Sokerirasitus

Mulla olisi vähän sellainen kutina ettei sulla Nokkonen olisi sokeriarvoissa mitään häikkää kun eivät ole olleet sinuun yhteyksissä. Jos kuitenkin olisi häikkää eikä sinulle olla ilmoitettu niin sitten neuvola on laiminlyönyt tehtävänsä.

Olisin kuitenkin rauhallisin mielin vaikka tiedän kuinka raivostuttavaa ja lohdutonta on elää epätietoisuudessa :shifty:
 
Mulla olisi vähän sellainen kutina ettei sulla Nokkonen olisi sokeriarvoissa mitään häikkää kun eivät ole olleet sinuun yhteyksissä. Jos kuitenkin olisi häikkää eikä sinulle olla ilmoitettu niin sitten neuvola on laiminlyönyt tehtävänsä.

Olisin kuitenkin rauhallisin mielin vaikka tiedän kuinka raivostuttavaa ja lohdutonta on elää epätietoisuudessa :shifty:

Emmää muuten tässä matalatasoisesti hätäilisi, mutta oma neuvolatäti on kesälomalla heinäkuuhun asti ja käski soittaa neuvolaan tulosten perään, kun mun asiat ei ole kenenkään hoidossa sillä aikaa :D Enemmän nyt vaan ärsyttää tilanne. Heittäydyn kohta ärsyttäväksi ja jätän tunnin välein ääni- ja tekstiviestejä, tai jotain.
 
Itse kävin sokerirasituksessa rv 30 ja arvot oli koholla.Nyt mittamaan koko raskauden ajan,
onneksi vielä muutama viikoa jäljellä vaikka jännittää kovasti ja kuinka synnytys lähenne sen enempi mietittyttää.
Mitäköhän tästä tulee ....?
 
Mullakin oli arvot koholla, niin kuin vähän epäilinkin. Ei pitäis kyseenalaistaa vaistoaan! Harmittaa etenkin se, että ehdin vetää kaikenlaista herkkua tässä kolmen viikon aikana kun tietoa diagnoosista en mistään saanut.

No, nyt viikko 31+ ja sokerimittaukset käytössä tämän viikon. Sitten kai katsotaan jatkoa. Tähän mennessä on pysynyt älyttömän nätisti ja tasaisesti ohjearvojen alle. Söin pari ensimmäistä päivää niin esimerkillisesti kuin mahdollista ja kävellyt tunnin päivässä (muuta liikuntaa en ole juuri jaksanut). Tänään juhannuksen "kunniaksi" oon syönyt vähän väärin, ihan testimielessä, ja ihan samoissa lukemissa sokerit.

En tajunnut kysyä neuvolassa painonnoususta. Itellä BMI oli ennen raskautta noin 20, eli max. 16 kg olisi saanut tulla normaalitilassa. Näille viikoille on tullut noin 12 kg (ennen diagnoosia!). Saakohan tässä nyt enää yhtään painoa tulla vai pitääkö jopa yrittää saada painoa tippumaan? :sad001 En tiedä kumpi on parempi - olla nälässä seuraavat 8 viikkoa vai yrittää elää normaalisti kunhan sokerit ei nouse. (En viittis soitella neuvoaan kun en ketään kuitenkaan saa kiinni, huoh.)

Tsemppiä kanssakärsijöille!
 
En ole mikään lääkäri tai neuvolatäti, mutta eikös aina painoteta raskaudessa terveellistä ruokavaliota, eikä niinkään vaakalukemia. Vauva kuitenkin tarvitsee niitä ravintoaineita päivittäin, joten ei ainakaan laihduttamaan kannata lähteä, vaan syödä monipuolisesti joka päivä. Minulla nousi ensimmäistä odottaessa paino melkein 20 kiloa, kun bmi oli ennen raskautta noin 18. Iso osa taisi kuitenkin olla turvotusta, koska paino laski nopeasti synnytyksen jälkeen melkein samaan lukemaan kuin ennen raskautta.
 
Komppaan edellistä. Nokkonen, suositukset ovat massoja eikä yksilöitä varten, siis painon nousussa. Jatka terveellistä syömistä ja syö riittävästi jotta sinä ja vauvasi jaksatte hyvin. Sun kroppaan tulee raskauden aikana just sen verran painoa kuin pitääkin :wink
 
Jos joku tätä nyt myöhemmin vaikka lukee ja murehtii samoja juttuja: neuvolasta sanottiin, että painoa saa tulla ja saa herkutellakin - nimittäin arvot pysyi koko 6 päivän mittausurakan ajan rajoissa (vaikka ihan uhallanikin testailin viimeisinä päivinä).

Paras keino, joka mulle toimi oli aterianjälkeiset kävelylenkit. Saman tien ruoan jälkeen 30 min kävely niin arvot pysyy nättinä ja sievänä.
 
Takaisin
Top