Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin viime viikolla ja soitin samana päivänä tulokset kun vähän jo arvailin, että radi olis taas tiedossa. Paastoarvo oli hyvä, 1h ja 2h arvot reippaasti yli sallitun. Keskiviikkona haen mittarin ja varmaan tällä kertaa tulee myös insuliinit. Plaah!

Täällä myös ekaa kertaa mittaillaan sokereita.. ja vähän kuin varuilta sillä paastoarvo oli tasan sama kuin mikä on raja-arvo. 1 h ja 2 h arvot reilusti ali. Ja nyt kun parisen viikkoa oon mittaillut niin ei kertaakaan ole arvot olleet yli sallittujen.. mutta mittaillaan nyt :)

Täällä ois nyt aamulla sokerirasitus.. ihan järkyttävä nälkä...
Toivottavasti se sokerilitku ei saa mua oksentamaan.. on vieläkin huonoa oloa..

Tsemppiä rasituksiin kenellä on vielä edessä, itse kävin alkuraskaudessa rasitettavana (suvussa isovanhemmalla diabetes), ekalla kerralla koe keskeytyi kun kaikesta vastustelusta huolimatta liemi tuli ylös ja toisella yrityksellä arvot normaalit. Jos pääsee makuulle niin se helpottaa, itsellä toisella kerralla ei tullut enää edes huono olo kun sai sängyllä pötkötellä koko ajan, ehdin jo melkein kammon kehittää koko rasitukseen mutta onneksi toinen kerta sujui hyvin. :)

Moi, täälläkin yksi rasitus jo takana ja toinen vielä edessä. Blah. Ei nappaa sen litkun juonti yhtään+
mulla on hirveän ohuet suonet ja ne on syvällä, niin testit on yhtä tuskaa.:sad001

Ikinä ei ole radia ollut, mutta painoindeksin takia on pakko käydä kahdesti...Eli ihan oma vikani, lälläslää. :wacky:

Mulla myös lähiaikona tulossa kun saa flunssasta eroon. Mielummin menisin iltapäivällä tekemään sitä kun mä aina yöllä 3-4 tuntia hereillä ja pakko syödä sen aikana. Aamulla tulee ainakin 8 tuntia nukuttua niin see sopis hyvin yöuneen edestä ja olis helpompi olla se 12 tuntia syömättä sen aikana. Labrat kuitenkin 15.00 kiinni ja rasitus ottaa 2tuntia? Soitan seuraava viikko ja katsotaan että saisko jotakin sovittua... :)

Varasin tänään toiseen sokerirasitukseen ajan ensi kuun alkuun. Toivottavasti olisi ok, mutta viime raskaudessa tässä kakkostestissä oli yksi arvo koholla niin en tiedä miksi nyt menisi eri lailla. Nyt olen urheillut enempi, mutta herkut on maistuneet ja paino noussut.

Mulle ei ole neuvolassa toistaiseksi vielä sanottu mitään muuta kuin että se pitää joskus tehdä. Ja se sanottiin ekalla kerralla! Milloin se viimeistään pitää? Nyt jo 21+0.. ensi kerta neuvolaa joskus 3 viikon päästä.

Mulle ei ole neuvolassa toistaiseksi vielä sanottu mitään muuta kuin että se pitää joskus tehdä. Ja se sanottiin ekalla kerralla! Milloin se viimeistään pitää? Nyt jo 21+0.. ensi kerta neuvolaa joskus 3 viikon päästä.

Mulle sanotiin "kela"-neuvolankäynissä että nyt pitäis käydä viikkojen 24-28 aikana, varmaan sullekin sit ens kerralla puhutaan, jos ei voi aina kysyä :D ennen sitä ei ollut mitään puhetta siitä, arvoilin että ehkä pääsen jo kun ei oo mitään semmosta mistä vois miettiä että voisko tulla radi. Mut esikkoisen kanssa ei pääse siitä näköjään kuitenkin :P

Mullekin sanottiin 8.3 neuvolassa, että ens kerralla tehdään lähetteet. Seuraava neuvola on ens viikon to (23+3). Eli sit sen jälkeen joutuu mennä. Äh, ahistaa jo valmiiks!

Täällä sitä taas istutaan. Toista kertaa siis. Mitään erikoista ei edelleenkään olossa, hiukan täristi tuossa alussa juomisen jälkeen, mutta edelleenkään ei ongelmaa. Ainoa muutos viime kertaan on, että mahatyyppi sai tietysti sokerihumalan ja teki ilmeisesti volttia hetken aikaa :cat:

En tiedä miten täst selvin kun viimeinen mahdollinen aika on 9:00, elikkä 21:00 jälkeen ei voi syöda mut en ole tähän saakka pystynyt olla yhtään yödä syömättä raskauden aikana, tulee vaan niin huono olo... lisaksi see unirytmi täysin niin että yöllä hereillä :( kokeilen sit seuravan viikon aikana korjata ainakin uneen niin että yöllä nukkuisin, flunssassa en pystynyt kun see jotenkin paheni aina yön tullessa...

Istun itse täällä viimeistä verikoetta odottamassa. Hyvin on mennyt, samoin kuin kolmella muulla, jitka on selvästi samalla asialla :) Vastamelukuulokkeet auttaa.

Paaston kestoksi annettiin 10-12 tuntia, eli jos koe on klo 9 aamulla, niin vielähän sitä saisi yhteentoista saakka syödä. Itse söin vielä 21.00 jälkeen (cantaloupe- ja hunajamelonia ja täysjyväruisleipäviipaleen) ja koe alkoi klo 8.30.

Oman ajan varasin viikkoja sitten, oisko itse asiassa jopa kaksi kuukautta sitten. Mietin ajan vaihtamista viikko sitten, mutta eihän niitä vapaita aikoja olisi ollut kuin vasta huhtikuun lopussa. Jännä, että te osa saatte lähetteenkin vasta myöhään, mutta ehkä siellä missä asutte on hyvin aikoja tarjolla.

Muokattu viimeksi:
Täällä ohjeistuksena syömättä 12h enkä uskaltais poiketa ohjeista, vaik muualla oiskii 'vaa' 10h. Aika on muutaman viikon päästä aamulla klo 7 jälkeen :happy:

Te, jotka olette jo käyneet kokeessa, varsinkin Helsingissä, niin miten saitte tulokset ja milloin?

Oletan, että ne tulevat Kanta.fi palveluun heti kun ovat valmistuneet, mutta HusLabin työntekijä ei tiennyt tätä varmaksi, vaan oletti, että minun pitää soittaa neuvolaan tai odottaa seuraavaa neuvola-aikaa.

Istun itse täällä viimeistä verikoetta odottamassa. Hyvin on mennyt, samoin kuin kolmella muulla, jitka on selvästi samalla asialla :) Vastamelukuulokkeet auttaa.

Paaston kestoksi annettiin 10-12 tuntia, eli jos koe on klo 9 aamulla, niin vielähän sitä saisi yhteentoista saakka syödä. Itse söin vielä 21.00 jälkeen (cantaloupe- ja hunajamelonia ja täysjyväruisleipäviipaleen) ja koe alkoi klo 8.30.

Oman ajan varasin viikkoja sitten, oisko itse asiassa jooa kaksi kuukautta sitten. Mietin ajan vaihtamista viikko sitten, mutta eihän niitä vapaita aikoja olisi ollut kuin vasta huhtikuun lopussa. Jännä, että te osa saatte lähetteenkin vasta myöhään, mutta ehkä siellä misdä asutte on hyvin aikoja tarjolla.
Hyvä kun tuli puheeksi... Olin ajatellut varata ajan vasta lähempänä suunniteltua ajankohtaa, mutta nyt menin katsoon ja ajat oli tosiaan täynnä toukokuulle asti. No sain ihan oikeille viikoille. Kiitos vinkistä! Mulle neuvolassa sanottiin, että vasta siinä 26. viikolla kannattaa mennä...

Te, jotka olette jo käyneet kokeessa, varsinkin Helsingissä, niin miten saitte tulokset ja milloin?

Oletan, että ne tulevat Kanta.fi palveluun heti kun ovat valmistuneet, mutta HusLabin työntekijä ei tiennyt tätä varmaksi, vaan oletti, että minun pitää soittaa neuvolaan tai odottaa seuraavaa neuvola-aikaa.

Mulle tuli omakantaan pienellä viiveellä samoin kuin muut raskausajan näytteiden tulokset, eli olisko ollut n. viikon kuluttua rasituksesta tulokset kannassa. Neuvolasta olis saanut soittamalla luultavasti seuraavana päivänä, mutta koska mulla ei esikoisen aikanakaan ollut sokereissa mitään ongelmia, niin odottelin ja katsoin itse kannasta.

Varasin ajan tänään ja sain sen vähän yli viikon päähän (ensi perjantaille). Muitakin aikoja olis ollut kuin tämä jonka otin. Helsingissä siis.

Mopsi: Varmaan vähän riippuu missä haluaa testin ottaa, mutta hyvä, että sulle löytyi noin nopeasti! :)

Minulla se testi meni tosi hyvin ja helposti. Vähän nukutti, mutta se johtui vain lyhyistä yöunista. Arvot soitin tänään neuvolan takaisinsoittopalvelun kautta (kamala keksintö!), mutta samaan aikaan ne olisivat tulleet myös Kanta.fi:in. Aamulla ei vielä näkynyt.

Paastoarvo yhdellä alle viitearvon, tunnin arvo melkein neljällä alle ja kahden tunnin arvo reilulla kahdella alle. Läpi meni siis, eikä edes rimaa hipoen :)

Takaisin