Sokerirasitus

Omakantaan tuli jo tiedot. Paasto oli 5.0, 1h jotain 6.3 ja vika jotain 5. Eli eikös noi ole kaikki ok? Ainakin käypähoidon mukaan rajat ois 5.3, 10.0 ja 8.6. :grin
 
Sokerirasitus takana. Luulin että se on jotain ruskeeta paksuu ällöö ja makiaa litkua mikä pitää koittaa juua mutta sehä oliki kirkasta ja maistu vadelmaiselle pillimehulle. (nam!) :wacky:Äkkiähän se meni alas ku oli nälkä. Tuloksetki vaikuttas ok olevan.:happy:
 
Sokerirasitus jännitti kovasti, kun on kuullut kaikkia kauhujuttuja ja oma ylipaino epäilyttää. Mutta onneksi tuli vain pienet tärinät siitä liemestä, ja tulokset ovat mainiot!:shy: Se liemi oli helpompi juoda kuin oletin. Pari pientä muovimukillista sitä oli yhteensä, ja ensimmäisen huitaisin alas maistamatta mitään. Hoitaja sanoi, että olivat vaihtaneet ne entiset vadelman- ja colanmakuiset sitruunan makuiseen, kun se ei sitten ole niin ällömakeaa ja helpottaa nielemistä monella. :)
 
Mullakin oli rasitus reilu viikko sitten. Soitin vasta eilen tuloksista, kun omakannan tulkinnan mukaan arvot oli normaalit (siis kun itse tulkitsin), mutta halusin vielä varmistaa. Ja normaalithan ne olikin! :) Joo, litku maistui vadelmalta ja oli tosi makeaa! Mut hyvin sen sai alas. Toisen verikokeen jälkeen se tunnin odottelu oli vähän piinaavaa. Tajuton nälkä ja vähän heikko olo. Olin myös nukkunut tosi huonosti. Mutta hyvin silti omasta mielestäni selvisin, ja nyt se on ohi, jee! :)
 
Mä sain eilen tulokset ja yhden arvon yhden yksikön ylityksellä radi :sorry: Harmittaa niin paljon, että kroppa petti tässä! Ekassa raskaudessa ei ollu mitään.. Tuntuu että nyt hävis kyllä yksi ilo elämästä, huoleton syöminen ja nauttiminen. Toi ruokavalio on niin ankea ja koko ajan pitää kytätä kelloa! Masentaa.
 
Mä sain eilen tulokset ja yhden arvon yhden yksikön ylityksellä radi :sorry: Harmittaa niin paljon, että kroppa petti tässä! Ekassa raskaudessa ei ollu mitään.. Tuntuu että nyt hävis kyllä yksi ilo elämästä, huoleton syöminen ja nauttiminen. Toi ruokavalio on niin ankea ja koko ajan pitää kytätä kelloa! Masentaa.

Mulla oli eka paastoarvo sama mikä raja-arvo on ja sillä diagnoosi sitten tuli. Mulla myös kaks aiempaa raskautta ilman merkkiäkään mistään diabeteksesta... alkuun harmitti älyttömästi, mutta nyt kun noita sokereita on pitänyt seurata niin oon saanut huomata että ei ole ihan hirveesti tarvinnut ruokavaliota muuttaa ja arvot on pysyneet täysin normaaleina. Tsemppiä!
 
Tiistaina oli sokerirasitus ja paastoarvon ollessa raja-arvo tuli diagnoosi sitten minullekin.. Vaikkei tälle mitään voi niin kyllä silti harmittaa. :sad001
 
Minulla kävi nyt ihme ja radi diagnoosia ei tullut, ekassa raskaudessa siis oli. Tosin lukemat ei olleet kovin hyvät siitä huolimatta, joten täytyy kyllä tarkkailla annoskokoja ja hiilarimääriä.
 
Täälläkin tuli radi diagnoosi ihan yllätyksenä, edellisessä ei ollut ja rasitteena vain sivussa oleva diabetes :sad001 Minulla 2h arvo oli 8,7 kun pitäisi olla alle 8,6. Eilen harmitti tosi paljon kun oli muutenkin huono päivä, mutta tänään paremmilla mielin ja ajatuksena että kun ylitys noin pieni ja ruokavalio jo muutenkin hyvällä mallilla niin tuskin suuria muutoksia tarvitsee tehdä.
 
Onko muilla ollut 2h arvo isompi kuin 1h arvo? Minulla arvot siis 4,8/5,0/8,5. Tämä oli toinen kerta kun kävin rasituksessa. Ensimmäisellä kerralla 1h arvo oli yli 8 ja 2h arvo lähempänä 5.
 
Onko muilla ollut 2h arvo isompi kuin 1h arvo? Minulla arvot siis 4,8/5,0/8,5. Tämä oli toinen kerta kun kävin rasituksessa. Ensimmäisellä kerralla 1h arvo oli yli 8 ja 2h arvo lähempänä 5.
Mulla oli myös jokseenkin samat arvot. Eli arvot nousi tosi hitaasti eli ei ehtinyt vielä laskea 2h jälkeen. Terkkari sanoi, että insuliini toimii tehokkaasti... Tiedä siitä sitten...
 
Mulla meni rasituksessa 1h ja 2h arvot molemmat yli, toinen oli yli 10 ja toinen yli 11. Rasitus tehtiin jo viikolla 16 koska mulla on kaksi raskautta ja kaksi radia taustalla. Nyt olen lääkityksellä, just aloitettiin kun ei enää ruokavalio toiminut vaan kotimittauksillakin alkoi menemään kokoajan arvot yli. Toivottavasti tää tablettihoito riittää, en haluais alkaa piikittämään itseäni.
 
Eilen tehtiin testi, nyt yritin päästä Omakantaan mutta koko sivusto kaatunut.

Parasta sis vielä tunkea karkkia suuhun kun voi..

Mulla tehtiin kans tänään, mut tulokset taitaa mennä maanantaille. Kävin ostaa jätskiä ja karkkia ja vedän niitä kaksin käsin :grin:grin Kun olen vielä "tietämätön" :happy:
 
Tosiaan helmikuusta saakka ollut lääkityksellä ja arvot olleet kokoajan hyvät.
Tänään tuli yhtäkkiä kamalan paha olo, ja tuntuu että lähtee taju ja alko puskemaan hikeä. Mittasin sokerit niin oli 3,2
Sitte söin niin pompsahti melkein 12 saakka
Huoh. Mitä tää nyt sitten on olevinaan.....:sad001
 
Eikös niiden pitäisi tosiaan tulla näkyviin Kantaan? Mulla ei näy vieläkään, torstaina oli testi. Täällä vaan lukee, että glukoositestille on kirjoitettu lähete, mutta ei muuta.. Oma neuvolatätikin on lomalla just nyt, joten en tiedä yhtään mikä tulos tuli.
 
Minulle ei ainakaan tullut kantaan näkyviin, vaihtelee varmaan taas paikkakuntien välillä.
 
Huoh, neuvolassa eivät vastaa puhelimeen kun yritän soittaa (en ihan tuhatta kertaa työpäivän aikana edes pysty) eikä Kannassa näy vieläkään. No kai ne kertovat tuossa ensi viikolla kun käyn siellä paikan päällä. Ärsyttävää - entä jos mulla onkin se, ja saan tietää 3 viikkoa myöhässä? Hmh.
 
Takaisin
Top