Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun neuvola täti just viime kerralla mietiskeli et pitikö sen laittaa mut sokerirasitukseen ja heti jo huutelin et EI TARTTE! Se sitte siinä naureskeli ja totes et ei kai sen sitte tarvi ku ekassa ei ongelmaa ja nytki kaikki ollu hyvin :P

Onneks ei enempää tarvinnukaan juoda, mutta niin huono olo että onneks pääsin sohvalle makailee toisen verikokeen jälkeen. Vielä tunti piinaa edessä. Verta ei tullu enää kauheesti, mutta onneksi se riitti eikä tarvinnu pistää toista kertaa.

Minä en oo ikinä ollut sokerirasituksessa ja viikolla 47 joudun menemään. Siis ihan hirvittää ajatuskin! Minä nimittäin en pysy tolpillani ravinnotta-tilassa :(

Tänään oli testi. Olin varannut huslabin kautta netistä ajan (jossa siis näkyi se 10min mutta ei oikeasti ole niin lyhyt testi) ja kaikki meni tosi hyvin.

Illalla ei ollut yhtään nälkä mutta söin väkisin omenan ja leivän, eli 12 h ilman ruokaa ei osoittautunut ongelmaksi. Labrassa otettiin ensin yksi verikoe jonka jälkeen join vadelmanmakuisen litkun (makeaahan se oli mutta ei pahaa!) Tunnin päästä seuraava verikoe ja siitä taas tunnin päästä kolmas ja viimeinen verikoe.

Nyt on kädet mustelmilla ja parin tunnin päikkärit piti ottaa mutta hyvä olo kuitenkin. Neuvolassa sanottiin että soittavat jos arvoissa jotain hälyyttävää, mutta soittavatko vaikka mitään poikkeavaa ei olisikaan?

Helena, eikös joku sanonut, että nuo tiedot näkisi myös kanta.fi -palvelusta suoraan itse? (mulla siirtyi rasitus ensi maanantaille, niin ei ole vielä omakohtaista tietoa)

Juu, tulokset näkyy kanta.fi-palvelusta. Mun mielestä ne oli vähän hankala löytää sieltä, mutta kannattaa klikkailla sieltä tehtyjen tutkimusten takaa sitten linkkiä (en muista mitä siinä luki).
Viitearvoja siellä ei sanota, mutta ne löytää helposti vaikka googlaamalla.

Se, että löytyykö ne kanta.fi -palvelusta riippuu tietty siitä, että onko terveydenhoitoyksikkö vielä ottanut sitä käyttöön. Itselläni siellä ei vielä näy mitään, vaikka olen useammassa julkisen terveydenhuollon yksikössä käynyt asioimassa.

Kiitos vastauksista, käynkin heti tutkimassa josko omat tulokset sieltä löytyisi! :)

Kanta.fi on vissiin joku pk-seudun palvelu? Keski-Suomessa ei oo ainakaan mainittu semmosesta mitään.

Kanta-järjestelmästä tulee valtakunnallinen. Täällä (itä-suomessa) sitä jo kovasti mainostavat ja kehottavat asiakkaita/potilaita ottamaan se käyttöön.

Mulla oli elokuun alussa työterveystarkastus jonka labroihin piti mennä 10 h ravinnotta. Olin tuon ravinnotta-yön töissä kaiken lisäksi... Oli ihan kamalaa! Jäi kyllä semmoset traumat ettääh.. Nyt raskausaikana oon myös huomannu, että nälkä ja heikko olo iskee yht'äkkiä. On syötävä jotain pientä lähes kahden tunnin välein, pyörryn muuten. Nuo yllättävät nälät tapahtuu aamupäivän aikaan ja töissä myös iltaisin kun kulutus on suurimmillaan. Sillä arvelen, että oon konttauskunnossa tuolla sokerikokeessa sitten :(

Pohjois-Pohjanmaalla on käytössä kanta.fi järjestelmä. Ite kävin just alkuviikosta kattoo sieltä labra tuloksia, Raahessa asun.

Pitäiskin käydä vilasee ne omat arvot sieltä. Tosiaan selvisin lopulta eläbänä tuosta rasituskokeesta mutta kädet kipeillä mustelmilla verikokeiden jäljiltä. Se oli sitä vadelmalitkua,mitä piti mrillä kans juoda. Oli vaan niin makeeta että tuli huono olo kun tyhjään mahaan veti ja olin jo pyörtyä tokan verikokeen aikana, mutta kolmas meni paremmin kun olin saanu lepäillä. Olin vaan ihan kylmissäni kun ravinnotta piti olla. Huh, toivottavasti arvot kunnossa.

Kiitos, meillä ei näköjään ole. Pitää muistaa soittaa neuvolaan.

Mun ekassa rasituksessa, jossa siis jäi keskimmäinen arvo ottamatta, oli 2 tunnin arvo rajoilla. Taidan päästä kans seuraileen omiani :-/

Mulla olis kans huomenna edessä tuo rasitus. Vielä saa hetken juoda joten pitää tankata ;)

Täällä on se kanta käytössä mutta tiedot taitaa tulla aibne viiveellä. Täytyy kans siis soitella neyvolaan.

Oli kyllä imelää litkua, eli täälläkin rasitus menossa

Takaisin