Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:( Voi ei... Mun pitää tänään varata aika omaani. Pelkkä ajatuskin pyörryttää... t.nimim. Need food every second hour...

Eipä ollu juu hyvää litkua. Nyt olisi kohta tunti menny ja alkaa kovasti pyörryttää...

Alko lähtee taju ni nyt pääsinki tämmöseen huoneeseen makoilee ennen kolmatta verikoetta. Ei menny ihan putkeen tämä reissu :D

Sanna, älä nyt. Makoilu on vielä ok, mullekin sellaista vaihtoehtoa tarjottiin. Kunhan vaan se neste pysyy sisällä (eikä tätä joudu uusimaan sen takia) niin kaikki hyvin.

No joo, pahemminki vois olla asiat :D
Taisin pelästyttää sen harjoittelijan joka otti eka näytettä :) Oli kuulemma enää viikkoa harjoittelussa :) Mut ekan näytteen sai otettua hyvin että pisteet hänelle :)

Onneksi nykyään saa sentään juoda vettä tuossa odotellessa, muutoin olisi kyllä huono olo iskenyt ihan kunnolla. Nyt tuli vaan päänsärkyä ja vähän hutera olo, mutta selvisin. :) Terkka totesi, että "tulokset tulevat kyllä kantaan jollain aikavälillä, mutta kyllä niitä kannattaa mieluummin soittaa neuvolasta kuin odotella sinne ilmestyviksi".

Ai, meillä ei saanu juoda vettä enää rasituksen aikana. Onpa kyllä kirjavat käytännöt :eek:

Mun toisen rasituksen tulokset oli ok eikä kuulemma haittaa mun protskutankkaus. Vedin siis ihan tarkotuksella hulluna lihaa, ettei tulis nälkä sen paaston aikana. Sit tajusin, että enhän mä normaalisti näin syö ja söin siihen päälle vielä ne leivät jotka normaalisti syön töitten jälkeen, että sais normaalin päivän hiilarit.

Illalla olikin maha niin täynnä, että piti mennä vessaan ja ei muuten ummetanut! Päin vastoin. Eikä tullut kyllä nälkäkään, ei edes vielä rasituksen jälkeen :D

Unohin jo ne arvot, pitää muistaa kysyä uudestaan neuvolassa. Olivat ehkä 5,1, 9,8 ja 5,5, en muista.

Muokattu viimeksi:
Mä sain tänään kuulla neuvolasta että mulla olis nyt sit radi kun paastoarvo oli 5.4 (raja-arvo 5.3). Harmittaa kyllä kun en edelliaenä päivänä oikein ollu syöny kunnolla ja sit illalka 8lta tankkasin hulluna. 1h ja 2h arvot oli kyllä ihan hyvät. Mutta katotaan nyt sit. To neuvolaan kuulemaan ohjeita.

Mulle sanottiin et iltapäivällä on jo tuloksrt mutta soitella vasta maanantaina neuvolaan. Tuli sit vähän herkuteltua viikonloppuna kun en tienny arvoisyani mitään viel pe :(

Hehee, 4,5; 7,1; 6,6 eli siis puhtaat paperit. Voi hyvällä omallatunnolla jatkaa suklaan syöntiä. ;)

Ja sainpa "näytettyä terkalle", kun lähetti rasitukseen vaikkei esikoisen kohdalla ollut mitään, eikä suvussa ole rasitteita, eikä muutenkaan mitään muuta "syytä" kuin tuo ylipaino. (esikoisen kohdalla sinne vei myös ikä, mutta mielestäni se ei tässä kohtaa merkinnyt kun edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa)

Mä oon nyt viikolla 26 (to) ja 2 viikon päästä on neuvola ja mä pyydän päästä. Mulla ainoina kriteereinä ikä ja ensisynnyttäjä 32.
Ei ylipainoa ei sukurasitetta muualla kuin äidin siskoilla / tädeillä sedillä eli ei riittävän lähellä. Se epämukava rasitus on mun mielestä pienempi paha kuin hoitamaton Radi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä en ole menossa eikä terkkarin mukaan olekaan välttämätöntä, koska takana jo yksi raskaus isommalla lähtöpainolla ja ilman ongelmia. Silloin rasitus tehtiin ja puhtain paperein. Nyt ainoa kriteeri olisi se, että BMI oli juuri ja juuri 25 eli sen alarajan, mistä rasitukseen päätyy. Ollaan sovittu, että katsotaan asiaa sitten uudestaan, jos jotain ongelmia esiintyy, mutta turhaan sinne ei tarvitse mennä.

Onneksi muistin äsken, että aamulla on sokerirasitus ja kerkesin puoli tuntia tankkailla kamalasti kaikkea sapuskaa! :eek: Nyt olis varmaan viisainta vaipua hetkeksi peiton alle horrokseen, että jaksaa olla 12 +2 tuntia syömättä! Ei tuu olemaan helppoa meikäläiselle :confused:

Mulla kanssa aamulla rasitus. Nyt jo haluis mussutella jotain ja vasta tunti paastoa takana *huoh* tulee piiiitkä yö ja aamu (joudun viel julkisiin turvautumaan niin ei voi herätä ja lähteä "viime tingassa").

Tsemppiä vaan paljon meille.... :confused::eek: Nyt pitää yrittää olla ajattelematta ruokaa... Ja liikkumatta, ja tekemättä yhtään mitään mikä kuluttaa kaloreita :rolleyes: Onko sulla Untuva pitkä matka rasitukseen? Mä voin onneks lähteä viime tingassa, taidan tinkiä jopa meikkauksesta tälläsessä ääritilanteessa :wink

Muokattu viimeksi:
Mulla on rasitus edessä tiistaina. Se oli ainoa päivä, jolloin aamulla mitään kokousta. Vähän huono päivä toikin on, kun oon maanantaisin kotona vasta illalla puol kymmenen aikaan enkä oikein ehtisi sitä ennen tankkaamaan. Pitää vetää joku hillitön jättilounas vaan...

Millaisia ohjeita ootte muut saaneet tohon rasitukseen valmistautumisen osalta? Mun saamassa varausvahvistuksessa luki, että 10-14 tunnin paasto ja paaston aikana saa juoda vettä. Neuvolassa taas sanottiin, että 12 tunnin paasto ja aamulla saa juoda lasillisen vettä. Paastoon valmistautumisesta en saanut mitään ohjeita enkä tajunnut niitä kysyäkään. Mietin vain, että onko tarkoitus syödä mahdollisimman normaalisti edellisenä iltana, vai pitäisikö pyrkiä tankkaamaan tehokkaammin.

Mullakin on huomenna aamusta se sokerirasitus. Hyvin on tankattu tänään, mm. kolme korvapuustia ja puoli pussia karkkia on mennyt normaaleiden ruokien jatkeeksi. Jes, hyvä minä. Eihän tää ihan normaalitilanne ole vaan isänpäivän herkutteluiden vika, katsotaan kuinka käy huomenna.

Takaisin