Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vessassakäynnistä sokerirasituksen aikaan. Mulle sanottiin, että voi mennä, mutta vessa sijaitsi eri kerroksessa ja sinne olisi pitänyt mennä hissillä, koska sokerirasituksen aikana kaikkea rasitusta pitää välttää. Ilmeisesti parempi kun vaan istuu tai makaa. :) tarkkaa touhua!! ;)

Mä sain Teetun kanssa samat ohjeet. Pahaolo siellä tuli ja hirvee väsymys. Onneks ehti nukkuu ennen hammista. Vastauksetkin sain jo ja arvot puhtaasti alle. :)

pelkäsin kans et tulee tuo pahaolo, mut ei onneks ja aikaki meni suht nopsaa :) viimesen puol tuntisen aikana alko väsyttää se istuminen ja silmät meinas luppasta, muuten ok :)

Niitä verinäytteitä otetaan sitten kolme (3) kappaletta:
  1. eka heti alkuun ja sitten litkun juonti,
  2. tunnin kuluttua toinen ja
  3. kahden tunnin kolmas.

Mut labran täti unohti ja multa otettiin vain 1. ja 3. näyte. Pöljä en kysynyt sillon kun meinasin, reilun tunnin kuluttua, että pitäskö ottaa taas yks. Olin melkein varma, että pitää, mutta luotin labran ammattitaitoon. No, sattuuhan noita.

Nyt vaan toivon, että arvot olis OK, ettei tartte mennä uudestaan sen puuttuvan näytteen takia.
Ei siinä mitään, kyllä mä viihdyin siellä kaks tuntia ja ainakin koittan laittaa sen 2h saikkuna firman maksettavaksi, mut toinen ilta syömättä.... EEEEIIII!!! Mä kualen!

Riipiitii sun ei tarvii yrittää laittaa sitä firman piikkiin se menee ilman muuta täysin yksiselitteisesti tsl mukaan työnantajan vahingoksi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onko kukaan varannut aikaa sokerirasitukseen HUSlabiin netin kautta? Olin jo tekemässä ajanvarauksen, kun huomasin, että siinä luki, että 10 minuutin aika... Eli uskaltaako tota kautta tehdä varauksen? Saako oikeanlaisen ajan?

KayKay, mä varasin. Eiköhän se 10min tarkota sitä ekaa verinäytteen ottoa. :) Kaveri sanoi et siel saa jonku piipparin mikä ilmottaa kun on niiden muiden näytteiden aika. Ja siis siinä järjestyksessä ottavat ku on eka aika varattuna.

Mikä siinä onkin, että nälkä iskee samalla hetkellä kun paaston pitäisi alkaa, ja sitten loppuilta meneekin syömättömyyttä miettiessä.. Toivottavasti saisi nyt nukuttua, ja pikkujalat eivät tepsuttelisi aamulla ihan kuudelta vielä herättämään nälkäistä äitiä. :) eli aamulla tämä koitos edessä.

Mju onko tsl vahvempi kuin tes? Meillä tesin mukaan vain korvauksia varten oleva tarkastus menee työnantajalle, loput on omia. Vai lasketaanko sokerirasitus eriksi kuin neuvola? Entäs ultrat ym.?

Aikaisemmin työkaveri sai kaikki saikuksi, kun meidän miesvaltaisessa työpaikassa sillä oli naispomo ja itekin äiti, joka "tulkitsi". Mun miespomo lupas selvittää mut mitään ei oo kuulunu ja kohta on taas rapsausaika. Koitan ainakin saikkuun kaikki käynnit.

Jahans, tsl löyty, kun vähän viitti googletella. Muillekin tiedoksi:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055 4. Luku

" 8 §Palkanmaksuvelvollisuus

Työnantajalla ei ole velvollisuutta maksaa työntekijälle palkkaa tässä luvussa tarkoitettujen perhevapaiden ajalta.

Työnantajan on kuitenkin korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella."

Tämä siis työsopimuslaista, joka ohittaa työehtosopimuksen.

Edit:
Ja hankalille pomoille löytyy perustelut, miksi jokainen neuvolakin lasketaan näihin, ko. lain esityksestä:
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/1994/19940108

Muokattu viimeksi:
Ens viikolla pääsenkin testaamaan psykologiaa uudestaan, tämä aamu ja päivä menee kotona kuumeisen tyttären kanssa.

Juuri näin :) täällähän on juristiainesta :) ja tsl syrjäyttää tietyiltä osin tesin, eli kaikesta ei voida sopia tesissä tsl ohi vaikkapa työajoista niin että ne olisivat 20h/ vuoro 7 päivää viikossa, sillon tes ei päde.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No voihan sentään!!!! Kävin aamulla tossa sokerirasituksessa ja tulokset oli tullu tonne Kanta-palveluun. Paastoarvo 5,6, 1 h 8,9 ja 2 h 9,5. Eli raskausdiabetesdiagnoosinhan näillä tuloksilla saa. Ihmettelen vaan miten tuo 2 tunnin arvo on korkeampi kuin 1 tunnin arvo?! :eek:
Täytyy huomenna soitella tarkemmin noista tuloksista neuvolaan.

Tulin just neuvolasta ja sain sokerirasituksesta puhtaat paperit :) paastoarvo 5,1 1h 6,9 ja 2h 6,6.
Palkitsen itseni yhdellä Julia karkilla :b

Takaisin