen katsottiin ensimmäistä kertaa sokerit neuvolassakin ja miinusta näytti.
 
Minulla oli viime neuvolassa 3 viikkoa sitten yksi plussa. Kun muita riskitekijöitä ei ole, sokerirasitusta ei kiirehditty, koska tarkoitus ottaa veriryhmävasta-aine testi samalla. Nyt viikkoja on riittävästi ja perjantaina rasitus edessä. Jännittää tuon virtsanäytteen vuoksi, mutta minulla oli viime neuvola päivällä ja radista lukiessa mainitaan, että sokeri aamuvirtsassa kertoo riskistä. Totta kai googlasin, miksi sokeria voi virtsassa olla, jos ei ole diabetesta. Vastaus: 10% raskaana olevista esiintyy sokeria virtsassa, koska verenkierto munuaisissa muuttuu raskausaikana ja sokeria pääsee munuaisista lävitse. Tuudittaudun tähän toistaiseksi. Perjantaina selviää sitten totuus.

Tänään soittelin puhelinpalveluun perjantain sokerirasituksen tuloksista. Eivät tarkemmin kertoneet lukuja, vaan sanoivat, että normaalit. Eli ei se plussa kertonut minun kohdalla radista.
 
Huh, soittelin neuvolaan tänään eilisen aamun sokerirasituksen tuloksista ja normaalit arvot oli, sain kuulla minkä verran oli itsellä ja paljonko olisi saanut olla. Kylläpä oli helpotus :)
 
Kiitos tsempeistä :) litku just juotuna :wtf: ja toivotaan ettei tosiaan iske yhtä hurjaa migreeniä kuin viimeksi.
 
Takaisin
Top