Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun sokerit oli ok :O siis ja vieöä todella matalat:O olin aican lentää pyrstölleen mutta hyvä näin. Toki loppuraskaudesta se vielä tarkistetaan mutta vielä kuivilla kivillä

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Minä menen ekaa kertaa ja olikohan viikolla 26. sovittu se meno. Aiemmissa raskauksissa ei ole tarvinnut käydä, nyt ikäni puolesta kuulemma hyvä käydä o_O No minä menen mukisematta..

Mulla oli siis 4,6, 5,6 ja 5,8 ja ne raja-arvot ovat 5.3 mmol/l paaston jälkeen, 10.0 mmol/l tunnin ja 8.6 mmol/l kahden tunnin kuluttua kokeen aloituksesta.

Mulla olis huomenaamuna edessä mokoma rasitustesti ja toinenki tehdään sitten myöhemmin. Ikä, BMI ja suvusta löytyvä diabetes passittavat mut sinne. Neuvolan pissapikatestissä viimeks näky heti kohonneet sokerit kun olin aamupalaks syöny vähän vispipuuroa.... Saas nähä kuin ämmän käy labrassa sitte huomenna.... :confused:

KÄÄÄK! Enää neljä tuntia aikaa ahtaa ittesä täyteen ruokaa ennen kuin pitää aloittaa paasto sokerirasitusta varten! Voi ei...

Mä en oikein tiedä mitä pitäis tehdä: lääkäri sano ettei tarvii, mut neuvolan täti antoi lähetteen ja käski ite päättäämään menenkö. Kuulemma uusien sääntöjen mukaan iän puitteissa pitäis mennä vaikka muita riskitekijöitä ei olekaan. Miten mä sen nyt ite osaan päättää?!?!

Mua ei mun turhakelääkäri laittanut, voi olla että pyydän itse että pääsisin. Mirkku jos saat päättää niin kannattaa varoiksi käydä onhan se ehkä inha mutta voi olla sitten levollisin mielin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mulla ois kans huomenna. 25min ois aikaa syödä ja juoda... Kauheesti tekis kaikkee mieli mut päätin ottaa "varman päälle" enkä syö mitää. Vähä ennen ysiä juon tuopillisen vettä ja juoksen koko yön pissalla :)

Kyllä minäkin menisin ehottomasti, jos itse pitäisi päättää. Iän ja sukurasitteen takia olisin yhteen joutunut, mutta osallistun myös alkuraskauden sokerirasitusta koskevaan tutkimukseen eli vapaaehtoisesti siis toistamiseen. Täälläkin moni tuntuu pitävän sitä turhana ja kiusantekona, mutta itse haluan kyllä tietää, jos sokeriarvot heittelee.

Mäkin meen seulonnan takia toiseen. Tosin samalla otetaan veriryhmävasta-aine testit joten neulan alle oisin joutunu joka tapauksessa vielä.

tyhmä kysyy tyhmän kysymyksen: Saako sen kokeen aikana käydä vessassa? En mä ainakaa jaksa pidättää jos hätä tulee :D :o

Kai saa käydä vessassa? :o

Ja ota kirja/lehti mukaan. Syödä ja juoda ei saa, eli ota joku omppukin, minkä syöt sit kokeen päälle.
Kaveri oli juonut, kun rupes oksettaan (muuten vaan, aine ei kuulemma ollut makeaa mehua kummempaa), niin kuulemma mielummin vettä kuin oksentaa aineet ulos.

Näin olen minä saanut vinkkejä :)

Kyllä mä ainakin sain vessassa käydä ja petipaikkaakin tarjosivat, jos tulee huono olo. No ei tullut, mutta hyvä että sellainen oli tarjolla.

Miten valmistautua tohon rasitukseen? Mulla klo 8.00 ja siis saako syödä normaalisti aamupalaa? Ei saannut mitään ohjeistusta, eli mitään hajuu.. Edellisestä niin kauan aikaa et en muista. On vielä muutama viikko aikaa, nou hätä..

koetta edeltävänä päivänä ei saa syödä eikä juoda klo 21 jälkeen. Ei edes aamulla. Vasta kokeen jälkeen (kestää 2tuntia)

Meillä ohjeena paasto 10-12 h ja aamulla sai juoda pienen lasillisen vettä. Muuten paaston aikana ei siis mitään.

Takaisin