Sokerirasitus

Saimai

Asioista perillä oleva
Helmikuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Ketkäs muut meistä joutuvat/pääsevät sokerirasituskokeeseen? Kertokaas kokeneemmat kokemuksia :)

Sukurasitteen ja iän (30v.) takia tämän ekan raskauden aikana minulla on edessä kaksi sokerirasituskoetta. Sen verran jo tiedän, että sinne kannattaa varata paljon mielekästä tekemistä :) Maanantaina tapaan ultran jälkeen tutkimushoitajan ja sovitaan eka aika.
 
Mie joudun, eipä siinä mitää, kaikki sanoo et on niin pahanmakuinen litku, no se on pieni lasi ylimakeaa mehua, uppos ainakin itselleen ku oli sopivan kylmää. Se ärsyttää kun siinä menee työaikaa hukkaan tai siis joutuu palkatonta ottaa sen takia et istuu siel 3h tekemättä mitää :sad001 muutenkin ärsyttää kun ultrat käydään toisessa kaupungissa tunnin ajomatkan päässä ni aina sit joutuu ottaa palkattoman päivän :/ Mutta siis tabletti / lukemista / jotain ajanviihdettä kannattaa varaa, muutoin on himpun verran tylsää..
 
Sinne joudutaam taas iän vuoksi eli yli 30vee. Esikosta meni paremmin kuin odotin.. ei tullut kuin vähän kuvottava olo ja neste oli helppo juoda (vadelman makuinen). Kudoin vauvalle peittoa odotellessa ja aika meni nopeasti. Autossa oli leipä ja limu odottamassa ja söin ne heti kun autoon pääsin :-D olen yleesäkkin sellainen että on syötävä todella säännöllisesti tao tileet paha olo ja raskaidy vielä korostaa tätä mutta mebi siis yliodotusten tämä minun osalta ja arvotkin oli hyvät :-)
 
Eikös ultrat ym saa palkallisena??? Meillä saa ainakin, luulin että yleinen käytäntö..
 
mulla myös soketirasitus edessä, sukurasitteen takia. En Kyl tajuu mikä logiikka siinä on, ku ekan kanssa olin, sit keskimmäisen kanssa ei tarvinnut mennä ja nyt taas pitää mennä.. Mut samapa tuo.. :)
 
Seri riippuu missä asut, siis asun Kymenlaakson alueella, mutta en Kotkassa..Ja meillä kaikki ultrat on siellä..
 
Minä oon töissä valtiolla, ja ainakin meillä kaikki raskausajan käynnit tehdään omalla ajalla. Työaikana toki saa mennä, mutta työtunnit ei kerry. Yritän siks saada tän ekan loman ajaksi, ettei tarviis työaamua ja plussasaldoa käyttää siihen. Oon kyllä ystävälle kateellinen, joka saa kaikista neuvoloista, ultrista, lääkäreistä ja sokerirasituksista palkkaa:)
 
Muokattu viimeksi:
Mä joudun siihen ärsyttävään sokerirasitukseen 25.8 :/ Mulla oli keskimmäisen aikana r-diabetes, jouduin mittaileen sokereita, söin metforem lääkkeitä ja mulla oli aamu ja ilta insuliini= lapsi normi kokonen syntyessä (3510g)... Nuorimmaisesta jouduin sokerirasitukseen, pelkällä sokerien mittauksella selvittiin= lapsi normi kokonen (3980g). :) Ei oo aikasemmin se litku vaikuttanu mitään mutta nuorimmaisesta yökin monta kertaa sen litkun juotua, teki pahaa.
 
Mäkin joudun vissiin, mutten sit tiiä millon se on.
 
Juu,litkua juodaan täälläki.Kuulema viikoilla 24-28 on testi.Minulle ei iästä sanottu mitään vaan olen kuulema ylipainoinen mitä en vieläkään tajua.
 
Mut laitettiin kanssa sokerirasitukseen, kun BMI oli terkkarin mukaan 25,1. 25 on rajana. Olin toki pukeutunut kesäkuussa paksuun huppariin ja farkkuihin, kun punnittiin. Söin silloin pahoinvointiin jatkuvasti jotain pientä. Nyt paino on pysynyt samana ja jopa laskenutkin vähän, kun helteillä ei oo maistunut ruoka.
Syön terveellisesti proteiini ja kasvispainotteisesti vältellen höttöhiilareita. Roskaruokaa ja limuja en ole pahemmin koskaan ravinnossa käyttänyt.
Aattelin ihan periaatteesta kieltäytyä testiin menosta. Pystyn töissä seuraamaan verensokeria ja voin ottaa ne kontrollisokerit neuvolan niin halutessaan helposti. Ei oo edes sukurasitetta taustalla.
 
Minäkin joudun taas, viimeks meni ihan hyvin kun ei ollut aamupahoinvointia eikä muutenkaan mitään ongelmaa,hyvin upposi :D nyt vähän jännittää kun oon tässä oksennellu vähän väliä ja muutenkin huono olo 24/7 :sad001 ja kestääkin vielä sen 2h. Niin ja nyt tehdään kuulemma 2 kertaa se testi! mulla eka elokuun puolessa välissä ja toinen on joskus siin raskauden loppupuolella muistaakseni.
 
Minäkin menossa, en oo vielä varannut (soitan maanantaina) mutta alkuraskaudessa siis mennään, parin viikon päästä. Paino ja sukurasite, siksi siis. :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Minäkin olen menossa, sukurasitteen vuoksi. Iästä (40) ei ollut mitään puhetta. Olen käynyt sokerirasituksessa kaikissa neljässä raskaudessa. Aikaisemmin vain sen takia, että virtsassa on ollut sokeria. Nykyään laitetaan rasitukseen todella mitättömistä syistä, niinkuin tästäkin ketjusta on saanut lukea. Mulla tosin sokerirasitus vasta puolessa välin raskautta.

Litku, jota olen juonut aikaisemmin (ekan kerran 20v sitten) maistuu hiilihapottomalta, vedeltä laimennetulta kokikselta. Mielestäni maku ei ole se ällötys, vaan se määrä. Yök. Niinkuin aiemmin jo mainittiin, niin kivaa tekemistä mukaan.
 
Hahah Seri voisin opetella lukeen :) luin sun viestin et eiks ultrat oo paikallisena, siksi moinen vastaus :) mut siis joo kai saa, mut en mä halua vielä työnantajalle kertoa..edellisessä työpaikassa kävin kaikki omalla ajalla..sit ku rakenneultran jälkee kerroin töissä ni pomo sanoi et hemmetti nää olisi kuulunut sulle palkallisena, totesi sit et pidä vapaapäivä ku haluat niin saat edes suunnillee takas:)
 
Sokerirasitus varattu 21.8. eli just ultran jälkeen. Kuulostaa nii ikävältä kokemukselta etten halua ennen ultrasta saatua varmistusta mennä jottei tuu turhaan kärvisteltyä. Tuntuu välillä nii uskomattomalta ja pelottavalta tää raskaus edelleen.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Täällä kans yksi sokerirasitukseen joutuva. Mulle tuli ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja nyt sitten sen takia täytyy mennä. Yritin jo kerran mennä, mutta oksensin litkun heti sen juotuani. Todella pahaa teki. Neuvolasta sanoivat, että koska kärsin hyperemeesistä (voimakas pahoinvointi), voi olla, etten pysty koetta suorittamaan ollenkaan. Ihana neuvolatäti myös rohkaisi, että ei kannata stressata asiasta. Mennään mun voinnin mukaan.
 
Minulla eka sokerirasitus ensi ma. Osallistun täällä tehtävään tutkimukseen, ja ensimmäinen rasitus on alkuraskaudessa 12-16 viikoilla. Jos nyt ymmärsin oikein, toiseen rasitukseen joudun vain, jos arvoissa on ekalla kerralla häikkää.

Itse suhtaudun tähän positiivisesti ja haluan tietää, että sokerien puolesta kaikki ok, koska tiedän, ettei diabeteksen kanssa ole leikkimistä.
 
Takaisin
Top